مهمترین دلایل ریجکتی ویزای بلژیک

دریافت ریجکتی ویزا می تواند کابوس هر متقاضی مهاجرت به خارج از کشور باشد. ریجکت شدن ویزا پس از صرف ساعت ها زمان و هزینه های بسیار زیاد، متقاضیان را نا امید کرده و آنها را از ادامه مسیر باز می دارد. علاقه مندان به مهاجرت به کشور بلژیک نیز ممکن است به دلایل متعدد با ریجکتی ویزا مواجه شوند و از ورود آنها به بلژیک ممانعت شود. اما دلایل ریجکتی ویزا چیست؟ آیا میتوان برای جلوگیری از ریجکتی ویزا اقدامی انجام داد؟ ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی مهم ترین دلایل ریجکتی ویزای بلژیک بپردازیم. چنانچه شما نیز به دنبال اخذ ویزای بلژیک هستید اما در خصوص رد شدن درخواست خود نگران می باشید، مطالعه این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور بلژیک گردآوری شده است.

ریجکتی ویزای بلژیک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • دلایل ریجکتی ویزای بلژیک چیست؟
  • همه چیز درباره ویزای بلژیک
  • مهمترین دلایل ریجکت شدن ویزای بلژیک
  • مهم ترین دلایل ریجکت شدن ویزای همراه در بلژیک
  • نحوه رفع ریجکتی ویزای کشور بلژیک

دلایل ریجکتی ویزای بلژیک چیست؟

ریجکتی ویزا، به ممانعت از ورود شما به یک کشور خاص با رد درخواست ویزا اشاره دارد. رد درخواست ویزا یا همان ریجکتی ویزا معمولا زمانی رخ می دهد که شما واجد شرایط بودن خود را برای بازدید از یک کشور ثابت نکنید. جهت بازدید از کشور بلژیک نیز همانند سایر کشورهای جهان، شهروندان خارج از اتحادیه اروپا میبایست درخواست ویزا داده و به آفیسر پرونده ثابت نمایند که واجد شرایط دریافت ویزا می باشند. در واقع، اعطای ویزا و یا ریجکتی ویزای بلژیک ، به نظر آفیسر پرونده بستگی دارد. چنانچه آفیسر تشخیص دهد که به دلایل خاصی شما واجد شرایط دریافت ویزا نیستید، درخواست شما را رد کرده و یا به اصطلاح، درخواست شما را ریجکت می کند. در این مقاله، به بررسی ویزای بلژیک و دلایل ریجکتی آن می پردازیم.

ریجکتی ویزای بلژیک

همه چیز درباره ویزای بلژیک

بلژیک کشور زیبای کوچکی است که به دلیل داشتن شهرهای شگفت انگیز قرون وسطایی، معماری رنسانس خود و غذاهای لذیذش در جهان شناخته شده است. ممکن است این کشور وسعت کمی داشته باشد، اما وقتی صحبت از انتخاب مقاصد مهاجرتی می شود، بلژیک شانه به شانه برخی از بزرگترین کشورهای جهان می ایستد. حال باید بدانید که کلیه شهروندان خارج از اتحادیه اروپا به جز شهروندان آمریکا، نیوزلند، استرالیا، موناکو، جمهوری آندورا و ژاپن، باید برای ورود به بلژیک، ویزا دریافت نمایند. این بدان معناست که شهروندان خارج از اتحادیه اروپا باید برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ملحق شدن به اعضای خانواده خود در بلژیک و یا حتی جهت بازدید و گردشگری در این کشور، ویزا دریافت کنند.

ویزای بلژیک از نوع شنگن می باشد و دارندگان آن می توانند آزادانه و بدون ویزا به کل کشورهای منطقه شنگن سفر کنند و تا سقف 90 روز در این منطقه اقامت داشته باشند. انواع مختلفی از ویزا در بلژیک وجود دارد که نوع آن با توجه به هدف متقاضی از بازدید از بلژیک و مدت اقامت وی در این کشور، متفاوت می باشد. به طور کلی، ویزای بلژیک شامل دو نوع است که عبارت اند از:

  • ویزای کوتاه مدت (نوع C)

این ویزا به کسانی اعطا می شود که قصد دارند برای کمتر از 90 روز در بلژیک اقامت داشته باشند.

  • ویزای بلند مدت (نوع D )

این ویزا مختص افرادی است که طول اقامت آنها در بلژیک بیش از 90 روز می باشد و قصد اقامت طولانی مدت و در نهایت اخذ اقامت دائم بلژیک را دارند.

جهت دریافت هر یک از انواع ویزای بلژیک، شروطی از سوی اداره مهاجرت این کشور تعیین شده است. چنانچه متقاضیان نتوانند الزامات را برآورده نمایند و یا شایستگی خود را جهت اخذ ویزا ثابت نکنند، در خواست آنها رد شده و با ریجکتی ویزای بلژیک مواجه خواهند شد. در ادامه مطلب مهم ترین دلایل ریجکتی ویزا را شرح خواهیم داد.

مهمترین دلایل ریجکت شدن ویزای بلژیک

دلایل بسیار متعددی جهت مواجهه با ریجکتی ویزای بلژیک وجود دارد. آشنا شدن با رایج ترین دلایل ریجکتی ویزا و کسب اطلاع از آنها پیش از هر گونه اقدام، می تواند درصد موفقیت متقاضیان را افزایش داده و از بروز هر گونه مشکل جلوگیری نماید. برخی از مهم ترین و رایج ترین دلایل ریجکت شدن ویزای بلژیک عبارت اند از:

  • ارائه اطلاعات اشتباه و نادرست در فرم درخواست ویزای خود
  • داشتن سوپیشینه و سابقه فعالیت های مجرمانه در گذشته
  • عدم وجود روابط مناسب میان کشور محل اقامت شما و کشور مقصد
  • مبتلا بودن به بیماری و یا نداشتن سلامت کامل
  • داشتن پاسپورت نامعتبر بدون صفحات خالی و یا پاسپورت مخدوش
  • عدم استفاده از ویزای قبلی بدون دلایل موجه
  • عدم توانایی در اثبات بازگشت به کشور خود پس از انقضای ویزای بلژیک
  • عدم اثبات تمکن مالی و عدم توانایی در تضمین تامین مخارج خود در بلژیک
  • عدم ارائه برنامه سفر و نداشتن دلیل موجه جهت بازدید از بلژیک
  • اراده هرگونه مدرک جعلی و یا مدارک دستکاری شده
  • عدم رعایت قوانین ویزا در گذشته (چه ویزای بلژیک و چه ویزای هر کشور دیگری)
  • عدم تعیین صحیح نوع ویزا
  • فقدان پوشش بیمه درمانی یا مسافرتی کافی در بلژیک
  • عدم ارسال به موقع درخواست
  • عدم تطبیق اطلاعات وارد شده در فرم درخواست ویزا با سایر مدارک ارائه شده
  • عملکرد و پاسخ دهی ضعیف در مصاحبه سفارت
  • ارائه مدارک ترجمه نشده
  • عدم شایستگی اسپانسر شما در بلژیک (در صورت وجود اسپانسر)

مهم ترین دلایل ریجکت شدن ویزای همراه در بلژیک

کلیه دارندگان اقامت و شهروندی بلژیک، می توانند در صورت برآورده کردن شروط تعیین شده، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزای همراه دریافت کنند. البته تحت شرایط خاص و با اثبات برخی دلایل مانند وابستگی شدید و عدم توانایی در زندگی مستقل، امکان اخذ ویزای همراه برای فرزندان بالای 18 سال نیز وجود خواهد داشت. از مهم ترین شروط اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده در بلژیک، میتوان به اثبات تمکن مالی متقاضی اصلی که اقامت بلژیک را دارا می باشد، دریافت بیمه درمانی در بلژیک برای اعضای خانواده و تعیین محل اقامت اعضای خانواده در بلژیک اشاره نمود. 

حال چنانچه هر یک از شروط بالا و یا سایر شرایط تعیین شده از سوی اداره مهاجرت بلژیک برآورده نشود و یا حتی اعضای خانواده دارای سوابق کیفری بوده و یا پاسپورت معتبر نداشته باشند، درخواست ویزای آنها ریجکت خواهد شد. متقاضی اصلی باید با ارائه مدارک لازم ثابت نماید که کلیه مخارج و هزینه های اعضای خانواده خود در بلژیک، محل اقامت آنها و حتی بیمه درمانی آنها در بلژیک را تامین خواهد کرد.

نحوه رفع ریجکتی ویزای کشور بلژیک

معمولا در صورت ریجکتی ویزای بلژیک ، نامه ای برای افراد ارسال می شود که حاوی دلایل ریجکتی و همچنین امکان یا عدم امکان درخواست تجدیدنظر می باشد. این بدان معناست که چنانچه شما مجاز به اعتراض و ارسال درخواست تجدیدنظر باشید، باید این اجازه توسط مقامات مربوطه به شما اعطا شود. در اکثر مواقع، افراد می توانند یک درخواست تجدیدنظر ارسال نموده و در درخواست خود عنوان نمایند که به چه دلایلی با تصمیم اتخاذ شده موافق نبوده و اعتراض دارند. در چنین شرایطی و در صورت جزئی بودن دلایل ریجکتی، امکان تکمیل مدارک ناقص و یا تصحیح دلایل ریجکتی وجود دارد. اما در شرایطی که ویزای افراد به دلیل دستکاری و جعل مدارک ریجکت شده باشد، نه تنها امکان تجدیدنظر برای آنها وجود ندارد، بلکه پیگرد قانونی نیز خواهد داشت و ممکن است افراد به طور کلی از دریافت ویزای شنگن محروم شوند. پس توصیه می شود حتما و قبل از هر گونه اقدام جهت اخذ ویزا، با کارشناسان و وکلای مجرب در امور مهاجرتی مشورت کرده و مدارک خود را جهت بررسی تخصصی به آنها بسپارید.

ریجکتی ویزای بلژیک
سؤالات متداول
  • آیا میتوان پس از دریافت ریجکتی ویزای بلژیک، فورا درخواست تجدیدنظر داد؟

به دلایل ریجکت شدن ویزا بستگی دارد. معمولا از آنجایی که دلایل ریجکت شدن ویزا فورا قابل اصلاح نمی باشد و زمانبر است، شما می توانید 6 ماه پس از دریافت ریجکتی درخواست تجدیدنظر دهید.

  • به چه دلایلی درخواست ویزای همراه در بلژیک ممکن است ریجکت شود؟

چنانچه متقاضی اصلی که اقامت بلژیک را دارا می باشد نتواند ثابت نماید که هزینه های اعضای خانواده و محل اقامت آنها در بلژیک را تامین می کند، با ریجکتی ویزای بلژیک مواجه خواهد شد.

  • چرا باید به آفیسر پرونده ثابت نمود که قصد بازگشت به کشور خود را داریم؟

زیرا شما باید ثابت نمایید که پس از انقضای ویزا، قصد پناهندگی در کشور بلژیک را ندارید و یا از دولت این کشور درخواست کمک نخواهید کرد.

  • آیا درخواست ویزای دانشجویی بلژیک نیز ممکن است ریجکت شود؟

بله. چنانچه دانشجو نتواند تمکن مالی خود را ثابت کند و یا مدرک زبان ارائه نکند، احتمال ریجکتی ویزای  کشور بلژیک بسیار زیاد است.

  • آیا در صورت دریافت ریجکتی ویزا، نیاز به استخدام وکیل است؟

خیر استخدام وکیل الزامی نیست اما به دلیل آگاهی وکلا از نحوه درخواست تجدیدنظر و نحوه اصلاح دلایل ریجکتی ویزا، توصیه می شود حتما از راهنمایی های یک وکیل مجرب استفاده نمایید.

سخن پایانی

تمامی متقاضیان دریافت ویزای بلژیک در درخواست خود موفق نبوده و ممکن است به دلیل عدم ارائه مدارک کامل و یا عدم برآورده کردن شروط تعیین شده (چه عمدا و چه سهوا) با ریجکتی ویزا مواجه شوند. این بدان معناست که آفیسر پرونده، متقاضی مورد نظر را واجد شرایط دریافت ویزا ندانسته است. پس کسب اطلاع از دلایل ریجکتی ویزا و تلاش برای اجتناب از آنها، درصد موفقیت متقاضیان را به طور چشمگیری افزایش می دهد. ما در این مقاله به بررسی مهمترین دلایل ریجکتی ویزای بلژیک پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور بلژیک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *