صفر تا صد تعیین وقت سفارت آلمان

متقاضیان سفر به کشور آلمان، با هر هدف مهاجرتی و غیرمهاجرتی، میبایست نسبت به اخذ ویزای این کشور اقدام نمایند. مراجعه به سفارت آلمان، جهت مصاحبه و یا تحویل مدارک، یکی از اصلی ترین مراحل جهت دریافت ویزای این کشور است. متقاضیان میبایست از قبل، درخواست خود را جهت تعیین وقت سفارت، برای مراجعه حضوری، ارسال کرده باشند و تاریخ و ساعت دقیق حضور خود در سفارت را دریافت نمایند. از آنجایی که این پروسه میتواند استرس زا باشد، ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی صفر تا صد تعیین وقت سفارت آلمان بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال اخذ ویزای آلمان هستید و به مصاحبه در سفارت نیاز دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور آلمان گردآوری شده است.

وقت سفارت آلمان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • روند تعیین وقت سفارت کشور آلمان
  • نحوه ارسال درخواست آنلاین، جهت تعیین وقت سفارت کشور آلمان
  • مدارک مورد نیاز جهت تعیین وقت سفارت کشور آلمان
  • اشتباهات رایج در روز مصاحبه سفارت آلمان که باید از آن بپرهیزید

روند تعیین وقت سفارت کشور آلمان

  • برای تعیین وقت سفارت آلمان متقاضیان پس از مراجعه به وبسایت سفارت آلمان در کشور خود و ثبت نام آنلاین جهت رزرو وقت مصاحبه در سفارت، و همچنین پرداخت هزینه ثبت نام، یک کد پیگیری دریافت میکنند.
  • حدودا 30 دقیقه پس از پایان فرآیند ثبت نام، یک ایمیل حاوی اطلاعات درخواست، به عنوان تاییدیه برای متقاضی ارسال میشود. متقاضیان میتوانند با بررسی اطلاعات موجود در ایمیل، اطمینان حاصل نمایند که مشخصات خود را به درستی وارد کرده اند. در اینجا توجه داشته باشید که اگر موردی را اشتباه وارد نموده اید، میبایست درخواست قبلی خود را کنسل کرده و مجددا با وارد کردن اطلاعات صحیح، درخواست جدید ارسال کنید.
  • حدودا 2 الی 6 هفته پیش از روز مصاحبه در سفارت، ایمیلی برای متقاضیان ارسال میگردد که حاوی زمان دقیق حضور آنان در سفارت است. متقاضیان میبایست تا 7 روز کاری، زمان تعیین شده را تایید نمایند. در غیر این صورت، درخواست و نوبت آنان کنسل شده و مجددا باید جهت ارسال درخواست اقدام نمایند.
وقت سفارت آلمان

نحوه ارسال درخواست آنلاین، جهت تعیین وقت سفارت کشور آلمان

متقاضیان میبایست با ورود به وب سایت سفارت آلمان در تهران، برای تعیین وقت سفارت آلمان مراحل زیر را انجام دهند:

  1. کلیک بر گزینه “خدمات” و انتخاب گزینه “روادید و سفر”
  2. در این قسمت، باید نوع ویزا را تحت عنوان سفر کوتاه مدت و یا بلندمدت به آلمان، انتخاب کرد
  3. با کلیک بر روی هر کدام از دو گزینه، صفحه ای جدید نمایان میشود که حاوی اطلاعات زیادی در خصوص انواع ویزا، مدارک مورد نیاز و غیره میباشد و با کلیک بر روی هر کدام از گزینه ها، میتوان جزئیات را مطالعه نمود. پس جهت تعیین وقت سفارت، بر روی گزینه 4، یا همان وقت مصاحبه، کلیک شود.
  4. در این مرحله، صفحه جدیدی باز میشود که حاوی اطلاعات دقیقی در خصوص وقت سفارت میباشد. پس از مطالعه، بر گزینه new appointment کلیک شود.
  5. اکنون اطلاعات هویتی مانند نام و نام خانوادگی، تلفن همراه و آدرس ایمیل، وارد شود.
  6. 30 دقیقه پس از تایید نهایی، ایمیلی برای متقاضی ارسال میشود (سایر روند تعیین وقت، مطابق با آنچه میباشد که در قسمت بالا بیان شد)

مدارک مورد نیاز جهت تعیین وقت سفارت کشور آلمان

پس از تعیین وقت سفارت آلمان متقاضی جهت مراجعه به سفارت و ثبت درخواست ویزا نیاز به مدارک زیر دارد. دقت نمایید که داشتن مدارک زیر برای تعیین وقت سفارت ضروری نیست.

  • پاسپورت معتبری که حداقل تا 6 ماه پس از درخواست اعتبار داشته باشد
  • دو قطعه عکس
  • دعوتنامه (اگر وجود دارد)
  • فرم درخواست ویزا
  • بیمه سلامت
  • مدارک رزرو بلیط رفت و برگشت
  • مدارک رزرو هتل
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • شناسنامه و کارت ملی
  • گواهی اشتغال به کار متقاضی و یا سوابق بیمه
وقت سفارت آلمان

اشتباهات رایج در روز مصاحبه سفارت کشور آلمان که باید از آن بپرهیزید

  1. تأخیر

وقتی مصاحبه ویزا را رزرو می کنید، سفارت یا کنسولگری روز و ساعت دقیق را به شما اطلاع می دهند. به دلیل تاخیر در قرار ملاقات، سفارت شما را یک متقاضی غیر صادق و غیرمسئول فرض می کند. در عوض، سعی کنید حداقل 30 دقیقه زودتر برای مصاحبه خود در سفارت یا کنسولگری که در آن برگزار می شود حاضر شوید. این به شما کمک می کند تا با آرامش بیشتری به سوالات پاسخ دهید.

  1. ارائه اسناد و مدارک ناقص

سفارت شما را به مصاحبه ویزا دعوت کرده است تا مشخص کند که اطلاعات صحیح و جامعی را در مورد درخواست ویزا ارائه کرده اید. اگر بدون مدارک مناسب و کامل در مصاحبه حاضر شوید، شانس شما برای گرفتن ویزای آلمان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. چنین رفتاری ممکن است به این معنی باشد که شما نسبت به معیارهای ویزا بی تفاوت هستید. پوشه ای را که حاوی کاغذهای منظم و همچنین کپی های ضروری است، با خود ببرید. به مصاحبه کننده نشان دهید که شما معیارهای دریافت ویزا را میدانید و با تمام اسناد موجود در پوشه آشنا هستید و آنها را به ترتیبی که درخواست می کند در اختیار او قرار میدهید.

  1. جواب دهی نامناسب به سوالات مصاحبه کننده

عدم آمادگی مناسب برای مصاحبه، موضوع دیگری است که مقامات ویزا را مجاب می کند تا درخواست شما را رد کنند. اگر نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که چه سؤالاتی برای مصاحبه ویزای آلمان پرسیده می‌شود، نمی‌توانید پاسخ‌های واقعی و سنجیده‌ای را در مصاحبه سفارت آلمان به مقامات مهاجرت بدهید. عبور کردن از سوالات بدون دادن جواب مناسب و یا طفره رفتن از پاسخدهی، دیگر اشتباه بزرگ است که حتما از آن بپرهیزید.

  1. داشتن ظاهر نامناسب

ظاهر شما در روز مصاحبه، از جمله لباس، کفش، آرایش صورت، رفتار، وضعیت بدن و حتی مقدار عطری که میزنید، ممکن است درخواست ویزا شما را به خطر بیندازد. به یاد داشته باشید که برداشت های اولیه مهم هستند و شما به ندرت فرصت دیگری برای ایجاد یک اثر خوب دارید.

سؤالات متداول
  • در صورتی که جهت تعیین وقت سفارت آلمان ، با یک پاسپورت منقضی شده ثبت نام کرده باشیم، نوبت ما کنسل میشود؟

خیر. در روز تعیین شده در سفارت، با همراه داشتن پاسپورت جدید و پاسپورت منقضی شده خود، حاضر شوید. نیازی به تغییر شماره گذرنامه قبلی و وارد کردن شماره گذرنامه جدید در سامانه ثبت نام، نمیباشد.

  • اگر پس از ثبت نام جهت تعیین وقت سفارت آلمان ، ایمیلی دریافت نکردیم چه کنیم؟

احتمالا آدرس ایمیل خود را هنگام ثبت نام، به اشتباه وارد نموده اید. اگر از ایران درخواست داده اید، شما میبایست با ایمیل کردن تصویر گذرنامه خود به آدرس الکترونیکی موجود در وبسایت سفارت آلمان در تهران، که لینک آن در قسمت منابع موجود است، جهت لغو درخواست خود اقدام نمایید. درخواست خود را به انگلیسی یا آلمانی تایپ نمایید. پس از 5 روز کاری میتوانید مجددا ثبت نام نمایید.

  • آیا امکان اخذ تعیین وقت سفارت آلمان بصورت فوری وجود دارد؟

خیر. سفارت آلمان، وقت مصاحبه فوری تعیین نمیکند. وقت سفارت فوری یا ویژه، تنها در وارد بسیار خاص مانند موارد پزشکی و یا بشردوستانه صادر میگردد.

  • آیا میتوان برای تعیین وقت خانوادگی و یا گروهی در سفارت آلمان درخواست داد؟

بله. میتوان با واریز هزینه، برای حداکثر 10 نفر، درخواست تعیین وقت سفارت داد.

  • آیا امکان مراجعه به سفارت و تحویل مدارک، بدون تعیین وقت قبلی، وجود دارد؟

خیر. این امکان وجود ندارد و شما فقط میتوانید در روز و ساعت تعیین شده، جهت انجام امور مهاجرتی خود در سفارت باشید.

  • آیا جهت تعیین وقت سفارت آلمان ، باید از وکیل مهاجرتی کمک بگیریم؟

خیر. شما میتوانید شخصا با مراجعه به وبسایت ویزامتریک و ثبت نام طبق مراحلی که در این مقاله شرح داده شد، درخواست تعیین وقت دهید. اما میتوانید جهت کاهش استرس و جلوگیری از اشتباهات، از راهنماییهای یک کارشناس و یا وکیل مهاجرتی استفاده نمایید.

سخن پایانی

حضور در سفارت آلمان، جهت مصاحبه و یا تحویل مدارک و انگشت نگاری، از ملزومات دریافت ویزای این کشور است. متقاضیان میبایست با مراجعه به وبسایت رسمی سفارت آلمان در کشور خود، درخواست خود را جهت تعیین وقت سفارت، به صورت آنلاین ارسال نمایند. حدودا 2 الی 6 هفته پیش از روز مصاحبه در سفارت، ایمیلی برای متقاضیان ارسال میگردد که حاوی زمان دقیق حضور آنان در سفارت است. در روز تعیین شده، همراه داشتن کلیه مدارک لازم و همچنین داشتن آمادگی جهت پاسخ به سوالات آفیسر پرونده، شانس متقاضی را جهت دریافت ویزا افزایش خواهد داد. ما در این مقاله به بررسی صفر تا صد تعیین وقت سفارت آلمان پرداختیم و امیدواریم اطلاعات ما برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور آلمان را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *