مراحل اخذ ویزای خودحمایتی فنلاند

آیا کسب‌وکار شما به‌گونه‌ای است که بتوانید در هر جغرافیایی کار کنید؟ آیا از سرمایه‌گذاری‌های موجود یا حقوق خود، درآمد ثابتی دارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، ممکن است واجد شرایط ویزای خود حمایتی باشید. کشورهای سراسر جهان از ساکنان و شهروندان جدیدی استقبال می‌کنند که می‌توانند سطح معقولی از استقلال مالی برای حمایت از خود را ثابت کنند. اگر از متقاضیان اخذ ویزای خودحمایتی فنلاند هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. هرچند برخی شایعات درباره شرایط و مراحل اخذ ویزای خودحمایتی فنلاند مطرح‌شده است، اما این کشور گزینه‌ای برای اخذ ویزای خودحمایتی یا تمکن مالی ندارد. در عوض، کشورهای اروپایی دیگری همچون ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، یونان، فرانسه، سوئیس و اتریش این امکان را برای علاقه‌مندان به زندگی در اروپا فراهم می‌کنند. برای این مجوزهای اقامت اتحادیه اروپا، باید نشان دهید که می‌توانید در طول زندگی، ازنظر مالی از خود حمایت کنید. این به معنای اثبات کسب درآمد یا پس‌انداز و داشتن بیمه درمانی است. این مسیر مهاجرت برای بازنشستگان، فریلنسرها و افراد با تمکن مالی عالی به‌خوبی کار می‌کند و می‌تواند آسان‌ترین راه اخذ اقامت اروپا باشد. 

ویزای خودحمایتی فنلاند

این برنامه‌ها اغلب ویزای خودحمایتی یا تمکن مالی نامیده می‌شوند. محدودیت‌های اخذ ویزای خودحمایتی بسته به کشور و برنامه ویزا متفاوت است. در این مقاله اطلاعات درباره چند نمونه از کشورهای اتحادیه اروپا که این برنامه‌های اقامتی را ارائه می‌دهند، آورده شده است. كليه اطلاعات ارائه‌شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمى این کشورها، گردآوری‌شده است. باتوجه به اینکه کشور فنلاند برای متقاضیان این ویزا برنامه ای جهت اخذ ویزای خودحمایتی فنلاند ندارد شما عزیزان می توانید برای سایر کشورهایی هایی که در ادامه بررسی میکنیم اقدام نمایید. 

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای خودحمایتی چیست؟
  • ویژگی‌های ویزای تمکن مالی
  • تفاوت بین ویزای خودحمایتی و اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری
  • مزایای اخذ مجوز اقامت از طریق خودحمایتی
  • بررسی ویزای خودحمایتی سایر کشورها
  • الزامات اخذ ویزای خودحمایتی برای متقاضیان
  • مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای خودحمایتی اروپا
  • مراحل درخواست ویزای خودحمایتی
  • نحوه تمدید اجازه اقامت برای افراد مستقل ازنظر مالی

ویزای خودحمایتی چیست؟

ویزای خودحمایتی یا ویزای تمکن مالی، روشی مناسب برای افراد مستقل مالی است که امکان اخذ مجوز اقامت کشورهای اروپایی را برای آن‌ها فراهم می‌کند. افرادی که درآمد بالایی در کشور خود دارند که برای زندگی راحت در اتحادیه اروپا کافی است، می‌توانند برای ویزای خودحمایتی و اخذ مجوز اقامت اتحادیه اروپا درخواست دهند. این نوع اجازه اقامت اتحادیه اروپا، توسط چندین کشور شرکت‌کننده در موافقت‌نامه شنگن صادر می‌شود.

ویزای خودحمایتی فنلاند

چه کسانی واجد شرایط اخذ ویزای خودحمایتی هستند؟

اجازه اقامت اتحادیه اروپا برای افراد دارای تمکن مالی، روشی برای زندگی در اروپا است که اغلب برای خانواده‌های دارای فرزند، کارمندان شرکت‌های خارج از اتحادیه اروپا که از راه دور کار می‌کنند، کارآفرینانی که بازنشسته شده‌اند یا تجارت خود را از راه دور اداره می‌کنند و بازنشستگان ثروتمند مناسب است. این فرم از مجوز اقامت اتحادیه اروپا اغلب برای متقاضیانی که خواستار بهبود کیفیت زندگی خود هستند یا قصد دارند فرزندانشان در سیستم پیشرفته آموزشی اروپا، تحصیل کنند، گزینه فوق‌العاده‌ای است. اخذ ویزای خود حمایتی، فقط برای کسانی مناسب است که قصد دارند در کشور اروپایی منتخب خود زندگی کنند، در آنجا مالیات بپردازند و شاهد رشد خانواده خود باشند.

ویژگی‌های ویزای تمکن مالی

ویزای خودحمایتی به افراد اجازه می‌دهد تا همراه خانواده، ازجمله فرزندان زیر 18 سال و همسر خود، به اتحادیه اروپا نقل‌مکان کنند. به‌جز دارندگان ویزای تمکن مالی پرتغال، سایر دارندگان ویزای خود حمایتی، اجازه کار در اتحادیه اروپا را ندارند. آن‌ها می‌توانند صاحب یک کسب‌وکار باشند اما برای مدیریت کسب‌وکار خود باید افراد دیگری را استخدام کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های اقامت از طریق خود حمایتی این است که اعضای خانواده متقاضی اصلی می‌توانند مجوز اقامت خود را حفظ کنند، حتی اگر متقاضی اصلی اجازه اقامت خود را رها کرده و کشور را ترک کند.

تفاوت بین ویزای خودحمایتی و اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری

باتوجه به اینکه کشور فنلاند برای متقاضیان این ویزا برنامه ای جهت اخذ ویزای خودحمایتی فنلاند ندارد شما عزیزان می توانید برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام فرمایید. متقاضیان ثروتمند می‌توانند با سرمایه‌گذاری، اجازه اقامت، اقامت دائم یا حتی شهروندی یک کشور اروپایی را دریافت کنند. چنین برنامه‌های شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری، به‌عنوان‌مثال، در مالت، یونان، بریتانیا، اتریش و سوئیس ارائه می‌شود. در چنین مواردی معمولاً متقاضی ملزم به اقامت در کشوری نیست و کشوری که در آن درآمد کسب می‌کند، موضوعیتی ندارد. بااین‌حال، نیازهای مالی برای اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری، بسیار بالاتر است. به‌عنوان‌مثال، اقامت دائم مالت به سرمایه‌گذاری 112000 یورویی با احتساب هزینه اجاره ملک نیاز دارد، درحالی‌که هزینه شهروندی این کشور، 610000 یورو بدون احتساب هزینه اجاره یا خرید ملک است.

مزایای اخذ مجوز اقامت از طریق خودحمایتی

دارندگان این نوع اجازه اقامت معمولاً دارای حقوق و مزایای زیر هستند:

  • زندگی در کشوری که مجوز اقامت صادر کرده است، تا پایان انقضای مدت مجوز ممکن است.
  • سفر در سراسر منطقه شنگن بدون نیاز ویزا
  • دریافت اقامت دائم پس از 5 سال و شهروندی در 7 تا 10 سال
  • امکان آموزش و تحصیل رایگان فرزندان در کشوری که ویزای خود حمایتی صادر کرده است.
  • حق بیمه برای استفاده از خدمات پزشکی
  • در صورت بروز هرگونه مشکل اقتصادی یا سیاسی پیش‌بینی‌نشده در کشور مبدأ، امکان نقل‌مکان سریع و قانونی به کشوری که ویزای خودحمایتی صادر کرده است، وجود دارد.
  • امکان اخذ اقامت برای والدین متقاضی اصلی ویزای خودحمایتی و همسر او در اکثر کشورهای ارائه‌دهنده این طرح
  • عدم نیاز به سرمایه‌گذاری جهت اخذ ویزای تمکن مالی
  • امکان خرید ملک و کسب درآمد از طریق اجاره آن‌ها

بررسی ویزای خودحمایتی سایر کشورها

– اجازه اقامت در اتریش برای افراد مستقل مالی

اتریش یک انتخاب ایدئال برای افرادی است که به دنبال یک کشور راحت برای زندگی، یک محیط امن و یک تعادل جذاب بین کار و زندگی هستند. تعداد مجوزهای اقامت صادرشده این کشور، بر اساس سهمیه تعیین می‌شود. در سال‌های 2020 و 2021، 6020 مجوز اقامت برای کل اتریش اختصاص یافت که از این تعداد 450 مجوز برای افراد ثروتمند بود. مبلغ پس‌انداز موردنیاز برای هر نفر 15000 یورو و برای هر کودک 10000 یورو است.

درآمد موردنیاز ماهانه بدون احتساب هزینه‌های اجباری مانند اجاره ملک و بیمه پزشکی یورو
متقاضی مجرد1933
 یک زوج متأهل2944
 هر کودک298
– اجازه اقامت در سوئیس برای افراد مستقل مالی

سوئیس، سیستم متفاوتی برای صدور مجوز اقامت برای افراد ثروتمند دارد. این نوع اجازه اقامت را به‌غیراز زوریخ می‌توان در سایر مناطق سوئیس، دریافت کرد. دارنده اجازه اقامت، باید با مقامات برای پرداخت مالیات سالانه توافق کند. آن‌ها همچنین باید مجموع درآمد و دارایی منظم خود را در قرارداد اعلام کنند. اخذ اقامت سوئیس بین 2 تا 6 ماه زمان می‌برد. ابتدا، درخواست باید توسط اداره مالیات تائید شود و سپس توسط مقامات فدرال تائید شود. زندگی در سوئیس از طریق خود حمایتی فقط برای افراد بسیار ثروتمند توصیه می‌شود. چراکه هزینه‌های مسکن و هزینه تمدید مجوز اقامت، ده برابر بیشتر از سایر کشورهای اروپایی است.

ویزای خودحمایتی فنلاند
– اجازه اقامت اسپانیا برای افراد مستقل مالی

مجوزهای اقامت اسپانیا یکی از محبوب‌ترین مجوزهای اقامت در اتحادیه اروپا است. برای واجد شرایط بودن برای ویزای خود حمایتی اسپانیا، باید ثابت کنید که می‌توانید در طول زندگی در اسپانیا هزینه‌های خود را پرداخت کنید. این روش برای افراد دارای مشاغل مستقل، فارغ از مکان بسیار مناسب است. همچنین به شما امکان می‌دهد اعضای خانواده تحت تکفل خود را با خود همراه کنید. افراد دارای درآمد غیرفعال و بازنشستگان نیز واجد شرایط دریافت این اجازه اقامت هستند. 

هزینه‌های موردنیاز برای اثبات تمکن مالی اسپانیا به شرح زیر آمده است:

  • درآمد ماهانه
  • 2148 یورو برای هر متقاضی
  • 537 یورو برای هر عضو اضافی خانواده
  • پس‌انداز موردنیاز
  • 25816 یورو برای هر نفر
  • 6454 یورو برای هر عضو اضافی خانواده
– اجازه اقامت در پرتغال برای افراد مستقل مالی

اخذ اقامت پرتغال بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر از اسپانیا است. ویزای خودحمایتی پرتغال نیاز به اثبات جریان درآمد دارد. شما باید بتوانید، بدون کار کردن جریان درآمدی منظم خود را نشان دهید. دولت، حداقل رقمی را برای پوشش هزینه‌های زندگی منتشر نمی‌کند. بااین‌حال، 20000 یورو درآمد سالانه باید کافی باشد. همچنین برای واجد شرایط بودن این ویزا باید حداقل 6 ماه در سال، در پرتغال اقامت داشته باشید. به‌طور شگفت‌انگیزی، پرتغال نرخ مالیات غیرمستقیم 0٪ بر درآمد جهانی را برای ده سال ارائه می‌دهد. همچنین با اخذ مجوز خود حمایتی پرتغال، اجازه کار و خرید ملک در این کشور را خواهید داشت. حداقل درآمد موردنیاز نیز، فقط 635 یورو در ماه برای هر متقاضی است و پس‌انداز موردنیاز برای اخذ ویزای تمکن مالی پرتغال در جدول زیر آمده است:

هر متقاضی مجرد7620 یورو
یک زوج متأهل11220 یورو
هر کودک2160 یورو
– اجازه اقامت در یونان برای افراد مستقل مالی

اقامت یونان یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین و جذاب‌ترین گزینه‌ها برای افراد ثروتمند است. حداقل مدت اقامت در این کشور 6 ماه است، بنابراین این برنامه در میان کسانی که قصد ندارند به‌طور دائم در یونان یا اتحادیه اروپا زندگی کنند، محبوب است. مجوز اقامت یونان از طریق ویزای خودحمایتی برای مدت دو سال صادر می‌شود. بنابراین، پس‌انداز یک متقاضی باید حداقل 48000 یورو باشد. پس از دو سال اول، اجازه اقامت را می‌توان برای سه سال تمدید کرد و پس از هفت سال می‌توان تابعیت دریافت کرد. هزینه‌های موردنیاز برای اثبات تمکن مالی یونان به شرح زیر آمده است:

  • درآمد ماهانه موردنیاز
  • 2000 یورو برای هر نفر
  • 2400 یورو برای یک زوج متأهل
  • 360 یورو برای هر فرزند
  • پس‌انداز که یک دوره یک‌ساله را پوشش می‌دهد
  • 24000 یورو برای هر نفر
  • 28800 یورو برای یک زوج متأهل
  • 3600 یورو برای هر کودک
– اجازه اقامت ایتالیا برای افراد مستقل مالی

ایتالیا به افراد مستقل مالی (Residenza Elettiva) اجازه اقامت اعطا می‌کند. برخلاف برنامه مهاجرت تجاری، دارنده این نوع اجازه اقامت واجد شرایط کار یا تجارت در کشور نخواهد بود. برای دریافت ویزای خود حمایتی ایتالیا، متقاضی باید درآمد بالا و مسکن اجاره‌ای یا خریداری‌شده در ایتالیا را ثابت کند. حداقل 31000 یورو در سال برای هر فرد لازم است. همچنین اگر همسر متقاضی نیز اجازه اقامت دریافت کند، حداقل درآمد 20٪ افزایش می‌یابد. به ازای هر فرزندی که در برنامه گنجانده‌شده است، 5 درصد دیگر اضافه می‌شود.

اخذ ویزای خودحمایتی ایتالیا ، مزایای زیادی دارد، ازجمله:

  • عدم نیاز به زبان ایتالیایی
  • عدم نیاز به سرمایه‌گذاری
  • اجازه اقامت برای همه اعضای خانواده
  • اجازه اقامت دائم ایتالیا و امکان سفر بدون ویزا به 28 کشور شنگن
  • فرصتی برای گرفتن شهروندی این کشور پس از 10 سال اقامت در آن
ویزای خودحمایتی فنلاند
– اجازه اقامت فرانسه برای افراد مستقل مالی

کشور فرانسه یکی بهترین کشورهای اروپا و موردعلاقه بسیاری از متقاضیان به‌خصوص جوانان است. برای اقامت تمکن مالی فرانسه، داشتن ویزای شنگن در دو تا سه سال اخیر الزامی است. ویزای خود حمایتی فرانسه، نیازی به حضور و اقامت در این کشور ندارد. همچنین مجوز کار و امکان راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی هم در این کشور برای متقاضیان وجود ندارد.

الزامات اخذ ویزای خودحمایتی برای متقاضیان

همانطور که ذکر شد امکان اخذ ویزای خودحمایتی فنلاند وجود ندارد و کشورهایی که امکان اخذ ویزای خود حمایتی دارند، شرایط خاص خود را برای متقاضیان اعلام می‌کنند، اما به‌طورکلی، شرایط موردنیاز برای اقامت از طریق خود حمایتی به شرح زیر هستند:

  • داشتن درآمد قانونی در خارج از کشوری که ویزای تمکن مالی صادر کرده است، برابر یا بالاتر از حداقل سطح درآمد تعیین‌شده. به‌طور متوسط، این درآمد از 1500 یورو تا 3000 یورو در ماه برای هر نفر، بدون احتساب هزینه‌های اجاره و بیمه درمانی متغیر است. این درآمد را می‌توان از راه دور، کارمزد، سرمایه‌گذاری، سود سهام، اجاره ملک، تجارت، حقوق بازنشستگی یا سایر دارایی‌های قانونی به دست آورد. مهم این است که درآمد به‌طور منظم دریافت شود
  • داشتن پس‌اندازهایی که به دارنده و خانواده‌اش اجازه می‌دهد بدون کمک دولت برای تمام مدت اعتبار مجوز اقامت تمکن مالی که در ابتدا برای یک سال صادر می‌شود، زندگی کنند. به‌طور متوسط، این مبلغ 15000 تا 25000 یورو برای متقاضی اصلی و 6500 تا 10000 یورو برای هر عضو اضافی خانواده شامل درخواست است. پس‌انداز باید در یک بانک محلی نگهداری شود.
  • بیمه درمانی جامع که معمولاً 100 تا 300 یورو برای هر نفر در ماه هزینه دارد.
  • خرید یا اجاره مسکن
  • برای تمدید اقامت در کشورهایی که مجوز اقامت تمکن مالی صادر می‌کنند باید بیش از 183 روز در این کشورها، زندگی کنید. در برخی کشورها مانند فرانسه، حداقل شرایط اقامت، وجود ندارد.
  • متقاضی باید از کشورهای غیر اتحادیه اروپا باشد.
  • عدم داشتن سابقه کیفری
  • عدم ابتلا به بیماری‌های خطرناک مانند سل و اچ آی وی
  • جمع‌آوری و ارائه مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای خود حمایتی
مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای خودحمایتی اروپا

مدارک لازم، مشابه مدارک موردنیاز برای ویزای شنگن است.

  • تأییدیه اسنادی مبنی بر میزان و قانونی بودن منبع درآمد متقاضی ازلحاظ اقتصادی مانند: اظهارنامه مالیاتی، قراردادهای کار، گواهی بازنشستگی، اسناد شرکت، صورت‌حساب بانکی و کارگزاری و سایر اسنادی که مالکیت، درآمد و منشأ وجوه را ثابت می‌کند
  • مدارک تأییدکننده رابطه اعضای خانواده با متقاضی ازجمله: گواهی ازدواج، طلاق، تولد، فرزندخواندگی و تغییر نام خانوادگی
  • اثبات مالکیت یا اجاره مسکن برای سکونت
  • بیمه‌نامه پزشکی
  • پاسپورت معتبر
  • عکس
ویزای خودحمایتی فنلاند

مقامات مهاجرتی، ممکن است مدارک دیگری را برای بررسی سابقه کیفری یا مدارکی مربوط به تحصیل فرزندان یا یک انگیزه نامه که توضیح می‌دهد، چرا متقاضی می‌خواهد در این کشور زندگی کند، بخواهند.

مراحل درخواست ویزای خودحمایتی

همونطور که در مطالب فوق ذکر شد کشور فنلاند برنامه ای برای اخذ ویزای خودحمایتی فنلاند برای متقاضیان این ویزا ندارد و مراحل فوق جهت اخذ ویزای خودحمایتی سایر کشورهای گفته شده است.

  1. پر کردن برگه‌های درخواست و جمع‌آوری مدارک موردنیاز و ترجمه محضری آن‌ها
  2. تعیین محل اقامت در کشور مقصد
  3. ارسال درخواست و پرداخت هزینه آن بین 100 تا 150 یورو
  4. پس از تائید درخواست، ویزای موقت صادر می‌شود تا درباره ویزای خودحمایتی و مجوز اقامت طولانی‌مدت، بین 1 تا 6 ماه تصمیم‌گیری شود. (طی این مدت، باید به کشور مقصد بروید در غیر این صورت، درخواست شما لغو می‌شود.)
  5. پس از تصمیم‌گیری می‌توانید به کشور بر اساس مدت اعتبار ویزای خودحمایتی صادرشده، مقصد نقل‌مکان کنید.
نحوه تمدید اجازه اقامت برای افراد مستقل ازنظر مالی

مجوز اقامت بر اساس ویزای خودحمایتی معمولاً به مدت یک سال صادر می‌شود، اگرچه در برخی موارد می‌توان آن را برای دو سال نیز صادر کرد. پس از 5 سال اقامت دائم، مجوز اقامت دائم برای شما صادر می‌شود و پس از 7 تا 10 سال اقامت می‌توانید برای شهروندی کشور مقصد اقدام نمایید.

سؤالات متداول
  1. آیا باید به‌عنوان دارنده مجوز اقامت از طریق خود حمایتی به‌طور دائم در کشور مقصد زندگی کنم؟

پاسخ به این سؤال به کشور مقصدتان، بستگی دارد. اما معمولاً باید بیش از 183 روز را در کشور مقصد بگذرانید تا حق تمدید مجوز خود را داشته باشید.

  1. آیا برای اخذ ویزای خود حمایتی، دانستن زبان کشور مقصد ضروری است؟

خیر، اخذ این نوع ویزا، نیازی به مدرک زبان ندارد.

  1. هزینه‌های مجوز اقامت از طریق خود حمایتی چقدر است؟

مبلغ دقیق بستگی به وضعیت خاص متقاضی، کشور انتخاب‌شده و تعداد افراد شامل درخواست دارد که در متن مقاله به جزئیات آن‌ها اشاره شد.

  1. با اخذ ویزای تمکن مالی، امکان کار در کشورهای اروپایی وجود دارد؟

بله، در برخی کشورها همچون پرتغال، امکان کار وجود دارد.

  1. چه کسانی می‌توانند برای اخذ ویزای خود حمایتی، اقدام کنند؟

بازار هدف اصلی برای این برنامه ویزا، بازنشستگان ثروتمند غیر اتحادیه اروپا، کارآفرینان و فریلنسرهایی هستند که امکان کسب درآمد خارج از مرز کشور مقصد را دارند.

سخن پایانی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افراد دارای تمکن مالی برای زندگی در اتحادیه اروپا، اخذ مجوز اقامت از طریق خود حمایتی است. همان‌طور که در مقاله ذکر شد، بهتر است به‌جای پرسش درباره مراحل اخذ ویزای خودحمایتی فنلاند ، درباره شرایط ویزای تمکن مالی اروپا صحبت کنیم. چراکه فنلاند، از این طریق مجوز اقامت صادر نمی‌کند. کشورهای ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، سوئیس، یونان، پرتغال و اتریش، از بهترین کشورهای اروپایی هستند که برای افراد دارای تمکن مالی، مجوز اقامت صادر می‌کنند. معمولاً پس از 5 سال اقامت در این کشور، افراد امکان اخذ شهروندی آن‌ها را دارند. البته متقاضی نمی‌تواند از این نوع اجازه اقامت، برای کار استفاده کند زیرا درآمد او باید از کشور دیگری تأمین شود. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مراحل اخذ ویزای خودحمایتی فنلاند را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *