مهمترین نکات در اخذ ویزای تحصیلی دانمارک

کلیه متقاضیان تحصیل در دانمارک که شهروند خارج اتحادیه اروپا باشند میبایست با برآورده کردن شرایط و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، ویزای تحصیلی دریافت نمایند. این ویزا به دانشجویان اجازه زندگی، تحصیل و حتی کار پاره وقت در دانمارک را خواهد داد. به علاوه، ویزای دانمارک که از نوع شنگن می باشد، به دارندگان مجوز سفر آزادانه و بدون ویزا به کشورهای منطقه شنگن را اعطا خواهد کرد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مهمترین نکات در اخذ ویزای تحصیلی دانمارک بپردازیم. اگر شما نیز به تحصیل در این کشور علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دانمارک گردآوری شده است.
ویزای تحصیلی دانمارک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای تحصیلی کشور دانمارک چیست؟
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور دانمارک
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور دانمارک
  • مراحل درخواست ویزای تحصیلی کشور دانمارک
  • دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کشور دانمارک

ویزای تحصیلی کشور دانمارک چیست؟

ویزای تحصیلی دانمارک از نوع شنگن بوده و به دارندگان آن مجوز سفر آزادانه و بدون ویزا به کل کشورهای منطقه شنگن را اعطا می کند. اعتبار این ویزا یک سال است و پس از آن باید تا پایان دوره تحصیلی، هر سال تمدید شود. نوع ویزای مورد نیاز جهت تحصیل در دانمارک به طول دوره تحصیلی متقاضیان بستگی خواهد داشت. در حالت معمول، برای تحصیل تمام وقت و شرکت در دوره های تحصیلی طولانی تر از 3 ماه، باید ویزای بلند مدت نوع D دریافت شود. توصیه می شود حداقل 3 ماه قبل از آغاز دوره تحصیلی خود در دانمارک، جهت اخذ ویزا و مجوز اقامت تحصیلی دانمارک اقدام نمایید.

ویزای تحصیلی دانمارک

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور دانمارک

اولین و مهمترین شرط دریافت ویزای تحصیلی دانمارک ، اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در این کشور است. متقاضیان میبایست شرایط اخذ پذیرش را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود در دانمارک دریافت نمایند. متقاضیان تحصیل در دانمارک می توانند به یکی از زبان های دانمارکی، سوئدی، نروژی، انگلیسی یا آلمانی، در برترین دانشگاه های این کشور تحصیل نمایند. آن دسته از دانشجویانی که قبلا به زبان های دانمارکی، نروژی و یا سوئدی تحصیل نموده اند، از ارائه مدرک زبان معاف بوده و می توانند به این زبان ها به تحصیل بپردازند. با این حال، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانمارک، نظر بسیاری از دانشجویان بین المللی را به این کشور جلب کرده است. 

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی کشور دانمارک که قصد دارند به زبان انگلیسی تحصیل نمایند، میبایست آزمون های مورد قبول و نمره لازم را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود در دانمارک دریافت نمایند. ولی به طور کلی، مدارک آیلتس، تافل و یا معادل آنها مورد قبول خواهد بود. در مواردی که متقاضیان بخواهند به زبان دانمارکی تحصیل نمایند، نمره اخذ شده در آزمون های Danish Test2،  Danish Test 3 و Danish as a Foreign Language مورد قبول دانشگاه های دانمارک خواهد بود. در خصوص شرط اثبات تمکن مالی نیز باید بدانید که متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی باید ماهیانه (حداقل تا 1 سال) مبلغ 6.397 کرون را جهت تامین مخارج خود در این کشور داشته باشند. اثبات تمکن مالی نیز از طریق ارائه صورت حسابهای بانکی امکانپذیر خواهد بود.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور دانمارک

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی می تواند با توجه به شرایط متقاضی متفاوت باشد. توصیه می شود با مراجعه به وبسایت سفارت دانمارک در محل خود، جزئیات مدارک مورد نیاز را دریافت نمایید. اما در حالت کلی، مهمترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک که برای اکثر دانشجویان یکسان است عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • مدرک زبان
  • مدارک پرداخت هزینه ویزا
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • نامه پذیرش از دانشگاهی در دانمارک
  • مدارک بیمه درمانی در دانمارک
  • مدارک اثبات محل اقامت در دانمارک

مراحل درخواست ویزای تحصیلی کشور دانمارک

متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی دانمارک باید درخواست خود را به آژانس بین المللی استخدام و ادغام دانمارک (SIRI) ارسال کنند. سپس در وب سایت SIRI، باید یک شناسه سفارش پرونده برای درخواست ویزای خود ایجاد نموده، گزینه «آموزش عالی» را انتخاب کنند و اطلاعات شخصی خود را وارد نمایند. پس از اتمام کار، شماره دستور پرونده را دریافت خواهند کرد. پس از ایجاد شناسه پرونده (Case Order ID)، باید 253.90 یورو بابت درخواست اخذ ویزای تحصیلی پرداخت نمایند. در غیر این صورت، ممکن است درخواست ریجکت شود. 

در مرحله بعد، متقاضیان باید کلیه مدارک مورد نیاز را بدون هیچگونه نقصی آماده و ارسال نمایند. همانطور که پیش تر ذکر شد، برخی از مهمترین این مدارک، شامل نامه پذیرش از دانشگاه، مدارک تمکن مالی، مدارک بیمه و غیره می باشد. در نهایت، درخواست باید توسط متقاضی و دانشگاه محل تحصیل وی تکمیل شود. 

در نهایت پس از ارسال درخواست، متقاضی باید جهت ثبت اطلاعات بیومتریک خود، به سفارت دانمارک مراجعه نماید. توجه داشته باشید که تنها تا 14 روز پس از ارسال درخواست ویزا، فرصت برای ثبت اطلاعات بیومتریک وجود دارد. در غیر این صورت، درخواست ویزا ریجکت خواهد شد. زمان استاندارد پردازش ویزای تحصیلی دانمارک دو ماه (۶۰ روز) است. متقاضیان معمولا در مورد وضعیت درخواست خود، ایمیل یا پیامک دریافت خواهند کرد. چنانچه درخواست ویزا پذیرفته شود، دارنده ویزا باید به محض ورود به دانمارک، آدرس محل اقامت خود را در شهرداری منطقه ای که در آن سکونت دارد ثبت نماید. پس از ثبت آدرس، یک شماره CPR دانمارکی (شماره ثبت شخصی) دریافت خواهد کرد.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کشور دانمارک

دانمارک هر ساله تقریباً 35000 دانشجوی مهاجر را می پذیرد، در حالیکه برخی نتوانسته اند به این سرزمین آموزش عالی وارد شوند. دانستن نرخ موفقیت و میزان ریجکتی ویزای تحصیلی دانمارک به شما ایده دقیقی در مورد شانس تحصیل در این کشور را خواهد داد. نرخ ریجکتی ویزای دانشجویی دانمارک 3.01 درصد است، به این معنی که میزان موفقیت ویزای دانشجویی دانمارک حدود 97 درصد است. پس در حالی که ریجکت شدن ویزای شما خیلی رایج نیست، همچنان می توانید با دانستن بایدها و نبایدهای درخواست ویزا، شانس خود را افزایش دهید. 

دانمارک از دانشجویان بین المللی با آغوش باز استقبال می کند، اما مانند بسیاری از کشورها، دانشجویانی که پس از پایان دوره تحصیلی، قصد بازگشت به سرزمین خود را ندارند، ویزا دریافت نخواهند کرد. شما باید افسر ویزا را متقاعد کنید که به کشور خود باز خواهید گشت. می‌ توانید ریشه ‌های قوی خانوادگی یا برنامه‌ های شغلی خود یا هر دلیل دیگری را که فکر می ‌کنید برای اینکه افسر ویزا شما را باور کند، انتخاب کنید. در ضمن، نداشتن تمکن مالی قوی و مناسب، می تواند شما را از رویای تحصیل در دانمارک باز دارد. شما نه تنها باید یک پشتیبان مالی خوب داشته باشید، بلکه بتوانید کفایت مالی خود را به افسر ویزا ثابت کنید. 

در صورتی که قصد دارید وام تحصیلی یا بورسیه بگیرید، مطمئن شوید که مدارک و نامه های مربوط به آن زودتر از موعد آماده شده است. چنانچه بخواهیم از سایر عوامل مهم در ریجکت شدن درخواست ویزای تحصیلی نام ببریم، باید بگوییم که ارائه هرگونه اطلاعات ناقص، اشتباه یا جعلی، می تواند بلیط مستقیم شما برای خروج از دانشگاه های رویایی دانمارک باشد. در صورت ارائه اطلاعات جعلی، نه تنها از اخذ ویزا محروم شده بلکه برای شما پیگرد قانونی نیز به همراه خواهد داشت. عدم ارائه مدرک زبان، عدم تکمیل صحیح فرم های مربوط به درخواست ویزا، درخواست ویزا پس از مهلت معقول از جمله دلایل دیگر ریجکتی ویزای دانمارک می باشد.

ویزای تحصیلی دانمارک
سؤالات متداول
  • چه مدت می توانیم با ویزای تحصیلی دانمارک در این کشور بمانیم؟

شما می توانید در طول مدت دوره تحصیلی خود در دانمارک بمانید، مشروط بر اینکه به طور مستمر در آن شرکت کنید. اگر در این مدت دوره تحصیلی خود را کامل نکنید، باید برای تمدید مجوز خود اقدام نمایید. برای لیسانس حداقل ۳ سال و برای فوق لیسانس ۱ الی ۲ سال می توانید برای تحصیل در این کشور اقامت داشته باشید.

  • آیا با داشتن ویزای تحصیلی می توان در دانمارک کار کرد؟

بله. دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت و تا سقف 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

  • آیا دانشجویان می توانند برای اعضای خانواده خود نیز ویزا دریافت کنند؟

بله. در صورت دریافت ویزای دانشجویی، اعضای خانواده شما می توانند برای ویزای خانوادگی دانمارک اقدام کنند. اگر به آنها ویزا داده شود، می توانند برای مدت مشابه شما در دانمارک بمانند.

  • آیا می توانیم پس از فارغ التحصیلی در دانمارک بمانیم؟

تحت شرایطی بله. اگر از دانشگاه های دانمارک فارغ التحصیل شوید، می توانید اجازه اقامت شش ماهه برای جستجوی کار دریافت کنید. اگر در این مدت کاری به شما پیشنهاد شد، باید ویزای تحصیلی خود را به کاری تبدیل نموده و مجوز اقامت و مجوز کار دریافت نمایید.

  • آیا با اخذ ویزای تحصیلی دانمارک می توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

تحت شرایطی بله. چنانچه پس از فارغ التحصیلی، کار پیدا کنید، این امکان وجود خواهد داشت.

سخن پایانی

دانشگاه های دانمارک به لحاظ نوآوری در جهان شناخته شده اند و به سرمایه گذاری در مراکز تحقیقاتی در سطح جهانی علاقه مند هستند. دانمارک یکی از شاد ترین کشورهای اروپایی و مقصدی مناسب جهت تحصیل می باشد، بنابراین باید در بین سه گزینه برتر شما برای تحصیل باشد. شما میبایست با اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در دانمارک، ویزای تحصیلی و مجوز اقامت دریافت نمایید. از مهمترین شروط اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای دانمارک، داشتن سوابق علمی عالی، نمره زبان بالا، تمکن مالی لازم و بیمه درمانی در دانمارک است. در صورت برآورده نکردن هر یک از شرایط، درخواست ویزا ریجکت خواهد شد. ما در این مقاله به بررسی مهمترین نکات در اخذ ویزای تحصیلی دانمارک پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دانمارک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *