نکات مهم کار در فرانسه برای دانشجویان

کشور فرانسه، با داشتن دانشگاه های عالی در سطح جهانی و همچنین ارائه سیستم آموزشی پیشرفته، میتواند یکی از گزینه های بی نظیر برای تحصیل در اروپا باشد. دانشجویان بین المللی با انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی خود در اروپا، میتوانند برای داشتن یک تجربه یادگیری عملی و منحصر به فرد در حین تحصیل، در این کشور مشغول به کار شوند. بسیاری از دانشجویان فرانسه، کار در حین تحصیل را، به عنوان راهی برای به دست آوردن بینش فرهنگی و زبانی و همچنین تخصص در آینده شغلی خود انتخاب می کنند. داشتن شغل در فرانسه به عنوان یک دانشجو، می تواند به شما برتری لازم را هنگام جستجوی شغل پس از فارغ التحصیلی بدهد، تجربه تحصیل در فرانسه را بینظیر کرده و به سطح بعدی ارتقا دهد که همان یافتن شغل آینده و اخذ اقامت دائم فرانسه میباشد.  

کار در فرانسه برای دانشجویان

ما در مقاله سعی بر آن داریم تا به بررسی نکات مهم کار در فرانسه برای دانشجویان بپردازیم. اگر شما نیز قصد دارید حین تحصیل در فرانسه، شغلی مناسب داشته و مهارت های مورد نیاز برای آینده خود را به حداکثر برسانید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور فرانسه گردآوری شده است.

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مزایای کار در فرانسه برای دانشجویان
  • شرایط کار در فرانسه برای دانشجویان
  • نکات مهم کار در فرانسه برای دانشجویان

مزایای کار در فرانسه برای دانشجویان

1. میتوانید مهارت زبان فرانسوی خود را تقویت کنید.

اکثر دانشجویانی که در فرانسه در حال تحصیل هستند، از فرصت های شغلی، جهت بهبود مهارت های زبان فرانسوی خود استفاده میکنند. شما می توانید خیلی چیزها را از یک کتاب درسی یا در کلاس درس یاد بگیرید اما کار در فرانسه شما را به طور مداوم در معرض موقعیت های واقعی زندگی قرار خواهد داد. شما قادر خواهید بود از این طریق بر مواردی مانند اعداد فرانسوی، مهارت های خدمات مشتری و اصطلاحات تخصصی اداری مسلط شوید. از این رو، کار در فرانسه برای دانشجویان ، یکی از بهترین راه ها برای یادگیری زبان فرانسه در طول تحصیل در این کشور است.

کار در فرانسه برای دانشجویان

2. میتوانید در کمترین زمان فرانسوی شوید.

چه راهی بهتر از تعامل با مردم فرانسه برای غوطه ور شدن در فرهنگ فرانسه؟ کار در فرانسه یک تعامل بین شما و همکاران یا مشتریان شما است که اغلب فرانسوی هستند. این تعاملات مربوط به کار، شما را در معرض تفاوت های فرهنگی فرانسه قرار خواهد داد که هرگز به عنوان یک دانش آموز نخواهید دید.

3. میتوانید بودجه ماهیانه خود را افزایش دهید.

ممکن است تحصیل در فرانسه برای شما بسیار گران باشد و زندگی با پس انداز یک ترم یا بیشتر کمکی به آسان کردن آن نکند. کار در فرانسه برای دانشجویان می تواند مدیریت بودجه ماهانه را آسان تر و مقرون به صرفه تر کند.

4. میتوانید رزومه خود را برجسته کنید.

کار در فرانسه، می تواند رزومه شما را هنگام جستجوی کار پس از فارغ التحصیلی برجسته کند. برای اطمینان از اینکه تجربه کاری شما در فرانسه هدر نمی رود، باید وقت خود را برای مشاغلی در فرانسه صرف کنید که مرتبط با رشته تحصیلی شما بوده و بر اهداف اصلی یا شغلی شما تمرکز دارند. اینگونه، کارفرمایان آینده میتوانند بدانند که چگونه می توان از مهارت هایی که از کار در فرانسه به دست آورده اید، استفاده کرد.

5. میتوانید دوستی های جدید بسازید.

کار در حین تحصیل باعث می شود که روزانه با افراد بسیاری در تعامل بوده و به داشتن روابط و در نهایت دوستی و معاشرت با همکاران فرانسوی منجر شود.

شرایط کار در فرانسه برای دانشجویان

کشور فرانسه، به لحاظ وجود فرصت های شغلی در اروپا، بعد از آلمان در رتبه دوم قرارمیگیرد. این کشور با دارا بودن نرخ پایین بیکاری، در حدود 7.4%، فرصت های شغلی بسیاری را پیش روی دانشجویان قرار میدهد. کلیه دانشجویانی که در حال تحصیل در دانشگاه های فرانسه میباشند، با رعایت شروط، مجاز به کار در این کشور میباشند. در اکثر موارد، داشتن مهارت کافی در زبان فرانسوی از شروط لازم جهت اخذ فرصت شغلی مناسب میباشد. قانون فرانسه به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا حدود 964 ساعت در سال کار کنند (که معادل حدود 60 درصد از سال کار قانونی است). درواقع دانشجویان اجازه کار تمام وقت نداشته و این کار نیمه وقت نباید با تحصیل آنان تداخل داشته باشد. به بیانی دیگر، کار در فرانسه برای دانشجویان می تواند به عنوان راهی برای کسب یک درآمد جانبی و همچنین کسب تجربه باشد. به عنوان یک دانشجو که در فرانسه کار می کنید (چه به عنوان دانشجو یا نیروی کار)، از نظر قانونی حق دریافت حداقل دستمزد را دارید که اغلب به آن حداقل دستمزد بین حرفه ای (SMIC) می گویند. از 1 ژانویه 2021، این حداقل دستمزد، مبلغی حدود 10.25 یورو تعیین شده است. این حقوق ناخالص بوده و حدود 20 درصد آن بابت هزینه های تامین اجتماعی کسر میشود. به عبارتی، دانشجویی که در فرانسه حدود 10 ساعت در هفته با حداقل دستمزد کار می کند، تقریباً 82 یورو خالص درآمد خواهد داشت. نکته جالب دیگر درخصوص کار در فرانسه به عنوان دانشجو آن است که شما دیگر نیازی به دریافت اجازه کار یا همان APT، نخواهید داشت.

کار در فرانسه برای دانشجویان

همچنین، دانشجویانی که به تحصیل در فرانسه مشغول میباشند میتوانند در دانشگاه محل تحصیل خود نیز به کار بپردازند. این فرصت از 1 سپتامبر تا 31 آگوست برای آنان فراهم میباشد. مشاغل دانشجویی میتواند شامل استقبال از دانش آموزان در شروع سال تحصیلی، تدریس خصوصی، برگزاری رویدادهای فرهنگی یا ورزشی، کمک و حمایت از دانش آموزان دارای معلولیت، انجام خدمات کتابخانه و غیره باشد. این نوع مشاغل به احساس حضور در اجتماع دانشجویان کمک کرده و موجب افزایش شور زندگی برای آنان میگردد. برای ارتقای موفقیت تحصیلی و حرفه ای دانشجویان، مشاغل دانشجویی در دانشگاه، در زمان های خالی و آزاد آنان برنامه ریزی میشود و با ساعات کلاس و زمان مطالعه آنان تداخلی نخواهد داشت. به همین دلیل، دانشجویان شاغل در دانشگاه های فرانسه، مجاز به کار بیش از 670 ساعت بین 1 سپتامبر تا 30 ژوئن نخواهند بود و میبایست بین 1 جولای تا 31 آگوست، حداکثر 300 ساعت به کار در دانشگاه بپردازند.

لازم به ذکر است آن دسته از دانشجویانی که با توجه به رشته تحصیلی خود، نیاز به گذراندن دوره کارآموزی دارند، میبایست با داشتن یک قراداد، مشغول به کار شوند. این قرارداد بین دانشگاه و محل کار دانشجو بوده و طبق قوانین از 1 ژانویه 2021، اگر دوره کارآموزی بیش از دو ماه طول بکشد، باید به دانشجو غرامتی در حدود 600.60 یورو در ماه پرداخت شود. این دوره های کارآموزی بر طبق قوانین 964 ساعت در سال محاسبه نمیشود.

نکات مهم کار در فرانسه برای دانشجویان

1. اجازه ندهید کار مزاحم تحصیل شما شود.

دلیل اصلی حضور شما در فرانسه، تحصیل است. کار در فرانسه میتواند یک تجربه عالی باشد که مهارت های حرفه ای شما را تقویت کند، اما مطمئن شوید که این کار هرگز با برنامه تحصیل شما تداخل ندارد.

2. خود را با کار زیاد، خسته و فرسوده نکنید.

اگرچه امکان کار در حین تحصیل وجود دارد، اما مهم است به خاطر داشته باشید که شما نباید از ساعات مجاز، تجاوز کنید. انجام این کار نه تنها مشکلات حقوقی زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت، بلکه برای شما بسیار خسته کننده میباشد. هنگام درخواست شغل، حتما به کارفرمای خود اطلاع دهید که دانشجوی خارجی هستید و فقط می توانید به صورت پاره وقت کار کنید. رعایت قوانین مهاجرت و خسته نکردن خود، به شما کمک می کند تا یک تجربه تحصیلی موفق در فرانسه داشته باشید.

3. با دستمزد کم، درگیر پول درآوردن نشوید.

به یاد داشته باشید که کار در فرانسه برای دانشجویان نمیتواند یک منبع اصلی برای تامین هزینه ها باشد. این فقط راهی است که به شما کمک می کند بودجه ماهانه شما خیلی کم نباشد و سبب میشود مهارت های مورد نیاز برای حرفه خود را به دست آورید و خود را بیشتر در فرهنگ فرانسوی غوطه ور کنید.

4. هنجارهای فرهنگی فرانسه را فراموش نکنید.

این چهار مساله فرهنگی مربوط به کار در فرانسه را بدانید و دنبال کنید: در تصمیم گیری های شغلی، خودسرانه عمل نکنید. همیشه با همکاران خود ناهار بخورید اما ناهار کیسه ای همراه نداشته باشید. کارگران فرانسوی همیشه ناهار خود را می خرند، هرگز آن را از خانه نمی آورند. اگر همکاران فرانسوی تان در چند ماه اول، مشکوکانه به شما نگاه می کنند، ناراحت نشوید، این فقط راه برای آنهاست که متوجه می شوند شما چگونه آدمی هستید. در نهایت، تعجب نکنید اگر نمی‌توانید یکشنبه ها کار کنید یا فقط ساعات محدودی را برای تعطیلات آخر هفته دارید.

سؤالات متداول
  • دستمزد کار در فرانسه برای دانشجویان در هر ساعت چقدر است؟

در این کشور، قانون حداقل دستمزد برای همه دانشجویان شاغل اعمال می شود. حداقل نرخ دستمزد، حدود 9.76 یورو در ساعت (قبل از کسر مالیات) تعیین شده است. پس از کسر مالیات، دانشجو حدود 7.61 یورو در ساعت دریافت خواهد کرد.

  • دانشجویان برای کار در فرانسه به چه مدارکی نیاز خواهند داشت؟

پاسپورت معتبر به همراه مجوز اقامت در فرانسه، بیمه سلامت، کارت دانشجویی و یک قرارداد کاری معتبر، از مدارک لازم میباشند.

  • امکان کار در فرانسه پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان وجود دارد؟

بله. دانشجویان بین المللی میتوانند پس از اتمام دوره تحصیل خود در فرانسه بمانند و به دنبال شغلی مناسب باشند. آنان میتوانند پس از اتمام دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد، برای جستجوی کار در فرانسه، درخواست مجوز اقامت موقت دهند که 12 ماه اعتبار داشته و قابل تمدید نمیباشد. در صورت دریافت یک پیشنهاد شغلی در طول این 12 ماه، میتوانند ویزای کار فرانسه را دریافت کرده و اقامت این کشور را به دست آورند.

سخن پایانی

کشور فرانسه در کنار ارائه سیستم آموزشی قوی به دانشجویان و فراهم کردن شرایط تحصیل در برترین دانشگاه ها، امکان کار حین تحصیل را نیز برای دانشجویان فراهم کرده است. دانشجویان بین المللی میتوانند برای تامین بخشی از هزینه های ماهیانه خود در فرانسه، شغلی پاره وقت انتخاب کرده و علاوه بر کسب تجربه و مهارت، با فرهنگ و زبان فرانسوی نیز بیشتر آشنا شوند. فرصت کار حین تحصیل در فرانسه میتواند در یافتن شغل آینده برای دانشجویان بسیار موثر بوده و شانس آنان را بالا ببرد. ما در این مقاله به بررسی نکات مهم کار در فرانسه برای دانشجویان پرداختیم و شرایط آن را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما باعث کمک به تصمیم گیری برای تحصیل در فرانسه برای شما مخاطب عزیز گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در فرانسه میتوانید با کارشناسان مجرب و متخصصان گروه عالیان در تماس باشید. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصیلی به  فرانسه را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *