نکات طلایی در اخذ ویزای تحصیلی پرتغال

راجع به ویزای تحصیلی پرتغال چه می دانید؟ آیا تا به حال به کشور پرتغال به عنوان مقصدی ایده آل برای مهاجرت تحصیلی فکر کرده اید؟ ما باید این مژده را به شما بدهیم که مهاجرت تحصیلی به پرتغال و اخذ ویزای تحصیلی این کشور به شما این فرصت بی نظیر و استثنایی را خواهد داد که در غربی ترین کشور اروپا، آن هم با هزینه ای کم به تحصیل بپردازید و تجربه ای متفاوت به دست آورید. پس اگر شما هم می خواهید جزو 50000 دانشجویی باشید که سالیانه برای تحصیل در بهترین دانشگاه های پرتغال درخواست می دهند، لازم است تا همه نکات مهم و کلیدی در خصوص اخذ ویزای تحصیلی کشور پرتغال را بدانید و آگاهانه برای تحصیل در این کشور اقدام کنید. به همین منظور، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، هرآنچه لازم است در مورد شرایط، مراحل و هزینه اخذ ویزای تحصیلی کشور پرتغال بداند را برایتان شرح دهیم. پس توصیه می کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور پرتغال برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است.

ویزای تحصیلی پرتغال

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • بررسی شرایط ویزای تحصیلی پرتغال
  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی پرتغال
  • فرآیند درخواست ویزای تحصیلی پرتغال
  • هزینه ویزای تحصیلی پرتغال
  • مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی پرتغال
  • بهترین دانشگاه های پرتغال
  • الزامات زبان برای تحصیل در پرتغال

بررسی شرایط ویزای تحصیلی پرتغال

اگر شما شهروندی خارج از اتحادیه اروپا هستید و دوره تحصیلی شما بیش از سه ماه میباشد، برای تحصیل در پرتغال به ویزا نیاز خواهید داشت. قوانین ویزا برای دانشجویان بین المللی در پرتغال به ملیت دانشجو و مدت دوره بستگی دارد. دانشجویان خارج اتحادیه اروپا که دوره تحصیل آنان بیشتر از 3 ماه باشد، علاوه بر ویزا به مجوز اقامت نیز نیاز خواهند داشت. برای دوره تحصیلی کمتر از سه ماه، ویزای دانشجویی فقط برای ملیت هایی لازم است که معمولاً به ویزای شنگن پرتغال نیاز دارند. افراد بسیاری از کشورها مانند ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا می توانند تنها با پاسپورت خود تا سه ماه وارد پرتغال شوند و در این مدت حتی می توانند یک دوره آموزشی کوتاه را بگذرانند. لازم به ذکر است که شهروندان خارج اتحادیه اروپا برای تحصیل در این کشور به ویزای تحصیلی پرتغال نیاز نخواهند داشت.

ویزای تحصیلی پرتغال

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی پرتغال

  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از دانشگاهی در پرتغال
  • اثبات اینکه شما هزینه های تحصیل را پرداخت کرده اید. اگر بورسیه تحصیلی دارید، مدرکی از دانشگاه خود در تایید آن ارائه دهید.
  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت (از دستورالعمل های مربوط به عکس ویزای شنگن پیروی کنید)
  • تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی پرتغال در سفارت این کشور
  • مدرکی که توانایی مالی شما را برای تامین مخارج خود در پرتغال اثبات کند. این مدرک می تواند صورت حساب های بانکی، بورسیه تحصیلی، اثبات کمک مالی یا اثبات حمایت مالی باشد.
  • مدرکی که ثابت کند شما محل اقامت خود را در پرتغال تعیین کرده اید. این مدرک می تواند یک قرارداد اجاره، محل اقامت از دانشگاه شما (خوابگاه) یا یک دعوت نامه از یکی از اعضای خانواده یا دوستان شما باشد که با آنها در پرتغال زندگی خواهید کرد.
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • گواهی بیمه سلامت مسافرتی شنگن. همچنین، شما پس از ورود به پرتغال، باید از یک شرکت خصوصی بیمه درمانی مناسب دریافت کنید.

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی پرتغال

برای درخواست ویزای تحصیلی پرتغال ، باید به سفارت پرتغال در محل اقامت خود مراجعه نمایید. شما باید قبلا نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در پرتغال را دریافت کرده باشید. خلاصه ای از روند درخواست ویزا به شرح زیر میباشد:

  • نامه پذیرش را از دانشگاه مورد نظر نظر خود در پرتغال دریافت کنید.
  • با مراجعه به وب سایت وزارت امور خارجه پرتغال اطمینان حاصل کنید که کجا باید درخواست ویزای خود را ثبت و یا ارسال نمایید.
  • یک قرار ملاقات یا مصاحبه در سفارت پرتغال تعیین کنید.
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی پرتغال را تکمیل کنید.
  • مدارک مورد نیاز برای درخواست را جمع آوری کنید.
  • هزینه ویزای دانشجویی مورد نیاز را پرداخت کنید. مجدداً، سفارت باید در مورد روش پرداخت (آنلاین، از طریق حواله بانکی، نقدی و غیره) به شما اطلاع دهد.
  • در تاریخ قرار ملاقات، باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. اگر سفارت در کشور دیگری است، ممکن است بتوانید به جای آن اسناد را پست کنید.
  • صبر کنید تا ویزا پردازش شود.
  • در صورت دریافت ویزا می توانید به پرتغال سفر کنید.
  • پس از ورود به پرتغال، باید یک قرار ملاقات با خدمات مهاجرت و مرز پرتغال (SEF) برای دریافت اجازه اقامت یا همان کارت اقامت خود، تعیین کنید. کارت اقامت به شما این امکان را می دهد که در طول مدت تحصیل خود در پرتغال زندگی کنید، اگرچه ممکن است پس از یک سال نیاز به تمدید آن داشته باشید.
ویزای تحصیلی پرتغال

هزینه ویزای تحصیلی پرتغال

هنگامی که برای ویزای تحصیلی پرتغال درخواست میدهید، باید هزینه ای را برای ویزا در سفارت و همچنین برای دریافت اجازه اقامت از SEF بپردازید.

این هزینه ها به شرح زیر میباشد:

– هزینه سفارت: 90 یورو

– هزینه ارسال درخواست اجازه اقامت در SEF: 83 یورو

– هزینه دریافت اجازه اقامت از SEF: 72 یورو

نکته: هزینه ها تقریبی است و ممکن است از کشوری به کشور دیگر تغییر کند.

مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی پرتغال

پس از دریافت ویزای خود از سفارت پرتغال، باید به پرتغال سفر کنید و برای اجازه اقامت در SEF درخواست دهید. اجازه اقامت برای تحصیل به مدت یک سال صادر می شود و شما می توانید سالانه آن را تا پایان دوره تحصیل خود تمدید کنید. ویزای دانشجویی که در سفارت دریافت می کنید فقط سه ماه اعتبار دارد و می توانید از آن برای سفر به پرتغال استفاده کنید. در طی این سه ماه، شما باید اجازه اقامت خود در پرتغال را دریافت کنید. پس از آن، مجوز اقامت جایگزین ویزا خواهد شد. لازم به ذکر است که شما می توانید پس از پایان تحصیلات خود، در صورت یافتن شغل، در پرتغال بمانید. شما و کارفرمایتان باید شرایط ویزای کار پرتغال را داشته باشید تا بتوانید مجوز اقامت دانشجویی خود را به اجازه اقامت کاری تغییر دهید. اگر شغلی پیدا کردید، باید قبل از انقضای ویزای دانشجویی برای تغییر به ویزای کار اقدام کنید. SEF درخواست شما را در صورتی که ظرف 30 روز قبل از انقضای ویزای دانشجویی ارسال شود، نمی پذیرد پس باید زودتر اقدام نمایید. اگر ویزا خاتمه یابد، باید به کشور خود برگردید و از کشور خود برای ویزای کار درخواست دهید.

بهترین دانشگاه های پرتغال

کشور پرتغال دارای سیستم آموزشی و دانشگاهی قوی و بهترین دانشگاه ها با رنکینگ جهانی میباشد. برخی از برترین دانشگاه های پرتغال به شرح زیر میباشند:

  • Instituto Superior Tecnico
  • Catholic University of Portugal
  • Universidade Nova de Lisboa
  • University of Coimbra
  • University of Lisbon
  • University of Porto

الزامات زبان برای تحصیل در پرتغال

در سطح لیسانس، اکثر دانشگاه های پرتغال فقط دوره هایی را به زبان پرتغالی ارائه می دهند. قبولی در آزمون مهارت زبان پرتغالی معمولاً شرط ورود به برنامه های کارشناسی است. اکثر دانشگاه های پرتغال به حداقل مهارت زبان در سطح B1 و B2نیاز دارند. این شرط کمتر برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اعمال می شود زیرا این برنامه های پژوهش محور اغلب برای دانشجویان بین المللی طراحی شده اند و دوره ها یا آموزش هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، ممکن است لازم باشد مهارت خود را در زبان انگلیسی ثابت کنید. الزامات زبان، به طور قابل توجهی از یک مقطع تحصیلی به مقطع دیگر و یا حتی در دانشگاه های مختلف متفاوت است، اما آزمون های آیلتس، تافل، PTE، CAE و یا CPE، معمولاً به عنوان مدرکی برای اثبات مهارت انگلیسی شما پذیرفته می شوند. به طور معمول حداقل نمره زبان انگلیسی برای تحصیل در پرتغال، آیلتس 6.5 و یا معادل آن در آزمون های دیگر است. جهت بررسی دقیق تر شرایط مربوط به زبان، میتوانید با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

ویزای تحصیلی پرتغال

سؤالات متداول

  • آیا دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه های پرتغال، اجازه کار خواهند داشت؟

بله. در صورت داشتن مجوز اقامت تحصیلی در پرتغال، مجاز به کار تا سقف 20 ساعت در هفته  خواهید بود. در تعطیلات نیز می توانید به صورت تمام وقت به کار بپردازید. اما اگربرای یک دوره کوتاه مدت تحصیلی(حداکثر سه ماه) در پرتغال باشید، اجازه کار نخواهید داشت.

  • دریافت ویزای تحصیلی پرتغال چقدر طول می کشد؟

با توجه به کشور محل اقامت شما، ممکن است از چند هفته تا سه ماه طول بکشد.

  • آیا با اخذ ویزای دانشجویی پرتغال می توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

بله.  برای آنکه بتوانید مقیم دائم پرتغال شوید، باید یک پیشنهاد شغلی در این کشور دریافت کرده و ویزای دانشجویی خود را به ویزای کاری تغییر دهید. پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در پرتغال می توانید اقامت دائم و حتی شهروندی پرتغال را دریافت کنید.

  • آیا می توان با ویزای همراه در پرتغال تحصیل کرد؟

بله.  اگر شما یکی از اعضای خانواده یک فرد محصل در پرتغال و یا یکی از اعضای خانواده یک مقیم یا شهروند شاغل در پرتغال هستید، اجازه تحصیل (و کار) در پرتغال را نیز دارید.

  • آیا با اخذ ویزای دانشجویی کشور پرتغال، امکان دریافت ویزای همراه وجود دارد؟

بله. شما با اثبات تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های خانواده خود در پرتغال، می توانید به صورت همزمان، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز درخواست ویزای همراه دهید.

سخن پایانی

تقاضا برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال با توجه به مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل و زندگی در پرتغال و همچنین وجود دانشگاه های باکیفیت در این کشور، در حال افزایش است. کلیه دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا که قصد مهاجرت تحصیلی به پرتغال را دارند، باید پس از اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در این کشور، با مراجعه به سفارت پرتغال، درخواست ویزای تحصیلی دهند. این ویزا باید پس از ورود به پرتغال، تبدیل به مجوز اقامت شود و تا پایان دوره تحصیلی دانشجو در این کشور، تمدید گردد. ما در این مقاله سعی نمودیم تا به کلیه نکات مهمی که لازم است در خصوص اخذ ویزای تحصیلی کشور پرتغال بدانید را برایتان شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مخاطب عزیز مفید بوده باشد. گروه مهاجرتی عالیان ویزا که متشکل از تیمی مجرب و زبده می باشد، در تلاش است تا با ارائه جدیدترین قوانین مهاجرت تحصیلی به پرتغال، قدمی مثبت در راه ساختن آینده ای روشن برای دانشجویان گرامی بردارد. 

کارشناسان باتجربه عالیان ویزا که به کلیه قوانین کشور پرتغال تسلط دارند، ابتدا شرایط متقاضین مهاجرت به این کشور اروپایی را بررسی نموده و سپس بهترین راهکار با کمترین ریسک را در اختیار آنان قرار می دهند. پس اگر به دنبال مهاجرت تحصیلی به اروپا هستید، شرایط خود را برای بررسی بیشتر به کارشناسان ما بسپارید تا راهکاری تضمینی به شما ارائه شود. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا فرم ارزیابی رایگان موجود در وبسایت عالیان ویزا را تکمیل کنید تا در اسرع وقت با شما تماس حاصل شود. در ضمن، شما می توانید از طریق تماس با شماره های موسسه و یا ارسال پیام در واتس اپ، جواب سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *