مهاجرت به فنلاند از طریق خرید ملک

یکی از راه های مهاجرت به کشورهای اروپایی که در سال های اخیر با استقبال علاقه مندان زیادی همراه بوده است، سرمایه گذاری از طریق خرید ملک میباشد. کشور فنلاند از جمله کشورهای اروپایی بوده که همواره از سرمایه گذاران خارجی برای رونق اقتصاد خود استقبال کرده است. فضای تجارت و سرمایه گذاری در فنلاند تداوم، ثبات و قابلیت پیشبینی بسیاری دارد و برای سرمایه گذاران خارجی جذاب است. همچنین، وجود ارکان مهمی مانند دولت شفاف و نهاد های دولتی موثر، سیستم قضایی مستقل و احترام به حاکمیت قانون در این کشور باعث شده است تا فضایی امن برای سرمایه گذاری در فنلاند ایجاد شود. اما آیا مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری به صورت خرید ملک و اخذ اقامت این کشور از این طریق امکان پذیر است؟ پیشنهاد ما ان است که متقاضیان قبل از هر اقدامی از شرایط آگاه شده و نسبت به منطقی بودن خریدن ملک در فنلاند و امکان اخذ اقامت این کشور از این طریق اطمینان حاصل نمایند. در این مقاله سعی برآن داریم تا به بررسی شرایط و قوانین مهاجرت به فنلاند از طریق خرید ملک بپردازیم. اگر شما نیز قصد خرید ملک در فنلاند را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشورفنلاند گردآوری شده است.

مهاجرت به فنلاند از طریق خرید ملک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • قوانین خرید ملک در فنلاند
  • اقدامات لازم جهت خرید ملک در فنلاند
  • شرایط دریافت اقامت فنلاند از طریق خرید ملک

قوانین خرید ملک در فنلاند

بر اساس قانونی که در سال 2000 توسط دولت فنلاند به تصویب رسید، کلیه افراد خارجی، مجاز به خرید ملک در کشور فنلاند بوده و به جز خرید ملک در مجمع الجزایر الند، در سایر موارد از حقوقی مشابه شهروندان فنلاندی برخوردار خواهند بود. همچنین، دولت فنلاند در سال 2020 قانونی تصویب نمود که بر طبق آن متقاضیان خرید ملک علی الخصوص شهروندان روسیه، قبل از خرید ملک موردنظر، ملزم به دریافت مجوز از وزارت دفاع فنلاند میباشند. از سایر قوانین مربوط به خرید ملک نیز میتوان به این نکته نیز اشاره کرد که در صورتی که فروشنده نواقص ملک را به خریدار اطلاع نداده باشد و خریدار نیز بیشتر از 5% ارزش واقعی ملک را صرف رفع این نواقص کرده باشد، امکان فسخ معامله وجود خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به فنلاند از طریق خرید ملک ، قوانین آن و به حداقل رساندن ضررهای احتمالی، میتوانید با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

مهاجرت به فنلاند از طریق خرید ملک

اقدامات لازم جهت خرید ملک در فنلاند

لازم است متقاضیان خرید ملک در فنلاند ابتدا نسبت به انتخاب ملک یا خانه مورد نظر اقدام نموده و آن را به لحاظ استانداردهای ملکی و قانونی بررسی کنند. پس از آنکه خریدار ملک از هویت فروشنده و اعتبار کلیه اسناد و مدارک ملک مانند سند رسمی اطمینان حاصل کرد میبایست بر سر قیمت با فروشنده به توافق رسیده و قراردادی میان آنان تنظیم شود. لازم به ذکر است که در این مرحله مسئولیت اصلی بر عهده نمایندگان مشاوره املاک، نمایندگان دفاتر اسناد رسمی و بانک ها بوده و طرفین معامله به جز در قیمت ملک موردنظر، نقش زیادی در پروسه خرید یا فروش ملک نخواهند داشت. 

هویت و اطلاعات فروشنده و خریدار، توسط دفاتر اسناد رسمی به دقت بررسی شده و توافق نامه ای بین طرفین تنظیم خواهد شد که بر طبق ان میبایست هدف از خرید ملک، شروط احتمالی، اطلاعات طرفین و قیمت توافقی عنوان شود. از آنجایی که کلیه اسناد به زبان فنلاندی تنظیم میشوند، وجود یک مترجم در پروسه انجام امور اداری لازم میباشد. دقت فرمایید که خریدار باید 4 درصد از ارزش ملک را به عنوان مالیات، از طریق بانک های محلی و یا به صورت آنلاین پرداخت کرده و سپس نسبت به ثبت ملک مورد نظر با هزینه ای اندک، اقدام نماید که ممکن است این فرآیند ثبت ملک و قطعی شدن معامله، حتی تا 14 روز به طول انجامد. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیستر در خصوص مهاجرت به فنلاند از طریق خرید ملک ، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

شرایط دریافت اقامت فنلاند از طریق خرید ملک

اخذ اقامت بسیاری از کشورها از طریق سرمایه گذاری در بخش املاک میتواند گزینه مناسبی برای مهاجرت باشد زیرا تنها به سرمایه کافی نیاز بوده و مانند سایر روش های مهاجرتی نیاز به مدرک زبان و یا مدرک تحصیلی خاصی نمیباشد. اما آنچه متقاضیان خرید ملک در کشورهای خارجی باید بسیار به آن دقت نمایند آن است که آیا امکان اخذ اقامت آن کشور از طریق خرید ملک وجود دارد یا خیر. قطعا کسانی که اقدام به خرید ملک در فنلاند میکنند به دنبال مهاجرت به فنلاند از طریق خرید ملک و اخذ اقامت این کشور هستند، اما لازم به ذکر است که این کشور تنها به صرف خرید ملک به متقاضیان اقامت نخواهد داد مگر آنکه این خرید ملک تحت یک برنامه بیزنسی و تجاری باشد. از آنجایی که کشور فنلاند از شرایط اقتصادی بسیار عالی برخوردار است، متقاضیان خارجی میتوانند برای کسب سود و تجارت، به خریدو فروش املاک در این کشور بپردازند.

مهاجرت به فنلاند از طریق خرید ملک

با این حال، پیشنهاد کارشناسان گروه عالیان ویزا به متقاضیان اخذ اقامت کشورهای اروپایی از طریق خرید ملک آن است که کشورهایی مانند پرتغال و یا اسپانیا را برای مهاجرت و خرید ملک انتخاب نمایند. در ضمن، اخذ اقامت فنلاند، برای افرادی که سرمایه کافی دارند، از راه های دیگر مانند سرمایه گذاری میتواند گزینه بهتری باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با کارشناسان و متخصصان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

سؤالات متداول
  • قیمت خرید ملک در شهرهای مختلف فنلاند به چه صورت است؟

قیمت ملک در شهرهای معروف فنلاند مانند هلسینکی، تورکو و تامپره متفاوت است. اما میتوان گفت قیمت ملک در گران ترین شهر فنلاند که هلسینکی میباشد، به طور تقریبی 3500 تا 4200 یورو در هر متر مربع است. این در حالی میباشد که قیمت یک ملک در شهر تورکو، نصف مبلغ ملک در هلسینکی میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به فنلاند از طریق خرید ملک و هزینه آن، میتوانید با کارشناسان گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

  • آیا اخذ یک وکیل مهاجرتی در فنلاند میتواند پروسه خرید ملک را آسان کند؟

قطعا بله. یک وکیل مجرب میتواند پیش از معامله، استعلامات لازم را در مورد ملک مذکور به دست آورده و در زمینه تهیه قرارداد و توافق نامه فروش به شما کمک کند.

  • آیا برای انتخاب ملک باید شخصا به فنلاند سفر کنیم؟

خیر. شما میتوانید به صورت آنلاین با مراجعه به سایت های معتبر فروش ملک در فنلاند، ملک مورد نظر را انتخاب کنید. اما در اکثر مواقع پیشنهاد ما به شما آن است که با اخذ ویزای توریستی فنلاند به این کشور سفر کرده و شخصا از ملک مورد نظر دیدن نمایید. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا آماده ارائه هرگونه مشاوره در این خصوص و بررسی شرایط برای مهاجرت به فنلاند از طریق خرید ملک، به متقاضیان عزیز میباشند.

سخن پایانی

سرمایه گذاری در برخی کشورها با توجه به شرایط اقتصادی آن کشور میتواند از گزینه های عالی برای مهاجرت باشد. کشور فنلاند با توجه به دارا بودن شرایط عالی اقتصادی و تجاری، از جمله انتخاب های ایده آل برای سرمایه گذاری در اروپا میباشد. بسیاری از متقاضیان سرمایه گذاری تمایل به اخذ اقامت فنلاند از طریق خرید ملک رادارند اما همانگونه که گفته شد، برای اخذ اقامت از طریق ملک گزینه های بهتری در اروپا مانند کشور پرتغال و اسپانیا وجود داشته و کشور فنلاند صرفا با خرید ملک به متقاضیان، اقامت اعطا نخواهد کرد. برای اخذ اقامت فنلاند، پیشنهاد کارشناسان گروه عالیان ویزا، سرمایه گذاری در این کشور از طریق سایر روش های سرمایه گذاری به غیر از خرید ملک میباشد.

 ما در این مقاله به بررسی روش مهاجرت به فنلاند از طریق خرید ملک پرداختیم و به شبهات متقاضیان در خصوص اخذ اقامت فنلاند از طریق خرید ملک پاسخ دادیم. امیدواریم اطلاعات ما به انتخاب روش مهاجرتی صحیح به شما مخاطب عزیز کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور فنلاند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *