اصلی ترین دلایل ریجکتی ویزای سوئیس

سوئیس یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری در اروپا است. ویزای سوئیس که از نوع شنگن می باشد، به دارندگان آن مجوز سفر آزادانه و بدون ویزا به کل منطقه شنگن را اعطا میکند. متأسفانه همه کسانی که برای دریافت ویزای شنگن اقدام می کنند موفق نیستند. چنانچه متقاضیان به هر دلیلی نتوانند افسر پرونده را متقاعد نمایند و یا مدارک و اسناد ناکافی ارائه نموده و الزامات را برآورده نکنند، درخواست آنان رد خواهد شد. دانستن دلایل معمول ریجکتی ویزای شنگن سوئیس قبل از درخواست می تواند به شما کمک کند تا از اشتباهات مشابه در درخواست خود جلوگیری نمایید. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی اصلی ترین دلایل ریجکتی ویزای سوئیس بپردازیم. پس اگر شما نیز قصد مهاجرت به سوئیس و دریافت ویزای این کشور را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئیس گردآوری شده است.

ریجکتی ویزای سوئیس

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • رایج ترین دلایل ریجکتی ویزای سوئیس

رایج ترین دلایل ریجکتی ویزای سوئیس

  1. دلایل امنیتی

درخواست ویزای شنگن سوئیس، هنگامیکه مقامات احتمال دهند شما حتی کوچکترین خطر امنیتی برای سوئیس و یا منطقه شنگن داشته باشید، رد خواهد شد. در واقع، خطر امنیتی کسی است که تهدیدی بالقوه برای مردم یا دارایی یک کشور شنگن باشد. هنگام درخواست ویزا، نام و اطلاعات شما از طریق پایگاه داده امنیتی بررسی می شود تا مشخص شود آیا سابقه جنایی و کیفری دارید یا خیر. اگر قبلاً به جرمی محکوم شده باشید، حتی اگر در خارج از سوئیس و منطقه شنگن رخ داده باشد، ممکن است با ریجکتی ویزای سوئیس مواجه شوید. به علاوه، در طول مصاحبه ویزای شنگن، ممکن است از شما بپرسند که آیا قبلاً عضو یک سازمان تروریستی بوده اید یا خیر. اگر سابقه مشارکت قبلی با یک گروه تروریستی یا سابقه فعالیت‌های سیاسی خشونت ‌آمیز دارید، باید صادقانه پاسخ دهید و بدانید که دروغ گفتن در درخواست شما دلیلی برای رد شدن ویزا است. در نهایت، هر گونه دخالت (یا مشکوک به مشارکت) در فعالیت های تروریستی قطعا منجر به رد درخواست می شود.

ریجکتی ویزای سوئیس
    1. دلایل مالی

اگر مقامات معتقد باشند که شما قادر به پرداخت هزینه های سفر و زندگی خود در سوئیس و منطقه شنگن نیستید، با ریجکتی ویزای سوئیس مواجه خواهید شد. برای آنکه درخواست ویزای شما موفقیت آمیز باشد، باید اثبات کنید که می توانید غذا، مسکن، سفر و سایر هزینه های مرتبط با زندگی در سوئیس و منطقه شنگن را بپردازید.  بنابراین متقاضیان ویزای سوئیس باید اطلاعات مالی مربوط به درخواست خود را در قالب فیش حقوقی ماهانه، صورتحساب بانکی، قراردادهای اجاره و سایر اسنادی که به طور موثر حقوق و پس انداز آنها را نشان می دهد ارائه دهند. مقدار پولی که برای اخذ ویزای سوئیس باید در حساب خود داشته باشید، تا حدی با توجه به هزینه زندگی در سوئیس تعیین می شود. به طور کلی، کنسولگری‌ها نرخ هزینه‌های زندگی روزانه را برای آن کشور محاسبه می ‌کنند و از شما انتظار دارند ثابت کنید که آن مقدار هزینه را در حساب خود دارید. مقامات همچنین هزینه‌های زندگی پیش بینی‌ شده شما را بر اساس پاسخ‌های شما به سؤالات درخواستی مهم، مانند محل اقامت و کارهایی که قرار است در سوئیس و منطقه شنگن انجام دهید، ارزیابی خواهند کرد.

برای مثال، اگر اعلام کنید که قصد دارید در تمام مدت اقامت خود در سوئیس در خانه یکی از اعضای خانواده و یا دوستانتان بمانید، احتمالاً به پول کمتری نسبت به زمانی که قصد دارید هر شب در هتل بمانید، نیاز خواهید داشت. به طور مشابه، انتظار می رود افرادی که با هدف گردشگری سفر می کنند، نسبت به افرادی که به دلایل تجاری سفر می کنند، بودجه بیشتری داشته باشند.

  1. عدم ارائه مدارک کافی مبنی بر بازگشت از سوئیس

اگر مقامات معتقد باشند که شما بیش از مدت تعیین شده در ویزای خود، در سوئیس خواهید ماند، و یا ممکن است اقدام به پناهندگی نمایید، ریجکتی ویزای سوئیس امکانپذیر است. برای اینکه درخواست ویزای شما پذیرفته شود، باید مدارک کافی مبنی بر خروج از سوئیس و منطقه شنگن قبل از انقضای ویزای خود را ارائه دهید. یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی که می ‌توانید بازگشت خود را ثابت کنید، آن است که بیان کنید دلایل مهمی برای بازگشت به کشور خود دارید. مالکیت دارایی خانواده (به ویژه همسر و فرزندان)، و یک شغل ثابت در خارج از منطقه شنگن، از دلایل محکمی برای بازگشت به کشور خود به حساب می آیند. اگر مقامات تصمیم بگیرند که شما به هیچ چیزی در خارج از سوئیس و منطقه شنگن وابسته نیستید (یعنی هیچ فرصت قابل توجهی در خانواده، زندگی اجتماعی یا شغلی در کشورتان وجود ندارد که به خاطر آن بازگردید) احتمال ریجکت شدن ویزای سوئیس بالا خواهد بود.

  1. ارائه اطلاعات جعلی

چنانچه مشخص شود که در هر جایی از درخواست ویزای خود دروغ گفته اید یا مدارک جعلی ارائه داده اید، ویزای شما رد خواهد شد. شما باید در خصوص آنکه چقدر پول دارید، در سفر خود به کجا می خواهید بروید و چه کسانی را در منطقه شنگن می شناسید و ملاقات خواهید کرد، صادق باشید. افرادی که درخواست شما را بررسی می کنند، اطلاعات ارائه شده توسط شما را دو بار بررسی می کنند و ممکن است افرادی که شما از آنها به عنوان مرجع و یا اسپانسر استفاده می کنید را فرا بخوانند. در حالی که ممکن است اغراق یا جعل اطلاعات در درخواست شما وسوسه انگیز باشد، متقاضیانی که این عمل را انجام می دهند اغلب با ریجکتی ویزای سوئیس مواجه خواهند شد و حتی در برخی موارد پیامدهای دیگری نیز برای آنان خواهد داشت.

ریجکتی ویزای سوئیس
  1. ارائه مدارک ناقص

درخواست ویزای شنگن سوئیس نیازمند ارائه مدارک و مواد مورد نیاز و تکمیلی متعدد است. فراموش کردن گنجاندن هر یک از این موارد می تواند منجر به ریجکتی ویزای سوئیس شود. برای مثال، اگر مدرکی مبنی بر دریافت بیمه مسافرت پزشکی در سوئیس یا مدرک مورد نیاز دیگری ارائه نکنید، درخواست شما ممکن است رد شود. علاوه بر این، اگر تمام مدارک لازم را ارائه دهید اما برخی (یا حتی یکی از آنها) حاوی اطلاعاتی باشد که واضح نیست، این نیز می تواند باعث رد درخواست ویزای شما شود.

سؤالات متداول
  • آیا عدم پرداخت هزینه ویزا می تواند منجر به ریجکتی ویزای سوئیس شود؟

بله. لطفا توجه داشته باشید که درخواست ویزای شنگن شما تا زمانی که هزینه ویزای خود را پرداخت نکرده باشید، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت. هزینه اصلی ویزای شنگن 80 یورو است.

  • آیا در صورت ریجکتی ویزا، امکان درخواست تجدیدنظر وجود دارد؟

بله. اگر مهر رد درخواست ویزای شنگن خود را دریافت کرده اید و در نامه ارائه شده، حق اعتراض به شما داده شده باشد، می توانید درخواست تجدید نظر دهید. در حالی که فرآیند تجدید نظر از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، فرآیند تجدیدنظر اولیه برای همه یکسان است. اگر درخواست اولیه شما رد شود، احتمالاً نامه استاندارد ریجکتی ویزای سوئیس را دریافت خواهید کرد که حاوی اطلاعات اساسی و مختص آن کشور در مورد نحوه تجدید نظر در ویزای رد شده خود است.

  • در صورت ریجکتی ویزای سوئیس، فرآیند تجدید نظر چگونه است؟

متقاضیانی که به رد درخواست خود اعتراض می کنند، باید نامه ای به آدرس مشخص شده در نامه رد ویزای خود ارسال کنند و نشان دهند که چرا فکر می کنند مقامات در رد ویزای خود در بار اول اشتباه کرده اند. لطفاً اطلاعات جدیدی که در درخواست اولیه و اصلی شما ذکر نشده بوده است را در درخواست تجدیدنظر خود ارائه ندهید ، زیرا این اطلاعات مربوط به درخواست تجدیدنظر شما تلقی نمی شود. زمان رسیدگی به درخواست ویزا معمولا کمتر از 60 روز است، اگرچه بسته به درخواست شما می تواند متفاوت باشد.

  • آیا عدم ارسال به موقع درخواست ویزا، می تواند باعث ریجکتی ویزا شود؟

بله. بسیاری از درخواست ها به دلیل آنکه دیر ارسال می شوند، با ریجکتی مواجه خواهند شد. هر کشور زمان پردازش متفاوتی دارد که بسته به فصلهای اوج سفر، متفاوت است. برخی از کشورها زمان پردازش 15 روز و سایر کشورها ممکن است تا 30 روز زمان پردازش داشته باشند. علاوه بر این، عوامل دیگری نیز می توانند زمان پردازش را به تاخیر بیندازند. بسیاری از کشورها به شما این امکان را می دهند که درخواست خود را 90 روز قبل از تاریخ مورد نظر خود جهت سفر کشور مقصد شروع کنید. توصیه می کنیم که درخواست خود را حداقل 30 تا 45 روز قبل از سفر ارسال کنید. انجام این کار به شما امکان می دهد تا با تاخیرهای پیش بینی نشده مقابله کنید.

سخن پایانی

موارد زیادی وجود دارد که می تواند منجر به رد شدن درخواست ویزای شنگن سوئیس شود و معمولاً متقاضیان ویزا در مورد دلایل دقیق رد ویزا دچار سردرگمی می شوند. اگر افسر پرونده نتواند تمام اطلاعات لازم را دریافت کند، اگر با اطلاعات جعلی و نادرست مواجه شود، و یا حتی در خصوص بازگشت شما به کشور خود پس از انقضای ویزا قانع نشود، ممکن است درخواست ویزای شما رد شود. ما در این مقاله به بررسی مهمترین دلایل ریجکتی ویزای سوئیس پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما، به موفقیت شما مخاطب عزیز جهت سفر و یا مهاجرت به کشور سوئیس کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئیس را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *