نکات اخذ ویزای سرمایه گذاری در دانمارک که باید بدانید

سطح بسیار پایین فساد در سیستم اقتصادی دانمارک، این کشور را به مکانی جذاب برای فعالیت های تجاری تبدیل کرده است. بر اساس گزارش بانک جهانی، دانمارک یکی از آسان‌ ترین کشورهای جهان برای انجام فعالیت های تجاری می باشد. شما می توانید به راحتی با برآورده کردن شرایط، کسب و کار خود را یک روزه در دانمارک راه اندازی کنید و در عرض 5 هفته مجوز اقامت و کار دانمارک را دریافت نمایید. علاوه بر این، کیفیت بالای زندگی و رفاه اجتماعی در دانمارک، عاملی دیگر برای جذب سرمایه گذاران به دانمارک است. اما از چه روش هایی می توان در دانمارک سرمایه گذاری کرده و اقامت این کشور را به دست آورد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری در دانمارک بپردازیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دانمارک گردآوری شده است.

ویزای سرمایه گذاری در دانمارک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • سرمایه گذاری در کشور دانمارک چگونه ممکن است؟
  • شرایط سرمایه گذاری در دانمارک از طریق استارت آپ
  • تمکن مالی لازم جهت سرمایه گذاری در دانمارک از طریق استارت آپ
  • قوانین کار در دانمارک از طریق استارت آپ
  • مدت اعتبار اقامت از طریق استارت آپ در دانمارک

سرمایه گذاری در کشور دانمارک چگونه ممکن است؟

متقاضیان اخذ ویزای سرمایه گذاری در دانمارک می توانند از طریق استارت آپ و راه اندازی کسب و کار خود در این کشور، اقامت و مجو کار دانمارک را دریافت نمایند. حال استارت آپ چیست؟ استارت آپ دانمارک، طرحی برای کارآفرینان خارجی است که به آنان این فرصت را می دهد تا اجازه اقامت دانمارک را برای ایجاد و راه اندازی یک شرکت قابل رشد با ایده ای خلاقانه دریافت کنند. قبل از آنکه اداره مهاجرت دانمارک بتواند درخواست کارآفرینان را برای مجوز اقامت و کار بر اساس این طرح بررسی کند، ایده کسب و کار کارفرینان باید توسط هیئتی از کارشناسان منصوب شده توسط اداره بازرگانی دانمارک تایید شود. طرح استارت آپ دانمارک می تواند توسط افراد و تیم های حداکثر 3 نفره که می خواهند با هم در دانمارک از طریق راه اندازی یک طرح کسب و کار مشترک کار کنند، استفاده شود.

ویزای سرمایه گذاری در دانمارک

شرایط سرمایه گذاری در دانمارک از طریق استارت آپ

چنانچه متقاضی اخذ ویزای سرمایه گذاری در دانمارک هستید و گزینه استارت آپ را انتخاب نموده اید، باید شرایط خاصی را داشته باشید تا بتوانید اجازه اقامت دریافت کنید و کسب و کار خود را در دانمارک بر اساس طرح استارت آپ دانمارک اداره کنید. در اولین مرحله، ایده کسب و کار شما باید توسط هیئتی از کارشناسان اداره تجارت دانمارک تایید شود. کسب و کار شما باید با ایده های نوآورانه و پتانسیل توسعه، به جامعه تجاری دانمارک کمک کند. شما تنها زمانی می توانید برای اجازه اقامت و کار بر اساس طرح استارت آپ دانمارک درخواست دهید که ایده کسب و کار شما تایید شده باشد. 

تأسیس کسب و کار شما در دانمارک باید به نفع دولت و اقتصاد این کشور باشد. به طور معمول، امکان اعطای مجوز برای مشاغلی که خلاق و سودآور نباشند وجود ندارد. به عنوان مثال: رستوران ها، فروشگاه های خرده فروشی، تجارت های کوچکتر، مشاغل واردات و صادرات و غیره سودآور نخواهند بود. شما می توانید جهت بررسی معیارهای ارزیابی برای تایید ایده کسب و کار خود و همچنین ارسال آن، به وبسایت اداره مهاجرت دانمارک مراجعه نمایید. 

لطفاً توجه داشته باشید که حداکثر 75 نفر از اتباع خارجی درسال، می توانند براساس طرح استارت آپ اقامت دریافت کنند (از 1 ژانویه تا 31 دسامبر). دومین شرط مهم در اخذ ویزای سرمایه گذاری دانمارک از طریق استارت آپ، اثبات تمکن مالی می باشد که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت. و در نهایت، شما باید نقش فعالی در اداره کسب و کار خود در دانمارک داشته باشید و حضور شما در دانمارک برای راه اندازی کسب و کار خود ضروری می باشد. چنانچه فقط منافع اقتصادی یا مالی در کسب و کار موجود در دانمارک دارید، یعنی اگر فقط سهامدار هستید، نمی توانید براساس طرح استارت آپ دانمارک مجوز اقامت دریافت کنید.

تمکن مالی لازم جهت سرمایه گذاری در دانمارک از طریق استارت آپ

در مرحله بعد، شما باید ثابت کنید که از تمکن مالی لازم برخوردار هستید. شما باید مدارکی ارائه دهید مبنی بر اینکه بودجه کافی برای تامین هزینه های خود در سال اول اقامت در دانمارک را خواهید داشت. چنانچه شما برای اعضای خانواده خود نیز ویزای همراه دریافت نموده اید، باید اسنادی مبنی بر توانایی‌ برای حمایت مالی از آنها را نیز ارائه دهید. میزان تمکن مالی لازم در سال 2022 برای متقاضی اصلی حدود 140.592 کرون، برای متقاضی اصلی و همسر وی حدود 281.184 کرون، و چنانچه فرزندان را نیز به همراه داشته باشند، حدود 327.432 کرون می باشد. چنانچه متقاضی اصلی فقط برای فرزندان خود ویزای همراه دریافت کند (بدون همسر)، تمکن مالی لازم حدود 184.840 کرون می باشد. مدارک تمکن مالی شما برای حمایت از خود و اعضای خانواده می تواند به عنوان مثال در قالب صورت حساب های بانکی ارائه شود.

قوانین کار در دانمارک از طریق استارت آپ

دارندگان ویزای سرمایه گذاری از طریق استارت آپ در دانمارک، تنها قادر خواهند بود در کسب و کار خود که بر اساس آن مجوز اقامت دریافت نموده اند، مشغول به کار باشند. البته، مانعی برای انجام هرگونه کار داوطلبانه و بدون دستمزد در دانمارک برای آنان وجود نخواهد داشت. چنانچه متقاضیان، کسب و کار جدیدی راه اندازی نمایند و یا برای انجام کاری دیگر، پیشنهاد شغلی دریافت کنند، میبایست بر اساس شغل جدید خود مجددا درخواست مجوز کار و مجوز اقامت دهند. به علاوه، مجوز کار و اقامت بر اساس استارت آپ در دانمارک، اجازه کار در سایر کشورهای شنگن را اعطا نخواهد کرد. دارندگان مجوز اقامت دانمارک از طریق استارت آپ می توانند تا زمان اعتبار مجوز کار و اقامت خود، در دانمارک باشند.

 آنان می توانند تا سقف 90 روز در یک دوره 180 روزه در منطقه شنگن اقامت داشته باشند. تغییر آدرس خود در دانمارک بدون اطلاع به پلیس محلی و یا اقامت بیش از 6 ماه در خارج از دانمارک، ممکن است منجر به لغو مجوز اقامت از طریق استارت آپ شود. متقاضیانی که قصد دارند بیش از 6 ماه در خارج از دانمارک باشند، باید از مجوز فعلی خود انصراف دهند. به علاوه، لازم است بدانید که دارندگان اقامت دانمارک از طریق استارت آپ، باید بتوانند از خود حمایت مالی کرده و حق استفاده از مزایا و کمک های مالی دولت را نخواهند داشت. در صورت استفاده از این مزایا، مجوز اقامت باطل خواهد شد.

مدت اعتبار اقامت از طریق استارت آپ در دانمارک

مجوز اقامت بر اساس طرح استارت آپ دانمارک، از تاریخی که مجوز اعطا می شود، معتبر خواهد بود. کارفرمایان می توانند از طریق استارت آپ، برای مدت 2 سال، اجازه اقامت و کار در دانمارک را دریافت کنند. درضمن، این امکان وجود دارد که مجوز خود را تا 3 سال دیگر تمدید نمایند. لطفا توجه داشته باشید که قبل از انقضای مجوز اقامت خود، باید برای تمدید آن درخواست داده شود. چنانچه درخوست تمدید مجوز اقامت، به موقع ارسال شود، حتی اگر مجوز منقضی شود، همچنان اجازه اقامت در دانمارک و اداره تجارت خود وجود خواهد داشت. در ضمن، اجازه اقامت دانمارک، فقط تا 3 ماه قبل از تاریخ انقضای پاسپورت می تواند معتبر باشد. اگر اعتبار پاسپورت شما کمتر از مدت زمان اقامت ممکن در دانمارک باشد، اجازه اقامت شما کوتاهتر خواهد شد. این بدان معنی است که اعتبار مجوز اقامت شما در دانمارک، کوتاهتر از آنچه می تواند باشد خواهد بود. هنگامی که پاسپورت خود را تمدید کردید، می توانید برای تمدید اجازه اقامت خود در دانمارک درخواست دهید.

ویزای سرمایه گذاری در دانمارک
سؤالات متداول
  • آیا اخذ ویزای سرمایه گذاری در دانمارک از طریق خرید ملک وجود دارد؟

خیر. اخذ ویزا و مجوز اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری در بخش املاک امکانپذیر نخواهد بود.

  • آیا با دریافت ویزای استارت آپ دانمارک می توان برای اعضای خانواده نیز ویزای همراه دریافت کرد؟

بله. شما قادر خواهید بود با اثبات تمکن مالی، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزای همراه دریافت نمایید.

  • آیا اخذ ویزای سرمایه گذاری در دانمارک از طریق ثبت شرکت امکانپذیر است؟

بله. متقاضیان می توانند با تامین سرمایه ای در حدود 400000 کرون دانمارک و ارائه بیزنس پلن سودآور، نسبت به ثبت شرکت با مسئولیت محدود خصوصی و عمومی اقدام نمایند.

  • آیا سرمایه گذاری در کشور دانمارک از طریق خودحمایتی ممکن است؟

خیر. توصیه می شود جهت اخذ اقامت از طریق خودحمایتی، کشورهایی مانند فرانسه و اتریش را انتخاب نمایید.

  • بهترین روش سرمایه گذاری در دانمارک چیست؟

کارآفرینی و ثبت شرکت در دانمارک، بهترین روش جهت سرمایه گذاری در این کشور و اخد اقامت آن است.

  • آیا با اخذ ویزای سرمایه گذاری در دانمارک می توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

بله. معمولا پس از چند سال کار و زندگی مستمر در دانمارک، پرداخت مالیات و حفظ کسب و کار خود، قادر خواهید بود اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید.

سخن پایانی

اخذ ویزای سرمایه گذاری در دانمارک ، از طریق استارت آپ و راه اندازی کسب و کار در این کشور ممکن می باشد. کارفرمایان میبایست یک بیزنس پلن یا همان طرح تجاری خلاقانه که به نفع اقتصاد دانمارک باشد را ارائه نمایند. در صورت تایید طرح تجاری و تامین سرمایه لازم، قادر خواهند بود کسب و کار خود را در دانمارک راه اندازی نموده و برای خود و اعضای خانواده خود، مجوز اقامت دریافت نمایند. در ضمن، حضور فعال کارآفرینان در دانمارک، مشارکت و نظارت بر فعالیت کسب و کار خود، جهت دریافت مجوز اقامت ضروری می باشد. ما در این مقاله به بررسی سرمایه گذاری در دانمارک از طریق استارت آپ پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دانمارک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *