مهمترین دلایل ریجکتی ویزای هلند

درخواست ویزای شنگن همیشه با تایید همراه نیست. بسیاری از متقاضیان پس از ارسال درخواست ویزا، با رد شدن و یا به اصطلاح با ریجکتی ویزا مواجه می شوند. رد ویزا به این معنی نیست که شما هرگز اجازه ورود به منطقه شنگن را ندارید، بلکه تنها به این معنی است که درخواست فعلی شما رد شده و اگر می خواهید به اروپا سفر کنید باید درخواست جدیدی ارائه نموده و یا برای درخواست قبلی که رد شده است، تقاضای تجدیدنظر کنید. دریافت ویزای هلند نیز که از نوع شنگن می باشد، قوانین و شرایط خاص خود را داشته و در صورت برآورده نکردن شرایط، درخواست شما ریجکت خواهد شد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی دلایل ریجکتی ویزای هلند بپردازیم. اگر شما نیز قصد سفر به این کشور اروپایی را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور هلند گردآوری شده است.

ریجکتی ویزای هلند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • دلایل ریجکت شدن ویزای هلند
  • اقدامات لازم پس از ریجکت شدن ویزای شنگن هلند

دلایل ریجکت شدن ویزای هلند

  1. ارائه مدارک جعلی

استفاده از هر نوع مدرک جعلی نه تنها منجر به ریجکتی ویزای هلند خواهد شد، بلکه می تواند منجر به ممنوعیت دائمی ورود به منطقه شنگن شود و همچنین می تواند در بسیاری از کشورها به عنوان یک عمل مجرمانه تلقی شده و پیگرد قانونی داشته باشد. مقامات ویزا، برای شناسایی هر نوع سند مسافرتی جعلی آموزش دیده اند.

ریجکتی ویزای هلند
  1. هدف و شرایط سفر نامشخص

افسران ویزا باید بدانند که چرا می خواهید به هلند و منطقه شنگن سفر کنید. دلیل شما از سفر به هلند هر چه که باشد، باید آن را ثابت کنید. به عنوان مثال، اینکه به آفیسر پرونده فقط بگویید که باید برای معالجه پزشکی به هلند سفر کنید، برای دریافت ویزا کافی نخواهد بود. افسران ویزا بدون دریافت مدارک پزشکی شما، نامه پزشک و یا تاییدیه از مرکز درمانی در هلند، برای اعطای ویزا به شما قانع نخواهند شد. به همین صورت، شما باید برای دیدار اعضای خانواده، دعوتنامه ارائه دهید و یا به جهت بازدید و گردشگری در هلند، یک برنامه سفر روزانه، کامل و واقعی ارائه دهید که تمام فعالیت هایی را که در طول اقامت خود در هلند برنامه ریزی کرده اید را نشان دهد.

  1. عدم اثبات تمکن مالی

شما باید برای مدت اقامت تعیین شده در هلند، یا برای بازگشت به کشور مبدا خود، و یا حتی برای ترانزیت به کشور ثالثی که قصد بازدید از آن را دارید، مدرکی دال بر تمکن مالی کافی ارائه دهید. در غیر این صورت، ریجکتی ویزای هلند قطعی خواهد بود.

  1. داشتن سوپیشینه

چنانچه سابقه کیفری داشته باشید و تهدیدی برای کشور هلند و منطقه شنگن به حساب بیایید، درخواست ویزای شما ریجکت خواهد شد. اطلاعات و سوابق کلیه متقاضیان دریافت ویزای شنگن، به وسیله سیستم اطلاعات شنگن (SIS)، که توسط کشورهای اروپایی برای امنیت و مدیریت مرزها استفاده می شود، بررسی خواهد شد.

  1. عدم دریافت بیمه معتبر در هلند

هر گونه اشتباه در مورد بیمه مسافرتی شما در هلند و منطقه شنگن، به طور خودکار منجر به ریجکتی ویزای هلند می شود. مطمئن شوید که یک بیمه پزشکی معتبر برای مدت اقامت خود در هلند و منطقه شنگن دریافت کرده اید و میزان پوشش هزینه ها نیز حداقل 30000 یورو می باشد. بیمه شما باید کل دوره ای را که قصد دارید در هلند و منطقه شنگن سپری کنید، و حتی بازگشت شما به کشور خود را پوشش دهد.

  1. ارائه اطلاعات متناقض

در هریک از شرایط زیر، ریجکتی ویزای هلند حتمی خواهد بود:

  • چنانچه اطلاعاتی که در خصوص هدف از سفر خود به هلند ارائه نموده اید، در مدارک تحویل داده شده و صحبت های شما در روز مصاحبه متناقض باشد
  • چنانچه اطلاعات محل اقامت شما (مانند رزور هتل 5 ستاره) با میزان تمکن مالی که از طریق فیش بانکی ارائه نموده اید یکسان نباشد
  • چنانچه مدارکی که برای رزرو هتل و بلیط هواپیما ارائه نموده اید، تایید نشده باشد (قبل از دریافت ویزا، نیازی به پرداخت 100 درصدی هزینه نمی باشد اما رزرو باید توسط هتل و دفتر هواپیمایی، تایید شده باشد)
  • چنانچه مدارکی بدون مهر و امضای رسمی ارائه دهید و یا تاریخ اعتبار مدارک گذشته باشد

اقدامات لازم پس از ریجکت شدن ویزای شنگن هلند

اگر درخواست شما برای اخذ ویزای شنگن هلند رد شود، طبیعی است که از نتیجه منفی ناامید شوید. در چنین شرایطی، سوالی که برای شما پیش می آید آن است که آیا می توان پس از ریجکتی ویزای هلند، برای دریافت ویزای مجدد اقدام کرد؟ پاسخ ساده این است: بله؛ پس از ریجکتی می توانید دوباره برای ویزای هلند اقدام کنید. هنگامی که درخواست شما برای اخذ ویزای شنگن هلند رد می شود، شما نامه ای مبنی بر ریجکتی ویزا دریافت خواهید کرد که در آن، دلایل رد درخواست و همچنین مجوز اعتراض از سوی شما، ذکر می شود. چنانچه به شما اجازه اعتراض و درخواست تجدیدنظر داده شده باشد، دو حالت پیش می آید:

  • چنانچه شما نامه تجدیدنظر را ارسال نموده و درخواست شما مجدد رد شود

در چنین شرایطی، لطفا دوباره درخواست تجدیدنظر ارسال نفرمایید. در خصوص ویزای شنگن، فقط می توانید یکبار درخواست تجدیدنظر ارسال کنید.

ریجکتی ویزای هلند
  • چنانچه شما رای منفی را دریافت کرده و قصد دارید مجدد درخواست ویزا دهید

اگرچه در بیشتر موارد می ‌توانید بلافاصله پس از دریافت نامه رد درخواست، مجدد برای ویزای شنگن اقدام کنید، اما بازه زمانی که معمولاً به متقاضیان توصیه می شود، یک دوره یک ماهه است. فرض کنید ویزای شنگن شما رد می شود، سپس درخواست تجدید نظر ارائه می کنید، و درخواست شما همچنان ریجکت می شود. 

در این صورت، اگر فوراً درخواست جدیدی برای دریافت ویزا ارسال کنید، ریسک دریافت رای منفی بالاتر خواهد بود که این امر گرفتن تأیید ویزا را برای شما دشوارتر می ‌کند. البته توجه داشته باشید که بهتر است به ‌جای درخواست مجدد برای اخذ ویزا، فرآیند تجدیدنظر را طی کنید. دلیل این امر آن است که در فرآیند تجدیدنظر، افسران ویزا می توانند به مدارک ارائه شده قبلی شما برگردند، مدارک نادرست یا اسنادی را که مفقود شده بودند شناسایی کنند و به شما این فرصت را بدهند که درخواست خود را به روز کنید. 

اگر با ریجکتی ویزای هلند مواجه شوید، باید قبل از ارسال درخواست جدید برای اخذ ویزا، علت رد شدن ویزای اول را بررسی کنید. مهم این است که همیشه از اشتباهات خود درس بگیرید. ریجکت شدن ویزا، شانس تایید شدن درخواست دوباره شما را کاهش نمی دهد. اگرچه افسران ویزا آن را یادداشت می کنند، اما اگر ویزای شما به دلیل ناقص بودن مدارک یا موارد دیگر رد شد، سفارتخانه ها و کنسولگری ها کاملا منطقی برخورد خواهند کرد. 

بنابراین، می توانید دوباره کل فرآیند را طی کنید و با اطمینان مجدد درخواست دهید. اگر اشتباهاتی را که در اولین درخواست خود مرتکب شده اید اصلاح کنید و وضعیت خود را بهبود بخشید، شانس موفقیت بالایی دارید. تنها به یاد داشته باشید که هنگام درخواست مجدد، همان مدارک قبلی را ارسال نکنید (به غیر از شناسنامه و مدارک هویتی). منظور این است که در بازه زمانی بین ارسال درخواست اول برای اخذ ویزای هلند، دریافت ریجکتی ویزای هلند و درخواست مجدد برای ویزا، ممکن است بسیاری از مدارک شما منقضی شده و نیاز به تایید دوباره داشته باشند.

سؤالات متداول
  • آیا دریافت ریجکتی در گذشته، می تواند باعث ریجکتی ویزای هلند شود؟

بله. چنانچه در گذشته، برای ویزای یک کشور شنگن اقدام نموده اید و درخواست شما ریجکت شده باشد، می تواند بر درخواست فعلی شما نیز اثر بگذارد. ولی باز هم به دلایل ریجکتی ویزای قبلی بستگی دارد.

  • آیا ویزای تحصیلی هلند نیز ممکن است ریجکت شود؟

بله. چنانچه دانشجویان نتوانند ثابت کنند که تمکن مالی کافی داشته و پس از فارغ التحصیلی به کشور خود باز خواهند گشت، احتمال ریجکتی ویزا بسیار بالا خواهد بود.

  • دلایل ریجکتی ویزای همراه در هلند چیست؟

به جز همه موارد ذکر شده در این مقاله، اگر متقاضی اصلی که اقامت هلند را اخذ نموده است و قصد دریافت ویزا برای خانواده خود دارد، درآمد کافی برای تامین هزینه های خانواده را نداشته و نتواند ثابت کند که هزینه های خانواده خود را در هلند تامین خواهد کرد، ریجکتی ویزا برای خانواده وی حتمی است.

  • آیا داشتن سلامت جسمانی نیز برای دریافت ویزای هلند مهم است؟

بله. کسانی که سلامت کامل نداشته و نتوانند تاییدیه سلامت پزشکی ارائه کنند، با ریجکتی ویزا مواجه خواهند شد.

  • آیا در صورت داشتن سابقه ریجکتی شنگن، امکان اخذ ویزای شنگن از همان کشور و یا کشور دیگری از حوزه شنگن وجود دارد؟

بله. در صورتیکه نواقص پرونده خود را برطرف کرده و مدارک مستندی درباره هدف از سفر خود و بازگشت به کشور خود پس از اتمام تاریخ ویزا را ارائه دهید، امکان درخواست مجدد ویزای شنگن و دریافت آن وجود دارد.

سخن پایانی

رد شدن درخواست یا همان ریجکتی ویزا، امری محتمل در فرآیند اخذ ویزا بوده و نباید شما را ناامید کند. متقاضیان اخذ ویزای شنگن هلند میبایست از صحت کلیه مدارک و اطلاعات لازم جهت اخذ ویزا اطمینان حاصل نموده و سپس اقدام نمایند. هرگونه نقص در مدارک، می تواند منجر به ریجکت شدن درخواست شود. اما نگران نباشید. چنانچه درخواست شما ریجکت شود، با رفع نواقص و کمبودهای درخواست اولیه، همچنان گزینه تجدیدنظر و یا درخواست مجدد ویزا برای شما وجود خواهد داشت. ما در این مقاله به بررسی دلایل ریجکتی ویزای هلند پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور هلند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *