نحوه اخذ ویزای همراه مجارستان

یکی از نگرانی‌ها و چالش‌های اساسی مهاجران به سراسر جهان، دوری از خانواده و تنهایی است. البته درصورتی‌که با مجوز اقامت قانونی به مجارستان مهاجرت کرده باشید، می‌توانید از طریق ویزای همراه مجارستان که ویزای الحاق خانواده، ویزای وابسته و ویزای خانوادگی هم نامیده می‌شود، خانواده خود را با خود به مجارستان بیاورید. البته شهروند یا فرد مقیم مجارستان باید اطلاعات خاصی را برای دعوت‌نامه ارائه کند و پس‌ازآن خانواده او مدارک خود را برای تکمیل درخواست به کنسولگری یا اداره مهاجرت مجارستان ارسال کنند. فرقی نمی‌کند که با ویزای کاری، تحصیلی یا سرمایه‌گذاری و یا حتی از طریق پناهندگی و پناهجویی مقیم مجارستان شده باشید. همین‌که به‌صورت قانونی در این کشور زندگی کنید و شرایط اخذ ویزای خانوادگی مجارستان را داشته باشید، می‌توانید خانواده‌تان را هم با خود به مجارستان بیاورید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه اخذ ویزای وابسته ادامه مقاله را بخوانید. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور مجارستان، گردآوری‌شده است.

ویزای همراه مجارستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای وابسته یا خانوادگی مجارستان چیست؟
  • ویزای خانوادگی مجارستان برای مقیم یا شهروند عضو اتحادیه اروپا
  • ویزای الحاق خانواده برای اتباع کشورهای ثالث
  • روند ارسال درخواست برای ویزای وابسته مجارستان
  • مدت اعتبار مجوز اقامت الحاق به خانواده چقدر است؟

ویزای وابسته یا خانوادگی مجارستان چیست؟

ویزای خانوادگی که به‌عنوان ویزای اتحاد خانواده هم شناخته می‌شود، به همسر و فرزندان تحت تکفل یک مقیم قانونی یا شهروند مجارستان اجازه می‌دهد تا به آن فرد در مجارستان بپیوندند. شهروند یا مقیم باید چندین اطلاعات را برای درخواست دعوت‌نامه ارسال کند و سپس اعضای خانواده باید دعوت‌نامه را به همراه چندین مدرک اضافی به کنسولگری یا سفارت مجارستان ارائه کنند. دارنده ویزای همراه مجارستان می‌تواند در مجارستان مشغول به کار شود و به مدت 90 روز در هر دوره 180 روزه به منطقه شینگن سفر کند. البته دارندگان ویزای وابسته مجارستان به‌هیچ‌عنوان اجازه کار در کشوری جز مجارستان در منطقه شینگن را ندارند. نحوه اخذ ویزای خانوادگی، بسته به شرایط فرد مقیم یا شهروند مجارستانی که برای خانواده‌اش دعوت‌نامه می‌فرستد، متفاوت است که در ادامه به آن می‌پردازیم. لیکن به‌طورکلی، فرد متقاضی ویزای وابسته باید بودجه کافی برای زمان اقامت خود مجارستان داشته باشد یا دست‌کم موجودی حساب کافی یا حمایت مالی کافی از اعضای خانواده‌اش داشته باشد. همچنین محل اقامت قانونی او در مجارستان مشخص و بیمه درمانی با پوشش همه‌جانبه داشته باشد.

ویزای همراه مجارستان

ویزای خانوادگی مجارستان برای مقیم یا شهروند عضو اتحادیه اروپا

کسانی که اعضای خانواده شهروندان اتحادیه اروپا هستند و مایل‌اند در مجارستان به همراه شهروند یا مقیم مجارستانی زندگی کنند، باید با فرد مقیم یکی از نسبت‌های زیر را داشته و آن را با مدارک قانونی اثبات کنند تا واجد شرایط برای اخذ ویزای همراه مجارستان باشند:

  • همسر یا شوهر فرد
  • نوادگان یک شهروند مجارستانی یا همسر وی
  • والدین، پدربزرگ و مادربزرگ شهروند مجارستانی یا همسر وی.
  • اشخاصی که حضانت یک شهروند مجارستانی زیر سن قانونی (18 سال) را دریافت کرده‌اند.
  • شریک زندگی یک شهروند مجارستانی که شهروند یک کشور ثالث باشد.
  • شهروند کشور ثالث که بیش از یک سال تقویمی با یک شهروند مجارستانی در یک خانواده، زندگی مشترک داشته است.
  • افرادی که ازنظر شخصی و مالی به یک شهروند مجارستانی وابسته هستند یا فردی که به دلایل مراقبتی و بهداشتی شدید در همان خانواده تحت مراقبت یک شهروند مجارستانی قرار می‌گیرد.

ویزای الحاق خانواده برای اتباع کشورهای ثالث

اگر فرد مقیم مجارستان شهروند یک کشور خارج از اتحادیه اروپا باشد، می‌تواند تحت شرایطی برای بستگان و خانواده خود دعوت‌نامه‌ای مبنی بر همراهی او در مجارستان ارسال کند. اگر رابطه شما با فرد مقیم قانونی مجارستان یکی از موارد زیر باشد، می‌توانید درخواست ویزای خانوادگی مجارستان بدهید:

  • همسر یا شوهر فرد مقیم
  • فرزندان زیر 18 سال تحت تکفل فرد مقیم (این بخش شامل فرزندخوانده و فرزند ناتنی و همچنین فرزند صغیر همسر فرد مقیم که همسر حق حضانتش را دارد هم می‌شود.)

لطفاً توجه داشته باشید که شهروندان غیر از اتحادیه اروپا که مقیم مجارستان هستند نمی‌توانند پدر و مادر یا فرزندان بالای 18 سال خود را با ویزای همراه با خود به مجارستان بیاورند. مگر اینکه این افراد ازنظر مالی و مراقبتی به‌شدت به فرد مقیم وابسته باشند و این موضوع توسط اداره مهاجرت احراز گردد.

روند ارسال درخواست برای ویزای وابسته مجارستان

طبق قوانین مجارستان، اعضای خانواده فرد مقیم یا شهروند مجارستانی که متقاضی اخذ ویزای همراه مجارستان هستند، باید روند الحاق خانواده را آغاز کنند. آن‌ها باید به نزدیک‌ترین کنسولگری مجارستان سفر کنند تا درخواست خود را شخصاً ارسال کنند. برای شروع روند الحاق خانواده، اعضای خانواده باید مدارک زیر را به کنسولگری ارائه کنند:

  • فرم تکمیل‌شده درخواست اجازه اقامت قانونی
  • پاسپورت معتبر که حداقل 6 ماه اعتبار و 2 برگه خالی دارد.
  • عکس گذرنامه
  • اثبات پرداخت هزینه 60 یورویی برای هر یک از اعضای خانواده
  • اسنادی که پیونده‌ای خانوادگی بین شما و اعضای خانواده شما را ثابت می‌کند (گواهی تولد و ازدواج).
  • سایر مدارک برای اثبات مشکلات سلامتی متقاضی ویزا و وابستگی او به فرد مقیم.

درصورتی‌که اداره مهاجرت تصمیم مثبتی صادر کند، کنسولگری مجارستان به اعضای خانواده فرد، ویزای یک‌بار ورود (به نام ویزای D) ارائه می‌دهد که می‌توانند با آن به مجارستان سفر کنند و ظرف 30 روز پس از ورود به این کشور، می‌توانند مجوز اقامت خود را از اداره مهاجرت دریافت کنند. اگر فرد وابسته قصد کار در مجارستان را دارد باید هم‌زمان با ارائه درخواست ویزای همراه مجارستان برای مجوز کار هم اقدام کند. اداره مهاجرت معمولاً در مورد درخواست اجازه اقامت به‌منظور الحاق خانواده ظرف 21 روز تصمیم خواهد گرفت.

مدت اعتبار مجوز اقامت الحاق به خانواده چقدر است؟

مدت اعتبار ویزای فرد وابسته به شرایط فرد مقیم مجارستان متغیر است. درصورتی‌که فرد مقیم دارای کارت آبی اتحادیه اروپا باشد، مدت اعتبار ویزا حداکثر 4 سال است و ممکن است هنگام تمدید مدت اعتبار هر بار تا چهار سال دیگر تمدید شود. اگر اسپانسر دارای مجوز اقامت دائم اتحادیه اروپا به دلیل داشتن کارت آبی اتحادیه اروپا باشد، اعتبار ویزای وابسته حداکثر پنج سال خواهد بود و ممکن است هر بار که زمان تمدید آن می‌رسد تا پنج سال دیگر تمدید شود. در غیر این صورت، اعتبار ویزای همراه حداکثر برای 3 سال است و ممکن است هر بار تا 3 سال دیگر تمدید شود. البته در تمامی این موارد، گذرنامه فرد متقاضی باید معتبر باشد و همه شرایط قانونی برای اخذ ویزای خانوادگی مجارستان رعایت شده باشد.

توجه داشته باشید که فردی که با ویزای همراه وارد مجارستان می‌شود در صورت تولد کودک، طلاق یا ازدواج یا هرگونه تغییرات در محل اقامت یا شرایط کلی خود در مجارستان ازجمله فوت همسر یا فرد مقیمی که به کمک او به مجارستان آمده بود، باید به اداره مهاجرت گزارش دهد.

ویزای همراه مجارستان
سؤالات متداول
  • مدارک ارسالی برای اخذ ویزای وابسته باید به چه زبانی باشد؟

تمامی مدارک باید به زبان مجارستانی ترجمه‌شده باشند.

  • اثبات رابطه خانوادگی با چه مدارکی صورت می‌گیرد؟

معمولاً گواهی تولد و ازدواج برای اثبات روابط خویشاوندی کافی است.

  • آیا همسرم با ویزای وابسته می‌تواند در مجارستان کار کند؟

بله. حتی پس از یافتن کار می‌تواند ویزای وابسته خود را به ویزای کاری یا سایر ویزاهای قانونی مجارستان تغییر دهد.

  • آیا می‌توانم پدربزرگ و مادربزرگم را با ویزای خانوادگی به مجارستان بیاورم؟

اگر شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستید، متأسفانه پاسخ سؤال شما، منفی است.

  • من با ویزای خانوادگی به مجارستان آمده‌ام اما از همسرم طلاق گرفته‌ام، آیا باید به کشورم برگردم؟

درصورتی‌که بتوانید تمکن مالی، داشتن بیمه درمانی و محل اقامت قانونی خود در مجارستان را اثبات کنید ممکن است بتوانید در مجارستان بمانید. بااین‌حال باید در اسرع وقت به اداره مهاجرت مجارستان مراجعه کنید.

سخن پایانی

زندگی دور از خانواده، ترس و چالش بزرگی است که حتی بسیاری از مهاجران را به بازگشت به کشور خود ترغیب کرده است. بااین‌حال، مجارستان امکان اخذ ویزای همراه مجارستان را برای خانواده‌ها و نزدیکان مقیمان قانونی این کشور فراهم کرده است که این چالش را تا حد زیادی رفع می‌کند. بسته به شرایط فرد مقیم، افراد مختلفی از بستگان او می‌توانند برای اخذ ویزای وابسته اقدام کنند که در متن مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. روند اخذ این نوع ویزا نیازمند دقت و تجربه بالایی است. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و باده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت در مجارستان را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *