شرایط مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به کشور زیبا و تاریخی ترکیه برای افرادی که قصد تحصیل، کار و یا زندگی در این کشور را دارند، مزایای نه چندان قابل توجهی دارد. کشور ترکیه به دلیل داشتن زیرساخت های نسبت مناسب، استانداردهای متوسط زندگی، هزینه های پایین زندگی، روند ساده دریافت مجوز کار و اجازه اقامت، نرخ ارز مناسب و همچنین امکان اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری، مقصدی نه چندان عالی جهت مهاجرت است. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی روش ها و شرایط مهاجرت به ترکیه بپردازیم. چنانچه شما نیز قصد داریم به ترکیه نقل مکان کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور ترکیه گردآوری شده است.

مهاجرت به ترکیه

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا مهاجرت به ترکیه
  • شرایط مهاجرت به کشور ترکیه
  • روش های مهاجرت به کشور ترکیه
  • شرایط مهاجرت تحصیلی
  • شرایط مهاجرت کاری
  • شرایط مهاجرت سرمایه گذاری
  • شرایط پیوستن به اعضای خانواده در ترکیه

چرا مهاجرت به ترکیه

زندگی در ترکیه می تواند برای ایرانی ها نسبتا لذت بخش باشد. ادغام فرهنگ شرق و غرب در ترکیه، امکان بهره مندی از سبک زندگی مدیترانه ای و یا کاوش در تاریخ ترکیه، تجربه بی نظیری در اختیار مهاجران قرار می دهد.

برخی از محبوب ترین مزیت های مهاجرت به ترکیه عبارت اند از:

  • سیستم بهداشت و درمان در ترکیه کارآمد است و حتی افرادی که درآمد کم دارند قادر می باشند به طور رایگان از سیستم بیمه درمانی استفاده کنند
  • املاک متنوع و مخصوص هر بودجه ای در ترکیه وجود دارد و مهاجران می توانند سریع تر صاحب خانه شوند
  • سیستم آموزشی در مدارس و دانشگاه های ترکیه باکیفیت است و دانشگاه های این کشور در رنکینگ جهانی دارای رتبه های نسبتا خوبی هستند
  • سیستم حمل و نقل در ترکیه، پیشرفته و در عین حال ارزان است
  • گردشگری ترکیه بسیار پررونق است و این کشور برخی از برترین جاذبه های توریستی را دارد
  • شرایط برای اخذ اقامت و شهروندی ترکیه پیچیده نمی باشد
مهاجرت به ترکیه

شرایط مهاجرت به کشور ترکیه

متقاضیان مهاجرت به کشور ترکیه میبایست نسبت به اخذ ویزا و سپس مجوز اقامت این کشور اقدام نمایند. باید بدانید که در روش های مختلف مهاجرت به این کشور و با توجه به شرایط متقاضیان، شرایط اخذ ویزا و مجوز اقامت ترکیه متفاوت است. توصیه ما به متقاضیان مهاجرت به کشور ترکیه آن است که پس از انتخاب یک روش مهاجرتی صحیح، با مراجعه به وبسایت اداره مهاجرت ترکیه، اطلاعات جامع و دقیق را در خصوص شرایط اخذ ویزا و مجوز اقامت این کشوردریافت نمایند. البته استخدام یک وکیل مهاجرتی مجرب و کاربلد و یا اخذ مشاوره از کارشناسان مهاجرتی با تجربه که به جدیدترین قوانین و شرایط مهاجرت به ترکیه تسلط دارند، بسیار کمک کننده است. در حالت کلی، برخی از مهم ترین شروط مهاجرت به کشور ترکیه که برای همه متقاضیان یکسان است عبارت اند از:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • عدم سوپیشینه
  • عدم ریجکتی ویزا در گذشته و یا تخلف با ویزای قبلی
  • اثبات تمکن مالی
  • دریافت بیمه درمانی در ترکیه
  • اثبات محل اقامت در ترکیه
  • ارائه مدرک زبان (جهت تحصیل و کار در ترکیه لازم است)

روش های مهاجرت به کشور ترکیه

اگرچه روش های متفاوتی جهت مهاجرت به ترکیه پیش روی متقاضیان قرار دارد، اما انتخاب بهترین روش که متناسب با شرایط متقاضیان باشد، بسیار حائز اهمیت است و از هر گونه ضرر مالی و اتلاف وقت برای متقاضیان جلوگیری می کند. توصیه می شود علاقه مندان به مهاجرت به کشور ترکیه ابتدا شرایط خود را توسط کارشناسان و وکلای مجرب در زمینه مهاجرت به این کشور به دقت برسی نموده و سپس عاقلانه ترین انتخاب را انجام دهند که بتواند منجر به اخذ اقامت ترکیه در کوتاه ترین زمان شود. ما در قسمت بعد، به طور مختصر برخی از محبوب ترین روش های مهاجرت به کشور ترکیه را برای شما آورده ایم. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص هر یک از روش های مهاجرت به کشور ترکیه، با کارشناسان و وکلای مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت کنید.

شرایط مهاجرت تحصیلی

در روش مهاجرت تحصیلی، متقاضیان میبایست ابتدا از یک دانشگاه معتبر در ترکیه پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه اقدام کنند. شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان با یکدیگر متفاوت می باشد و معمولا جزئیات شرایط در وبسایت دانشگاه های این کشور آورده شده است. به طور کلی، ارائه ریزنمرات و معدل مقاطع تحصیلی قبلی، داشتن پاسپورت معتبر، ارائه مدرک زبان، ارائه رزومه و سوابق پژوهشی و همچنین پرداخت هزینه درخواست از شروط رایج اخذ پذیرش تحصیلی در ترکیه است. به علاوه، متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی ترکیه باید علاوه بر مدارک بالا، مدارکی مانند بیمه درمانی در ترکیه، مدارک محل اقامت دانشجو در ترکیه، مدارک اثبات تمکن مالی دانشجو، مدارک پرداخت شهریه دانشگاه و بسیاری مدارک دیگر را به سفارت یا کنسولگری ترکیه ارائه دهند.

توجه داشته باشید که صرفا تحصیل در ترکیه، منجر به اخذ اقامت نمی شود و لازم است دانشجویان پس از فارغ التحصیلی، یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در ترکیه دریافت کنند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. در چنین شرایطی، پس از ۵ سال کار و زندگی مستمر در ترکیه، امکان اخذ اقامت دائم و سپس شهروندی ترکیه وجود دارد.

شرایط مهاجرت کاری

متقاضیان کار در ترکیه و اخذ اقامت این کشور از این طریق، باید از یک کارفرما در ترکیه پیشنهاد شغلی (جاب آفر) دریافت نمایند و سپس نسبت به اخذ ویزای کار و مجوز کار در این کشور اقدام کنند. توجه داشته باشید که بدون دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرما، امکان اخذ ویزای کاری طولانی مدت در ترکیه وجود ندارد. ارائه رزومه و سوابق کاری، ارائه نامه کارفرما، ارائه مدرک تحصیلی، ارائه مدرک زبان، اثبات تمکن مالی، تعیین محل اقامت متقاضی در ترکیه و دریافت بیمه درمانی در این کشور، از شروط اصلی دریافت ویزای کاری ترکیه است. معمولا پس از 8 سال کار و زندگی مستمر در ترکیه و پرداخت به موقع مالیات، امکان اخذ اقامت دائم و سپس شهروندی ترکیه وجود دارد.

انواع ویزای ترکیه

شرایط مهاجرت سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ترکیه که یکی از سریع ترین روش های مهاجرت به ترکیه است، از روش های مختلفی امکان پذیر می باشد. در بین روش های موجود جهت سرمایه گذاری در ترکیه، روش ثبت شرکت و خرید املاک و مستغلات، محبوب ترین روش ها هستند که منجر به اخذ اقامت و شهروندی ترکیه نیز خواهند شد. در سال های اخیر، آمار خرید ملک در ترکیه توسط خارجی ها، علی الخصوص ایرانی ها، به طور چشمگیری افزایش داشته است. خرید ملک در ترکیه می تواند برای خریداران سود بالایی نیز به همراه داشته باشد. انواع مختلفی از شرکت ها نیز در ترکیه قابل ثبت می باشد که با توجه به هدف و سرمایه متقاضی متفاوت است. ارائه طرح تجاری (بیزنس پلن)، از شروط اصلی ثبت شرکت در ترکیه می باشد.

شرایط پیوستن به اعضای خانواده در ترکیه

بر اساس قانون الحاق به خانواده، کلیه دارندگان اقامت و شهروندی ترکیه قادر می باشند با برآورده کردن شروطی مانند اثبات تمکن مالی و تامین محل اقامت اعضای خانواده، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزای همراه دریافت کنند. معمولا در چنین شرایطی، همسر می تواند اجازه کار دریافت نموده و فرزندان نیز به تحصیل در مدارس ترکیه مشغول شوند. توجه داشته باشید که برای مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج، باید ثابت شود که ازدواج واقعی بوده و صوری نمی باشد. کلیه مدارک هویتی متقاضی اصلی و همسر، سند ازدواج و مدارک تولد فرزندان باید جهت اخذ ویزای همراه ارائه شود.

سؤالات متداول
  • آیا ترکیه برای مهاجرت کاری مناسب است؟

معمولا خیر. ترکیه با داشتن نرخ بالای بیکاری، جهت کار مناسب نمی باشد. توصیه ما به متقاضیان مهاجرت به ترکیه از طریق کار آن است که کشورهایی با نرخ پایین بیکاری مانند آلمان را انتخاب کنند.

  • سریع ترین روش مهاجرت به کشور ترکیه کدام است؟

به شرایط متقاضی بستگی دارد. در حالت کلی، خرید ملک در ترکیه جزو محبوب ترین و سریع ترین روش های مهاجرت به این کشور است.

  • آیا ایرانی ها برای مهاجرت به کشور ترکیه باید ویزا دریافت کنند؟

بله. ایرانی ها فقط برای گردشگری در ترکیه نیازی به اخذ ویزا ندارند.

  • بهترین شهرهای ترکیه برای مهاجرت کدامند؟

به شرایط و سبک زندگی متقاضیان بستگی دارد. در حالت کلی، استانبول، ازمیر، آنتالیل، آلانیا و آنکارا جزو بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی هستند.

  • هزینه زندگی در ترکیه چقدر است؟

به شهر محل سکونت و سبک زندگی افراد بستگی دارد. یک فرد مجرد برای زندگی در استانبول، ماهیانه به 9,809.8 لیر (بدون احتساب اجاره خانه) نیاز دارد.

سخن پایانی

زندگی در ترکیه از کیفیت بالایی برخوردار نیست اما این کشور دارای مناظر طبیعی زیبا، تاریخی غنی، غذاهای لذیذ، فرهنگی جالب و مملو از سنت های منحصر به فرد و همچنین مردمی مهربان و خونگرم است. دولت ترکیه که همواره از ورود مهاجران به این کشور استقابل می کند، روش های متفاوتی را جهت اخذ اقامت این کشور پیش روی مهاجران جهان قرار داده است که از آن بین، تحصیل، کار و سرمایه گذاری در ترکیه، جزو محبوب ترین ها هستند. 

ما در این مقاله به بررسی روش ها و شرایط مهاجرت به ترکیه پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *