همه چیز در مورد مهاجرت به دانمارک

جالب است بدانید که کشور دانمارک همیشه در بین 10 کشور شاد جهان بوده است. علاوه بر این، دانمارک یک کشور امن با ثبات سیاسی و اقتصادی بوده که به طور قابل توجهی برابری و رفاه اجتماعی را به ساکنان آن اعطا می کند. در ضمن، کلیه شهروندان و افراد مقیم دانمارک می توانند از سیستم مراقبت های بهداشتی و درمانی این کشور به طور رایگان بهره مند شوند. آیا همه این موارد، دلایل جذاب و قابل قبولی جهت مهاجرت به کشور دانمارک نمی باشند؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی همه چیز در مورد مهاجرت به دانمارک بپردازیم و شما را در انتخاب مقصدی مناسب جهت مهاجرت یاری دهیم. پس چنانچه شما نیز دانمارک را به عنوان گزینه ای جهت مهاجرت و زندگی انتخاب نموده اید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دانمارک گردآوری شده است.

مهاجرت به دانمارک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مهاجرت تحصیلی به دانمارک
  • مهاجرت کاری به دانمارک
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به دانمارک
  • پیوستن به اعضای خانواده خود در دانمارک
  • اخذ تابعیت دانمارک از طریق تولد

مهاجرت تحصیلی به دانمارک

متقاضیان مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل میبایست از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس نسبت به اخذ ویزا و مجوز اقامت دانمارک اقدام نمایند. داشتن سوابق تحصیلی عالی، ارائه مدارک اثبات تمکن مالی، داشتن مدرک زبان و برآورده نمودن سایر شروط تعیین شده، از ملزومات تحصیل در دانمارک است. دانشجویان بین المللی می توانند به یکی از زبان های دانمارکی، سوئدی، نروژی، انگلیسی یا آلمانی در دانمارک تحصیل نمایند. ارائه مدرک مهارت زبان در هر یک از زبان های ذکر شده الزامی می باشد. معمولا به جهت تحصیل به زبان انگلیسی، ارائه مدرک آیلتس۶ برای مقطع لیسانس و آیتلس آکادمیک 6.5 به بالا، مدرک تافل و یا معادل آن برای مقطع فوق لیسانس، مورد قبول می باشد.  در ضمن، میزان تمکن مالی لازم جهت تحصیل در دانمارک در سال 2022، حدود 6.397 کرون در ماه (حداقل برای یک سال) می باشد. البته بر اساس جدیدترین آپدیت قوانین در وبسایت اداره مهاجرت دانمارک، دانشجویانی که ملزم به پرداخت شهریه باشند و کل شهریه ترم اول را پرداخت نمایند، نیازی به ارائه مدارک تمکن مالی نخواهند داشت.

مهاجرت به دانمارک

 پس از فارغ التحصیلی نیز دانشجویان می توانند ویزای 6 ماهه جستجوی کار دریافت نموده و در صورت اخذ پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای دانمارکی در این مدت، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و اقامت دانمارک را به دست آورند. پس از 8 سال کار و زندگی مستمر در دانمارک، امکان اخذ اقامت دائم نیز وجود دارد.

مهاجرت کاری به دانمارک

علاقه مندان مهاجرت به دانمارک از طریق کار در این کشور، میبایست ابتدا از یک کارفرمای دانمارکی پیشنهاد شغلی دریافت نموده و سپس با ارائه نامه کارفرما، نسبت به اخذ ویزا و مجوز اقامت دانمارک اقدام نمایند. در این روش، شرایط لازم و نحوه اخذ مجوز اقامت دانمارک، با توجه به نوع کار و میزان حقوق ذکر شده در قرارداد کاری، تعیین می شود که به شرح زیر خواهد بود:

  • کسانی که از یک شرکت معتبر و مورد تایید نهاد SIRI در دانمارک پیشنهاد شغلی دریافت کرده و بخواهند سریع تر مجوز اقامت خود را دریافت نمایند، باید از طریق طرح fast-track اقدام نموده و شرایط آن را برآورده کنند. این طرح، استخدام کارمندان خارجی را برای شرکت های دارای گواهی آسان تر و سریع تر می کند. علاوه بر این، این طرح به متقاضیان کار در دانمارک امکان می دهد که به طور متناوب بین کار در دانمارک و کار در خارج از این کشور، مشغول باشند.
  • کسانی که یک پیشنهاد شغلی در دانمارک با حداقل حقوق 448000 کرون در سال، دریافت نموده باشند، باید به جهت اخذ مجوز اقامت دانمارک، از طریق طرح pay-limit اقدام نموده و شرایط آن را برآورده کنند. در این طرح، الزامی نمی باشد که متقاضی سابقه تحصیلی خاصی داشته یا شغل متقاضی در یک زمینه حرفه ای خاص باشد.
  • کسانی که در زمینه های شغلی موجود در دانمارک که با کمبود نیروی ماهر مواجه هستند (یعنی مشاغل موجود در shortage list دانمارک) پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشند، باید از طریق طرح positive list نسبت به اخذ مجوز اقامت دانمارک اقدام نموده و شرایط آن را برآورده کنند. در این طرح، متقاضیان به دو گروه افراد دارای تحصیلات بالا و افراد دارای مهارت خاص، تقسیم شده و شرایط جداگانه ای برای آنان اعمال می شود.
  • برای سایر متقاضیان مهاجرت به دانمارک از طریق کار، مانند محققان و پژوهشگران، افراد دارای مدرک دکتری، هنرمندان و ورزشکاران، متخصصان حوزه کشاورزی، کارآفرینان، کارآموزان، پزشکان، دندانپزشکان و پرستاران نیز شرایط ویژه ای تعیین شده است. متقاضیان میبایست شرایط تعیین شده را از وبسایت رسمی اداره مهاجرت این کشور که لینک آن در قسمت منابع موجود است دریافت نمایند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به دانمارک

متقاضیان مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری، می توانند با ارائه بیزنس پلن و راه اندازی کسب و کار خود در دانمارک، نسبت به اخذ مجوز اقامت این کشور اقدام نمایند. در واقع، طرح استارت آپ دانمارک مختص کارآفرینانی است که بتوانند با راه اندازی یک شرکت قابل رشد و با ایده ای خلاقانه، به رونق بیشتر اقتصاد دانمارک کمک کنند. بیزنس پلن ارائه شده توسط کارآفرینان باید قبل از هر اقدامی، به تایید اداره تجارت و بازرگانی دانمارک برسد. به عبارت دیگر، ایده کارآفرینان باید به نفع دولت و اقتصاد کشور دانمارک باشد و به طور معمول، امکان اعطای مجوز برای مشاغلی که خلاق و سودآور نباشند وجود ندارد. 

متقاضیان استفاده از طرح استارت آپ دانمارک قادر خواهند بود در غالب تیم های حداکثر 3 نفره، کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی کنند. یکی از شروط مهم اخذ ویزای استارت آپ دانمارک، اثبات تمکن مالی می باشد. میزان تمکن مالی لازم جهت دریافت ویزای استارت آپ دانمارک در سال 2022، برای متقاضی اصلی حدود 140.592 کرون است. برای هر یک از اعضای خانواده که قصد دریافت ویزای همراه داشته باشند نیز رقمی جداگانه تعیین شده است. لازم به ذکر است که میزان پذیرش در طرح استارت آپ دانمارک محدود بوده و حداکثر 75 طرح در سال پذیرفته می شود.

پیوستن به اعضای خانواده خود در دانمارک

افرادی که یکی از اعضای خانواده آنها مقیم دائم دانمارک و یا شهروند این کشور باشد می توانند از طریق قانون الحاق به خانواده، ویزا دریافت نموده و نسبت به مهاجرت به دانمارک اقدام نمایند. متقاضیان پیوستن به همسر خود در دانمارک میبایست حداقل 24 سن داشته و مدارک مبنی بر ازدواج قانونی خود را ارائه نمایند. فردی که اقامت و شهروندی دانمارک را دارد میبایست جهت دریافت ویزا برای همسر خود، تمکن مالی خود را اثبات نموده، سابقه مجازات کیفری نداشته و در طی 3 سال گذشته، از مزایای اجتماعی دانمارک استفاده نکرده باشد. متقاضی اصلی نیز که قصد پیوستن به همسر خود در دانمارک را دارد میبایست قبلا، حداقل یک بار به دانمارک سفر کرده باشد (طول دوره اقامت مهم نمی باشد). 

به علاوه، حداکثر تا 6 ماه پس از دریافت مجوز اقامت دانمارک، قبولی در آزمون های زبان دانمارکی در دو سطح A1 و A2 نیز برای وی الزامی خواهد بود. در خصوص اخذ ویزا برای فرزندان نیز باید بدانید که سن مجاز جهت دریافت ویزا، کمتر از 15 سال می باشد. تنها در شرایط خاص به فرزندان 15 تا 18 سال ویزا اعطا می شود.

اخذ تابعیت دانمارک از طریق تولد

کشور دانمارک در خصوص اعطای تابعیت از طریق تولد، از قانون خون پیروی می کند. این بدان معناست که چنانچه یکی از والدین کودک تابعیت دانمارکی داشته باشد، به آن کودک نیز تابعیت کشور دانمارک اعطا خواهد شد و به صرف تولد فرزند از پدر و مادر ایرانی در خاک دانمارک به او تابعیت یا همان پاسپورت دانمارک اعطاء نمی شود.

مهاجرت به دانمارک
سؤالات متداول
  • آیا مهاجرت به دانمارک از طریق خرید ملک ممکن است؟

خیر. سرمایه گذاری در املاک، منجر به اخذ اقامت دانمارک نخواهد شد اما از طریق راه اندازی استارت آپ امکان اخذ اقامت وجود دارد.

  • آیا با مهاجرت تحصیلی به دانمارک می توان برای اعضای خانواده نیز ویزای همراه دریافت نمود؟

بله. شما می توانید با اثبات تمکن مالی خود، برای همسر و فرزندان زیر 15 سال، ویزای همراه دریافت نمایید.

  • مهاجرت به کشور دانمارک از طریق اخذ ویزای جستجوی کار ممکن است؟

خیر. تنها کسانی که از دانشگاه های دانمارک فارغ التحصیل شده باشند می توانند به مدت 6 ماه، با ویزای جستجوی کار در دانمارک که با عنوان establishment card شناخته می شود، به دنبال یافتن شغل باشند.

  • شرایط مهاجرت نیروی کار ماهر به دانمارک چیست؟

نیروی کار ماهر یا همان skilled workers میبایست ابتدا از طریق وبسایت اداره مهاجرت دانمارک، از وجود حرفه و شغل خود در لیست مشاغل ماهر، اطمینان حاصل نمایند. این لیست با عنوان positive list ارائه شده است.

  • چه مشاغلی در دانمارک مورد نیاز است؟

متقاضیان مهاجرت به دانمارک از طریق کار، میبایست لیست مشاغلی که در دانمارک با کمبود نیرو مواجه هستند را با عنوان shortage list از طریق وبسایت اداره مهاجرت دانمارک بررسی نمایند که معمولا مشاغل مرتبط با علوم مهندسی را شامل می شوند.

سخن پایانی

دانمارک که یکی از شادترین کشورهای جهان است، سبک زندگی مدرن اما صلح آمیزی را ارائه می دهد. دلایل بسیاری وجود دارد که مهاجران جهان را تشویق می کند تا کشور دانمارک را برای زندگی انتخاب نموده و آن را خانه دوم خود قرار دهند. متقاضیان زندگی در دانمارک می توانند از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و یا پیوستن به اعضای خانواده خود در این کشور، مجوز اقامت دریافت نموده و به این کشور مهاجرت نمایند. در مقایسه با کشور دانمارک، فنلاند مزایای بیشتری و شرایط ورود سهل تری برای دانشجویان فراهم می کند که در این وب سایت می توانید مقالات مرتبط با تحصیل و مهاجرت به فنلاند را مطالعه نمایید. در این مقاله به بررسی مهاجرت به دانمارک پرداختیم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دانمارک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *