مشاغل پردرآمد کانادا بدون نیاز به مدرک تحصیلی در سال 2024

اگر از افراد مختلف درباره مشاغل پردرآمد کانادا و به‌طورکلی سراسر جهان سؤال کرده باشید به‌احتمال‌زیاد پاسخ آن‌ها به مشاغل مربوط به رشته‌هایی همچون وکالت، مهندسی و پزشکی محدود می‌شود. واقعیت این است که هرچند تحصیلات دانشگاهی می‌تواند شما را یک‌قدم به شغل ایدئال یا آینده روشنتان نزدیک کند اما در دنیای امروز حتی اگر تحصیلات دانشگاهی نداشته باشید هم می‌توانید شغلی پردرآمد داشته باشید!

اگر در حال بررسی مشاغل مختلف هستید تا تعیین کنید کدام شغل برای شما بهترین است، باید بدانید عوامل حیاتی متعددی ازجمله مدارک تحصیلی موردنیاز آن، علاقه و درآمد آن در تصمیم‌گیری شما دخیل خواهند بود. آیا به دنبال شغلی با درآمد بالا در کانادا هستید اما مدرک کالج یا دانشگاه ندارید؟ تسلیم نشوید! پردرآمدترین مشاغل کانادا محدود به مشاغلی نمی‌شود که نیازمند مدارک تحصیلی دانشگاهی باشد، البته ممکن است برای یافتن شغل رؤیایی خودتان نیاز باشد تا دوره‌های آموزشی مناسب را بگذرانید و مهارت‌های کافی را کسب کنید. ما در این مقاله به معرفی مشاغل پرطرفدار در کانادا که درآمد بالایی دارند، می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور کانادا، گردآوری‌شده است.

مشاغل پردرآمد کانادا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • پردرآمدترین مشاغل کانادایی بدون نیاز به مدرک تحصیلی

در دنیای امروز و به‌ویژه کشورهای توسعه‌یافته حتی اگر تحصیلات دانشگاهی نداشته باشید شانس این را خواهید داشت که با کسب مهارت و گذراندن دوره‌های آموزشی، در مشاغل پردرآمد کانادا استخدام شوید. در فهرست زیر ما 12 مورد از این مشاغل را به شما معرفی می‌کنیم.

مشاغل پردرآمد کانادا
  1. توسعه‌دهنده وب

از سال 2020، توجه کسب‌وکارها به اهمیت بهره‌مندی از بازاریابی دیجیتال جلب شده است. کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ برای جذب و افزایش مصرف‌کنندگان و جلب اعتماد آن‌ها به فروش و معرفی کالاها و خدمات خود در دنیای دیجیتال روی آورده‌اند. توسعه‌دهندگان وب، برای کسب‌وکارهای مختلف وب‌سایت طراحی، بهینه‌سازی و مدیریت می‌کنند. خوشبختانه داشتن مدرک دانشگاهی در این حوزه، اهمیت چندانی ندارد و مهارت شما همه‌چیز ازجمله دستمزد شما را تعیین می‌کند. یک توسعه‌دهنده وب به‌طور متوسط 30 دلار در ساعت و سالانه حدود 37000 تا 77000 دلار در کانادا حقوق دریافت می‌کند.

  1. لوله‌کش

برای استخدام در این حوزه که یکی از مشاغل پردرآمد کانادا است علاوه بر داشتن دیپلم باید یک دوره کارآموزی که حدود 3 الی 6 ماه زمان می‌برد را بگذرانید. لوله‌کش‌ها در اکثر استان‌های کانادا به اخذ گواهی تجاری نیاز دارند، اما معمولاً برای کار در استان‌های منیتوبا، نیوفاندلند و لابرادور، نوناووت، یوکان و سرزمین‌های شمال غربی نیازی به گواهینامه تجاری نیست.

لوله‌کش‌ها با میانگین دستمزد ساعتی 30 دلار زندگی خوبی دارند و می‌توانند برای شرکت‌های ساخت‌وساز و تعمیر و نگهداری کار کنند یا شرکت‌های خود را تأسیس کنند. ارائه خدمات نصب و تعمیرات لوله‌کشی در املاک بزرگ مانند کارخانه‌ها و سایت‌های ساختمانی به گواهینامه‌های اضافی و درنتیجه زمان آموزش و یادگیری بیشتر نیاز دارد. حقوق متوسط لوله‌کش‌ها در کانادا سالانه 39000 تا 86000 دلار است.

  1. تکنسین خودرو و مکانیک

مردم و راننده‌ها سلامت جان و مال خود را در سراسر جاده‌های جهان تا حدود زیادی مدیون تکنسین‌های خودرو و مکانیک‌ها هستند. آن‌ها مشکلات احتمالی که ممکن است بر عملکرد خودرو تأثیر بگذارد را بررسی می‌کنند. تکنسین‌های خودرو تست درایوها را برای تعیین عملکرد خودرو در جاده انجام می‌دهند، از ابزارهای تشخیصی برای بررسی ناهماهنگی اجزای الکترونیکی خودرو استفاده می‌کنند و کدهای عیب‌یابی را تفسیر می‌کنند تا مشخص کنند چه اقدامی برای تعمیر خودرو باید انجام شود.

متوسط حقوق یک مکانیک در کانادا حدود 25 دلار در ساعت و حدود 31000 تا 77000 دلار در سال است. اگر مشتاق به فعالیت در این حوزه هستید باید دوره‌های تخصصی لازم را بگذرانید. سپس می‌توانید تعمیرگاه خود را باز کنید یا به‌عنوان مکانیک آزاد برای رانندگانی که خواهان تعمیرات در محل هستند یا شرکت‌های بزرگ که نیازمند مکانیک هستند، در یکی از مشاغل پردرآمد کانادا کار کنید.

  1. مشاور املاک

اگر فقط یک شغل در دنیا وجود داشته باشد که درآمد و رشد آن غیرقابل توقف به نظر برسد، افتخار آن متعلق به مشاوران املاک و مستغلات است. آن‌ها به مشتریانی که در تلاش برای خرید، فروش و اجاره انواع املاک هستند، کمک کرده و علاوه بر کمیسیون، از شرکت‌های املاک و مستغلات نیز پول دریافت می‌کنند.

برای ورود به این تجارت در کانادا، مشاوران املاک مشتاق باید یک برنامه آموزشی معتبر را تکمیل کنند و تمام استانداردهای آژانس نظارتی استانی خود را رعایت کنند. کارگزاران املاک می‌توانند برای مشاغل مدیریت املاک بزرگ کار کنند یا برای خود به‌عنوان مشاوران املاک خود اشتغال وارد تجارت شوند که پس از دریافت گواهی‌های لازم، کار می‌کنند. مشاوران املاک با متوسط حقوق 39000 تا 205000 دلار در سال از پردرآمدترین مشاغل کانادا هستند.

  1. مهماندار هواپیما

اگر عاشق سفر هستید و می‌خواهید تمام دنیا را ببینید، مهماندار هواپیما شوید. مهمانداری هواپیما شغلی است که به مهارت‌های ارتباطی و توانایی‌های بین فردی زیادی نیاز دارد. کسانی که به دنبال شغلی به‌عنوان مهماندار پرواز هستند، باید برنامه‌های آموزشی تخصصی را طبق الزامات حمل‌ونقل کانادا بگذرانند و گواهینامه کمک‌های اولیه داشته باشند. به‌طور متوسط مهمانداران هواپیما حدود 23 دلار در ساعت دریافت می‌کنند.

  1. آتش‌نشان

اگر کمک کردن به مردم را دوست دارید، جسور و شجاع هستید، در شرایط اضطراری می‌توانید هیجانات خود را کنترل کنید و به دنبال مشاغل پردرآمد کانادا هستید باید بدانید آتش‌نشان‌ها در کانادا به‌طور متوسط 42000 تا 102000 دلار در سال درآمد دارند. بااین‌حال شما باید شرایط زیر را داشته باشید: 

دیپلم دبیرستان و گواهی کمک‌های اولیه و CPR به همراه نداشتن سابقه کیفری، تسلط عالی به زبان انگلیسی و توانایی برقراری ارتباط در موقعیت‌های پرفشار موردنیاز است.

آتش‌نشانان به موقعیت‌های اضطراری مانند آتش‌سوزی در خانه یا آتش‌سوزی جنگلی و با استفاده از تجهیزات تخصصی مانند ماشین‌های آتش‌نشانی و شلنگ‌ها رسیدگی می‌کنند، بازرسی‌های ساختمانی انجام می‌دهند و با مجریان قانون و متخصصان خدمات اورژانس همکاری می‌کنند. همچنین می‌توانند در مراکز اجتماعی، مدارس و سخنرانی‌ها و جلسات آموزشی برای افزایش آگاهی مردم آموزش‌هایی را ارائه دهند. طبیعی است که آتش‌نشانان با موقعیت شغلی خطرناک و آسیب‌پذیر خود بخشی از مشاغل پردرآمد کانادا باشند.

  1. مدیر فروش

یک مدیر فروش به‌عنوان رابط بین شرکت و مشتریان بالقوه آن فعالیت می‌کند.

آن‌ها به سؤالات مشتریان در مورد محصولات یا خدماتی باشد که شرکت ارائه می‌دهد پاسخ می‌دهند، محصولات جدید را از طریق مشاوره حضوری یا تلفنی به افراد معرفی می‌کنند. همچنین از طریق بررسی سوابق فروش نقاط قوت و ضعف شرکت عملکرد کسب‌وکار را بررسی می‌کنند و استراتژی‌های فروش را بهبود می‌بخشند. مدیران فروش با متوسط حقوق حدود 60 هزار دلار در سال از مشاغل پردرآمد کانادا محسوب می‌شوند. 

  1. مدیر ساخت‌وساز

یک مدیر ساخت‌وساز بر کار تیم‌های ساخت‌وساز در طول یک پروژه نظارت می‌کند تا همه امور مطابق با مقررات قانونی پیش برود. مدیران ساخت‌وساز هزینه و بودجه پروژه‌هایی را که رهبری می‌کنند برآورد می‌کنند، با معماران و مهندسان برای طراحی عناصر تخصصی سازه‌های جدید همکاری کرده و تقسیم وظایف می‌کنند. درحالی‌که برخی از شرکت‌ها به حداقل مدرک لیسانس برای این عنوان شغلی نیاز دارند، در اغلب موارد تجربه کافی شما می‌تواند باعث شود از 56000 تا 143000 دلار در سال از این عنوان شغلی کسب درآمد کنید.

مشاغل پردرآمد کانادا

9. سرآشپز

درحالی‌که سرآشپزها فقط به تحصیلات دبیرستانی نیاز دارند، اما شما باید بتوانید استرس زیادی را تحمل و آشپزخانه را به‌خوبی مدیریت کنید. بااین‌حال، برای کار در مشاغل پردرآمد کانادا احتمالاً به گواهینامه‌های تجاری و همچنین گذراندن دوره‌های مدیریتی نیاز خواهید داشت. این شغل یکی از پردرآمدترین مشاغل کانادا برای بازنشستگان است که متوسط حقوق سالانه آن 41000 دلار تا 91000 دلار در سال است. اگر به کار در رستوران علاقه دارید باید بدانید سرورهای غذا در کانادا متوسط درآمدی 24000 تا 37000 دلار در سال دارند.

10. جوشکار

جوشکاران از تجهیزات جوشکاری در دمای بالا برای ذوب و اتصال فلزات به یکدیگر استفاده می‌کنند. آن‌ها سازه‌های برنامه‌ریزی‌شده برای ساخت‌وساز را بازرسی می‌کنند تا از استحکام کافی آن‌ها اطمینان حاصل کنند، قطعات فلزی را در طول فرآیند جوشکاری کنترل می‌کنند تا از گرمای بیش‌ازحد جلوگیری کنند. اغلب شرکت‌ها برای استخدام جوشکار تنها به مدرک دیپلم نیاز دارند. کمبود نیروی کار در این عنوان شغلی جوشکاری را به یکی از پردرآمدترین مشاغل پر تقاضا در کانادا تبدیل می‌کند که به‌طور متوسط حدود 37 تا 76 هزار دلار در سال درآمد دارد.

11. متخصص برق

اگر در سیم‌کشی با برق تخصص دارید و می‌توانید نمودارهای سیستم‌های الکتریکی را تعمیر و نصب کنید می‌توانید تنها با داشتن مدرک دیپلم و البته مهارت بالا به‌عنوان برق‌کار در کانادا مشغول به کار شوید و به‌طور متوسط سالانه از 39 تا 91 هزار دلار درآمد داشته باشید.

12. کنترل‌کننده ترافیک هوایی

کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی هواپیماها را هدایت می‌کنند تا فاصله ایمن با هواپیماهای دیگر، چه روی زمین و چه در هوا حفظ کنند. آن‌ها می‌توانند به خلبانان دستورالعمل‌هایی را درباره مکان رانندگی هواپیما در تاکسی‌وی یا باند فرودگاه بدهند، کنترل پروازها را پس از خروج از فرودگاه به سایر مراکز کنترل ترافیک منتقل کنند و پروازهای ورودی را که به فرودگاه می‌رسند را هدایت کنند. یک کنترل‌کننده ترافیک هوایی همچنین می‌تواند در مواقع اضطراری با اطلاع دادن به خلبانان در زمان وقوع آب‌وهوای نامناسب و هشدار دادن به کارکنان اورژانس در صورت بروز یک شرایط غیرقابل‌پیش‌بینی کمک کند.

برای کار در این شغل پراسترس و هیجان‌انگیز به دیپلم دبیرستان، گواهینامه پایه اپراتور تلفن رادیویی، تکمیل برنامه آموزشی NAV کانادا و گواهینامه کنترل ترافیک هوایی نیاز دارید. درازای استرس و فشار بالای کار به‌طور متوسط 52 تا 134 هزار دلار در سال درآمد خواهید داشت.

سؤالات متداول
  1. آیا امکان کار در شرکت‌ها بدون نیاز به مدرک تحصیلی در کانادا وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید به‌عنوان مدیر فروش، توسعه‌دهنده وب و مدیر توزیع محصول مشغول به کار شوید.

  1. برای کار در کانادا یادگیری زبان انگلیسی الزامی است؟

بله. شما برای ارتباط و تعامل با مشتریان و کارفرمایان خود باید به زبان انگلیسی کاملاً مسلط باشید.

  1. آیا امکان کار دانشجویی در کانادا وجود دارد؟

بله اما شغل دانشجویی محدودیت زمانی دارد و حداکثر 20 ساعت در هفته اجازه کار در کانادا را دارید.

  1. کسب درآمد بالا در کانادا بدون نیاز به مدرک تحصیلی ممکن است؟

بله. کافی است در یکی از پردرآمدترین مشاغل کانادا مشغول به کار شوید.

  1. متخصص سئو و توسعه‌دهندگان وب در کانادا چقدر درآمد دارند؟

متوسط حقوق یک توسعه‌دهنده وب در کانادا حدود 30 دلار در ساعت است.

سخن پایانی

کسب درآمد بالا در دنیای امروز فقط منحصر به مشاغل مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیست. شما می‌توانید بدون نیاز به مدرک تحصیلی و تنها با یادگیری زبان انگلیسی و مهارت‌های عملی و تخصصی در کانادا کار پیدا کنید. بااین‌حال در برخی موارد برای استخدام در مشاغل پردرآمد کانادا که در متن مقاله به آن‌ها اشاره شد، باید دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدتی را بگذرانید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و باده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به تحصیل در کانادا را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *