فرصت محدود اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

اخذ اقامت کشورهای حوزه شنگن همواره رویای بسیاری از ایرانیان بوده است. اسپانیا یکی از کشورهای شنگن میباشد که روش های مهاجرتی مختلفی را برای اخذ اقامت این کشور پیشنهاد میدهد. این کشور درهای خود را به روی دانشجویان، کارفرمایان و کارآفرینان، بازنشستگان، نیروی کار و کلیه افراد متقاضی به اقامت در این کشور گشوده است. از آنجایی که همه افراد نمیتوانند از طریق تحصیل و یا یافتن کار اقامت اسپانیا را دریافت کنند، اخذ اقامت از طریق تمکن مالی می تواند برای کسانی که درآمد بالا و یا وضعیت مالی فوق العاده ای دارند، گزینه ای مناسب باشد. اگر شما هم  قصد دارید اقامت اسپانیا را از طریق تمکن مالی کسب کنید در ادامه مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله سعی بر آن شده است که شما را با شرایط اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی آشنا کنیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور اسپانیا گردآوری شده است.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • فرآیند دریافت اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی
  • مزایای اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی
  • نحوه اثبات تمکن مالی برای دریافت ویزای اسپانیا

فرآیند دریافت اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

کسانی که قصد دارند ضمن حفظ اقامت خود در ایران، اقامت کشور اسپانیا را به دست آورده و بین دو کشور رفت و آمد کنند و همزمان همراه خانواده خود با اجازه و امکان راه اندازی و یا خرید کسب و کار، و یا سرمایه گذاری در این کشور اقامت کنند، میتوانند برای اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا اقدام کنند که جزو اقامت های طولانی مدت میباشد و نهایتا امکان اخذ پاسپورت نیز وجود دارد. شرط اصلی برای دریافت این نوع اقامت اسپانیا داشتن تمکن مالی کافی برای حمایت از خود بدون نیاز به کار در اسپانیا است. پس از ارائه درخواست و مدارک معتبر جهت اثبات تمکن مالی، مقامات اسپانیایی آن را بررسی میکنند که در صورت بالا بودن تعداد درخواست ها ممکن است این فرآیند بیشتر از 3 ماه به طول انجامد. اگر درخواست برای اقامت اسپانیا در کشور بالا باش، ممکن اسن این فرآیند بیشتر از 3 ماه به طول انجامد. هنگامی که به فرد اطلاع داده شد که با درخواست او موافقت شده است، یک ماه فرصت دارد تا آن را دریافت کنید در غیر این صورت درخواست توسط سفارت لغو می شود.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

فرد پس از دریافت ویزا و ورود به اسپانیا، یک ماه فرصت دارد تا برای اخذ کارت اقامت خود در اداره اتباع خارجی (اداره اقامت آن کشور در منطقه ای که ساکن شده است) درخواست دهد. برای دریافت این کارت به پاسپورت خود با ویزای اسپانیا، سه قطعه عکس و مدرک پرداخت هزینه مربوطه نیاز است. بعد از گذشت 3 ماه و 15 روز از دریافت ویزا، فرد میتواند برای اخذ اقامت اسپانیا اقدام کند. این کارت اقامت معمولا در ابتدا 2 ساله میباشد و برای تمدید آن به سال های بعد، باید فرد ثابت کند که در هر یک سال مدت زمان مشخصی را در اسپانیا حضور داشته است تا بتواند اقامت 5 ساله و دائم را دریافت کند. پس از گذشت 5 سال از اقامت موقت فرد متقاضی در اسپانیا، امکان درخواست اقامت دائم برای فرد مهیا میباشد.

مزایای اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی
  • برای دریافت این نوع اقامت نیازی به سرمایه گذاری در اقتصاد اسپانیا نیست.
  • اخذ ویزای تمکن مالی می تواند راهی برای دریافت شهروندی اسپانیا و پاسپورت اتحادیه اروپا باشد.
  • دریافت این اقامت اجازه می دهد تا بدون ویزا به هر یک از 26 کشور عضو شنگن سفر کنید.
  • اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی به اعضای خانواده نیز این امکان را میدهد که اقامت این کشور را به دست آورند.
  • این امکان را به شما میدهد که در اسپانیا به تحصیل بپردازید.
  • می توانید در کل اتحادیه اروپا سرمایه گذاری کنید. این سرمایه گذاری ها شامل سهام در یک تجارت، سهام و وجوه در اسپانیا است.
  • امکان خرید ملک برای شما وجود دارد.
  • از پرداخت مالیات سالانه معاف خواهید بود

نحوه اثبات تمکن مالی برای دریافت ویزای اسپانیا

در این روش متقاضی باید نشان دهد که در یک حساب بانکی مبلغی به ارزش 27000 یورو پس انداز دارد که به ازای هر نفر از اعضای خانواده این مبلغ افزایش می یابد. همچنین متقاضی باید اثبات کند که می تواند هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده خود را در طول اقامت در کشور اسپانیا تامین نماید. از این رو متقاضی اصلی باید نشان دهد که در کشور خود به میزان 2130 یورو برای خویش و به ازای هر کدام از اعضای خانواده 532 یورو در ماه درآمد دارد (این رقم حدودی بوده و ممکن است هرساله تغییر کند). فرد همچنین باید اثبات کند که در کشور خود سند ملکی دارد. بسیاری از کنسولگری‌ها گواهی حساب بانکی اخیر، اظهارنامه‌های شش ماه گذشته و در مواقعی کارت‌های اعتباری یا ارزش اموال را درخواست میکنند. هر چه بتوانید درآمد بالاتری داشته باشید، بهتر است. فرد متقاضی اخذ اقامت اسپانیا میتواند این درآمد را از روش های گوناگونی کسب کرده و اثبات نماید. این روش ها شامل موارد زیر میباشند:

  • سود سپرده گذاری های بانکی
  • حقوق دریافتی از بخش دولتی یا خصوصی که منوط به حضور فیزیکی متقاضی در ایران نباشد
  • حقوق بازنشستگی
  • سهام شرکت ها یا کارخانه ها و اوراق بهادار و دریافتی سود آنها
  • سود سپرده گذاری های بانکی
اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

 به یاد داشته باشید که همیشه داشتن مدارک بیش از حد بهتر از ناکافی بودن آن است: همه چیزهایی را که فکر می کنید ممکن است برای نشان دادن امکانات کافی برای زندگی در اسپانیا بدون حمایت مالی اضافی مفید باشد، بردارید. به خاطر داشته باشید که هنگام ورود به اسپانیا نیز باید بیمه درمانی خصوصی جامع بگیرید، بنابراین هزینه آن را در برنامه ریزی مالی آینده خود لحاظ کنید (معمولا هزینه دریافت بیمه در این نوع اقامت بسیار ناچیز است). این باید با یک شرکت بیمه پزشکی اسپانیا باشد، حداقل یک سال طول بکشد و پوشش کامل را بدون پرداخت مشارکت ارائه دهد.

سؤالات متداول
  • آیا با اخذ اقامت اسپانیا میتوان در این کشور کار کرد؟

بله. در پروسه تمکن مالی اسپانیا در صورت اخذ مجوز اقامت دائم می توانید بصورت نا محدود در اسپانیا برای هر کارفرمای دیگری کار کنید و از این طریق نیز کسب درآمد داشته باشید.

  • آیا برای اخذ اقامت دائم و شهروندی اسپانیا باید تابعیت فعلی خود را لغو کنیم؟

بله. چنانچه پس از 10 سال اقامت در این کشور، شهروندی آن را دریافت کردید باید بدانید که دولت اسپانیا به ایرانیان تابعیت دوگانه نمی دهد و شما برای اخذ پاسپورت و شهروندی باید تابعیت ایرانی خود را لغو کنید.

  • اگر در ایران مشغول به کار باشیم و درآمد بالایی داشته باشیم میتوانیم با ارائه فیش حقوقی تمکن مالی خود را ثابت کنیم؟

خیر. پول و درآمد شما نباید وابسته به حضور فیزیکی شما در ایران باشد. شما نمی‌توانید کارمند باشید و فیش حقوقی خود را به‌عنوان تمکن مالی به سفارت ارائه کنید. زیرا برای دریافت این نوع اقامت، باید بازه زمانی مشخصی را طی یک سال در خاک اسپانیا حضور داشته باشید. ولی اگر کارمند بازنشسته باشید، سفارت فیش حقوقی شما را می‌پذیرد.

  • مدارک لازم برای دریافت اقامت تمکن مالی اسپانیا چیست؟

 پاسپورت، شناسنامه، مدارک و اسناد جهت اثبات تمکن مالی ( حساب بانکی، فیش حقوقی بازنشستگی، اجاره نامه، سود بانکی، گواهی عدم سوء سابقه کیفری، گواهی پزشکی سلامت جسمانی، گواهی ازدواج، بیمه درمانی)

سخن پایانی

اخذ اقامت اسپانیا از طریق اقامت تمکن مالی، برای افرادی که سرمایه و درآمد بالایی دارند یکی از بهترین گزینه های مهاجرت به اروپا و حوزه شنگن است. هدف از اعطای اقامت تمکن مالی توسط دولت اسپانیا، ایجاد فرصتی است تا افراد ثروتمند و متمول بتوانند به همراه خانواده خود در آن کشور زندگی کرده و از این طریق برای رشد اقتصاد اسپانیا مفید باشند. افراد متقاضی میتوانند با اثبات تمکن مالی خود و اخذ ویزای اسپانیا از مزایای زندگی در این کشور بهره مند شده و به راحتی به سایر کشورهای شنگن سفر کنند. اگر شما از تمکن مالی بالایی برخوردار هستید و به دنبال دریافت اقامت یک کشور تاپ اروپایی (با رنک پاسپورت سوم در دنیا) بدون نیاز به کار یا تحصیل میباشید، اسپانیا یکی از بهترین گزینه ها برای شماست زیرا نیازی به مدرک زبان و تحصیلات دانشگاهی ندارد، امکان همراه آوردن خانواده وجود دارد و میتوانید به دنبال آن پاسپورت این کشور را نیز دریافت کنید. در این مقاله سعی بر آن شد که اطلاعات مربوط به اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی به درستی و به شکلی کامل پوشش داده شود. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور اسپانیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. سلام
    تو اين روش بعد از اينكه اقامت اسپانيا رو گرفتيم، هر جاي اسپانيا ميتونيم زندگى كنيم؟ محدوديتي نداره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *