نکات کلیدی در اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا، فرصتی طلایی برای صاحبان مشاغل و کارآفرینانی است که با ایده‌های نوآورانه خود، قصد ایجاد کسب و کار و اشتغال زایی در این کشور را دارند. دولت کانادا شرایط ایده آلی را برای سرمایه دارای سراسر جهان ایجاد کرده است تا بتوانند با سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این کشور، امکان اخذ اقامت دائم به همراه خانواده خود را در این کشور داشته باشند. اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا به سرمایه گذاران این امکان را می دهد تا پس از چند سال کار و اقامت دائم در این کشور، شهروندی کانادا را دریافت کنند و در شهرهای مختلف کانادا مستقر شوند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با نکات کلیدی اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا آشنا شویم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور کانادا گردآوری شده است.

ویزای سرمایه گذاری در کانادا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • برنامه‌های مهاجرتی و ویزای سرمایه گذاری در کانادا
  • برنامه‌های سرمایه گذاری فدرال کانادا
  • برنامه‌های سرمایه گذاری استانی کانادا
  • مقایسه برنامه‌های مهاجرتی فدرال در مقابل برنامه‌های مهاجرتی استانی کانادا

برنامه‌های مهاجرتی و ویزای سرمایه گذاری در کانادا

کشور کانادا برنامه‌های مهاجرتی مختلفی را برای کارآفرینان، سرمایه گذاران و شرکت های خارجی ایجاد کرده است که فرآیند اخذ اقامت دائم و شهروندی را برای آن‌ها آسان می کند. ویزای سرمایه گذاری کانادا به انواع برنامه‌های فدرال و استانی تقسیم بندی می شوند. انتخاب برنامه مهاجرتی مناسب فدرال یا استانی، نقش زیادی در موفقیت استراتژی مهاجرت شما خواهد داشت. ضروری است که برنامه ای را انتخاب کنید که برای کسب و کار و پس زمینه کاری و شخصی شما مناسب ترین باشد و امکان گسترش کسب و کار و درآمدزایی داشته باشید. برای آنکه بتوانید واجد شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا شوید باید برخی از معیارها و ویژگی ها را برآورده کنید. یکی از مهمترین معیارها، راه اندازی یک کسب و کار موفق در کانادا یا داشتن بودجه کافی برای خرید  یک کسب و کار در کانادا است.

ویزای سرمایه گذاری در کانادا

حداقل بودجه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کسب کارهای کانادای 250000 دلار کانادا است و علاوه بر این، برخورداری از مهارت های لازم برای توسعه تجارت و مدیریت کسب و کار و توانایی استفاده از آن‌ها برای ایجاد کسب و کار در کانادا یک امر ضروری به شمار می‌آید.

تمامی متقاضیانی که شامل گروه های سرمایه گذاران، کار آفرینان، افراد خود اشتغال و مدیران اجرایی یا ارشد می شوند، این امکان را دارند تا به همراه ویزای سرمایه گذاری کانادا، از اقامت در این کشور نیز برخوردار شوند.

برنامه‌های سرمایه گذاری فدرال کانادا

برنامه‌های مربوط به ویزای سرمایه گذاری در کانادا شامل انواع مختلفی هستند که امکان سرمایه گذاری و اخذ اقامت کانادا را فراهم می کنند. یکی از شناخته شده ترین روش های اخذ ویزای سرمایه گذاری برای مهاجران، برنامه‌ سرمایه گذاری فدرال کانادا است که در سطح فدرال ایجاد شده و در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

  1. انتقال درون شرکتی (ICT)

اگر شما صاحب یک کسب و کار در کشور خود هستید و تمامی معیارهای لازم برای سرمایه گذاری در کانادا را دارید، می توانید کسب و کار خود را با استفاده از طرح ICT به کانادا انتقال دهید و به طور کلی، پس از یک سال کار در کانادا واجد شرایط اقامت دائم در این کشور شوید.

  1. برنامه ویزای استارت آپ

متقاضیان خارجی که دارای کسب و کارهای نوآورانه هستند؛ می توانند از ویزای استارت آپ کانادا بهره‌مند شوند. این ویزا به حداکثر 5 شریک در یک کسب و کار تعلق می گیرد و امکان اقامت دائم در این کشور را برای آن‌ها فراهم می سازد. لازم به ذکر است، برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا به سرمایه گذاران خارجی و صندوق های سرمایه گذاری نیاز خواهید داشت.

  • ویزای کارآفرینی

برنامه کارآفرین C11 برای افرادی که می ‌خواهند در یک کسب ‌و کار کانادایی سرمایه‌ گذاری کنند یا کسب ‌و کار جدیدی را در این کشور راه ‌اندازی کنند، یک گزینه عالی به شمار می‌آید. با استفاده از این برنامه، پس از یک سال فعالیت تجاری خود در کانادا، واجد شرایط اقامت دائم خواهید بود.

  • برنامه مجوز کار LMIA

کارآفرینان و سرمایه گذاران می توانند از طریق برنامه LMIA مجوز کار دریافت کنند و پس از 2 سال فعالیت در کانادا اقامت دائم خود را اخذ نمایند. در نظر داشته باشید، این برنامه بیشتر برای استخدام نیروی کار از خارج کانادا طراحی شده است و برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا، سایر برنامه‌های بالا در اولویت هستند.

 

برنامه‌های سرمایه گذاری استانی کانادا

 

استان های کانادا برنامه‌های مهاجرتی مختلفی را در سطح استانی ارائه می دهند که متقاضیان با سرمایه گذاری در آن‌ها امکان اقامت دائم در همه نقاط کشور کانادا را خواهند داشت. این برنامه ها با عنوان برنامه‌های استانی (PNP) شناخته می شوند و یک فرصت عالی برای سرمایه دارانی به شمار می آیند که از بودجه کافی برای سرمایه گذاری و اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا برخوردار هستند.

  1. آلبرتا

برنامه PNP آلبرتا که به عنوان برنامه مهاجرت آلبرتا (AAIP) نیز شناخته می شود، به دلیل اقتصاد رو به رشد آلبرتا، یکی از محبوب ترین برنامه‌های سرمایه گذاری در بین استان های کانادا است.

  1. بریتیش کلمبیا

با سرمایه گذاری در این استان شما می توانید واجد شرایط مهاجرت BC PNP شوید و اقامت کانادا دریافت کنید.

  1. مانیتوبا

Manitoba دارای چندین برنامه PNP است که شامل Farm Investor Pathway و Entrepreneur Pathway می شوند.

  1. نیوبرانزویک

نیوبرانزویک یک استان شرقی در کانادا است که به خوبی توسعه یافته و برنامه سرمایه گذاری (NBPNP) را ارائه می دهد.

  1. نوا اسکوشیا

کارآفرینان مهاجر در نوا اسکوشیا، می توانند از برنامه نامزدی نوا اسکوشیا (NSNP) بهره‌مند شوند.

  1. انتاریو

این استان به دلیل وضعیت اقتصادی مطلوبی که دارد، یکی از محبوب ترین برنامه‌های PNP را به سرمایه گذاران ارائه می دهد.

  1. جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد که به عنوان کوچک‌ترین استان کانادا شناخته می شود، برنامه سرمایه گذاری استانی PEI را به طور یکسان به سرمایه گذاران خارجی، کارآفرینان و شرکت ها ارائه می دهد.  

  1. ساسکاچوان

ساسکاچوان منطقه ای مملو از دشتزارهای وسیع و زیبا است که برنامه سرمایه گذاری  ساسکاچوان را به کارآفرینان، صاحبان مزارع و اپراتورها ارائه می دهد.

  1. کبک

استان کبک برنامه PNP ندارد اما از یک برنامه سرمایه گذاری مشابه برخوردار است. به این صورت که شما می توانید در استان کبک به عنوان یک سرمایه گذار، کسب و کار خود را راه اندازی کنید یا در یک کسب و کار موجود در این استان سرمایه گذاری کنید و از این طریق در کبک زندگی کنید.

مقایسه برنامه‌های سرمایه گذاری فدرال و استانی کانادا

انتخاب یک برنامه سرمایه گذاری مناسب در کانادا ممکن است انتخاب دشواری برای مهاجران باشد. طرح های سرمایه گذاری مختلف با ارائه تسهیلات و شرایط متفاوت می توانند برای نوع خاصی از کسب و کارها مناسب باشند. از همین رو مهم است که برنامه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و بررسی کنید که کدام برنامه فدرال یا استانی، برای کسب و کار و خانواده شما بهتر است و امکان اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا را برای شما فراهم می کند.

هر دو برنامه سرمایه گذاری فدرال و استانی، امکان اقامت دائم بیش از 2 سال را برای سرمایه گذاران فراهم می کنند و همچنین، متقاضیان می توانند به همراه خانواده خود در بخش‌های مختلف کانادا ساکن شوند.

حداقل بودجه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در برنامه‌های فدرال کانادا از 250 هزار دلار کانادا تا 350 هزار دلار کانادا متغیر است، این در حالی است که حداقل بودجه مورد نیاز برای برنامه‌های سرمایه گذاری استانی از 250 هزار دلار تا یک میلیون دلار کانادا متغیر است.

زمان پردازش درخواست های سرمایه گذاری فدرال رزرو کانادا از ۸ تا ۱۰ ماه تخمین زده می شود، اما مدت زمان مورد نیاز برای پردازش برنامه‌های فدرال از ۲ تا ۴ ماه است.

در نظر داشته باشید که برنامه‌های سرمایه گذاری استانی با برخی از محدودیت ها همراه هستند، اما برنامه‌های فدرال معمولا محدودیتی را شامل نمی شوند.

ویزای سرمایه گذاری در کانادا
سؤالات متداول
  • آیا امکان دریافت شهروندی با سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد؟

به طور مستقیم، امکان دریافت شهروندی کانادا با سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این کشور وجود ندارد، با این حال شما می توانید پس از سرمایه گذاری، به مدت 1 الی 2 سال اقامت دائم کسب کنید و پس  از ۳ سال اقامت دائم برای شهروندی اقدام کنید.

  • با سرمایه گذاری در چه کشورهایی می توان شهروندی اخذ کرد؟

با برنامه کارآفرین C11 کانادا، ابتدا مجوز کار دریافت خواهید کرد و پس از اخذ گرین کارت می توانید برای شهروندی اقدام کنید.

  • مزایای اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا چیست؟

– امکان ایجاد کسب و کار در شهرهای مختلف

– عدم نیاز به اقامت استانی برای ایجاد کسب و کار

– نبود محدودیت در صنایع مختلف

  • مدت زمان اخذ ویزای سرمایه گذاری در کشور کانادا چقدر است؟

مدت زمان اخذ این ویزا با توجه به نوع برنامه سرمایه گذاری که انتخاب می کنید، می تواند متفاوت باشد. این زمان برای برنامه‌های فدرال کانادا ۲ تا ۴ ماه و برای برنامه‌های استانی کانادا ۸ تا ۱۰ ماه تخمین زده می شود.

  • حداقل بودجه لازم برای سرمایه گذاری در کانادا چقدر است؟

برای سرمایه گذاری در برنامه فدرال کانادا از 250 تا 350 هزار دلار کانادا نیاز خواهید داشت و برای برنامه‌های استانی از 250 تا یک میلیون دلار کانادا مورد نیاز است.

سخن پایانی

اگر شما هم یک کارآفرین و یا مدیر کسب و کار هستید و تصمیم دارید تا کسب و کار خود را در کشور کانادا ایجاد کنید، فرصت های بی‌شماری را برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت دائم در این کشور پیش روی خود، خواهید داشت. هدف برنامه مهاجرتی سرمایه گذاران کانادا، تشویق سرمایه دارانی است که قصد ایجاد کسب و کار و اشتغال زایی در این کشور را دارند. در این مقاله با نکات مهم در فرآیند اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا آشنا شدیم. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *