مدارک مورد نياز برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا از جنبه های مختلف قابل ارزیابی است که در ادامه مدارک ویزای توریستی این کشور در اختیار شما قرار گرفته است. برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا ابتدا باید مدارک مورد نیاز سفارت که برای صدور ویزای توریستی مشخص نموده را تهیه کرد. سپس برای اخذ وقت سفارت اقدام کنید و با مدارک خود در زمان مشخص شده به سفارت این کشور در ایران یا شرکت همکار سفارت مراجعه کنید. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور ایتالیا گردآورى شده است.

اخذ ویزای توریستی ایتالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط اخذ ویزای توریستی ایتالیا چیست؟
  • مدارک مورد نیاز اخذ ویزای توریستی ایتالیا
  • نحوه دریافت ویزای توریستی

ویزای توریستی ایتالیا یک ویزای نوع C است که معمولا برای اولین بار در کمتر از 90 روز صادر می شود و به فرد امکان سفر به ایتالیا و سایر کشورهای شنگن را می دهد. زمان رسیدگی به درخواست اخذ ویزای توریستی ایتالیا معمولا 15 روز کاری است که تا 30 روز قابل افزایش است. البته در موارد خاص زمان بیشتری برای بررسی دقیق شرایط متقاضی صرف می شود. ویزاهای توریستی از نوع C هستند و معمولاً قابل تمدید نیستند، بنابراین اگر فردی بخواهد پس از پایان مدت ویزای خود در ایتالیا بماند، باید کشور را ترک کرده و برای ویزای جدید اقدام کند. ویزای توریستی کشور ایتالیا شامل بازدیدکنندگانی می شود که قصد دارند از چند روز تا سه ماه صرفاً به منظور گردشگری در ایتالیا اقامت داشته باشند. به یاد داشته باشید که ویزای توریستی به شما اجازه کار نمی دهد و برای کار در ایتالیا باید مجوز کار داشته باشید.

اخذ ویزای توریستی ایتالیا

ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از درخواست های ویزای توریستی نیازی به هزینه بالایی ندارند و گاهی اوقات مشاوره درست و هدفمند می تواند به شما در انتخاب بهترین مسیر بر اساس اولویت ها و شرایط کمک کند. فرم درخواست ویزای توریستی کشور ایتالیا باید قبل از درخواست ویزا به هر کشوری تکمیل شود. این فرم در بخش ویزای سفارت ایتالیا در تهران موجود است و برای هر فرد باید در دو نسخه تکمیل شود.

 ویزای توریستی ایتالیا برای مدت زمانی که تمام ویزاهای شنگن اعتبار دارند: حداکثر 90 روز در یک دوره شش ماهه است. در برخی موارد، با توجه به نوع ویزای شنگن ایتالیا (یک بار ورود، دوبار یا چند بار ورود) ویزای شما برای کمتر از 90 روز صادر می شود. شما نمی توانید با ویزای شنگن بیش از 90 روز در ایتالیا (یا هر کشور شنگن دیگری) بمانید. به همین دلیل است که به آن ویزای کوتاه مدت می گویند. هنگامی که ویزای خود را دریافت می کنید، برچسب ویزا روی پاسپورت به شما اطلاع می دهد که چند روز می توانید در منطقه شنگن بمانید. همچنین به شما اطلاع می دهد که چه زمانی می توانید وارد منطقه شنگن شوید و آخرین تاریخی که می توانید از آن خارج شوید چه زمانی است.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای توریستی ایتالیا

یکی از مهم ترین مراحل در تمامی روش های مهاجرت اطلاع دقیق از مدارک لازم است. از این رو هر متقاضی باید از جزئیات دقیق مدارک مورد نیاز آگاهی کاملی داشته باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا عبارت اند از:

  • پاسپورت متقاضی با سه برگ سفید و حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ صدور روادید
  • اصل و ترجمه ی مدارک هویتی ( شناسنامه، کارت ملی و … )
  • ارائه ی دعوتنامه و اثبات تمکن مالی شخص میزبان همراه با کپی مدارک هویتی و پاسپورت ایشان
  • رسید رزرو هتل و یا محل اقامت شخص
  • دو قطعه عکس با پس زمینه ی سفید و به صورت تمام رخ
  • اثبات تمکن مالی و پرینت گردش حساب 3 ماهه ی شخص
  • رسید رزرو بلیط هواپیما
  • ارائه ی سوابق کاری و نامه ی اشتغال به کار، پروانه ی کسب و یا گواهی اشتغال به تحصیل
  • ارائه ی اسناد ملکی و کپی و ترجمه ی آنها
  • ارائه بیمه نامه بین المللی معتبر که تا سقف 30 هزار یورو را ساپورت نماید.
اخذ ویزای توریستی ایتالیا

هنگام بازدید از یک کشور خاص، باید از آن کشور دعوتنامه داشته باشید. داشتن دعوتنامه به خصوص در سفر اول شانس گرفتن ویزا را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. اما در صورتی که فرد دعوتنامه نداشته باشد، برخی از آژانس های مسافرتی یا دفاتر مهاجرت برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا برای مشتریان خود دعوت نامه ای از ایتالیا صادر می کنند و مشتری باید در ازای تعهد بازگشت به ایران، به آن آژانس یا دفتر ضمانت نامه بدهد.

نحوه دریافت ویزای توریستی

برای دریافت ویزای توریستی ابتدا باید مشخص کنید که چه مدارکی مورد نیاز است، آنها را تهیه کرده و به انگلیسی و در صورت لزوم به ایتالیایی ترجمه کنید. همچنین برای نشان دادن توانایی مالی در یکی از بانک های خصوصی که مورد تایید سفارت ایتالیا نیز می باشد باید حساب باز کنید. سپس باید اطلاعات حساب خود را وارد کنید و پرینت 3 ماهه گردش حساب خود را دریافت کنید. سپس برای گرفتن وقت سفارت، به صورت آنلاین برای ویزای توریستی ایتالیا اقدام کنید. هزینه زمان سفارت و ویزا را پرداخت کنید و فرم های لازم را پر کنید و اصل مدارک و ترجمه آنها و کپی را در روز مشخص شده به سفارت تحویل دهید.

با این حال، شما باید کمی زودتر از سفر خود درخواست دهید زیرا زمان پردازش ویزای ایتالیا با توجه به کشور یا مورد خاص شما می تواند تا سه هفته (15 روز کاری) یا بیشتر طول بکشد. به عنوان مثال، اگر از ارسال یک سند مورد نیاز خاص خودداری کرده باشید، زمان پردازش را به تاخیر می اندازد. علت آن این است که مقامات ویزا باید درخواست خود را به شما بازگردانند تا بتوانید پس از تکمیل مجدد آن را ارسال کنید. علاوه بر این، با توجه به کشور و زمان سال، حتی رزرو یک قرار ملاقات نیز ممکن است مدتی طول بکشد، بنابراین اگر نیاز به ورود به ایتالیا در زمان خاصی دارید، باید این را در نظر داشته باشید.

خلاصه فرایند اخذ ویزای توریستی ایتالیا به صورت زیر است: 

  • رزرو قرار ملاقات
  • تکمیل فرم درخواست ویزای ایتالیا
  • مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.
  • درخواست را شخصا ارسال کنید.
  • وارد مصاحبه ویزا شوید.
  • هزینه های ویزا را پرداخت کنید.
  • منتظر نتیجه ویزا باشید.
اخذ ویزای توریستی ایتالیا

برای درخواست ویزای شنگن ایتالیا، از نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود وقت بگیرید. این تعیین وقت باید قبل از سفر، حداقل 2 تا 3 هفته قبل از تاریخ تخمینی ورود به ایتالیا، برای اطمینان از زمان کافی برای پردازش ویزا انجام شود. برای مصاحبه، متقاضی باید فرمی را با اطلاعات شخصی و گذرنامه پر کند و همچنین هدف از سفر و مدت زمان برنامه ریزی شده برای اقامت را ذکر کند. پس از ارسال مدارک به یک مقام کنسولی، گردشگر باید قبل از پذیرش مجوز سفر، هزینه پردازش ویزای شنگن را بپردازد. علاوه بر این، متقاضی باید تأیید کند که پاسپورتی که استفاده می کند حداقل شش ماه از تاریخ سفر به ایتالیا معتبر است.

سؤالات متداول
  • برای سفر کوتاه مدت به ایتالیا به کدام ویزا نیاز دارم؟

شما باید برای ویزای شنگن کوتاه مدت اقدام کنید.

  • هزینه ویزای توریستی ایتالیا چقدر است؟

هزینه ویزای توریستی برای بزرگسالان در حدود 80 یورو است.

  • با ویزای توریستی چقدر می توان در ایتالیا ماند؟

ویزای توریستی امکان اقامت را تا 90 روز فراهم می کند.

  • عوامل ریجکتی ویزای توریستی ایتالیا کدام اند؟

داشتن سابقه کیفری، ارائه اسناد جعلی،ارائه پاسپورت و بیمه مسافرتی نامعتبر می توانند از جمله دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی باشند.

  • صدور ویزای توریستی چقدر زمان می برد؟

حدود ۲ الی ۴ هفته کاری

سخن پایانی

اخذ ویزای توریستی ایتالیا کمترین نرخ ریجکتی را در بین کشورهای شنگن دارد. دلیل اصلی رد درخواست ویزای ایتالیا عدم اعتماد افسران ویزای ایتالیا به بازگشت متقاضیان است. شما می توانید با ارائه مدارک شغلی، روابط خانوادگی با کشور خود و شرح مفصل سفر خود به ایتالیا، اعتماد افسران ویزا را جلب کنید. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به ایتالیا را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *