اصلی ترین علت ریجکتی ویزای سوئد

بسیاری از متقاضیان مهاجرت و سفر به سوئد میبایست ابتدا با برآورده کردن شرایط، ویزای این کشور را دریافت نمایند. ویزای سوئد از نوع شنگن بوده و اجازه سفر آزادانه و بدون ویزا به کل کشورهای منطقه شنگن را به دارندگان آن خواهد داد. پس از ارسال درخواست ویزای سوئد و پردازش درخواست توسط مقامات سوئدی، نامه ای به متقاضی ارائه می شود که حاوی تایید ویزا و یا رد درخواست ویزا خواهد بود که اصطلاحا به آن ریجکتی ویزا می گویند. در واقع، چنانچه متقاضیان هرگونه نقص و کمبود در مدارک داشته و یا در قانع کردن آفیسر پرونده موفق نبوده باشند، با ریجکتی ویزا مواجه خواهند شد. اما سوالی که با دریافت ریجکتی برای متقاضیان ویزا پیش می آید آن است که اکنون امکان اعتراض و تجدید نظر را خواهند داشت؟ آیا دریافت ریجکتی، به معنای محرومیت از دریافت ویزا برای آنان خواهد بود؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی اصلی ترین دلایل ریجکتی ویزای سوئد بپردازیم و به سوالات فوق پاسخ دهیم. اگر شما نیز قصد مهاجرت به سوئد و دریافت ویزای این کشور را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئد گردآوری شده است.

ریجکتی ویزای سوئد

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مهمترین دلایل ریجکت شدن ویزای کشور سوئد

مهمترین دلایل ریجکت شدن ویزای کشور سوئد

امتناع ویزا، به ممانعت از ورود شما به یک کشور، از طریق رد درخواست ویزا اشاره دارد. ریجکتی ویزا ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که شما واجد شرایط بودن خود را برای بازدید از یک کشور ثابت نکنید. ریجکتی معمولا زمانی اتفاق می افتد که متقاضیان دریافت ویزا، اطلاعات مهمی را ارائه نمی دهند، برخی اسناد و مدارک آنان مفقود می شود، درخواست ویزای آنان ناقص است، و یا اطلاعات مهمی را در فرآیند درخواست نادیده می گیرند. آنچه گفته شد تنها برخی از دلایل جهت ریجکت شدن درخواست ویزا است. ما در این قسمت به بررسی برخی از مهمترین دلایل ریجکتی ویزای سوئد می پردازیم. در واقع، درخواست اخذ ویزای سوئد در شرایط زیر ریجکت یا رد خواهد شد:

  • اگر اطلاعات اشتباه و یا جعلی در فرم درخواست ویزا ارائه کرده باشید
ریجکتی ویزای سوئد

شما میبایست در ارائه هرگونه اطلاعاتی که از شما خواسته می شود، نهایت صداقت را داشته باشید. چنانچه مقامات پس از بررسی اطلاعات شما، با هر گونه جعل یا دست کاری در مدارک مواجه شوند، و یا اطلاعات ارائه شده توسط شما در مصاحبه سفارت صحت نداشته باشد، ریجکتی ویزای سوئد قطعی بوده و حتی برای شما پیگرد قانونی نیز خواهد داشت.

  • اگر سوپیشینه کیفری داشته و در گذشته سابقه فعالیت های مجرمانه حتی در خارج از سوئد و منطقه شنگن داشته باشید

چنانچه توسط مقامات سوئدی احتمال داده شود که شما حتی کوچکترین خطر امنیتی برای کشور سوئد و یا منطقه شنگن دارید، با ریجکتی ویزای سوئد مواجه خواهید شد. اطلاعات کلیه متقاضیان دریافت ویزا، و همچنین سوابق کیفری آنان در هر کشوری که اقامت داشته اند، در هنگام درخواست اخذ ویزا بررسی خواهد شد.

  • اگر بدون دلیل قانع کننده برای سفر به سوئد، درخواست ویزا دهید

در مصاحبه سفارت از شما خواسته خواهد شد که هدف دقیق خود از سفر به سوئد را بیان کرده، افرادی که در سوئد ملاقات خواهید کرد را معرفی نموده و شهرهای سوئد یا کشورهای منطقه شنگن که بازدید خواهید کرد را شرح دهید. هرگونه اطلاعات نادرست یا غیرمنطقی، منجر به ریجکتی ویزای سوئد خواهد شد.

  • اگر نتوانید تمکن مالی لازم را اثبات نمایید

شما باید ثابت نمایید که هزینه کافی و لازم را برای تامین مخارج خود و حتی اعضای خانواده خود در سوئد خواهید داشت. اثبات این مورد از طریق ارائه فیش حقوقی، صورتحساب های بانکی، قراردادهای اجاره و سایر اسنادی که حقوق و پس انداز آنها را نشان می دهد، ممکن است. عدم اثبات تمکن مالی، یکی از اصلی ترین دلایل ریجکتی ویزای سوئد است.

  • اگر گذرنامه شما فاقد اعتبار و در شرف اتمام است و صفحات خالی کافی نداشته باشد

پاسپورت شما باید معتبر بوده و حداقل تا 3 ماه پس از انقضای ویزای سوئد، اعتبار داشته باشد. در ضمن، هرگونه مخدوش شدن، پارگی یا صدمه به پاسپورت نیز می تواند منجر به ریجکتی ویزا شود.

ریجکتی ویزای سوئد
  • اگر دلایل کافی برای بازگشت به کشور خود پس از انقضای ویزا نداشته باشید

متقاضیان دریافت ویزا باید ثابت نمایند که پس از پایان مهلت ویزا، به کشور خود باز خواهند گشت. در واقع، مقامات سوئدی باید اطمینان حاصل کنند که شما قصد پناهندگی و یا ماندن غیرقانونی در سوئد و یا هر کشور شنگن دیگری را ندارید. جهت مواجه نشدن با ریجکتی ویزای سوئد، باید ثابت کنید که اعضای خانواده شما در کشور مبدا بوده و باید به آنان بپیوندید، یا شغل و درآمدی در کشور مبدا داشته و وابستگی کاری به کشور خود دارید.

  • عدم دریافت بیمه سلامت مناسب در سوئد

متقاضیان اخذ ویزای سوئد موظف می باشند یک بیمه مناسب که هزینه های درمانی آنها را در سوئد پوشش دهد دریافت کرده باشند. چنانچه میزان پوشش هزینه های بیمه اخذ شده، با آنچه در قانون اخذ ویزا ذکر شده است مطابقت نداشته باشد و کمتر باشد، امکان ریجکتی ویزا وجود دارد. در ضمن، بیمه اخذ شده باید در کل منطقه شنگن معتبر بوده و بازگشت متقاضی به کشور خود را نیز پوشش دهد.

  • عدم ارائه مدرک زبان
  • اگر کشور محل اقامت شما، رابطه خوبی با کشور مقصد نداشته باشد
  • اگر سلامت جسمانی نداشته و نتوانید سلامت خود را ثابت کنید
  • اگر در گذشته قوانین درخواست ویزا را رعایت نکرده باشید
  • اگر نوع ویزای خود را به درستی مشخص نکرده باشید
  • اگر از ویزایی که قبلاً برای شما صادر شده، بدون دلیل موجه استفاده نکرده باشید
سؤالات متداول
  • آیا در صورت مواجه شدن با ریجکتی ویزا، می توان بلافاصله درخواست مجدد یا تجدیدنظر داد؟

بستگی به شرایط دارد. طبق قوانین مهاجرتی برخی کشورها، شما نمی ‌توانید بلافاصله پس از رد درخواست ویزای خود مجددا درخواست دهید. زیرا دلایلی که منجر به رد شدن درخواست ویزای شما شده است، یک شبه تغییر نخواهد کرد. از این رو، در بیشتر موارد تنها شش ماه پس از رد درخواست ویزا می توانید مجددا درخواست دهید.

  • آیا در صورت ریجکت شدن ویزا، می توان درخواست تجدیدنظر داد؟

معمولا بله. شما در صورت مواجهه با ریجکتی ویزا، نامه ای دریافت خواهید کرد که دلایل رد درخواست شما در آن ذکر شده است. به علاوه، در این ذکر می شود که آیا مجاز به اعتراض و درخواست تجدیدنظر هستید یا خیر. چنانچه این مجوز به شما داده شده باشد، می توانید اعتراض زده و نواقص موجود را برطرف کنید.

  • چه مدت طول می کشد تا درخواست ویزای سوئد بررسی شود؟

زمان پردازش ویزا معمولا بین 15 تا 30 روز کاری می باشد ولی ممکن است بسته به شرایط، بیشتر هم طول بکشد. توصیه ما به متقاضیان دریافت ویزا آن است که برای کم کردن ریسک ریجکتی ویزا، درخواست خود را حداقل 30 تا 45 روز قبل از تاریخ سفر خود به سوئد، ارسال نمایند. توجه داشته باشید که دیر ارسال کردن درخواست می تواند دلیلی برای ریجکتی باشد.

  • آیا ممکن است ویزای دانشجویی سوئد نیز ریجکت شود؟

بله. برخی از دلایل ریجکتی ویزای سوئد برای دانشجویان عبارتند از: عدم ارائه مدارک محل اقامت در سوئد، عدم ارائه نامه پذیرش دانشگاه، داشتن سوپیشینه، عدم توانایی در اثبات تمکن مالی، عدم دریافت بیمه سلامت در سوئد، عدم توانایی در اثبات بازگشت به کشور خود پس از فارغ التحصیلی و یا ارائه هرگونه مدارک ناقص یا اشتباه.

  • چه نکاتی را در درخواست تجدیدنظر ریجکتی ویزا باید ذکر کرد؟

چنانچه مجاز به اعتراض و درخواست تجدیدنظر باشید، باید مشخصات هویتی خود، دلایل ریجکتی ویزا که در نامه ذکر شده است و دلایل مبهم بودن ریجکتی ویزا از نظر شما، و همچنین تاریخ دریافت نامه ریجکتی ویزا را ذکر کنید. متن نامه درخواست تجدید نظر باید با دقت نوشته شود.

سخن پایانی

بسیار از متقاضیان اخذ ویزای سوئد با ریجکت شدن درخواست خود مواجه می شوند و این امر، فرآیند مهاجرت آنان به سوئد را دچار مشکل خواهد کرد. اطلاع از دلایل ریجکت شدن ویزا می تواند به متقاضیان در اخذ ویزا کمک کرده و مانع بروز مشکلات احتمالی شود. به طور کلی، ریجکتی یا رد درخواست ویزا زمانی اتفاق میفتد که آفیسر پرونده و مقامات سوئدی، اطلاعات لازم و کافی را دریافت ننموده و نسبت به واجد شرایط بودن متقاضی برای اخذ ویزا اطمینان حاصل ننموده اند. اما نگران نباشید، چنانچه با ریجکتی مواجه شوید، معمولا دلایل آن در نامه ای برای شما ارسال شده و شانس اعتراض و درخواست تجدید نظر را خواهید داشت. ما در این مقاله به بررسی مهمترین دلایل ریجکتی ویزای سوئد پرداختیم و به سوالات شما در خصوص رفع ریجکتی پاسخ دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئد را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *