نکاتی که پیش از اخذ ویزای دانشجویی سوئد باید بدانید

کیفیت و جایگاه سیستم آموزشی سوئد در عرصه بین المللی، نیازی به توضیح ندارد و دانشگاه ‌های این کشور همواره در بین بهترین‌ های جهان قرار گرفته اند. تحصیل در سوئد می تواند امتیازی بزرگ در رزومه علمی هر دانشجو باشد. در ضمن، به دلیل تسلط بالای سوئدی ها به زبان انگلیسی، دانشجویان با مانع زبان مواجه نخواهند شد و این یکی از بزرگ ترین مزیت های تحصیل در سوئد است. دانشجویان میبایست پیش از هر اقدام جهت تحصیل در سوئد، اطلاعات کافی در خصوص شرایط اخذ ویزا کسب نمایند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط اخذ ویزای دانشجویی سوئد بپردازیم و مهمترین نکات آن را شرح دهیم. پس چنانچه شما نیز به تحصیل در سوئد علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئد گردآوری شده است.

ویزای دانشجویی سوئد

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط اخذ ویزای دانشجویی کشور سوئد
  • تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کشور سوئد
  • دلایل ریجکتی ویزای دانشجویی کشور سوئد
  • شرایط دریافت ویزای همراه برای دانشجویان در سوئد
  • شرایط اخذ ویزای دانشجویی کشور سوئد بدون مدرک زبان

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کشور سوئد

متقاضیان تحصیل تمام وقت در سوئد، که طول دوره تحصیلی آنان بیشتر از 3 ماه باشد، میبایست با اخذ پذیرش از یک دانشگاه معتبر در این کشور، نسبت به دریافت ویزای دانشجویی سوئد و سپس مجوز اقامت این کشور اقدام نمایند. چنانچه طول دوره تحصیلی کمتر از 3 ماه باشد، نیازی به دریافت مجوز اقامت نبوده و تنها دریافت ویزا برای ورود به سوئد کافی خواهد بود. ارائه پاسپورت معتبر، اثبات تمکن مالی، پرداخت شهریه دانشگاه و همچنین دریافت بیمه درمانی در سوئد، از مهمترین شروط اخذ ویزای دانشجویی این کشور است.

ویزای دانشجویی سوئد

تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کشور سوئد

دانشجویان باید با ارائه صورتحساب های بانکی نشان دهند که قادر خواهند بود هزینه های خود را در سوئد تامین کنند. توجه داشته باشید که اسناد و صورتحساب های بانکی، باید حداکثر 4 ماه قبل از درخواست برای اخذ مجوز اقامت سوئد دریافت شده باشند. در ضمن، دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شوند، از ارائه مدارک اثبات تمکن مالی معاف بوده و تنها کافیست مدارک مربوط به دریافت بورسیه را ارائه دهند. میزان تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی سوئد، برای متقاضیانی که درخواست خود را بعد از 1 ژانویه 2022 ارسال کرده باشند، حداقل 8.694 کرون در ماه است. مبلغ تعیین شده باید در حساب شخصی متقاضی اصلی موجود باشد و تنها متقاضی و همسر وی قادر خواهند بود از حساب برداشت نمایند. برای متقاضیان زیر 18 سال، ممکن است حساب سرپرست به عنوان مبنایی جهت اثبات تمکن مالی پذیرفته شود. لازم به ذکر است که چنانچه محل اقامت و غذا از سوی دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار گیرد، میزان تمکن مالی لازم، کاهش می یابد. در واقع، ماهیانه مبلغ 1.690 کرون بابت غذای رایگان و 1.690 کرون بابت اقامت رایگان، از تمکن مالی لازم کسر می شود.

دلایل ریجکتی ویزای دانشجویی کشور سوئد

متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی سوئد معمولا پس از ارسال درخواست خود و طی شدن زمان پردازش درخواست، ایمیلی مبنی بر قبولی و یا رد درخواست، دریافت خواهند کرد. چنانچه درخواست ویزا رد شده و یا به اصطلاح ریجکت شود، دلایل ریجکتی و همچنین امکان درخواست تجدیدنظر، در ایمیل ارائه شده بیان می گردد. چنانچه اجازه اعتراض و درخواست تجدیدنظر داده شده باشد، متقاضیان می توانند ظرف 3 هفته پس از دریافت نامه ریجکتی، نسبت به تصمیم اتخاذ شده، اعتراض کنند. معمولا باید متقاضیان در نامه تجدید نظر بیان کنند که به چه دلایلی با تصمیم اتخاذ شده موافق نبوده و اعتراض دارند. در صورت انتخاب وکیل، وی می تواند با ارائه وکالت نامه، از جانب متقاضی مراحل تجدیدنظر را طی کند. جزئیات کامل از نحوه اعتراض و درخواست تجدید نظر، در وبسایت اداره مهاجرت سوئد موجود است. برخی از مهمترین دلایل ریجکتی ویزای دانشجویی عبارتند از:

  • ارائه مدارک جعلی و یا ناقص
  • داشتن سابقه کیفری مهم
  • عدم اثبات تمکن مالی
  • عدم دریافت بیمه درمانی
  • ارائه گذرنامه فاقد اعتبار و یا گذرنامه مخدوش شده
  • عدم تونایی در اثبات بازگشت به کشور خود پس از فارغ التحصیلی
  • عدم اثبات محل اقامت در سوئد
  • عدم ارائه مدرک زبان

شرایط دریافت ویزای همراه برای دانشجویان در سوئد

بر اساس قانون الحاق به خانواده، متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی سوئد می توانند همزمان با درخواست خود، برای اعضای خانواده خود شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز درخواست ویزای همراه دهند. البته امکان درخواست ویزای همراه، پس از ورود متقاضی اصلی به سوئد نیز وجود دارد. اثبات تمکن مالی از طریق ارائه صورتحساب های بانکی، و همچنین دریافت بیمه درمانی در سوئد، از شروط اصلی و مهم جهت اخذ ویزای همراه است. برای کل دوره اقامت در سوئد، مبلغ 3622.50 کرون در ماه برای همسر و 2173.50 کرون در ماه برای هر فرزند، نیاز است. در ضمن، ارائه مدارک و سند ازدواج و همچنین مدارک تولد فرزندان ضروری می باشد. چنانچه یکی از والدین و یا سرپرستان کودکان زیر 18 سال، او را همراهی نکنند، ارائه رضایت نامه و یا حضانت نامه والد و سرپرست ضروری خواهد بود. در ضمن، اخذ ویزای همراه برای فرزندان بالای 18 سال، تحت شرایط خاص امکانپذیر می باشد. معمولا اعضای خانواده که ویزای همراه دریافت کرده اند، اجازه کار و تحصیل در سوئد را خواهند داشت.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کشور سوئد بدون مدرک زبان

معمولا ارائه مدرک زبان، از ملزومات اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین ویزای تحصیلی می باشد. متقاضیان می توانند با ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5، شانس خود را جهت اخذ ویزا بالا ببرند. البته دانشجویانی که در مقاطع قبلی به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشند، از ارائه مدرک زبان معاف خواهند بود. چنانچه متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی سوئد موفق به دریافت مدرک زبان نشده باشند، می توانند با شرکت در دوره های زبان در کشور سوئد، مهارت خود را افزایش داده و پس از قبولی در آزمون پایان دوره، وارد دانشگاه شوند. در واقع کشور سوئد، یکی از برترین گزینه ها جهت اخذ پذیرش بدون مدرک زبان، در حوزه اسکاندیناوی است. طول دوره زبان معمولا بین 6 ماه تا 1 سال می باشد. دانشجویان قادر خواهند بود با ارائه نمره آیلتس کمتر از 6، از دانشگاه پذیرش مشروط دریافت نموده و سپس درخواست شرکت در دوره زبان دهند. بدین ترتیب، شانس دریافت ویزا را افزایش خواهند داد. البته همچنان توصیه ما به متقاضیان آن است که برای افزایش شانس خود، حتما مدرک زبان با نمره تعیین شده از سوی دانشگاه را ارائه کنند.

ویزای دانشجویی سوئد
سؤالات متداول
  • آیا امکان اخذ ویزای همراه برای دانشجو بصورت همزمان وجود دارد؟

بله

  • آیا دارندگان ویزای دانشجویی سوئد می توانند در حین تحصیل، کار کنند؟

بله، ۲۰ ساعت در هفته

  • آیا دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی در سوئد بمانند؟

بله. فارغ التحصیلان می توانند با اخذ ویزای جستجوی کار، بین 6 ماه تا 1 سال در سوئد بمانند و به دنبال یافتن شغل باشند و در صورت یافتن شغل، ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند.

  • آیا برای اخذ ویزای دانشجویی سوئد، ارائه مدرک زبان سوئدی لازم است؟

خیر. سوئدی ها به زبان انگلیسی مسلط بوده و دانشجویان می توانند با ارائه مدرک آیلتس و یا معادل آن، به راحتی به زبان انگلیسی تحصیل و کار کنند.

  • آیا امکان تحصیل رایگان در سوئد وجود دارد؟

تحت شرایطی بله. چنانچه بورسیه فول فاند دریافت نمایید، امکان تحصیل رایگان در سوئد وجود دارد.

  • آیا می توان برای تحصیل در سوئد، بورسیه دریافت کرد؟

بله. دانشجویان برتر که دارای نمرات و معدل بالا، نمره زبان عالی، رزومه علمی قوی و مقالات چاپ شده در ژورنالهای معتبر باشند، شانس دریافت بورسیه تحصیلی را خواهند داشت.

  • هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئد به زبان انگلیسی چقدر است؟

سالانه حدود ۸۰۰۰ الی ۱۴۰۰۰ یورو

  • دانشگاه های برتر سوئد کدامند؟

دانشگاه کارولینسکا، دانشگاه لوند، دانشگاه اوپسالا، دانشگاه استکهولم، دانشگاه گوتنبرگ و بسیاری دیگر، همگی از برترین دانشگاه های سوئد می باشند.

سخن پایانی

در حال حاضر، کشور سوئد که یکی از مقاصد تحصیلی برتر در اروپا و منطقه اسکاندیناوی می باشد، با سیل عظیمی از درخواست ها جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور مواجه شده است. بالا بودن کیفیت آموزشی، داشتن برترین دانشگاه ها با رنکینگ جهانی، کیفیت بالای زندگی و آزادی های اجتماعی، امکان تحصیل و کار به زبان انگلیسی، مناظر طبیعی بینظیر و غیره، از دلایل محبوبیت این کشور در بین دانشجویان بین المللی است. دانشجویان خارج اتحادیه اروپا میبایست با اخذ پذیرش از یک دانشگاه معتبر در سوئد و برآورده کردن سایر شروط، ویزا و مجوز اقامت این کشور را دریافت نمایند. ما در این مقاله به بررسی شرایط اخذ ویزای دانشجویی سوئد پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئد را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *