صفر تا صد ویزای کار انگلستان

علاوه بر اینکه بریتانیا یک مقصد برتر گردشگری و تحصیلی میباشد، در جذب سهم بزرگی از کارگران خارج از کشور، بسیار موفق عمل کرده است. این کشور با داشتن اقتصاد بسیار توسعه یافته و بازار محور، موقعیت های شغلی عالی و حقوق بالا به کارمندان خود ارائه می دهد. شرایط کاری خوبی که در آن حقوق کارگران رعایت می شود، انگلستان را به یک کشور ایده آل برای کار تبدیل می کند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی صفر تا صد ویزای کار انگلستان بپردازیم. اگر شما نیز علاقه مند به کار در انگلستان هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور انگلستان گردآوری شده است.

ویزای کار انگلستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • انواع ویزای کار انگلستان

ویزاهای کار کوتاه مدت انگلستان همگی بخشی از ویزای Tier 5، و یا به عبارتی بخشی از سیستم مبتنی بر امتیاز در انگلستان هستند. دسته بندی اصلی این ویزاها که به ویزای موقت کارگران انگلستان نیز معروف هستند به شرح زیر است:

ویزای کار انگلستان
  • ویزای کار خیریه انگلستان:

افرادی که می خواهند کار داوطلبانه بدون دستمزد برای یک موسسه خیریه در انگلستان انجام دهند می توانند برای این ویزا اقدام کنند. ارائه گواهی حمایت و اسپانسری از کارفرمای دارای مجوز الزامی است.

  • ویزای خلاقانه و ورزشی انگلستان:

افرادی که به عنوان یک ورزشکار یا کارگر خلاق در انگلستان پیشنهاد کار دریافت کرده اند می توانند برای این ویزا اقدام کنند. از معیارهای اصلی، داشتن گواهی حمایت و اسپانسری از یک کارفرمای دارای مجوز در انگلستان است.

  • ویزای مبادله مجاز دولت انگلستان:

 اگر می‌خواهید برای کسب تجربه کاری یا آموزش، شرکت در طرح زبان دولتی خارج از کشور، تحقیق یا دریافت کمک هزینه تحصیلی از طریق یک طرح تبادل مجاز دولتی به بریتانیا بیایید، می‌توانید برای این ویزا درخواست دهید.

  • ویزای توافقنامه بین المللی انگلستان:

این ویزا برای افرادی است که برای یک دولت خارجی یا به عنوان کارمند خصوصی در یک خانواده دیپلماتیک در بریتانیا، قرارداد دارند.

  • ویزای کارمندان مذهبی انگلستان:

 اگر می خواهید برای مدت کوتاهی برای انجام امور مذهبی مانند تبلیغ و یا کار در سیستم های مذهبی به انگلستان مهاجرت کنید، می توانید برای این ویزا اقدام کنید.

  • ویزای کار فصلی انگلستان:

اگر می خواهید به انگلستان سفر کنید و تا 6 ماه کار کشاورزی انجام دهید، می توانید برای ویزای کار فصلی درخواست دهید.

  • ویزای طرح تحرک جوانان انگلستان:

این ویزا برای افرادی که دارای انواع خاصی از ملیت بریتانیا هستند و یا شهروندان کشورهای خاصی هستند، بین سنین 18 تا 30 سال صادر میشود.

  • ویزای فارغ التحصیلان انگلستان:

ویزای فارغ التحصیلی به شما اجازه می دهد تا حداقل 2 سال پس از گذراندن موفقیت آمیز دوره تحصیلی خود در انگلستان بمانید. هنگام درخواست باید در بریتانیا باشید. در صورت یافتن شغل، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری وجود دارد.

  • ویزای افراد با پتانسیل بالا (HPI):

این ویزا به شما اجازه می دهد تا حداقل 2 سال در بریتانیا بمانید. برای درخواست، باید در 5 سال گذشته مدرک تحصیلی خود را از یک دانشگاه واجد شرایط دریافت کرده باشید. لیستی از دانشگاه واجد شرایط در وبسایت اداره مهاجرت بریتانیا موجود میباشد. شما نمی توانید ویزای HPI خود را تمدید کنید. با این حال، ممکن است بتوانید به ویزای دیگری مانند ویزای Skilled Worker تغییر دهید.

  • ویزای کارآموزی فارغ التحصیلان:

این ویزا به شما این امکان را می دهد که به انگلستان بیایید یا در آن بمانید تا برای کارفرمای خود در شعبه انگلستان کار کنید. شغل شما باید واجد شرایط و بخشی از یک برنامه آموزشی فارغ التحصیل برای نقش مدیریتی یا تخصصی باشد. این ویزا جایگزین ویزای Intra-company Graduate Trainee شده است که قبلاً ویزایIntra-company Transfer  بوده است.

  • ویزای کارگری توسعه انگلستان:

این ویزا به شما امکان می دهد که به بریتانیا بیایید تا شعبه ای از یک تجارت خارجی راه اندازی کنید که هنوز تجارت خود را در بریتانیا آغاز نکرده است. شما باید قبلاً به عنوان مدیر ارشد یا کارمند متخصص برای این تجارت خارج از کشور، کار کرده باشید.

  • ویزای اعزام کارگران به انگلستان:

اگر کارفرمای خارج از کشور، شما را برای انجام یک کار واجد شرایط برای یک سازمان دیگر، به انگلستان منتقل می کند، برای این ویزا اقدام کنید. کارفرمای خارج از کشور شما باید قراردادی با ارزش بالا با سازمان فوق در بریتانیا داشته باشد.

  • ویزای تامین کننده خدمات:

اگر قراردادی جهت ارائه خدمات برای یک شرکت بریتانیایی دارید، می توانید به عنوان کارمند یک شرکت خارج از کشور و یا یک فرد حرفه ای خوداشتغال مستقر در خارج از کشور، برای اخذ ویزای تامین کننده خدمات بریتانیا درخواست دهید.

ویزاهای کاری بلندمدت بریتانیا همگی بخشی از ویزای Tier 2 ، و یا به عبارتی بخشی از سیستم مبتنی بر امتیاز انگلستان هستند. دسته بندی اصلی ویزای کاری بلند مدت انگلستان به شرح زیر است:

  • ویزای Skilled worker انگلستان:

این ویزا که محبوب ترین ویزای کار انگلستان میباشد به شهروندان خارج از منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس امکان میدهد که در صورت دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در بریتانیا، به این کشور سفر کرده و در آن بمانند. این ویزا جایگزین ویزای Tier2 (General) شده است. متقاضی باید توسط یک حامی و اسپانسر دارای مجوز استخدام شود تا بتواند درخواست دهد.

  • ویزای کارکنان بخش سلامت و بهداشت:

این ویزا به متخصصان پزشکی و امور بهداشتی امکان میدهد تا به بریتانیا سفر کرده و جهت کار با NHS، تامین NHS و یا کار در بخش های مراقبت بزرگسالان، در این کشور بمانند.

  • ویزای کارگران ارشد و متخصص:

این ویزا به شما این امکان را می دهد که برای انجام یک کار واجد شرایط، در شعبه انگلستان کارفرمای خود، به بریتانیا بیایید یا در آن بمانید. این ویزا جایگزین ویزای انتقال درون شرکتی شده است که قبلاً ویزای کارکنان بلند مدت Tier 2 (Intra-company Transfer) بوده است.

  • ویزای مبلغین مذهبی (T2):

در صورتی که به شما شغلی در یک جامعه مذهبی (مثلاً به عنوان وزیر دین، مبلغ یا عضو یک فرقه مذهبی) در بریتانیا پیشنهاد شده است، میتوانید جهت اخذ این ویزا اقدام نمایید.

  • ویزای ورزشکاران بین المللی:

اگر تمام موارد زیر وجود داشته باشد، می توانید برای اخذ ویزای ورزشکاران بین المللی درخواست دهید:

  • شما یک ورزشکار نخبه یا مربی واجد شرایط هستید که توسط هیئت حاکمه ورزش خود، در بالاترین سطح حرفه خود در سطح بین المللی شناخته شده اید
  • هیئت حاکمه ورزش شما درخواست شما را تایید می کند
  • اشتغال شما، ورزش شما را در انگلستان در بالاترین سطح توسعه بدهد

این ویزا جایگزین ویزای Sportsperson) T2) و قسمت ورزشی ویزای کار موقت – خلاق و ورزشی (T5) شده است.

ویزای کار انگلستان
  • ویزای نیروی مبتکر و خلاق
  • ویزای راه اندازی کسب و کار
  • ویزای استعدادهای جهانی
  • ویزای کارآفرینی (Tier 1)
  • ویزای سرمایه گذاری (Tier 1)

متقاضیان اخذ ویزای کار انگلستان میتوانند با مراجعه به وبسایت رسمی اداره مهاجرت انگلیس، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد، شخصا سایر ویزای کار این کشور و شرایط آن را مطالعه نموده و یا با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت نمایند.

https://www.gov.uk

سؤالات متداول
  • آیا برای اخذ ویزای کار انگلیس، داشتن مهارت زبان انگلیسی لازم است؟

بله. شما باید بتوانید انگلیسی صحبت کنید، بخوانید، بنویسید و بفهمید. معمولاً هنگام درخواست باید دانش انگلیسی خود را ثابت کنید. جهت بررسی جزئیات، به وبسایت اداره مهاجرت انگلیس مراجعه نمایید.

  • آیا با دریافت ویزای Skilled worker انگلستان میتوان اقامت دائم این کشور را اخذ کرد؟

بله. اعتبار این ویزا 5 سال میباشد و پس از آن، با داشتن شرایط، میتوانید جهت اخذ اقامت دائم اقدام نمایید.

  • تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای کار انگلستان چقدر است؟

قطعا با توجه به نوع ویزای شما متفاوت خواهد بود. برای مثال، تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای Skilled   workerانگلستان، حداقل 1270 پوند میباشد. توصیه میشود جهت بررسی جزئیات، به وبسایت رسمی اداره مهاجرت انگلستان مراجعه کنید.

  • آیا برای اخذ ویزای کار انگلستان ، سیستم امتیازبندی وجود دارد؟

بله. متقاضیان بر اساس مهارت زبان، نوع تخصص، دریافت جاب آفر و سایر شرایط مهم امتیازدهی میشوند و درصورت کسب امتیاز کافی ویزا دریافت نموده و باتوجه به نیاز نیرو در بخش مورد نظر، جذب خواهند شد.

سخن پایانی

کشور انگلستان با اقتصاد قوی خود و شرایط عالی جهت کار، مهاجران بسیاری را به خود جذب کرده است. با این حال، همه نمی توانند به راحتی به انگلستان نقل مکان کرده و شغلی پیدا کنند. روش های زیادی جهت یافتن فرصت شغلی در انگلیس وجود دارد که شرایط آنها ممکن است متفاوت باشد. یکی از مولفه های اصلی توانایی کار در انگلستان، دریافت ویزای کاری مناسب است. بسته به حرفه و صلاحیت افراد، چندین ویزای کاری جهت اشتغال در این کشور وجود دارد. ما در این مقاله به بررسی صفر تا صد ویزای کار انگلستان پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز جهت کار در کشور انگلستان کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور انگلستان را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *