نحوه اخذ ویزای همراه نروژ

بر طبق قانون الحاق به خانواده در نروژ (family reunification)، کسانی که اقامت یا شهروندی نروژ را دریافت کرده باشند، قادر خواهند بود با برآورده کردن شرایط و الزامات تعیین شده، اعضای خانواده خود را نیز به نروژ ببرند. پس اگر شما همسر، پارتنر ثبت شده، یا فرزند یک شهروند یا مقیم نروژ هستید، می توانید برای دریافت ویزای الحاق به خانواده یا همان ویزای همراه، درخواست دهید. بسته به نوع ویزای شخصی که می خواهید در نروژ به آن بپیوندید، معیارها و شرایط مختلفی برای اعطای ویزا به شما وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نحوه اخذ ویزای همراه نروژ بپردازیم و شرایط را برای اعضای مختلف خانواده شرح دهیم. پس اگر شما نیز قصد پیوستن به اعضای خانواده خود در نروژ را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور نروژ گردآوری شده است. 

ویزای همراه نروژ

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط عمومی اخذ ویزای همراه نروژ
  • شرایط اخذ ویزای همراه برای همسر، پارتنر و نامزد
  • شرایط اخذ ویزای همراه برای فرزندان
  • شرایط اخذ ویزای همراه والدین
  • شرایط اخذ ویزای همراه برای کسانی که خانواده آنها کاملا در نروژ هستند

شرایط عمومی اخذ ویزای همراه نروژ

شما باید هزینه درخواست ویزا را بپردازید و هویت خود را با ارائه پاسپورت مستند کنید. شخص مرجع یا کسی که قرار است در نروژ به او بپیوندید باید حداقل 300988 کرون در سال درآمد داشته باشد. این مبلغ در ماه May هر سال به روز رسانی می شود. این میزان درآمد باید حداقل در اولین سالی که اعضای خانواده ویزای همراه دریافت می کنند وجود داشته باشد. علاوه بر این، فرد مرجع که مقیم یا شهروند نروژ است، باید حداقل این درآمد را در سال گذشته و در طول مدتی که درخواست ویزای همراه نروژ برای خانواده وی بررسی می شود، داشته باشد و نمی تواند در طول 12 ماه گذشته هیچ گونه کمک مالی از نهاد NAV دریافت کرده باشد. چنانچه مرجع اصلی، درآمد کافی نداشته باشد، همسر یا شریک زندگی وی نیز می تواند با داشتن حداقل درآمد 300988 کرون در سال، ضمانت مالی بدهد. در ضمن، شما نباید مشمول ممنوعیت ورود به نروژ یا منطقه شنگن باشید.

ویزای همراه نروژ

شرایط اخذ ویزای همراه برای همسر، پارتنر و نامزد

در خصوص اخذ ویزا برای همسر یا پارتنر ثبت شده، باید بدانید که: ازدواج یا پارتنری شما باید به طور معتبر منعقد شده و باید برنامه هایی برای زندگی مشترک در نروژ داشته باشید. همچنین، شما نباید مجبور به ازدواج (ازدواج اجباری) شده باشید و یا ازدواج شما نباید یک ازدواج صوری باشد. داشتن حداقل 24 سال سن نیز ضروری می باشد. اگر پارتنر شما مقیم یا شهروند نروژ است، باید حداقل 2 سال با وی زندگی کرده باشید و هیچ کدام از شما حق ازدواج با فرد دیگری را در نروژ نخواهید داشت. اگر در نروژ با یکدیگر زندگی کرده باشید، باید هردو شما، اقامت نروژ را داشته باشید. چنانچه از پارتنر خود دارای فرزند هستید، و یا در انتظار به دنیا آمدن فرزند خود می باشید، امکان دریافت ویزای همراه نروژ برای شما وجود دارد. البته باید شرایط را برآورده کرده و متاهل نباشید.

در خصوص اخذ ویزا برای نامزد یا کسی که قصد ازدواج با او را دارید، باید بدانید که: شما باید حداقل 24 سال سن داشته باشید و قرار باشد تا شش ماه دیگر در نروژ ازدواج کنید. توجه داشته باشید که هیچ یک از شما نمی توانید پس از اخذ ویزا با افراد دیگری ازدواج کنید. شما باید برنامه هایی برای زندگی مشترک در نروژ داشته و نامزدی شما نباید اجباری بوده باشد. در واقع، نامزدی شما باید واقعی باشد، یعنی فقط یک تعامل راحت نباشد. اگر طبق برنامه، پس از ورود به نروژ ازدواج نکنید، احتمالاً به کشور خود باز خواهید گشت. اگر درخواست شما پذیرفته شد، باید قبل از انقضای این مجوز اقامت، ازدواج کرده و برای تمدید مجوز مهاجرت خانوادگی خود با همسرتان درخواست دهید.

شرایط اخذ ویزای همراه برای فرزندان

اگر زیر 18 سال هستید، جهت اخذ ویزای همراه باید: اگر فقط یکی از والدین شما در نروژ زندگی می کند، والدین دیگر شما باید رضایت نامه ارائه داده و اجازه دهد که شما در نروژ زندگی کنید. این تنها در صورتی ضروری است که والدین شما مسئولیت مشترک شما را داشته باشند. اگر حضانت قانونی شما فقط با یکی از والدین باشد، این امر ضروری نخواهد بود. در ضمن، اگر به فرزندخواندگی گرفته شده اید، این فرزندخواندگی باید در کشور اصلی شما معتبر باشد و باید توسط اداره امور کودکان، جوانان و خانواده نروژ تایید شود. این امر تنها در صورتی ضروری است که فرزندخواندگی، پس از نقل مکان یکی از والدین یا هر دوی آنها به نروژ صورت گرفته باشد.

اگر بالای 18 سال هستید، جهت اخذ ویزای همراه باید: بین 18 تا 21 سال سن داشته باشید، همسر یا زندگی مشترک نداشته باشید و قبلاً برای چندین سال مجوز اقامت در نروژ را دریافت کرده باشید. به علاوه، باید والدین شما و همه خواهر و برادرهایتان در نروژ زندگی کنند یا بخواهند به آن نقل مکان کنند. شما باید در حال حاضر، با پدر و مادرتان زندگی کنید، آنها از شما حمایت کنند و شما متاهل نبوده و یا زندگی مشترک نداشته باشید. همچنین زندگی مستقلی را در خارج از خانه از طریق کار یا تحصیل ایجاد نکرده باشید. در مواردی که شما مشکلات سلامتی جدی داشته باشید و والدین شما باید تنها کسانی باشند که می توانند از شما مراقبت شخصی کنند، اخذ ویزای همراه کشور نروژ برای شما ممکن خواهد بود.

شرایط اخذ ویزای همراه برای والدین

چنانچه فرزندان بالای 18 سال شما، مقیم یا شهروند نروژ باشند، شما قادر خواهید بود با داشتن شرایط، نسبت به اخذ ویزای همراه نروژ اقدام نمایید. شما باید بالای 60 سال باشید و نباید همسر یا پارتنر داشته باشید. در ضمن، شما نباید در کشور خود، والدین، فرزندان، نوه یا نتیجه داشته باشید. چنانچه قصد دیدار فرزندان خود تا سقف 9 ماه را داشته باشید، می توانید ویزا دریافت نمایید اما پس از انقضای ویزا، باید به کشور خود بازگردید. در ضمن، اگر قبلاً مجوز اقامت نروژ را برای ملاقات با فرزندان خود دریافت کرده باشید، باید حداقل یک سال از زمانی که نروژ را ترک کرده اید گذشته باشد تا بتوانید مجدداً چنین مجوزی دریافت نمایید.

شرایط اخذ ویزای همراه برای کسانی که خانواده آنها کاملا در نروژ هستند

افراد زیر 18 سال، که والدین خود را از دست داده، سرپرست ندارند و خواهر و برادران آنها همگی مقیم یا شهروند نروژ باشند، می توانند با داشتن شرایط، ویزای همراه کشور نروژ را دریافت نمایند. در چنین شرایطی، اداره مهاجرت نروژ از مقامات مربوطه و امور کودکان در نروژ می خواهد که صلاحیت مرجع و کسی که قرار است در نروژ از خواهر یا برادر خود نگهداری کند را تایید نماید.

ویزای همراه نروژ
سؤالات متداول
  • آیا اقوام نیز می توانند ویزای همراه نروژ را دریافت نمایند؟

خیر. به غیر از موارد ذکر شده در این مقاله، برای سایر اعضای خانواده مانند اقوام، اعطای مهاجرت خانوادگی بسیار دشوار است.

  • آیا دانشجویانی که در حال تحصیل در نروژ می باشند، می توانند برای خانواده خود درخواست ویزای همراه دهند؟

بله. دانشجویان می توانند با برآورده کردن شرایط، مانند اثبات تمکن مالی، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، ویزای همراه دریافت نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

  • چه زمانی باید برای دریافت ویزای همراه نروژ اقدام کنیم؟

شما می توانید برای اخذ ویزای همراه، همزمان با درخواست ویزای خود، برای اعضای خانواده خود نیز اقدام کنید. در چنین شرایطی، نتیجه ویزا را همزمان دریافت خواهید کرد و می توانید با هم به نروژ سفر کنید. با این حال، می توانید پس از اینکه یکی از اعضای خانواده خود به نروژ رفت نیز درخواست دهید.

  • آیا با داشتن ویزای همراه می توان در نروژ کار کرد؟

بله. اگر همسر شما که در نروژ به وی پیوسته اید ویزای کار داشته باشد، شما نیز اجازه کار در نروژ را خواهید داشت.

  • آیا ویزای همراه کشور نروژ قابل تمدید است؟

بله. شما باید حداقل یک ماه قبل از تاریخ انقضای ویزای فعلی خود، در وبسایت اداره مهاجرت نروژ درخواست خود را ثبت کرده و به جهت ارائه مدارک به اداره پلیس محلی نروژ، وقت بگیرید.

سخن پایانی

کسانی که از هر طریقی (تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و غیره) موفق به اخذ اقامت و یا شهروندی نروژ شده باشند، قادر خواهند بود با برآورده کردن شرایط و الزامات، برای اعضای خانواده خود نیز درخواست ویزای همراه دهند. این افراد میبایست درآمد کافی داشته و تمکن مالی خود را جهت تامین مخارج اعضای خانواده خود در نروژ اثبات نمایند. ما در این مقاله به بررسی شرایط اخذ ویزای همراه نروژ پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور نروژ را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *