راه های اخذ اقامت فرانسه

کشور فرانسه به عنوان سومین کشور بزرگ قارۀ اروپا یکی از زیباترین کشورها برای تحصیل و زندگی است. جمعیت کشور فرانسه ۶۹ میلیون نفر است و در همسایگی کشورهایی مثل آلمان، سوئیس و بلژیک قرار دارد. پایتخت کشور فرانسه، پاریس است و نقش مهمی در اقتصاد، فرهنگ و تجارت این کشور بر عهده دارد. سالانه افراد زیادی خواستار مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه هستند. برای مهاجرت به فرانسه راه‌های مختلفی وجود دارد. مثل مهاجرت از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری وغیره که سعی داریم در این مطلب با توجه به آخرین قوانین و تغییرات مربوط به حوزۀ دریافت اقامت فرانسه اطلاعات جامعی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. کشور‌های مختلفی از جمله کشور ایران متقاضی دریافت اقامت فرانسه هستند. در این میان دریافت اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی و همچنین از طریق تحصیل طی چند سال اخیر طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

اخذ اقامت فرانسه

در این مطلب از مجموعه مهاجرتی عالیان قصد داریم دربارۀ مهم‌ترین راه‌های اخذ اقامت فرانسه نکات مهم و کاربردی را بیان کنیم. تمام اطلاعات ارائه شده در اين مطلب توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت‌هاى رسمى كشور فرانسه گردآورى شده است.

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی
  • دریافت اقامت فرانسه از طریق تحصیل
  • اقامت در فرانسه از طریق ثبت شرکت
  • اقامت در کشور فرانسه از طریق کار
  • انتخاب کشور فرانسه برای تولد فرزند
  • دریافت اقامت فرانسه از طریق ازدواج

اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

طی سالیان اخیر بین روش‌های بسیاری که برای اخذ اقامت فرانسه وجود دارد، روش تمکن مالی با استقبال بیشتری مواجه شده است. زیرا در این روش شما نیازی به داشتن مدرک زبان خارجی نخواهید داشت و می‌توانید به راحتی دوره‌های اقامتی خود را تمدید کنید. برای اینکه شخصی بتواند از طریق تمکن مالی اقامت فرانسه را دریافت کند، باید به طور میانگین ماهیانه ۳ هزار یورو درآمد داشته باشد که این مبالغ شامل ۱۵۰۰ یورو برای همسر و ۷۵۰ یورو برای فرزند است.

شخص می‌تواند به چند طریق این میزان دارایی را برای دریافت اقامت به کشور فرانسه ثابت کند:

-می‌تواند سود سپردۀ بانک را به کشور فرانسه نشان دهد.

-رسید حقوق پس از بازنشستگی را ارسال کند.

-میزان سود سهام  از شرکت (یا هر دارایی فعال دیگر) را ارسل کند.

-اگر ملکی را اجاره داده است رسید اجاره را نشان دهد.

اخذ اقامت فرانسه
دریافت اقامت فرانسه از طریق تحصیل

کشور فرانسه شرایط بسیار مناسبی را برای اخذ اقامت تحصیلی در فرانسه فراهم کرده است. به همین دلیل اخذ اقامت از طریق تحصیل یکی از راه‌های مناسب ورود به اکثر دانشگاه‌های فرانسه است. اساتید دانشگاه‌های فرانسه معمولاً به زبان فرانسوی تدریس می‌کنند. بنابراین دانستن زبان این کشور نکتۀ بسیار مهمی است. تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی در کشور فرانسه به صورت رایگان و در برخی از دانشگاه‌ها امکان پذیر است. همچنین کشور فرانسه برای افراد بین المللی که با دریافت ویزا وارد این کشور شده‌اند، امکان اشتغال به تحصیل را نیز فراهم کرده است.

اقامت در فرانسه از طریق ثبت شرکت

اشخاصی که از نظر مالی توانایی ثبت شرکت و سرمایه‌ گذاری در کشور فرانسه را دارند، با استخدام یک فرد از اتباع فرانسه و پرداخت حقوق ماهیانه به این شخص می‌توانند اقامت فرانسه را دریافت کنند. در این حالت نیازی نیست که حتماً فرد در کشور فرانسه اقامت داشته باشد، بلکه می‌تواند از یک کشور دیگر نیز این سرمایه ‌گذاری را انجام دهد. همچنین همۀ افرادی که توانایی مالی برای دریافت این نوع اقامت را دارند، می‌توانند یکی از مشاغل این کشور را خریداری کرده و با مراجعه به این کشور مراحل قانونی آن را انجام دهند. قیمت مشاغل در کشور فرانسه متفاوت است. اما می‌تواند از ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار یورو باشد.

اخذ اقامت فرانسه

اقامت در فرانسه از طریق کار

از سال ۲۰۰۰ تاکنون میزان بیکاری در کشور فرانسه با ضریب چند درصدی کاهش پیدا کرده است. به دلیل اینکه روز به روز صنعت و تجارت در این کشور توسعه پیدا می‌کند، افراد خارجی می‌توانند برای اخذ اقامت فرانسه از طریق کار، درخواست خود را برای شغل مورد نظر برای کارفرما بفرستند. کارفرما باید شهروند کشور فرانسه و صاحب یکی از مشاغل در این کشور باشد. کارفرما زمانی می‌تواند برای یک فرد خارجی دعوتنامه ارسال کند که فردی برای شغل مورد نظر در کشور فرانسه پیدا نشود. به عنوان مثال باید آگهی مربوط به شغل خود را طی سه ماه در کشور فرانسه انتشار دهد و اگر فردی برای جایگاه شغلی مورد نظر پیدا نشد، سه ماه دیگر باید آگهی را در اتحادیه اروپا انتشار داده و در صورتی که فردی برای شغل مورد نظر پیدا نشود، دعوتنامه برای یک فرد خارجی ارسال می‌شود. فرد خارجی می‌تواند پس از هفت سال کار در کشور فرانسه اقامت این کشور را دریافت کند.

انتخاب کشور فرانسه برای تولد فرزند

این روش که چند سالی است در بسیاری از کشورهای دنیا اجرا می‌شود، روشی برای اخذ اقامت فرانسه از طریق به دنیا آمدن نوزاد در خاک این کشور است. طبق قوانین کشور فرانسه اگر پدر و یا مادر فرزند، تابعیت کشور فرانسه را داشته باشند، فرزندی که در این خاک به دنیا می‌آید نیز دارای تابعیت فرانسه خواهد بود. اما اگر پدر و مادر هر دو افرادی خارجی باشند و صرفاً فرزند خود را در این خاک به دنیا بیاورند، با پیگیری مراحل قانونی می‌توان تابعیت کشور فرانسه را به فرزند اعطاء کرد.

اخذ اقامت فرانسه
دریافت اقامت فرانسه از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه‌های اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج است. در این حالت فرد خارجی می‌تواند با یکی از اشخاصی که در کشور فرانسه اقامت دارد ازدواج کند. این فرد در صورتی که تبعۀ کشور فرانسه نباشد، باید حتماً اقامت این کشور را دارا باشد و اگر هدف از ازدواج صرفاً اخذ اقامت فرانسه است، شخص مقیم این کشور باید از نظر مالی برای مدت ۱۲ ماه بتواند همسر خود را حمایت کند. پس از آن شخص خارجی باید برای اخذ اقامت فرانسه درخواست دهد تا پس از مدتی و بنا به تأئید شرایط با این درخواست موافقت شود. اما اگر همسری که شخص خارجی برای ازدواج انتخاب می‌کند اتباع کشور فرانسه باشد، به صورت عادی مراحل اخذ اقامت فرانسه برای شخص طی خواهد شد. البته در این حالت نیز دریافت تابعیت و اقامت این کشور مدتی طول خواهد کشید.

سؤالات متداول
  • آیا با خرید ملک  نیز می‌توان اقامت کشور فرانسه را دریافت کرد؟

خیر. این روش به تنهایی نمی‌تواند راهی برای اخذ اقامت فرانسه باشد.

  • چگونه می‌توان پاسپورت کشور فرانسه را دریافت کرد؟

شما ابتدا می بایست از یکی از طرق قانونی اخذ اقامت، بطور مثال اقامت کاری فرانسه، اقامت موقت این کشور را بدست آورید و پس از اخذ اقامت دائم برای دریافت پاسپورت فرانسه اقدام نمایید.

  • آیا امکان دریافت کمک هزینه تحصیلی در فرانسه وجود دارد؟

بله در صورت داشتن شرایط لازم،سازمان‌هایی با نام CAF  می‌توانند بخشی از هزینه‌های مسکن را به دانشجویان بین‌المللی پرداخت کنند.

  • پروسه اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی چقدر زمان می برد؟

بطور میانگین حدود ۶ ماه زمان می برد.

  • هزینه تحصیل در کالج زبان فرانسه چقدر هزینه دارد؟

این هزینه با توجه به شهر محل تحصیل متفاوت است و بین ۶ تا ۹ هزار یورو متغیر می باشد.

  • حداقل سطح زبان مورد نیاز برای ورود به کالج زبان فرانسه چیست؟

سطح A2

سخن پایانی

تعداد افرادی که متقاضی تحصیل، کار و دریافت اقامت در کشور فرانسه هستند بسیار زیاد است. برخی از راه‌های دریافت اقامت فرانسه ساده و برخی تا حدودی پیچیده هستند. به عنوان مثال دریافت اقامت از طریق تمکن مالی قطعاً با سرعت و شرایط بهتری نسبت به دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری انجام خواهد شد. اطلاع از زمان و هزینۀ هر روش باید با راهنمایی و مشورت مراجع با تجربه انجام شود. اگرچه راه‌های گوناگونی برای اخذ اقامت فرانسه وجود دارد، اما بهترین راه این است که شما با دریافت مشاوره و راهنمایی از افراد آگاه با اطلاعات به روز، مسیر درستی را برای دریافت اقامت انتخاب کرده واقدامات لازم را انجام دهید.

عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقۀ موفق در حوزۀ مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق‌ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به فرانسه را به شما عزيزان ارائه می‌نمايد. جهت دريافت مشاورۀ رايگان و سريع، شما می‌توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد يا با شماره‌هاى مؤسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه های ثبت شده برای “راه های اخذ اقامت فرانسه”
  1. سلام
    با تشکر از اطلاعات مفیدتون
    با مدرک پزشکی فرانسه میشه تو هر کشور اروپایی کار کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *