مهمترین نکات در اخذ وقت سفارت ترکیه

متقاضیان مهاجرت به ترکیه که قصد دارند از روش های تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری در ترکیه اقدام نمایند، باید برای تکمیل فرآیند اخذ ویزا، جهت تعیین وقت در سفارت یا کنسولگری ترکیه و حضور در جلسه مصاحبه درخواست دهند. این در حالیست که متقاضیان گردشگری در ترکیه از طریق اخذ ویزای توریستی، نیازی به تعیین وقت در سفارت یا کنسولگری ترکیه نخواهند داشت. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی مهمترین نکات در اخذ وقت سفارت ترکیه بپردازیم. چنانچه شما نیز قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور ترکیه گردآوری شده است.

وقت سفارت ترکیه

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • نحوه تعیین وقت سفارت ترکیه
  • اطلاعات سفارت ترکیه در تهران
  • مدارک مورد نیاز جهت تعیین وقت سفارت
  • هزینه تعیین وقت سفارت کشور ترکیه
  • اشتباهات رایج در روز مصاحبه سفارت ترکیه که باید از آن بپرهیزید

نحوه تعیین وقت سفارت ترکیه

متقاضیان مهاجرت به کشورهای خارجی لازم است فرآیند ثبت بیومتریک، انگشت نگاری و پروسه اخذ ویزا را در سفارت یا کنسولگری کشور مقصد تکمیل کنند. به طور معمول، کشورهای خارجی در ایران دارای سفارت یا کنسولگری هستند، اما کشورهایی که با ایران دارای روابط دیپلماتیک مناسبی نیستند مانند کشورهای آمریکا و انگلستان، در ایران سفارت و کنسولگری ندارند و متقاضیان مهاجرت به این کشورها باید به نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری در کشورهای همسایه مراجعه کنند. در خصوص کشور ترکیه باید بدانید که با توجه به روابط دیپلماتیک موفق و ارتباطات گشترده بین ایران و ترکیه، این کشور در شهرهای بزرگ ایران دارای سفارتخانه و کنسولگری است (وظایف سفارتخانه ها گسترده تر از کنسولگری ها می باشد). در نتیجه، متقاضیان مهاجرت به این کشور می توانند کلیه فرآیند و مراحل درخواست و اخذ ویزا را در سفارت ترکیه در ایران تکمیل کنند.

وقت سفارت ترکیه

 نحوه تعیین وقت سفارت ترکیه به این شکل است که متقاضیان باید با مراجعه به وبسایت رسمی سفارت ترکیه در ایران، درخواست خود را به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل، ارسال نمایند.

توجه داشته باشید که رعایت برخی نکات مهم در روز حضور در سفارت ترکیه، بسیار مهم بوده و تاثیر بسزایی در موفقیت متقاضیان دارد. برای مثال، متقاضیان باید در موعد مقرر و راس ساعت تعیین شده در سفارت حضور داشته باشند و هر گونه تاخیر به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد. در ضمن، همراه داشتن کلیه مدارک تعیین شده از سوی سفارت، مدارک هویتی مانند کارت ملی، شناسنامه، پاسپورت و همچنین ارائه کد رهگیری که متقاضیان هنگام درخواست از طریق سایت دریافت نموده اند، الزامی می باشد. عدم رعایت نکات ذکر شده می تواند ریسک ریجکتی ویزا را به شدت بالا ببرد.

اطلاعات سفارت ترکیه در تهران

اطلاعات مهم در خصوص سفارت ترکیه در ایران شامل آدرس، شماره تماس و ساعات کاری که می تواند برای متقاضیان تعیین وقت سفارت بسیار کمک کننده باشد، عبارت اند از:

  • آدرس سفارت ترکیه در تهران:

خیابان فردوسی، چهارراه استانبول، پلاک 337

  • شماره های تماس سفارت ترکیه در تهران:

+98 21 3 595 11 00

  • ساعات کاری سفارت ترکیه در تهران:

روزهای یکشنبه تا پنج شنبه 9:00 تا 18:00

  • آدرس ایمیل سفارت ترکیه در تهران:

Embassy.tehran@mfa.gov.tr

مدارک مورد نیاز جهت تعیین وقت سفارت

به منظور تعیین وقت سفارت ترکیه، لازم است متقاضیان یک سری اطلاعات را در وبسایت این سفارت وارد نموده و برخی مدارک را بارگذاری کنند. مهم ترین مدرک مورد نیاز جهت تعیین وقت سفارت، پاسپورت متقاضی است. سایر اطلاعات مورد نیاز عبارت اند از: اطلاعات هویتی متقاضی، اطلاعات مربوط به پاسپورت متقاضی، نوع ملیت و نوع ویزای درخواستی.

در ضمن، در روز مراجعه به سفارت ترکیه، متقاضیان باید کلیه مدارک تعیین شده از سوی سفارت را به صورت ترجمه شده به همراه داشته و ارائه کنند. این مدارک با توجه به نوع ویزای درخواستی متفاوت است اما در حالت کلی مهم ترین این مدارک عبارت اند از:

  • کلیه مدارک هویتی مانند پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی
  • کلیه مدارک وضعیت تاهل و تولد فرزندان
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • مدارک تحصیلی و رزومه
  • مدرک عدم سوپیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • مدارک مربوط به محل اقامت در ترکیه
  • مدارک مربوط به دریافت بیمه درمانی در ترکیه
  • مدرک زبان (در صورت نیاز)
  • مدارک پرداخت هزینه ویزا
  • اطلاعات رزرو بلیط
  • نامه پذیرش از دانشگاه و مدارک پرداخت شهریه دانشگاه (برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی)
  • نامه دریافت جاب آفر از کارفرما در ترکیه (برای متقاضیان مهاجرت کاری)
  • نامه تایید طرح تجاری (برای متقاضیان ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی)

هزینه تعیین وقت سفارت کشور ترکیه

متقاضیان مهاجرت به ترکیه باید هنگام بررسی هزینه های لازم جهت مهاجرت به این کشور، هزینه تعیین وقت سفارت و درخواست ویزا را نیز در نظر داشته باشند. البته هزینه ای که متقاضیان باید جهت تعیین وقت سفارت ترکیه پرداخت نمایند، با توجه به نوع ویزا و اقامت درخواستی آنها متفاوت است و برای همه یکسان نمی باشد. در حالت کلی، ای هزینه می تواند بین 60 تا 80 دلار متغیر باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، به وبسایت سفارت ترکیه در ایران مراجعه کنید.

اشتباهات رایج در روز مصاحبه سفارت ترکیه که باید از آن بپرهیزید

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد، عدم رعایت برخی نکات مهم در تعیین وقت سفارت و هنگام مراجعه به سفارت این کشور در موعد تععین شده می تواند ریسک ریجکتی ویزا را بالا ببرد و متقاضیان را از دریافت ویزا و مهاجرت به این کشور باز دارد. ما در این قسمت، به بررسی برخی از مهم ترین این نکات خواهیم پرداخت.

  • تاخیر و عدم حضور به موقع در سفارت

عدم حضور در روز و ساعت دقیق تعیین شده از سوی سفارت برای شما، به معنای آن است که شما فردی غیرمسئول هستید و آفیسر پرونده این اقدام را دلیلی بر عدم شایستگی و صلاحیت شما در اخذ ویزا تلقی خواهد کرد. در ضمن، در صورت تاخیر، درخواست شما باطل شده و باید مجددا نسبت به تعیین وقت سفارت اقدام نمایید. پس توصیه می شود برای جلوگیری از این اتفاق و همچنین به جهت افزایش آرامش و تسلط شما در پاسخگویی به سوالات، حداقل 30 دقیقه زودتر در محل حاضر شوید.

  • ارائه مدارک ناقص و یا نامعتبر

چنانچه شما مدارک تعیین شده از سوی سفارت را به همراه نداشته باشید و یا مدارک ناقص و یا نامعتبر ارائه کنید، ریجکتی درخواست ویزا قطعی خواهد بود. در واقع، هدف از دعوت شما به سفارت آن است که آفیسر پرونده اطمینان حاصل کند که اطلاعات جامعی ارائه می دهید و صلاحیت دریافت ویزا را دارید. پس توصیه می شود پوشه ای منظم از مدارک و اسناد ضروری که ترجمه شده اند تهیه کنید و آنها را در روز مصاحبه، به ترتیبی که درخواست می شود ارائه دهید.

  • عدم حضور در سفارت با ظاهری آراسته

توجه داشته باشید که اولین تاثیر شما بر آفیسر پرونده و برداشتی که وی از شما دارد، در موفقیت شما جهت اخذ ویزا بسیار موثر است. این بدان معناست که شما باید در انتخاب نوع پوشش، وضعیت ظاهری و حتی نوع رفتار و بیان خود بسیار با دقت عمل کنید. از پوشش لباس های نامناسب و غیر رسمی، آرایش غلیظ، کفش و لباس های کثیف و حتی استفاده زیاد از عطر، خودداری کنید.

  • عدم توانایی در پاسخگویی به سوالات آفیسر پرونده

لازم است شما از قبل، سوالات احتمالی را بررسی کرده و جواب های مناسب را در نظر داشته باشید . عدم توانایی در پاسخگویی صحیح، طفره رفتن در پاسخ به سوالات آفیسر و یا حتی عبور از سوالات بدون پاسخگویی، ریسک ریجکتی را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

وقت سفارت ترکیه
سؤالات متداول
  • آیا تعیین وقت سفارت ترکیه به صورت حضوری نیز ممکن است؟

بله. شما می توانید شخصا با مراجعه به سفارت، درخواست دهید. اما پس از همه گیری کرونا، اکثر درخواست ها به صورت آنلاین ارسال می شوند.

  • تعیین وقت از سفارت ایران در استانبول چگونه ممکن است؟

شما باید با مراجعه به وبسایت appointment.mfa.ir، درخواست خود را ارسال کنید. دریافت کد رهیگیری نیز از طریق سامانه میخک انجام می شود.

  • آیا ترکیه فقط در تهران سفارت دارد؟

خیر. کنسولگری ترکیه در شهرهای تبریز، مشهد و ارومیه نیز فعال است.

  • آیا برای دریافت هر نوع ویزای ترکیه، تعیین وقت سفارت لازم است؟

خیر. شما برای گردشگری در ترکیه، نیازی به اخذ ویزا و نوبت سفارت نخواهید داشت اما برای تحصیل، کار،سرمایه گذاری و کارآفرینی در ترکیه باید ویزا دریافت نموده و برای مصاحبه در سفارت حاضر شوید.

  • آیا بدون وقت قبلی، امکان مراجعه به سفارت و تحویل مدارک وجود دارد؟

خیر. شما فقط مجاز هستید در روز و ساعت تعیین شده از سوی سفارت، جهت انجام امور مهاجرتی خود در آنجا حاضر شوید.

سخن پایانی

کلیه متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور باید مراحل اخذ ویزا را در سفارت یا کنسولگری آن کشور در محل خود انجام دهند. در صورت عدم وجود سفارت کشور مقصد در کشور مبدا متقاضی، مراجعه به کشورهای همسایه لازم است. در خصوص کشور ترکیه نیز متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری یا کارآفرینی می توانند کلیه امور ثبت اطلاعات بیومتریک، انگشت نگاری و پاسخدهی به سوالات در جلسه مصاحبه را از طریق تعیین وقت قبلی و حضور در سفارت، تکمیل کنند. ما در این مقاله به بررسی مهمترین نکات در تعیین وقت سفارت ترکیه پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. سلام من نه سال در ترکیه پناهنده بودم و با همسرم ارزدواج غیر رسمی داشتم و صاحب پسری شش ساله با ملیت ترکیه هستم و چند روز پیش به ایران برگشتم اداره مهاجرت در ترکیه به من گفتن یک سال ورودت به ترکیه ممنوع میشه ولی به سفارت تهران برو بخاطر پسرت امکان اینکه اقامت بدن بهت هست حالا من چطور میتونم اقدام کنم

  2. درود برشما
    لطفا برای بررسی کامل شرایطتون و ارائه بهترین مسیر مهاجرتی برای شما با شماره 02191304747 تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *