بررسی هزینه مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت است و هزینه مهاجرت به کانادا نیز با توجه به روش مهاجرت شما کاملا متفاوت است. مردم زیادی از سراسر دنیا علاقه دارند که در این کشور زندگی و کار کنند. دانشگاه‌های خوب، سطح رفاه اجتماعی، امنیت بالا و کیفیت بالای زندگی از جمله دلایلی هستند که افراد را ترغیب به اقدام برای مهاجرت به کانادا می کنند. ایرانیان نیز علاقه خاصی به مهاجرت کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری به کانادا دارند و هر ساله متقاضیان زیادی از کشور ما از طریق ویزاهای مختلف راهی کشور کانادا می‌شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد هزینه‌های مهاجرت به کشور کانادا از روش های گوناگون صحبت کنیم. با این مقاله از عالیان ویزا  با ما همراه باشید. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور کانادا، گردآورى شده است.

هزینه مهاجرت به کانادا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • دلایل مهاجرت به کشور کانادا
  • هزینه مهاجرت به کانادا به چه عواملی بستگی دارد؟
  • هزینه های مهاجرت به کانادا به چند بخش تقسیم می‌شوند؟
  • هزینه مهاجرت به کانادا با توجه به روش اخذ ویزا

دلایل مهاجرت به کشور کانادا

به نظر شما دلیل اشتیاق افراد مختلف از کشورهای گوناگون برای مهاجرت به کانادا چیست؟ در این بخش قصد داریم به مهم‌ترین دلایلی که باعث شده کانادا مقصدی مطلوب  برای مهاجرین مختلف باشد، بپردازیم. البته ممکن است دلایل دیگری هم وجود داشته باشد.

  • زبان انگلیسی زبان رسمی این کشور است و به تجربه اثبات شده که ایرانیان عزیز راحت تر می توانند زبان انگلیسی یاد بگیرند تا زبان های دیگر مانند آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی و…
  • امکان اخذ اقامت دائم از طریق تحصیل، اسکیل ورکر و استارت آپ
  • امکان اخذ پاسپورت کانادا ظرف 3 سال از زمان اخذ اقامت دائم
  • اعطای تابعیت به فرزندانی که در کانادا متولد می شوند
  • نزدیکترین کشور به آمریکا
  • از برترین اقصادهای دنیا
  • سطح امنیت اجتماعی، کاری بسیار بالا
  • سطح بهداشت روانی و جسمی بالا
  • نرخ پایین جرم و جنایات
  • سطح در آمد بالا
  • جمعیت بالای مردم ایرانی ساکن در کانادا علی الخصوص در تورنتو و ونکوور
هزینه مهاجرت به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه مهاجرت به کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد. ما در این مقاله به هزینه مهاجرت از ایران به کانادا از روش‌های مختلف مهاجرت می‌پردازیم. همان‌طور که می دانید می‌توان از روش‌های گوناگونی همچون تحصیلی، ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری و ویزای ازدواج موفق به ورود به کشور کانادا شد. هر کدام از این روش‌ها مدارک، شرایط و هزینه‌های متفاوتی دارند و بسته به روش مهاجرت و شرایط شخص شما هزینه ها متفاوت است. در بین این روش ها، کم هزینه ترین روش اخذ مهاجرت به کانادا، روش کاری از طریق جاب آفر یا اسکیل ورکر می باشد و بیشترین هزینه مربوط به روش های تحصیلی، استارت آپ و کار آفرینی می باشد. بنابراین هزینه مهاجرت شما به روش انتخابی شما جهت مهاجرت به کانادا بستگی دارد. در روش اسکیل ورکر شما بدون احتساب هزینه وکیل، حدود 2 تا 3 هزار دلار کانادا هزینه خواهید داشت و مثلا در روش کار آفرینی حدود 200 تا 30 هزار دلار کانادا هزینه خواهید داشت. البته سن، تحصیلات، مدرک زبان و سابقه کاری مرتبط در انتخاب روش مهاجرت شما تاثیر مستقیم دارد.

هزینه‌های مهاجرت به کانادا به چند بخش تقسیم می‌شوند؟

هزینه‌های مهاجرت به کانادا به چند بخش متفاوت تقسیم می‌شوند. در این قسمت اصلی‌ترین بخش‌هایی که نیاز به صرف هزینه جداگانه در پروسه مهاجرت به کانادا دارند را برای شما شرح داده‌ایم.

  • هزینه مربوط به نوع ویزای درخواستی
  • هزینه وکیل مهاجرت
  • هزینه ترجمه مدارک
  • هزینه های مربوط به انگشت نگاری
  • هزینه درخواست ویزا و ارزیابی توسط سفارت
– هزینه مهاجرت به کانادا با توجه به روش اخذ ویزا

همان‌طور که در بخش‌های قبل نیز ذکر شد، باتوجه به نوع ویزای درخواستی هزینه مهاجرت هر شخص یا خانواده متفاوت است. در این بخش به طور کلی با توجه به روش اخذ ویزا به بررسی هزینه‌های مهاجرت به کشور کانادا می‌پردازیم.

– هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کاری

برای اخذ ویزای کاری کشور کانادا شما باید مدارکی را آماده و ارسال کنید. هزینه ارسال مدارک تحصیلی، سوابق کاری، مهارت زبان و سایر مدارک نیاز به مبلغی در حدود 2 تا 3 هزار دلار دارید. البته با توجه به اینکه شما از طریق روش اسکیل ورکر برای ویزای کاری اقدام می‌کنید  یا اینکه روش اخذ ویزای شما از طریق جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی است نیز ممکن است هزینه‌های شما متفاوت باشد که در مورد دوم هزینه های شما کم تر است. البته به شرطی هزینه وکیل نپردازید و خودتان اقدام کنید.

هزینه مهاجرت به کانادا
– هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ویزای تحصیلی

یکی دیگر از مواردی‌که بر هزینه مهاجرت شما تأثیر می‌گذارد، مقطع تحصیلی شما در اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا است. با توجه به اینکه شما قصد تحصیل در چه مقطعی را دارید، هزینه مهاجرت شما به کانادا متفاوت است. در این بخش به صورت تقریبی هزینه مهاجرت تحصیلی در هر کدام از مقاطع تحصیلی را بررسی می کنیم.

هزینه تحصیل در دبیرستان های کشور کانادا  شامل هزینه تحصیل، خوابگاه، خورد و خوراک و رفت و آمد و بیمه، سالانه حدودا بین 30 تا 50 هزار دلار کانادا می باشد. و  صرفا هزینه تحصیل در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بین 15 تا 25 هزار دلار کانادا در سال است که به این مبلغ می بایست هزینه های زندگی سالانه شامل خوابگاه، خورد و خوراک و بیمه دانشجویی و رفت و آمد،  حدود 12 تا 16 هزار دلار کانادا را افزود. البته هزینه اخذ ویزای تحصیلی به نوع دانشگاه ، رشته تحصیلی و شرایط خاص هر دانشگاه و کالج نیز بستگی دارد. دقت کنید که هزینه ارسال درخواست ویزای تحصیلی برای سفارت در این روش حدودا 150 دلار است. البته با توجه به آپدیت شدن هزینه‌ها بهتر است همیشه قبل از اقدام به ارسال درخواست از طریق سایت سفارت هزینه قطعی را مشاهده کنید.

– هزینه تحصیل در رشته‌های مهندسی: 10 تا 25 هزار دلار در سال

– هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی: 30 تا 100 هزار دلار

– هزینه تحصیل در رشته‌های هنری: 10 تا 25 هزار دلار در سال

– هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ویزای سرمایه گذاری

شما می‌توانید برخلاف بسیاری از کشورها که به مبالغ هنگفتی برای سرمایه گذاری نیاز دارند تنها با سرمایه‌ای حدود 100 تا 350 هزار دلار کانادا در این کشور اقامت بگیرید و ویزای سرمایه گذاری خود را دریافت و بعد از گذشت مدت زمانی آن را به اقامت کانادا تغییر دهید. البته در روش استارت آپ ویزای کانادا، شما از همان ابتدا اقامت دائم کانادا را دریافت می کنید. و در روش های کار آفرینی ابتدا یک اقامت دو ساله و سپس اقامت دائم کانادا را تحت شرایطی دریافت می کنید.

– هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ویزای خود اشتغالی

یکی دیگر از روش‌های اخذ ویزای کانادا، اقدام برای ورود به کانادا از طریق ویزای خود اشتغالی است. در این روش نمی‌توان هزینه مشخصی را اعلام کرد. اما لازم است که فرد متقاضی ثابت کند که حتما دارای تمکن مالی و توانایی حمایت از اعضای خانواده خود است. که توصیه می گردد مبلغ این تمکن مالی معادل ریالی حداقل 40 هزار دلار کانادا به نرخ آزاد باشد. هزینه های قانونی روش خود اشتغالی که بیشتر برای هنرمندان و ورزشکاران جذاب است، حدود 4 تا 6 هزار دلار کانادا می باشد.

– هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

در این روش هزینه‌ها کمی تفاوت دارد و به سه بخش سفارت، ارزیابی مدارک و انگشت نگاری تقسیم می‌شود. هزینه‌ای که برای درخواست ویزای توریستی باید به سفارت پرداخت کنید مبلغی حدود 100 تا 150 دلار است که صرف نظر از نتیجه ویزا غیرقابل بازگشت است. دقت نمایید که کانادا در ایران سفارت ندارد و شما می بایست به سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه، ارمنستان و امارات متحده عربی مراجعه کنید. 

سایر هزینه های مهاجرت به کانادا

در بخش قبل به طور کلی با توجه به روش اخذ ویزا، هزینه‌ها را بررسی کردیم. اما همان طور که گفته شد علاوه بر هزینه‌های اصلی شما باید هزینه‌های جانبی مانند آزمایشات پزشکی، هزینه بیومتریک(انگشت نگاری در سفارت)، هزینه گواهی عدم سوء پیشینه و ترجمه ها را نیز با توجه به نوع ویزای خود پرداخت کنید:

  • هزینه انجام آزمایشات پزشکی: 100 تا 400 دلار
  • هزینه بیومتریک: به ازای هر نفر 85 دلار
  • هزینه گواهی عدم سوء پیشینه: 20 دلار
  • هزینه ترجمه مدارک که با توجه به تعداد مدارک متفاوت است
هزینه مهاجرت به کانادا

سؤالات متداول

در این روش شما می‌توانید به استان‌هایی مانند نیوفاندلند، لابرادور و نوا اسکوشیا مهاجرت کنید. این برنامه مربوط به استان‌های کم جمعیت است و باید شما پیشنهاد شغلی از یک کارفرما دریافت کرده باشید تا بتوانید برای این ویزا اقدام کنید. هزینه این نوع ویزا نیز مشابه با روش اسکیل ورکر است و حدودا نیاز به 1350 دلار کانادا دارید.

  • هزینه برنامه مهاجرت کاری ویژه برای پرستاران کودک و مراقبت از افراد ناتوان چقدر است؟

برنامه مهاجرت پرستاران کودک و مراقبت از سالمندان از بهترین برنامه‌های کشور کانادا برای مهاجرت است. در این برنامه نیاز است تا شما پیشنهاد شغلی از کارفرما داشته باشید. هزینه مهاجرت به کانادا در این برنامه نیز مانند اسکیل ورکر در حد ۱۳۲۵ دلار است که برای بررسی پرونده و ویزا اخذ می‌شود.

  • آیا هزینه سرمایه گذاری در ایالت‌های مختلف کانادا یکسان است؟

خیر با توجه به ایالتی که قصد سرمایه گذاری و سکونت در آن را دارید، هزینه سرمایه گذاری متغیر است. حداقل میزان سرمایه گذاری بین 200 هزار دلار کانادا است.

  • برای مهاجرت به کانادا از طریق کار آفرینی یا همان استارت آپ ویزا (برای مثال تأسیس رستوران) چه هزینه‌ای لازم است؟

 هزینه تهیه بیزینس پلن، اخذ تاییدیه یا همان ساپورت لتر حدود 50 تا 100 هزار دلار کانادا می باشد که البته این هزینه برای اشخاص مختلف با شرایط متفاوت، متغیر است.

سخن پایانی

در این مقاله از عالیان ویزا با هزینه مهاجرت به کانادا از روش‌های گوناگون آشنا شدید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به کانادا را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *