سریع ترین راه اخذ اقامت آمریکا

با شنیدن نام گرین کارت آمریکا چه چیزی به ذهن شما می رسد؟ یک رویای دست نیافتنی؟ اگر چنین فکری می کنید، باید به شما این مژده را بدهیم که راه های متعددی برای اخذ اقامت آمریکا یا همان گرین کارت آمریکا، حتی برای ایرانیان وجود دارد و جالب تر آنکه دست یافتن به آن، آنطور که به نظر می رسد دشوار نمی باشد. اگر قصد دارید تا از روش ها و ترفندهایی که شما را به اقامت آمریکا و در نهایت پاسپورت این کشور می رساند مطلع شوید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم. شما پس از خواندن این مقاله، دیگر مهاجرت به آمریکا و حتی دریافت پاسپورت آمریکا را غیر ممکن نخواهید دانست. 

گروه مهاجرتی عالیان ویزا، با بررسی جدیدترین قوانین و شرایط مهاجرت به ایالات متحده آمریکا که در وبسایت های معتبر و رسمی این کشور آورده شده است، اطلاعات موجود در این مقاله را برای شما مخاطب عزیز گردآوری نموده است.

اخذ اقامت آمریکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • بررسی مزایای اخذ اقامت آمریکا
  • هر آنچه درباره آمریکا لازم است بدانید
  • بهترین روش های مهاجرت به آمریکا در سال 2023
  • شرایط اخذ اقامت تحصیلی آمریکا
  • شرایط اخذ اقامت کاری آمریکا
  • نحوه دریافت اقامت سرمایه گذاری در آمریکا
  • مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج با یک شهروند آمریکایی
  • آیا مهاجرت به آمریکا از طریق تولد فرزند در خاک این کشور ممکن است؟
  • شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق پیوستن به اعضای خانواده
  • مهاجرت به آمریکا از طریق شرکت در لاتاری چگونه ممکن است؟

بررسی مزایای اخذ اقامت آمریکا

دریافت اقامت آمریکا مزایای بسیار زیادی دارد که مهم ترین آن، امکان تحصیل، کار و زندگی دائمی در آمریکا و سپس دریافت شهروندی آن است. از آنجایی که اطلاع از مزایای دریافت اقامت آمریکا می تواند انگیزه شما را برای ادامه مسیر مهاجرت خود به این کشور افزایش دهد و از ناامیدی شما در این مسیر جلوگیری کند. 

برخی از مهم ترین مزیت های اقامت آمریکا

  • شما می توانید پس از 5 سال از دریافت اقامت دائم، درخواست شهروندی و پاسپورت دهید (کسانی که با یک شهروند آمریکا ازدواج کرده اند می توانند پس از 3 سال درخواست شهروندی دهند).
  • در صورت اخذ اقامت آمریکا ، دیگر به کشور خود دیپورت نخواهید شد. (گرین کارت آمریکا موقتی نیست و با تغییرات احتمالی در قوانین مهاجرت نمی توان آن را باطل کرد).
  • شما مجبور نخواهید بود جهت اخذ اقامت و یا تابعیت آمریکا، از تابعیت اصلی خود انصراف دهید.
  • شما از نظر قانونی توسط ایالات متحده آمریکا، ایالت محل سکونت و حوزه قضایی محلی خود محافظت می شوید (همان حمایت های تحت قانون که در مورد شهروندان ایالات متحده اعمال می شود، برای کسانی که اقامت دائم دارند نیز اعمال می شود).
اخذ اقامت آمریکا
  • با دریافت گرین کارت می توانید از سایر اعضای خانواده خود حمایت مالی کنید و آنها را به آمریکا ببرید (اعضای خانواده واجد شرایط شامل همسر، فرزندان، والدین و خواهر و برادر هستند).
  • شما می توانید هر 10 سال یکبار گرین کارت خود را تمدید کنید.
  • شما می توانید راحت تر از سایر دارندگان ویزای آمریکا، به خارج از کشور سفر کرده و مجدداً وارد ایالات متحده شوید، مشروط بر اینکه ظرف 12 ماه یاز گردید.
  • شما می توانید به هر نقطه از ایالات متحده آمریکا سفر کنید یا در آن زندگی کنید.
  • شما با اخذ اقامت آمریکا، واجد شرایط دریافت مزایای فدرال مانند تامین اجتماعی یا کمک های آموزشی هستید.
  • شما می توانید برای کار در آمریکا درخواست دهید. دارندگان گرین کارت فرصت های شغلی بیشتری را نسبت به کسانی که ویزای کار دارند، تجربه می کنند.

هر آنچه درباره آمریکا لازم است بدانید

آمریکا کشوری با تنوع نژادی بسیار بالا است و مهاجرین فراوان است. این کشور در مجموع دارای ۵۰ ایالت است. طبق آماری که در سال 2020 ارائه شده است جمعیت آمریکا حدودا 340 میلیون نفر است. پایتخت امریکا شهر واشنگتن دی سی و پرجمعیت ترین شهر آن نیز نیویورک می باشد. وضعیت اقتصادی و امنیتی این کشور بسیار مناسب بوده و یکی از پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت به شمار می‌ آید. لازم به ذکر است که با توجه به پایین بودن نرخ بیکاری در آمریکا (حدود 3.9% در سال 2023)، کسب درآمد در این کشور بسیار راحت است و همچنین تنوع آب و هوایی و آزادی بیان در آمریکا آن را به مکانی مورد علاقه برای افراد زیادی از ملیت‌های گوناگون تبدیل کرده است.

اخذ اقامت آمریکا

از طرفی دیگر، برخی از مشهورترین و تاپ ترین دانشگاه های جهان مانند دانشگاه های هاروارد، استنفورد، برکلی، ام آی تی و کلمبیا در آمریکا واقع شده اند و سیستم آموزشی آن شهرت جهانی دارد. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی است. البته تمامی زبان‌های جهان مانند اسپانیایی، چینی و فرانسوی در این کشور به میزان قابل توجهی استفاده می‌ شود. اکثریت مردم آمریکا از پیروان دین مسیحیت هستند. هزینه‌ های زندگی در آمریکا نسبتاَ بالا است اما در مقایسه با کشورهای اروپای غربی مثل آلمان، سوییس و اتریش هزینه های کمتری خصوصا در بخش مسکن دارد. البته اگر شما شغلی مناسب در آمریکا داشته باشید می توانید به ‌راحتی زندگی مرفهی برای خود بسازید. شاید بتوان گفت بالاترین هزینه در آمریکا برای مهاجران، مربوط به اجاره خانه است.

اکنون که اطلاعات بسیاری راجع به آمریکا دریافت نمودید، وقت آن است تا به سراغ راه های مهاجرت به آمریکا و دریافت اقامت و شهروندی آن برویم. با ما همراه باشید.

بهترین روش های مهاجرت به آمریکا در سال 2023

متقاضیان مهاجرت به این کشور می توانند از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج، پیوستن به اعضای خانواده و سایر روش ها، ابتدا ویزای آمریکا را به دست آورند و سپس برای دریافت اقامت این کشور اقدام کنند. انتخاب بهترین روش های اخذ اقامت آمریکا، باید با توجه به شرایط متقاضیان و اهداف و اولویت های آنها صورت گیرد. در واقع هر یک از روش های موجود، می تواند برای افراد با شرایط مختلف، بهترین روش باشد. ما در ادامه مطلب، هر یک از روش های ذکر شده را به شما معرفی می کنیم. شما می توانید در صورت تمایل، با کارشناسان مجرب ما در گروه عالیان ویزا در ارتباط باشید و در خصوص در هر یک از این روش ها، مشاوره تخصصی دریافت کنید.

شرایط اخذ اقامت تحصیلی آمریکا

قرار گرفتن برترین دانشگاه های جهان در آمریکا، دانشجویان بسیاری را به این کشور می کشاند. برای تحصیل در آمریکا، شما باید ابتدا از یک دانشگاه در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نمایید و سپس درخواست ویزای دانشجویی دهید. داشتن سوابق علمی عالی مانند نمرات و معدل بالا، ارائه مدرک زبان با نمره تعیین شده از سوی دانشگاه، پرداخت شهریه دانشگاه مورد نظر، رعایت شروط مربوط به سن و همچنین اثبات تمکن مالی، از مهم ترین شروط تحصیل در کشور آمریکا است. تحصیل در آمریکا و فارغ ‌التحصیلی از دانشگاه‌ های این کشور، شانس یافتن شغل و دریافت اقامت دائم را برای دانشجویان به میزان بسیار زیادی افزایش می ‌دهد. چنانچه فارغ التحصیلان بتوانند یک جاب آفر در آمریکا دریافت کنند، ویزای دانشجویی آنها به ویزای کاری تبدیل می شود و اقامت دائم آمریکا را به دست می آورند.

شرایط اخذ اقامت کاری آمریکا

اخذ اقامت آمریکا از طریق کار در این کشور، روش های مختلفی دارد. در واقع انواع مختلفی از ویزای کاری آمریکا (ویزاهای H1، H1B، H2 و غیره ) برای افراد دارای تخصص و مهارت های مختلف وجود دارد. برای مثال، ویزای H1 که مختص نیروی کار دارای مهارت تخصصی، مدرک تحصیلات عالی و توانایی های بسیار خاص و ویژه است، به صورت یک ساله و ویزای H1B به صورت سه ساله صادر می‌ شود. 

ویزای H2-A و H2-B برای کارگران در زمینه های کشاورزی، ویزای H3 برای کارآموزان در آمریکا، ویزای L1 برای تبادل نیروی کار و ویزای O برای مهاجرت مختصصان در زمینه علوم، هنر، تجارت، ورزش، سینما و تلویزیون در نظر گرفته شده است. به علاوه، ویزاهای P1، P2 و P3 برای مهاجرت هنرمندان و ورزشکاران به آمریکا تعیین شده است. در تمامی روش ها، اخذ جاب آفر آمریکا یا همان پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در آمریکا، از شروط اصلی کار در این کشور است. در دست داشتن تقاضانامه تایید شده متقاضی توسط اداره مهاجرت آمریکا (USCIS)، شرط مهم دیگر جهت اخذ ویزای کاری آمریکا است.

اخذ اقامت آمریکا

نحوه دریافت اقامت سرمایه گذاری در آمریکا

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق ایجاد کسب و کار و اشتغالزایی در این کشور، منجر به اخذ اقامت آمریکا خواهد شد. با کسب امتیازات لازم برای سرمایه گذاری، شما می‌ توانید اقامتی دوساله برای خود و خانواده دریافت کنید. نکته جالب اینکه پس از گذشت مدتی می‌ توانید از طریق همین نوع ویزا، اقامت دائم یا همان گرین کارت آمریکا را دریافت کنید. سرمایه گذاری در آمریکا باید در قالب ایجاد کسب ‌و‌کار تجاری صورت بگیرد و کارمندانی را در این کشور استخدام کنید. به عبارتی دیگر، ارائه بیزنس پلن یا همان طرح تجاری جدید، خلاقانه و سودآور، مهم ترین شرط در ایجاد بیزنس در آمریکا است.

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج با یک شهروند آمریکایی

شاید بتوان از روش ازدواج با شهروندان آمریکایی، به عنوان یکی از سریع ‌ترین روش‌های دریافت اقامت آمریکا نام برد. در این روش شما چنانچه با یک شهروند آمریکایی ازدواج کنید پس از طی مراحلی که چندان هم سخت نیست، موفق به اخذ اقامت آمریکا خواهید شد. در این روش ابتدا برای شما ویزای K1 (نامزدی) صادر می‌ شود که اعتباری 3 ماهه دارد و به مدت ۳ ماه دیگر تحت شرایطی در خاک آمریکا قابل تمدید می باشد.

آیا مهاجرت به آمریکا از طریق تولد فرزند در خاک این کشور ممکن است؟

کشورهای مختلف جهان در خصوص اعطای اقامت و تابعیت از طریق تولد، از یکی از دو قانون خاک و خون پیروی می کنند. با توجه به اینکه در آمریکا، قانون خاک در خصوص اعطای تابعیت به خارجی های متولد شده در این کشور رعایت می شود، یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت کشور آمریکا، متولد شدن فرزند شما در این کشور است. در این صورت بدون در نظر گرفتن تابعیت والدین، نوزاد متولد شده، به محض تولد، شهروند آمریکا به حساب می ‌آید. البته والدین این فرزند هم پس از چند سال و تحت شرایطی می توانند برای اخذ اقامت دائم و یا تابعیت آمریکا درخواست دهند.

شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق پیوستن به اعضای خانواده

چنانچه یکی از اعضای خانواده شما دارای اقامت آمریکا باشد، شما نیز واجد شرایط دریافت اقامت خواهید شد. برای مثال، پدر و مادری که اقامت آمریکا را دارند، می ‌توانند به‌ راحتی برای فرزندان زیر 21 سال خود نیز اقامت دریافت کنند. روش دیگر جهت اخذ ویزا از طریق نسبت ‌های خانوادگی، زمانی است که شما از طریق خواهر یا برادر خود که مقیم آمریکا است اقدام می ‌کنید. در این روش شما می ‌توانید ویزای F4 را دریافت کنید.

اخذ اقامت آمریکا

مهاجرت به آمریکا از طریق شرکت در لاتاری چگونه ممکن است؟

از سال 1990 تا کنون، هر ساله ثبت نام لاتاری و قرعه کشی برای اخذ اقامت آمریکا انجام می‌شود و افراد زیادی از این طریق گرین کارت آمریکا را دریافت می ‌کنند. برندگان این قرعه کشی تقریبا 550000 نفر و از ملیت‌های مختلف هستند. ایرانیان نیز هر سال در این قرعه کشی شانس خود را امتحان می ‌کنند. طبق آمار هر ساله حدودا ۳ تا ۴ هزار ایرانی از این طریق موفق به دریافت ویزای آمریکا که ویزای DV نام دارد، می ‌شوند. ثبت نام لاتاری هر سال در ماه اکتبر انجام می گیرد و مدارک مورد نیاز آن شامل مدارک شناسایی و هویتی، پاسپورت معتبر، عکس، مدرک دیپلم 12 ساله و داشتن دو سال سابقه کار در طی 5 سال گذشته است.

سؤالات متداول

  • آیا می ‌توان به طور دقیق هزینه مهاجرت به آمریکا را محاسبه کرد؟

خیر.  زیرا با توجه به روش انتخابی شما جهت مهاجرت به آمریکا، این مبلغ می ‌تواند بسیار متفاوت باشد. بنابراین برای آگاهی از هزینه های مهاجرت خود بهتر است با مشاوران و متخصصین در این زمینه مشورت نمایید.

  • راحت ترین و ارزان ترین روش مهاجرت به آمریکا چیست؟

لاتاری ارزان ‌ترین و راحت‌ ترین روش‌ برای ورود به خاک ایالات متحده آمریکا و اخذ اقامت آمریکا است. البته این روش بستگی به میزان شانس شما دارد. برخی از افراد با یکبار ثبت نام در لاتاری همان سال برنده گرین کارت آمریکا می ‌شوند و برخی دیگر پس از سال‌ها تلاش و ثبت نام هر ساله، هنوز موفق به قبول شدن در این قرعه کشی نشده‌ اند.

  • آیا دارندگان اقامت آمریکا حق رای دارند؟

خیر. تا زمان اخذ شهروندی این امکان را نخواهند داشت.

  • آیا در حال حاضر و با وجود تحریم ها امکان دریافت ویزای آمریکا برای ایرانیان وجود دارد؟

بله. پس از روی کار آمدن رییس جمهور جدید، شرایط مهاجرت برای ایرانیان تسهیل شده است.

  • از چه روش ‌هایی‌ می توان به آمریکا مهاجرت کرد؟

برنامه‌ های مهاجرتی آمریکا شامل روش‌هایی همچون روش تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، لاتاری، ازدواج با شهروندان آمریکایی، استفاده از نسبت های فامیلی،و … است. شما باید ابتدا بررسی نمایید که واجد شرایط کدام نوع ویزا هستید.

سخن پایانی

مهاجرت به امریکا و دریافت اقامت و شهروندی آن، آرزوی هر فردی است. روش های متعددی برای اخذ اقامت آمریکا که با نام گرین کارت شناخته می شود در نظر گرفته شده است که بهترین آن شامل تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و یا پیوستن به اعضای خانواده در آمریکا است. دارندگان اقامت دائم آمریکا می توانند پس از چند سال، شهروندی و اخذ پاسپورت آمریکا را نیز به دست آورند. ما در این مقاله، مطالبی را در خصوص کشور آمریکا، روش‌های مهاجرت به آن و بهترین و سریع ‌ترین راه‌های دریافت اقامت آمریکا به اختصار بیان نمودیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. 

عاليان ويزا با بهره‌ گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌ روزترين و دقيق ‌ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به آمریکا را به شما عزيزان ارائه مي ‌نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي‌توانيد فرم ارزيابى آنلاین را تكميل نماييد و يا با شماره‌هاى مؤسسه و یا از طريق واتس آپ با ما تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. با تشکر از اطلاعات خوب شما
    به نظرتون با توجه به روابط این و ایران چقدر شانس ویزای تحصیلی برای ما وجود داره ؟

  2. سلام
    خيلي ممنون بخاطر اطلاعات به روز و علميتون

    ايا الان امكان درخواست ويزاي تحصيلى براى دانشجويان ايرانى هست؟ من ليسانس فيزيك خوندم ميخوام براى فوق ليسانس برم آمريكا

  3. سلام و درود فراوان در صورتی که از روش درستی اقدام بفرمایید بله

  4. سلام
    من ۲۸ سالمه مجردم و لیسانس علوم اجتماعی دارم. آیا برای فوق لیسانس می تونم فاند بگیرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *