صفر تا صد اخذ ویزای دانشجویی دانمارک

سیستم آموزشی دانمارک، بر نوآوری و ابتکار، تحلیل و تفکر انتقادی متمرکز است. شما به عنوان یک دانشجو در دانمارک، با یک فضای آموزشی جدید و به روز مواجه خواهید شد و بدون در نظر گرفتن آنکه کدام رشته را برای تحصیل در دانمارک انتخاب می کنید، می توانید انتظار استانداردهای آکادمیک بالایی را داشته باشید که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. چنانچه شهروند خارج از اتحادیه اروپا باشید، برای تحصیل در دانشگاه های دانمارک به اخذ ویزای دانشجویی این کشور نیاز خواهید داشت. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی شرایط اخذ ویزای دانشجویی دانمارک بپردازیم. پس اگر شما نیز به تحصیل در دانمارک علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دانمارک گردآوری شده است.

ویزای دانشجویی دانمارک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل در دانمارک
  • شرایط دریافت ویزای دانشجویی کشور دانمارک
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کشور دانمارک
  • شرایط اخذ ویزای دانشجویی کشور دانمارک بدون مدرک زبان
  • دلایل ریجکتی ویزای دانشجویی کشور دانمارک

شرایط تحصیل در دانمارک

دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های کشور دانمارک میبایست از یک دانشگاه معتبر در این کشور، پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس با ارائه نامه پذیرش از دانشگاه، نسبت به اخذ ویزای دانشجویی دانمارک و مجوز اقامت این کشور اقدام نمایند. ارائه نمرات ومعدل مقاطع قبلی، ارائه مدرک زبان، اثبات تمکن مالی و همچنین دریافت بیمه درمانی در دانمارک، برخی از مهمترین شروط تحصیل در این کشور می باشد. معمولا شرایط دانشگاه های مختلف در دانمارک، با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت بوده و هر دانشگاه، جزئیات شرایط لازم جهت اعطای پذیرش را در وبسایت خود اعلام می کند. توصیه می شود دانشجویان گرامی قبل از هر گونه اقدام؛ حتما وبسایت دانشگاه انتخابی خود را بررسی کرده و از شروط مربوط به معدل و مدرک زبان، شهریه دانشگاه و همچنین مهلت ارسال درخواست، اطمینان حاصل نمایند.

ویزای دانشجویی دانمارک

شرایط دریافت ویزای دانشجویی کشور دانمارک

ارائه نامه پذیرش دانشگاه، اولین و مهمترین شرط در دریافت ویزای دانشجویی دانمارک است. علاوه بر این، دانشجویان میبایست تمکن مالی خود را ثابت کرده و نشان دهند که قادر به تامین هزینه های خود در دانمارک خواهند بود. در سال 2022، تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کشور دانمارک، 6.397 کرون در ماه می باشد. دانشجویان باید از طریق ارائه صورت حساب های بانکی ثابت نمایند که این مقدار تمکن مالی را حداقل برای 1 سال اول تحصیل خود در دانمارک، خواهند داشت. در ضمن، اخذ یک بیمه درمانی معتبر در دانمارک که هزینه های مربوط به دارو و درمان دانشجویان را تا سقف حداقل 30000 یورو پوشش دهد، لازم می باشد. و در نهایت، یکی از شروط مهم اخذ ویزای دانشجویی که اکثر متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باید برآورده نمایند، ارائه مدرک زبان است. 

در خصوص کشور دانمارک، چنانچه دانشجویان زبان انگلیسی را برای تحصیل انتخاب نمایند، ارائه مدرک آیلتس با نمره حداقل ۶ در مقطع کارشناسی، حداقل ۶.۵ در مقطع کارشناسی ارشد و حداقل ۷ در مقطع دکتری ضروری می باشد. متقاضیان می توانند سایر مدارک معادل آیلتس، مانند تافل iBT، PTE آکادمیک و یا Cambridge را ارائه نمایند. دانشجویانی که سایر زبان ها مانند دانمارکی، سوئدی و یا نروژی را جهت تحصیل در دانمارک انتخاب کنند، میبایست مدرک مهارت در زبان مربوط را ارائه نمایند. زبان تحصیل، مدرک زبان و نمره مورد قبول، معمولا به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی بستگی داشته و در وبسایت دانشگاه انتخابی دانشجویان در دانمارک، آورده شده است. پس توصیه می شود با مراجعه به وبسایت دانشگاه انتخابی خود در دانمارک، اطلاعات دقیق تر را دریافت نمایید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کشور دانمارک

لیست دقیقی از مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای دانشجویی دانمارک ، در وبسایت اداره مهاجرت این کشور آورده شده است . از آنجاییکه مدارک مورد نیاز می تواند با توجه به شرایط متقاضی، مقطع تحصیلی و غیره متفاوت باشد، توصیه می شود حتما جزئیات را از وبسایت اداره مهاجرت دانمارک دریافت نمایید. در حالت کلی، برخی از مهمترین مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی که ارائه آن برای اکثر متقاضیان یکسان است عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر که حداقل تا 6 ماه پس از انقضای ویزا اعتبار داشته باشد
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • فرم درخواست ویزا
  • عکس پرسنلی جدید با فرمت پاسپورت
  • مدارک پرداخت هزینه ویزا
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدارک دریافت بیمه درمانی در دانمارک
  • مدارک اثبات محل اقامت دانشجو در دانمارک
  • مدارک دریافت بورسیه تحصیلی (در صورت وجود)

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کشور دانمارک بدون مدرک زبان

از آنجاییکه معمولا متقاضیان تحصیل در خارج از کشور با مانع زبان رو به رو می شوند، به دنبال راه هایی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه و یا اخذ ویزای دانشجویی، بدون مدرک زبان می باشند. متقاضیان تحصیل در کشور دانمارک نیز این قاعده مستثنی نبوده و به دنبال یافتن راهی جهت اخذ ویزا بدون ارائه مدرک زبان هستند. لازم است بدانید که دانشجویانی که مقاطع تحصیلی قبلی خود را در دانمارک گذرانده اند و یا در مقاطع قبلی، در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل کرده باشند، نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت. سایر دانشجویان خارج اتحادیه اروپا، میبایست به جهت اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا، مدرک زبان ارائه نمایند. حال چنانچه دانشجویی موفق به دریافت نمره مورد قبول دانشگاه نشده باشد، می تواند با ارائه نمره پایین تر، پذیرش مشروط دریافت نموده و پس از شرکت در دوره های زبان در دانمارک، وارد دانشگاه شود. البته لازم است متقاضیان قبل از هر گونه اقدام، از برگزاری دوره های زبان در کالج ها و دانشگاه های دانمارک اطمینان حاصل نمایند.

طول دوره های زبان معمولا بین 6 ماه تا 1 سال می باشد و دانشجو میبایست هزینه شرکت در دوره را پرداخت کند. در هر صورت، توصیه اکید ما به متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی دانمارک آن است که به جهت بالا بردن شانس ویزا، حتما مدرک زبان ارائه نمایند. در برخی موارد، چنانچه دانشجو موفق شود حتی بدون مدرک زبان از دانشگاه پذیرش دریافت نماید، احتمال ریجکتی ویزا بالا خواهد بود.

دلایل ریجکتی ویزای دانشجویی کشور دانمارک

به رد درخواست ویزا، اصطلاحا ریجکتی ویزا گفته می شود. دانشجویانی که به هر دلیلی در ارائه درخواست خود موفق نبوده اند و یا به درستی نتوانسته اند آفیسر پرونده را متقاعد نمایند، ریجکتی ویزا دریافت کرده و حتی با وجود دریافت پذیرش از دانشگاه، قادر نخواهند بود وارد کشور مورد نظر شوند. پس لازم است قبل از ارسال درخواست ویزا و به جهت جلوگیری از ریجکتی، با برخی از رایج ترین دلایل آن آشنا شوید. در خصوص کشور دانمارک، باید بدانید که نرخ ریجکتی ویزای دانشجویی دانمارک تنها 3.01 درصد می باشد و دانشجویان 97 درصد احتمال موفقیت در اخذ ویزا را خواهند داشت. با این حال و با وجود احتمال بالا در اخذ ویزا، همچنان ممکن است دانشجویان با رعایت نکردن برخی اصول، شانس خود را از دست بدهند. 

یکی از مهم ترین دلایل ریجکتی ویزای دانشجویی آن است که متقاضی نتواند آفیسر پرونده را متقاعد کند که پس از فارغ التحصیلی، قصد بازگشت به کشور خود را خواهد داشت. معمولا اثبات این امر از طریق نشان دادن وابستگی به خانواده و داشتن همسر و فرزند در کشور خود، داشتن شغل و اموال در کشور خود و یا حتی ارائه برنامه های شغلی در آینده، میسر است. از سایر دلایل ریجکتی ویزای دانشجویی می توان به عدم ارائه مدرک زبان و یا عدم اثبات تمکن مالی اشاره کرد. به علاوه، ارائه هرگونه مدارک ناقص، مدارک جعلی و دستکاری شده، پاسپورت نامعتبر و یا مخدوش، می تواند نه تنها منجر به ریجکتی ویزا شود بلکه شما را از دریافت ویزا محروم کرده و پیگرد قانونی داشته باشد.

ویزای دانشجویی دانمارک
سؤالات متداول
  • آیا ویزای دانشجویی دانمارک از نوع شنگن است؟

بله. شما می توانید با ویزای شنگن دانمارک، به راحتی و بدون ویزا به کلیه کشورهای حوزه شنگن سفر کرده و تا سقف 90 روز در منطقه شنگن اقامت داشته باشید.

  • آیا دارندگان ویزای دانشجویی دانمارک می توانند برای اعضای خانواده نیز ویزا دریافت نمایند؟

بله. دانشجویان می توانند بااثبات تمکن مالی و تامین محل اقامت، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود بصورت همزمان ویزای همراه دریافت کنند.

  • آیا برای تحصیل در دانمارک می توان بورسیه دریافت کرد؟

بله. دانشجویان برتر می توانند با ارائه معدل و نمرات بالا، نمره زبان عالی و رزومه علمی قوی، بورسیه تحصیلی دریافت کنند.

  • آیا دارندگان ویزای دانشجویی دانمارک می توانند در این کشور کار کنند؟

به صورت محدود بله. دانشجویان مجاز می باشند تا سقف 20 ساعت در هفته و به صورت پاره وقت کار کنند.

  • طول دوره فوق لیسانس در دانمارک چقدر است؟

معمولا ۱۲ یا ۱۸ ماه است.

  • آیا با تحصیل در دانمارک می توان اقامت این کشور را به دست آورد؟

تحت شرایطی بله. چنانچه پس از فارغ التحصیلی یک پیشنهاد شغلی دریافت نمایند، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اخذ اقامت دانمارک وجود دارد.

سخن پایانی

کشور دانمارک با داشتن برخی از برترین دانشگاه های جهان که اکثرا دارای رنکینگ جهانی می باشند، و همچنین ارائه طیف وسیعی از رشته های تحصیلی، به مقصدی عالی جهت تحصیل در اروپا تبدیل شده است. دانمارک با داشتن محیطی امن و مبتنی بر نوآوری، هر ساله دانشجویان سراسر جهان را برای ادامه تحصیلات خود، راهی این کشور می کند. متقاضیان تحصیل در دانمارک می توانند با برآورده کردن شروط و اخذ پذیرش از یک دانشگاه معتبر در دانمارک، نسبت به اخذ ویزای دانشجویی این کشور اقدام نمایند. ما در این مقاله به بررسی جدیدترین شرایط اخذ ویزای دانشجویی دانمارک پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دانمارک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *