بهترین روش های سرمایه گذاری در مجارستان

مجارستان یک کشور اروپایی است که بسیاری از علاقه مندان به مهاجرت به آن توجه ویژه دارند. مجارستان عضو اتحادیه شنگن و همچنین مرکز اتصال به اروپای شرقی است. بوداپست، پایتخت مجارستان، هفتمین مقصد گردشگری اروپایی است که بیشترین بازدید را دارد. واحد پول این کشور فورینت مجارستان است (1 یورو معادل ۳۵۰ فورینت است) و هزینه زندگی مقرون به صرفه ای دارد. اقتصاد مجارستان در سال های اخیر با رشد آهسته به ویژه در بازار املاک و مستغلات رو به رو بوده است. در این مقاله به روش های سرمایه گذاری در مجارستان و جدید ترین شرایط آن خواهیم پرداخت. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور مجارستان گردآورى شده است.

سرمایه گذاری در مجارستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • روش های سرمایه گذاری در مجارستان
  • ثبت شرکت در مجارستان
  • خرید ملک در مجارستان
  • خرید اوراق قرضه در مجارستان
  • کار‌آفرینی در مجارستان
  • مراحل اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در مجارستان

مجارستان کشوری در مرکز اروپاست. این کشور یکی از رو به رشد ترین اقتصادهای اتحادیه اروپا است، با نرخ درآمد سرانه خوب که تقریباً به میزان دو سوم سایر کشورهای اتحادیه اروپا است. دولت مجارستان با برنامه ریزی دقیق موفق شده است اقتصاد خود را به یک اقتصاد بازار محور تبدیل کند. سرمایه گذارانی که در مجارستان سرمایه گذاری می کنند می توانند در اسرع وقت اجازه اقامت مجارستان را دریافت کنند. به طور کلی 5 روش وجود دارد:

  • از طریق ثبت شرکت
  • خرید ملک
  • خرید اوراق قرضه
  • کار‌آفرینی
سرمایه گذاری در مجارستان

از بین این 4 روش دو راه عمده برای مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری وجود دارد: کار آفرینی و تاسیس یک شرکت در مجارستان. دولت مجارستان معافیت های مالیاتی متعددی را برای سرمایه گذاری های منحصر به فرد ارائه کرده است. این مزیت ها هم برای سرمایه گذاران داخلی و هم برای سرمایه گذاران خارجی قابل دسترس است. دولت مجارستان به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا پرداخت مالیات را تا ده سال به تعویق بیندازند. البته مشوق های مالیاتی بر اساس محل زندگی و میزان پول شما متفاوت است.

اکثر متقاضیانی که به دنبال سرمایه گذاری در یک کشور خارجی هستند، به دنبال اقامت دائم و شهروندی در آن کشور هستند. راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، از جمله تشکیل شرکت، خرید املاک، کارآفرینی، خرید اوراق قرضه دولتی، اما همه این تکنیک‌ها منجر به اقامت دائم در همه کشورهای خارجی نمی‌شود. در نتیجه شما به عنوان یک سرمایه گذار باید قبل از درخواست ویزا در مورد شرایط و فرآیندهای مختلف تحقیق و ارزیابی کنید.

طبیعتاً اولین قدمی که هر کسی باید هنگام سرمایه گذاری در خارج از کشور انجام دهد این است که همه زمینه های حمایت از سرمایه گذاری خارجی در کشور مقصد را در نظر بگیرد. هنگام سرمایه گذاری در کشور، باید مشخص شود که آیا سرمایه گذار در مجارستان از حقوق برابر با یک شهروند مجارستانی برخوردار می شود یا خیر. یکی از شاخص ترین ویژگی های سرمایه گذاری خارجی مطمئن، نظم قانونی است. خوشبختانه مجارستان در این زمینه خوب عمل کرده و همواره از سرمایه گذاری خارجی استقبال کرده است.

ثبت شرکت در مجارستان

مجارستان فرصت های عالی برای سرمایه گذاران برای دسترسی به بازارهای اتحادیه اروپا فراهم می کند. مجارستان به دلیل ثبات مالی، جریان آزاد پول و نیروی کار در اتحادیه اروپا، مشوق های دولتی، فضای سرمایه گذاری دوستانه، حمل و نقل و لجستیک مستقر، پرسنل ماهر کم هزینه و کیفیت فناوری اطلاعات، در حال تبدیل شدن به مقصد ایده آل برای سرمایه گذاری برای بسیاری از شرکت های چند ملیتی است. سرمایه گذاری در این کشور نیاز به حداقل 10 تا 55 هزار یورو هزینه اولیه دارد. مجارستان یکی از کشورهایی است که به افراد اجازه می دهد با بودجه اندک وارد فضای کسب و کار شوند. ایجاد یک شرکت در مجارستان امروزه ممکن است راهی فوق العاده برای سرمایه گذاری در این کشور باشد، موارد زیر از جمله برخی مزایای این روش هستند:

  • ثبت شرکت در کمتر از یک تا دو هفته
  • مالیات مشاغل کوچک تنها 10٪ یکی از پایین ترین مالیات ها در اتحادیه اروپا است.
  • شماره VAT بین المللی بدون هیچ گونه انتظار یا پیش نیاز دیگری صادر می شود.
  • کمترین سرمایه و بدون نیاز به سپرده.
  • تشکیل، مدیریت و نگهداری شرکت کم هزینه.
  • موقعیت اروپای مرکزی مجارستان و زیرساخت مناسب.
  • امکان بازدید از کشورهای شنگن بدون نیاز به ویزا
  • یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی برای زندگی و خرید ملک است.

یکی از مهمترین مزایای ثبت کسب و کار در مجارستان این است که هیچ الزامی برای سپرده گذاری سرمایه در بانک وجود ندارد و 100% سرمایه را می توان بلافاصله پس از پیوستن به کارمزدهای مرتبط با شرکت مانند خدمات حسابداری هزینه کرد. خدمات مرتبط با شرکت به عنوان مثال، خدمات اداره ثبت را می توان از طریق سرمایه سهام محاسبه کرد، بنابراین مقامات سوالی در مورد حفظ وجوه نقد شرکت در طول ممیزی های مالیاتی که معمولاً در چند ماه اول برای شرکت های بین المللی انجام می شود، ندارند.

حداقل هزینه لازم برای ایجاد یک شرکت در مجارستان 10000 یورو است و مراحل ثبت نام یک تا دو هفته طول می کشد. برای ایجاد یک شرکت و دریافت ویزای اقامت، باید یک طرح تجاری تهیه کنید که نشان دهد سرمایه گذاری شما از نظر اقتصادی به نفع مجارستان خواهد بود. قانون مدنی مجارستان چهار نوع مختلف شرکت را برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال سرمایه ‌گذاری در مجارستان هستند، تعریف می‌کند، در حالی که دو نوع دیگر وجود دارد که سرمایه ‌گذاران می‌توانند در مجارستان ایجاد کنند، که همگی انحصاری هستند. علاوه بر این، شرکت ها می توانند توسط مالکان و مدیران خارجی اداره شوند.

خرید ملک در مجارستان

خرید ملک در مجارستان یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای اخذ ویزای اقامت اروپا می باشد. به طور کلی، متقاضی برای خرید ملک در مجارستان باید از شهرداری محلی مجوز دریافت کند. دریافت این مجوز تقریباً 2 تا 3 ماه طول می کشد. علاوه بر این، خرید خانه در بوداپست (پایتخت مجارستان) نیاز به اجازه اداری (AOB) دارد.

افرادی که می خواهند از راه هایی غیر از ثبت کسب و کار به مجارستان بیایند، می توانند در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنند. افراد می توانند در ملک یا زمین کشاورزی در مجارستان سرمایه گذاری کنند یا می توانند یک آپارتمان بخرند و تعمیر کنند و سپس آن را اجاره دهند تا درآمدی به دست بیاورند یا می توانند آن را پس از بازسازی به قیمت بهتر بفروشند.

خرید اوراق قرضه در مجارستان

خرید اوراق قرضه در مجارستان تا سال 2017 منجر به اقامت در این کشور می شد. با این حال، این روش دیگر در حال حاضر امکان پذیر نیست. سرمایه گذاران می توانستند 360000 یورو در مجارستان سرمایه گذاری کنند، 300000 یورو اوراق قرضه بخرند و 60000 یورو در این فرآیند بپردازند که منجر به سرمایه اصلی 300000 یورو پس از هزینه ها می شد. با این مبلغ، فرد می توانست در کمتر از دو ماه ویزای اقامت مجارستان را دریافت کند و برای کل خانواده درخواست اقامت دهد. اقامت مجارستان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی تا پیش از سال 2017 قابل کسب بود. اما در حال حاضر این روش منجر به اخذ اقامت نمی شود.

مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری در مجارستان از طریق خرید اوراق قرضه:

  • پاسپورت متقاضی همراه با خانواده و فرزندان به علاوه پاسپورت والدین
  • شناسنامه متقاضی، خانواده و فرزندان وابسته به شخص و شناسنامه والدین
  • نامه عدم سوء پیشینه متقاضی و همسر و فرزندان بالاتر از ۱۴ سال و والدین
  • CV (رزومه) متقاضی همراه با رزمه اعضای خانواده و والدین
  • گواهی وابستگی متقاضی با اعضای خانواده مانند گواهی ازدواج
کار‌آفرینی در مجارستان

در این روش توسعه اقتصاد مجارستان و گسترش اشتغال در این کشور حیاتی است. در نتیجه هنگام ارائه پیشنهاد و بررسی آن توسط دولت این کشور، باید میزان بودجه اولیه خود را نیز اعلام کنید. اگر امکان پذیری اقتصادی پیشنهاد شما محرز شود، صندوق هایی در این کشور وجود دارند که سرمایه گذاری های اولیه و لازم را برای شما در نظر خواهند گرفت. به منظور سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی در مجارستان، باید پتانسیل شغلی قوی داشته باشید و بتوانید توانایی خود را در اجرای طرح خود نشان دهید. اگر می خواهید در مجارستان کسب و کار راه اندازی کنید، باید حداقل 15000 یورو به عنوان سرمایه اولیه داشته باشید. تقریباً 5000 یورو برای خرید یک تجارت کوچک هزینه می شود در حالی که 10000 یورو به عنوان سرمایه اولیه محاسبه می شود. برای عملیات شرکت، شماره ثبت مالیات بر ارزش افزوده نیز الزامی است.

سرمایه گذاری در مجارستان
مراحل اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در مجارستان

اتباع غیر اتحادیه اروپا می توانند برای دریافت ویزای طولانی مدت از سفارت مجارستان درخواست دهند. برای ورود به مجارستان ابتدا باید ویزای 30 روزه نوع C دریافت کنید.. با استفاده از این اجازه اقامت موقت، می توانید به سایر کشورهای شنگن سفر کنید و در هر شش ماه به مدت 90 روز اقامت داشته باشید.

کارت اقامت موقتی که از مجارستان دریافت می کنید برای یک سال مناسب است و پس از آن می توانید کارت اقامت خود را سالانه تمدید کنید. پس از ۳ سال اقامت در مجارستان، می توانید برای دریافت کارت اقامت دائم اقدام کنید.

سؤالات متداول
  • بهترین راه سرمایه گذاری در مجارستان کدام است؟

ارائه طرح تجاری برای ثبت شرکت است.

  • آیا با خرید ملک در مجارستان می توان اقامت گرفت؟

خیر اما می تواند مقدمه اخذ اقامت شما در مجارستان باشد.

  • اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در مجارستان چقدر طول می کشد؟

حدود ۶ ماه

  • نرخ مالیات شرکت‌ها برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان چقدر است؟

نرخ مالیات در مجارستان به میزان (۹٪) است. که کمترین میزان در اتحادیه اروپا است.

  • آیا امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت مجارستان از طریق سرمایه گذاری وجود دارد؟

بله

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم بهترین روش های سرمایه گذاری در مجارستان را شرح دهیم. می توانید از طریق چندین روش در مجارستان سرمایه گذاری کنید و در اسرع وقت اقامت اروپا را دریافت کنید. همان طور اشاره شد از رایج ترین این راه ها، تأسیس شرکت و خرید اوراق قرضه است. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به مجارستان را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *