مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی فنلاند

کشور زیبا و امن فنلاند با داشتن سیستم آموزشی قوی و با کیفیت، تسلط بالای شهروندان به زبان انگلیسی و همچنین قرار گرفتن در بین شادترین کشورهای جهان، به مقصدی بینظیر برای تحصیل و زندگی در اروپا تبدیل شده است. افزایش و ارتقا استانداردهای آموزشی فنلاند، تنها یکی از راه هایی است که این کشور آینده نگر در تلاش است تا از طریق آن، جهان را به مکانی بهتر برای زندگی در آینده تبدیل کند. اما چه شرایطی برای تحصیل در این کشور تاپ اروپایی نیاز است؟ ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای دانشجویی فنلاند بپردازیم. اگر شما نیز قصد تحصیل در فنلاند را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور فنلاند گردآوری شده است.

ویزای دانشجویی فنلاند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا تحصیل در فنلاند؟
  • شرایط اخذ ویزای دانشجویی کشور فنلاند
  • مدارک مورد نیاز اخذ ویزای دانشجویی کشور فنلاند
  • تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کشور فنلاند
  • بیمه درمانی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کشور فنلاند
  • شرایط اخذ ویزای همراه برای دانشجویان در فنلاند

چرا تحصیل در فنلاند؟

جای تعجب نیست که کشور فنلاند با داشتن یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان، تا کنون بیش از 14000 دانشجوی بین المللی را به خود جذب کرده است. از سال 2019، دانشگاه های فنلاند معمولا در بین 3 درصد برتر جهان قرار گرفته اند. بسیاری از دانشگاه های این کشور، بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های مالی را به دانشجویان بین المللی برتر و با استعداد ارائه داده و تحصیل در این کشور را برای آنان تسهیل می کنند. برابری و آزادی، سنگ بنای سیستم آموزشی فنلاند است و همه دانشجویان از فرصت های برابر برای دریافت آموزش با کیفیت بالا برخوردار هستند. آزادی تحصیلی نیز یک ارزش اصلی در دانشگاه های فنلاند است. در ضمن، نه تنها سیستم های آموزشی و مراقبت های بهداشتی فنلاند درجه یک هستند، بلکه هزینه های زندگی در این کشور برای اکثر دانشجویان قابل مدیریت است. 

ویزای دانشجویی فنلاند

تعادل بین کار و زندگی نیز بخش مهمی از جامعه فنلاند است. کار، مطالعه و تعطیلات، به طور مساوی در اولویت هستند. و در نهایت، اکثر دانشگاه های فنلاند خدمات شغلی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. آنها برای کمک در طول جستجوی شغل دانشجویان در دسترس هستند. چه به دنبال یافتن یک شغل دانشجویی و پاره وقت باشید، یا یک موقعیت شغلی تمام وقت برای پس از فارغ التحصیلی بخواهید، دانشگاه همیشه شما را یاری خواهد کرد.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کشور فنلاند

متقاضیان تحصیل در فنلاند که شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا باشند، میبایست نسبت به اخذ ویزای دانشجویی فنلاند اقدام نمایند. در واقع شرط اصلی اخذ ویزای دانشجویی، دریافت پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در فنلاند است. دانشجویان می توانند با ارائه نمرات و معدل خوب، مدرک زبان، اثبات تمکن مالی و برآورده کردن سایر شروط تعیین شده از سوی دانشگاه انتخابی خود در فنلاند، پذیرش دریافت نمایند. معمولا کلیه شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی، در وبسایت دانشگاه مورد نظر دانشجویان موجود است. مدت زمان پردازش درخواست ویزا نیز معمولا بین 1 تا 3 ماه خواهد بود، پس توصیه می شود دانشجویان بلافاصله پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، درخواست ویزا داده و سپس مجوز اقامت تحصیلی فنلاند را دریافت نمایند. توجه داشته باشید که فنلاند جزو معدود کشورهایی است که کارت اقامت را مستقیم از طریق سفارت به متقاضیان تحویل می دهد و این امر یک مزیت ارزشمند و بزرگ برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در فنلاند میباشد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای دانشجویی کشور فنلاند

از آنجایی که مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای دانشجویی فنلاند ممکن است با توجه به شرایط دانشجو و نوع دوره تحصیلی وی متفاوت باشد، توصیه می شود حتما جزئیات شرایط را از وبسایت رسمی اداره مهاجرت فنلاند دریافت نمایید. اما به طور کلی، برخی از مهم ترین مدارک که برای کلیه متقاضیان یکسان است عبارتند از:

  • پاسپورت معتبری که طی 10 سال گذشته دریافت شده و حداقل 3 ماه پس از انقضای ویزای دانشجویی، اعتبار داشته باشد
  • یک کپی از صفحه توضیحات پاسپورت
  • مدارک و اسناد مربوط به وضعیت مدنی (مانند شناسنامه، سند ازدواج، سند طلاق و غیره)
  • چند قطعه عکس با فرمت ویزای شنگن
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • کلیه مدارک تحصیلی مقاطع قبلی (شامل ریز نمرات و معدل)
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • مدارک دریافت بیمه درمانی در فنلاند
  • مدارک پرداخت شهریه دانشگاه
  • مدارک اخذ بورسیه تحصیلی (در صورت وجود)

تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کشور فنلاند

متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی فنلاند میبایست با ارائه مدارک تمکن مالی، اثبات نمایند که قادر به تامین هزینه های خود و حتی اعضای خانواده، در این کشور خواهند بود. بر همین اساس، لازم است دانشجویان به ازای هر ماه تحصیل و اقامت خود در فنلاند، 600 یورو در حساب خود داشته باشند. در واقع، میزان تمکن مالی بر اساس طول دوره تحصیلی دانشجویان محاسبه می شود. چنانچه دوره تحصیلی شما 4 ساله باشد، تمکن مالی لازم حدود 28800 یورو خواهد بود و در صورتیکه طول دوره تحصیلی شما 2 سال باشد، به 14400 یورو نیاز خواهید داشت. لازم به ذکر است که چنانچه دانشگاه انتخابی شما در فنلاند، اقامت شما را نیز به طور رایگان تامین کند، میزان تمکن مالی لازم، حدود 300 یورو در ماه خواهد بود. توصیه می شود به جهت بررسی دقیق تر شرایط اثبات تمکن مالی، به وبسایت اداره مهاجرت فنلاند که لینک آن در قسمت منبع موجود است مراجعه نمایید.

بیمه درمانی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کشور فنلاند

ضروری است که دانشجویان متقاضی جهت اخذ اقامت تحصیلی فنلاند، هزینه های مربوط به دارو و درمان خود را در این کشور از طریق دریافت بیمه های خصوصی، تامین کنند. البته دارندگان کارت Kela، کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) و یا کارت بیمه سلامت جهانی انگلستان (GHIC)، نیازی به گرفتن بیمه درمانی در فنلاند نخواهند داشت. باید بدانید که نوع بیمه مورد نیاز جهت اخذ ویزای دانشجویی فنلاند ، به طول دوره تحصیلی دانشجویان بستگی دارد. به بیانی دیگر، هر چه دوره تحصیلی دانشجویان کوتاه تر باشد، به پوشش بیمه بیشتری نیاز خواهند داشت. برای مثال، چنانچه دوره تحصیلی دانشجویان بیشتر از 2 سال باشد، میزان پوشش بیمه درمانی در فنلاند باید تا سقف 40000 یورو باشد. اما اگر دوره تحصیلی کمتر از 2 سال باشد، بیمه درمانی باید تا سقف 120000 یورو هزینه های مربوط به دارو و درمان دانشجویان در فنلاند را پوشش دهد.

ویزای دانشجویی فنلاند
شرایط اخذ ویزای همراه برای دانشجویان در فنلاند

دارندگان ویزای دانشجویی فنلاند می توانند بر اساس قانون الحاق به خانواده، با اثبات تمکن مالی و تامین محل اقامت، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود بطور همزمان ویزا دریافت نمایند. اعضای خانواده، اجازه کار فول تایم و تحصیل در فنلاند را نیز خواهند داشت. دارندگان اقامت تحصیلی فنلاند، به عنوان یک اسپانسر عمل می کنند و میبایست ثابت نمایند که از منابع مالی و بودجه کافی جهت تامین هزینه های خانواده خود در فنلاند برخوردار هستند. منابع مالی می تواند شامل حقوق حاصل از شغل، درآمد حاصل از یک شرکت خصوصی، دارایی ها و یا غیره باشد. میزان درآمد و تمکن مالی مورد نیاز بستگی به تعداد خانواده و میزان درآمد متقاضی دارد اما در حالت کلی به شرح زیر است:

  • یک بزرگسال: 1000 یورو در ماه
  • بزرگسال دیگری که در همان خانواده زندگی می کند: 700 یورو در ماه
  • یک عضو خانواده کمتر از 18 سال: 500 یورو در ماه
  • دومین عضو خانواده کمتر از 18 سال: 400 یورو در ماه
  • سومین عضو خانواده کمتر از 18 سال: 300 یورو در ماه
  • چهارمین عضو خانواده کمتر از 18 سال: 200 یورو در ماه
  • پنجمین عضو خانواده کمتر از 18 سال: 100 یورو در ماه
  • ششمین عضو خانواده کمتر از 18 سال و سایر اعضای خانواده بعد از آن : رایگان
سؤالات متداول
  • آیا دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی در فنلاند بمانند؟

بله. دارندگان ویزای دانشجویی فنلاند می توانند پس از فارغ التحصیلی با اخذ ویزای جستجوی کار برای ۲ سال دگیر در فنلاند بمانند و به دنبال یافتن کار باشند.

  • آیا با تحصیل در فنلاند می تواند اقامت دائم این کشور را به دست آورد؟

تحت شرایطی بله. پس از ۴ سال امکان درخواست اقامت دائم این کشور وجود دارد.

  • هزینه قانونی دریافت ویزای دانشجویی کشور فنلاند چقدر است؟

در حال حاضر، 350 یورو می باشد.

  • آیا دارندگان ویزای دانشجویی فنلاند می توانند در حین تحصیل کار کنند؟

بله. دانشجویان مجاز می باشند در حین تحصیل، تا سقف ۳۰ ساعت در هفته کار کنند.

  • آیا امکان تحصیلی در فنلاند بدون مدرک زبان امکان پذیر می باشد؟

بله. در این صورت شما می بایست در آزمون ورودی دانشگاه ها که سطح زبان شما را می سنجند شرکت نمایید.

  • آیا برای دریافت ویزای دانشجویی فنلاند، ارائه مدرک زبان نیاز است؟

برای مقطع لیسانس معمولا خیر اما برای مقطع فوق لیسانس معمولا مدرک زبان آیتلس آکادمیک ۶.۵ یا معادل آن نیاز می باشد.

سخن پایانی

کشور فنلاند با ارائه سیستم آموزشی بینظیر و داشتن کیفیت بالای زندگی، مقصدی ایده آل برای تحصیل است. دارندگان ویزا و اقامت تحصیلی فنلاند نه تنها از مزیت های بیشماری بهره مند خواهند شد، بلکه قادر می باشند با تحصیل در این کشور مدرن اروپایی، حتی اقامت دائم آن را نیز به دست آورند. ما در این مقاله به بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای دانشجویی فنلاند پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور فنلاند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *