نکات مهم در اخذ ویزای توریستی سوئیس

کشور سوئیس به دلیل رشته کوه های زیبا، دریاچه های بینظیر، استراحتگاه ها و دهکده های دیدنی خود در جهان شناخته شده است. این کشور یک جاذبه توریستی محبوب بوده که سالانه میلیون ها نفر از سراسر جهان از آن بازدید می کنند. شهروندان برخی از کشورهای اروپایی می توانند آزادانه و بدون هیچ محدودیتی وارد سوئیس شده و از آن بازدید کنند اما شهروندان کشورهای ثالث میبایست برای ورود به این کشور و بازدید از آن، ویزای توریستی دریافت نمایند. اگر می خواهید برای گشت و گذار در سوئیس، دیدار اعضای خانواده یا دوستان خود، شرکت در کنفرانس ها، عقد قرارداد و یا هر نوع اقامت کوتاهی وارد سوئیس شوید، معمولا اخذ ویزای توریستی و یا ویزای بازدیدکننده ضروری خواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکات مهم در اخذ ویزای توریستی سوئیس بپردازیم. اگر میخواهید بدانید که آیا به ویزای سوئیس نیاز دارید یا خیر، و یا اینکه فرآیند درخواست آن چگونه است، این مقاله میتواند به سوالات شما پاسخ دهد. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئیس گردآوری شده است.

ویزای توریستی سوئیس

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط اخذ ویزای توریستی سوئیس
  • مدارک مورد نیاز ویزای توریستی سوئیس

ویزای توریستی از نوع ویزای کوتاه مدت میباشد که دارندگان آن، اجازه اقامت تا سقف 90 روز (در یک دوره 180 روزه) در سوئیس را خواهند داشت. از آنجاییکه کشور سوئیس عضو اتحاد شنگن است، ویزای آن نیز از نوع شنگن بوده و دارندگان آن مجوز سفر آزادانه و بدون ویزا را به کل منطقه شنگن دارا میباشند. به طور کلی، شرایط ورود به کشور سوئیس و اقامت در این کشور با ویزای توریستی، به ملیت افراد و کشور مبدا آنان بستگی دارد. طبیعتا شهروندان کشورهای حوزه شنگن، نیازی به دریافت ویزای توریستی جهت ورود به سوئیس ندارند. شهروندان اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا نیز برای ورود به سوئیس نیازی به درخواست ویزا نخواهند داشت. علاوه بر این، کشورهای دیگری نیز وجود دارند که بخشی از منطقه شنگن، اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا نیستند، اما همچنان از درخواست ویزا نیز معاف میباشند.

ویزای توریستی سوئیس

پس توصیه میشود قبل از هرگونه اقدام، حتما شرایط را از وبسایت رسمی اداره مهاجرت سوئیس مطالعه نمایید. شما برای دریافت ویزای توریستی سوئیس میبایست در سفارت سوئیس در کشور خود درخواست دهید. اگر سفارت یا نمایندگی سوئیس در کشور شما وجود ندارد، باید به سفارت این کشور در سایر کشورهای مجاور مراجعه نمایید. 

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی سوئیس

اگر پس از بررسی های لازم، اطمینان حاصل نمودید که به دریافت ویزای توریستی برای ورود و بازدید از سوئیس نیاز دارید، اکنون زمان آن است که از شرایط لازم جهت دریافت ویزا مطلع شوید. وقتی صحبت از ویزای سوئیس می شود، شرایط لازم بر اساس هدف سفر به این کشور تعیین میشوند. بنابراین، برای ویزای توریستی سوئیس ، به مدارکی نیاز دارید که ثابت کند واقعاً برای مقاصد گردشگری به سوئیس می‌روید. برخی از مهمترین مدارک لازم عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای توریستی
  • دو قطعه عکس با فرمت پاسپورت
  • پاسپورت معتبر به همراه فتوکپی پاسپورت فعلی و یا قبلی
  • بیمه پزشکی مسافرتی که کل هزینه پزشکی و درمان شما را در طول اقامت در سوئیس پوشش دهد. شرایط بیمه مسافرتی ویزای شنگن عبارت است از: پوشش حداقل 30000 یورو برای هزینه های پزشکی، معتبر بودن در تمام 26 کشور منطقه شنگن و همچنین داشتن اعتبار تا پایان اقامت شما در منطقه شنگن
  • نامه ای که ثابت می کند دلیل سفر شما به سوئیس، گردشگری یا بازدید کوتاه مدت است
  • مدارک اثبات وضعیت مدنی
  • مدارک اثبات تمکن مالی کافی (شما باید حداقل 100 فرانک سوئیس یا 92.34 یورو در روز، برای مدت اقامت خود داشته باشید)
  • مدارک پرداخت هزینه درخواست ویزای توریستی
  • مدارک اثبات محل اقامت شما در سوئیس (این مدرک می تواند تاییدیه رزرو هتل، یا قرارداد اجاره خانه باشد)
  • ارائه برنامه سفر خود که شامل تاریخ و مکان اقامت، شماره پرواز و زمان ورود و خروج به سوئیس میباشد
  • اگر با آژانس مسافرتی یا تور به سوئیس سفر میکنید، ارائه مدارک مربوط به تور لازم است
  • اگر شاغل هستید، ارائه نامه ای از کارفرما لازم میباشد که در آن شرح شغل، موقعیت شما در شرکت و زمان بازگشت به کارتان را ذکر کند
ویزای توریستی سوئیس

آنچه گفته شد، مدارک کلی و لازم جهت اخذ ویزای توریستی سوئیس است. اما اگر هدف شما از سفر به سوئیس، بازدید از اعضای خانواده و دوستان باشد، علاوه بر مدارک بالا، لازم است برخی مدارک دیگر که به شرح زیر است ارائه نمایید:

  • دعوتنامه ای که از سوی میزبان ارسال شده است (این شخص به عنوان حامی شما خواهد بود و اگر قادر به تامین مالی خود نباشید، باید ضمانت داده و هزینه های شمارا پوشش دهند. دعوتنامه باید حاوی تاریخ هایی باشد که با میزبان در سوئیس می مانید و همچنین جزئیات رابطه شما را نیز شامل شود. میزبان شما باید یک کپی از پاسپورت خود را همراه با دعوت نامه ارائه دهد)
  • مدارک اثبات رابطه خانوادگی (اگر فردی که قصد ملاقات با او را دارید عضو خانواده شما است، باید مدرکی مبنی بر این موضوع را در درخواست خود وارد کنید. این کار را می توان از طریق ارائه سند ازدواج یا شناسنامه انجام داد)
  • مدرک اثبات اقامت شما در سوئیس با فرد میزبان یا اسپانسر
  • مدارکی که ثابت کند فرد میزبان یا اسپانسر شما می تواند از نظر مالی شما را تامین کند ( اثبات این امر از طریق ارائه یک کپی از قرارداد کاری میزبان (با اعتبار حداقل 12 ماه) و سه فیش حقوقی اخیر ممکن خواهد بود)

به خاطر داشته باشید که مقامات سوئیسی این حق را برای خود محفوظ می‌دارند که مدارک دیگری را که لازم می‌دانند از شما درخواست کنند. پس حتما جهت اطمینان بیشتر، مدارک و شرایط لازم را از وبسایت رسمی اداره مهاجرت سوئیس دریافت نموده و یا با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

سؤالات متداول
  • آیا امکان ریجکت شدن ویزای توریستی این کشور وجود دارد؟

بله. دلایل متعددی مانند مدارک ناقص، عدم اثبات تمکن مالی، داشتن سوپیشینه و غیره میتواند باعث ریجکت شدن ویزا شود. در صورتی که درخواست شما رد یا به اصطلاح ریجکت شود، نامه ای شامل دلایل آن برای شما ارسال خواهد شد. همچنین به شما اطلاع می دهند که آیا واجد شرایط درخواست تجدید نظر خواهید بود یا خیر و اینکه چگونه این کار را انجام دهید.

  • مراحل دریافت ویزای توریستی سوئیس چیست؟

روند درخواست ویزای سوئیس به شرح زیر است:

  1. با سفارت یا کنسولگری سوئیس در کشور خود وقت ملاقات رزرو کنید.
  2. فرم درخواست ویزای توریستی را دانلود و پر کنید.
  3. تمام مدارک لازم ویزای توریستی را جمع آوری کنید.
  4. درخواست را شخصاً به سفارت یا کنسولگری سوئیس ارسال کنید.
  5. در مصاحبه ویزا در سفارت شرکت کنید.
  6. هزینه ویزای توریستی را بپردازید.
  7. صبر کنید تا ویزای توریستی بررسی و پردازش شود.
  • مدت اعتبار ویزای توریستی سوئیس چقدر است؟

ویزای توریستی این کشور مانند سایر انواع ویزای شنگن، حداکثر 90 روز در یک دوره شش ماهه معتبر است. اگر ویزای شنگن چند بار ورود برای سوئیس دریافت می کنید، می توانید در مدت شش ماه هر چند بار که بخواهید وارد منطقه شنگن شوید و از آن خارج شوید، البته تا زمانی که تعداد کل روزها از 90 روز تجاوز نکند.

  • شرایط دریافت دعوتنامه جهت اخذ ویزای توریستی چیست؟

میزبان باید شرایط زیر را داشته باشد تا دعوت نامه وی معتبر باشد:

  1. باید شهروند یا مقیم دائم قانونی سوئیس باشد
  2. باید دوست، عضو خانواده یا از خویشاوند شما باشد
  3. باید یک مکان ثبت شده (خانه، آپارتمان) در سوئیس داشته باشد
  4. باید فضای کافی برای متقاضی داشته باشد
  5. در صورتیکه اسپانسر مالی برای فرد متقاضی ویزای توریستی باشد، باید مدارک اثبات آن را ارائه دهد
  • هزینه درخواست ویزای توریستی سوئیس چقدر است؟

هنگامی که برای دریافت ویزای شنگن سوئیس درخواست میدهید، باید هزینه درخواست ویزا که غیر قابل استرداد است را بپردازید. حتی اگر درخواست شما رد شود، این پول را پس نخواهید گرفت. در حال حاضر، هزینه ویزای شنگن، برای بزرگسالان 84 دلار، برای کودکان 6 تا 11 سال 42 دلار و برای کودکان زیر 6 سال رایگان است. توجه داشته باشید که سفارت و نمایندگی های سوئیس این حق را برای خود محفوظ می دارند که هر زمان که بخواهند، میزان هزینه ها را با  توجه به نوسانات نرخ ارز تغییر داده و تطبیق دهند.

سخن پایانی

کوه های شگفت انگیز، دریاچه ها و دهکده های بینظیر، زیباترین مناظر سوئیس را به وجود آورده است. این مناظر چیزی است که سوئیس را به مقصدی عالی برای تعطیلات و کاوش در فرهنگ های جدید تبدیل می کند. متقاضیان سفر به سوئیس و بازدید از این کشور زیبا، میبایست برای اقامت کمتر از 90 روز، ویزای توریستی دریافت نمایند که در دو نوع یکبار ورود و چندبار ورود قابل صدور است. ویزای توریستی این کشور از نوع ویزای شنگن میباشد و اجازه سفر آزادانه به کل منطقه شنگن را به دارندگان آن خواهد داد. ما در این مقاله به بررسی شرایط اخذ ویزای توریستی سوئیس پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما، به موفقیت شما مخاطب عزیز جهت سفر به کشور سوئیس کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئیس را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *