بهترین راه اخذ اقامت هلند

می خواهید به هلند، انگلیسی زبان ترین کشور اتحادیه اروپا مهاجرت کنید؟ پس حتما این سوال برایتان پیش آمده است که اخذ اقامت هلند، چگونه و از طریق دریافت کدام نوع ویزا ممکن است. باید بدانید که قطعا دریافت هر ویزایی، منجر به اخذ اقامت در هلند نمی شود و شما فقط از طریق برخی روش های تعیین شده توسط دولت هلند می توانید اقامت و سپس شهروندی این کشور را دریافت کنید. اما در این بین، کدام روش بهترین است و شما را راحت تر به اقامت هلند می رساند؟ این سوالیست که ما قصد داریم در این مقاله پاسخ آن را ارائه داده و شما را در این زمینه به طور کامل راهنمایی کنیم. پس اگر می خواهید با روش های مختلف مهاجرت به هلند که منجر به اخذ اقامت این کشور می شوند آشنا شده و بهترین روش را بشناسید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور هلند برای شما گردآوری شده است.

اخذ اقامت هلند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • همه چیز درباره اخذ اقامت هلند
  • آشنایی با روش های دریافت اقامت هلند
  • بهترین روش دریافت اقامت در هلند کدام است؟
  • بررسی مزایای دریافت اقامت کشور هلند

همه چیز درباره اخذ اقامت هلند

هلند، کشوری با نرخ پایین بیکاری کمتر از ۴ درصد و داشتن اقتصادی بسیار قوی در اروپا، همواره فرصت های شغلی و تحصیلی فراوانی را در اختیار مهاجران جهان قرار داده و این کشور را به مقصد مهاجرتی محبوبی در اروپا، به خصوص برای ایرانیان، مبدل کرده است. دولت هلند، با حجم بالای پذیرش مهاجر، شرایط مناسبی را برای مهاجران جهت دریافت اقامت دائم، شهروندی و پاسپورت هلند فراهم کرده است. برای متقاضیان مهاجرت به هلند و اخذ اقامت آن، راه های مختلفی در نظر گرفته شده که بر اساس آمار به دست آمده در سال های اخیر، تحصیل، کار و سرمایه گذاری در هلند، جزو پرطرفدارترین روش های اخذ اقامت کشور هلند بوده اند. معمولا پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در هلند، امکان اخذ اقامت دائم وجود دارد. پس از 10 سال نیز فرد می تواند برای دریافت شهروندی و پاسپورت هلند اقدام کند. در ضمن، دارندگان اقامت و شهروندی هلند می توانند آزادانه و بدون نیاز به اخذ ویزا، به کلیه کشورهای حوزه شنگن سفر کنند. ما در ادامه مطلب، شما را با روش های اخذ اقامت هلند آشنا می کنیم. پس تا انتهای مطلب با ما باشید.

اخذ اقامت هلند

آشنایی با روش های دریافت اقامت هلند

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، اخذ هر نوع ویزای هلند، منجر به دریافت اقامت این کشور نخواهد شد و شما فقط با دریافت برخی از ویزاهای هلند می توانید اقامت این کشور را به دست آورید. ما در این قسمت، بهترین روش های اخذ اقامت هلند را به شما معرفی نموده و توضیحی مختصری در خصوص هر یک از این روش ها ارائه می کنیم.

1- تحصیل در هلند

بر طبق آمارهای به دست آمده، مهاجرت تحصیلی به هلند از طریق دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور، محبوب ترین روش مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت هلند است. اما تحصیل در کشور هلند به تنهایی منجر به دریافت اقامت دائم این کشور نمی شود. بر طبق قانون stay back visa ، دانشجویان پس از فارغ التحصیلی یکسال فرصت دارند تا آزادانه در این کشور بمانند و با کمپانی ها و شرکتها مصاحبه کرده و به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود باشند. چنانچه موفق به یافتن شغل مورد نظر شوند، ویزای تحصیلی هلند را به ویزای کاری این کشور تبدیل نموده و اقامت دائم دریافت خواهند کرد. آنان پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در کشور هلند، می توانند برای دریافت شهروندی و پاسپورت این کشور اقدام نمایند.

شاید بتوان با اطمینان گفت، تحصیل در برخی از رشته ها در دانشگاه های هلند، تقریبا تا 80 درصد، پیدا کردن شغل را برای دانشجویان تضمین می کند. به این صورت که یک دانشجوی بین المللی در ترم آخر دوره تحصیل خود در هلند می تواند در دانشگاه محل تحصیل، به بخش کاریابی (Job service) مراجعه نموده و بر اساس رزومه خود درخواست مشاوره کاریابی کند. در این صورت، شخص مشاور و متخصص این امر تمام تلاش خود را می نماید تا دست دانشجو را در دست بازار کار قرار دهد. آنان رزومه دانشجو را برای کمپانی های مختلف ارسال نموده و در مصاحبه دانشجو با شرکت یا کمپانی مربوطه، نهایت کمک و همکاری را با دانشجو خواهد نمود.

بنابراین تحصیل در هلند مساوی با یافتن شغل و اخذ اقامت دائم این کشور خواهد بود. دلیل دیگری که تحصیل در دانشگاه های هلند را برای دانشجویان آسان کرده و آنان را به یافتن شغل و اخذ اقامت هلند امیدوار می کند، آن است که بیش از 80 درصد از جمعیت شهرهای معروف این کشور به زبان انگلیسی مسلط بوده و حتی با لهجه ای سلیس به انگلیسی صحبت می کنند. 

به بیانی دیگر، هلند را از حیث تسلط به زبان انگلیسی، امریکای اروپا می نامند. پس کشور هلند و تحصیل در آن می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای متقاضیانی که تمایل به یادگیری زبانی غیر از انگلیسی ندارند باشد. متقاضیان می توانند برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای دانشجویی هلند و همچنین نحوه اخذ اقامت دائم هلند از طریق تحصیل در این کشور، با کارشناسان و متخصصان گروه عالیان ویزا در تماس بوده یا به سایر مقالات مرتبط با ویزای تحصیلی هلند که در وبسایت عالیان ویزا موجود است مراجعه کنند. ضمنا متقاضیان می توانند با مراجعه به وبسایت رسمی اداره مهاجرت هلند، شخصا شرایط یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی را مطالعه کرده و سپس با مشورت کارشناسان ما، نسبت به مهاجرت تحصیلی اقدام نمایند.

2- کار در هلند

پایین بودن نرخ بیکاری در کشور هلند که بر اساس آخرین آمار در سال 2023، حدود 3.60 درصد است، نشان دهنده شانس بالای متقاضیان برای یافتن کار و اخذ اقامت هلند می باشد. دریافت اقامت هلند از طریق کار، با اخذ یکی از ویزاهای کار کوتاه مدت (90 روزه)، ویزای MVV و یا ویزای GVAA، امکان پذیر است. ویزای کار کوتاه مدت هلند، با اعتبار 90 روزه برای اهداف کاری صادر می شود و تا 6 ماه قابل تمدید است. ویزای MVV مختص افرادی می باشد که قصد دارند پس از پیوستن به خانواده خود در هلند، اقدام به جستجوی کار نموده و اقامت هلند را دریافت نمایند. متقاضیان اخذ اقامت کشور هلند از طریق ویزای GVVA نیز باید ابتدا از یک کارفرما در این کشور پیشنهاد کار دریافت کرده و سپس نسبت به اخذ ویزای کاری و اقامت هلند اقدام کنند. معمولا در صورت 5 سال زندگی و کار مستمر در کشور هلند و پرداخت مالیات، اقامت دائم برای افراد صادر می شود. 

دریافت ویزای کاری هلند از طریق مشاغل زیر امکان پذیر می باشد:

  • نیروی ماهر و متخصص
  • محققان و پژوهشگران
  • کارآموزانی که به دنبال کسب تجربه و مهارت باشند
  • کار پس از فارغ التحصیلی
  • نیروی کار انتقالی درون شرکتی
  • خود اشتغالی
  • استارت آپ یا راه اندازی کسب و کار
  • مشاوران معنوی و انگیزشی
  • دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا
  • کارگران فصلی
  • تجارت بین المللی
  • شرکت های ارائه دهنده خدمات بین مرزی
  • کارفرمایان حیطه هنر و فرهنگ
  • خبرنگاران رسانه های جمعی
  • شرکت های تامین تجهیزات کارخانه ها
اخذ اقامت هلند

متقاضیان مهاجرت کاری به هلند و دریافت ویزای هلند از این طریق، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، به وبسایت رسمی اداره مهاجرت هلند مراجعه نموده و از مشاغل مورد نیاز در این کشور اطلاع کسب کنند.

3- سرمایه گذاری در هلند

سرمایه گذاری در کشور هلند، برای افرادی که سرمایه ای کافی دارند، یکی از راه های آسان جهت اخذ اقامت هلند و حتی شهروندی این کشور از طریق راه اندازی استارت آپ، ارائه طرح تجاری و یا ثبت شرکت می باشد. شهروندان خارج اتحادیه اروپا، برای سرمایه گذاری در هلند میبایست شرایط ویژه ای را داشته باشند که در این این قسمت به شرح آن میپردازیم.

– شما باید حداقل مبلغ 1.250.000 یورو را در شرکتی که مستقر در هلند است سرمایه گذاری کنید. همچنین، می توانید این مبلغ را به سرمایه ای که بر طبق وزارت اقتصاد هلند، مشمول قانون SEED می شود، اختصاص دهید. در واقع SEED نوعی صندوق مشارکت یا مشارکت قراردادی می باشد که در شرکت های هلند سرمایه گذاری می کند. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات برای مشاغل خصوصی، از این قاعده مستثنی است.

– شما باید مبلغ سرمایه گذاری را به حساب یک بانک هلندی یا بانک یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با شعبه ای در هلند واریز کنید. این شعبه توسط DNB نظارت می شود.

– ارزش افزوده ای که سرمایه گذاری شما برای اقتصاد هلند دارد، بر طبق یک سیستم امتیازدهی، توسط آژانس RVO بررسی خواهد شد. چنانچه سرمایه گذاری شما باعث ایجاد شغل در هلند شود و یا به افزایش نوآوری شرکت های هلندی کمک کند، امتیاز لازم را دریافت خواهید کرد.

– منبع سرمایه شما در خارج از کشور هلند باید مشخص باشد و از راه های نامشروع به دست نیامده باشد. نهاد IND، مسئول بررسی این موضوع است.

– شما نباید قبلا در هلند یا حوزه شنگن دچار تخلف شده و یا سابقه حضور غیرقانونی در این منطقه را داشته باشید.

شما باید هزینه درخواست سرمایه گذاری در هلند را تقریبا 2331 یورو است پرداخت کنید.

توصیه ما به علاقه مندان اخذ ویزای سرمایه گذاری در هلند آن است که برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه، ابتدا شرایط خود را برای بررسی تخصصی به کارشناسان مهاجرتی بسپارند تا بهترین روش که درصد موفقیت بالایی دارد به آنها پیشنهاد شود. کارشناسان و وکلای مجرب گروه عالیان ویزا آماده ارائه هرگونه خدمات در این زمینه هستند.

4- پیوستن به اعضای خانواده در هلند

بر طبق قانون الحاق به خانواده، دارندگان اقامت و یا شهروندی هلند می توانند برای اعضای خانواده خود شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال، درخواست ویزا دهند. پس از 5 سال اقامت در هلند و برآورده کردن همه شروط، امکان درخواست اقامت دائم هلند برای آنها نیز وجود خواهد داشت. پس شما می توانید به آسانی و بدون دردسر، با پیوستن به اعضای خانواده خود در این کشور، موفق به اخذ اقامت هلند شوید.

بهترین روش دریافت اقامت در هلند کدام است؟

باید بگوییم که بهترین روش اخذ اقامت هلند برای هر فرد متفاوت است. این بدان معناست که با توجه به متفاوت بودن شرایط افراد، یک روش می تواند برای یک فرد بهترین روش بوده و برای فردی دیگر، مناسب نباشد. لذا توصیه می شود پس از بررسی تخصصی شرایط خود توسط افراد متخصص در امور مهاجرتی و آشنا به قوانین هلند، بهترین روش که درصد موفقیت بالایی برای شما دارد را انتخاب کنید. در حالت کلی و بر اساس آمار به دست آمده در سال های اخیر، تحصیل، کار و همچنین سرمایه گذاری در هلند، جزو بهترین و پرطرفدارترین روش های مهاجرت به هلند و دریافت اقامت آن است. این در حالیست که مهاجرت کاری به هلند و پیوستن به اعضای خانواده در این کشور، جزو ارزان ترین روش های اخذ ویزا و اقامت هلند هستند. پس لازم است اهداف خود برای ورود به کشور هلند و اقامت در آن را نیز در نظر گرفته و سپس بهترین روش را انتخاب کنید. گروه مهاجرتی عالیان ویزا آماده است تا شما را در این مسیر همراهی کند.

بررسی مزایای دریافت اقامت کشور هلند

حال که به شرح همه چیز درباره اخذ اقامت هلند پرداختیم، لازم است به مزایای آن نیز اشاره کنیم. اطلاع از مزایای مهاجرت به هلند و دریافت اقامت آن باعث می شود تا با اطمینان خاطر بیش تری برای اخذ انواع ویزای این کشور اقدام نمایید. اگرچه که مزایای زندگی در هلند بسیار زیاد است، اما در این قسمت به برخی از مهم ترین آنها اشاره می کنیم:

  • امکان بهره مندی از تعادل بسیار بالای کار و زندگی در هلند
  • تسلط زیاد هلندی ها به زبان انگلیسی و عدم نیاز به یادگیری زبان جدید
  • بهره مندی از سیستم آموزشی بسیار کارآمد در هلند
  • پایین بودن جرم و جنایت در هلند
  • وجود فرصت های شغلی مناسب در هلند
  • بالا بودن درآمد در هلند در مشاغل مختلف
  • استقبال مردم هلند از مهاجران
  • بهره مندی از سیستم بهداشت و درمان عالی در هلند

سؤالات متداول

  • آیا با خرید ملک در هلند، امکان دریافت اقامت دائم وجود دارد؟

خیر. خرید ملک در این کشور یکی از راه های سرمایه گذاری می باشد اما به تنهایی منجر به اخذ اقامت هلند نمی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت از طریق خرید ملک، توصیه می شود با کارشناسان عالیان ویزا مشاوره دریافت کنید.

  • برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در هلند را دارند، نرخ مالیات چگونه است؟

به جرات می توان گفت که کشور هلند یکی از کشورهاییست که در اروپا پایین ترین نرخ مالیات را دارد. برای شرکت هایی که سود سالیانه تا حداکثر 200000 یورو داشته باشند، نرخ مالیات فقط 20 درصد است.

  • آیا در هر یک از روش های مهاجرت به هلند، امکان همراه بردن خانواده وجود دارد؟

بله. تقریبا در تمامی روش های مهاجرتی، فردی که اقامت هلند را دریافت کرده است می تواند با اثبات تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های زندگی خانواده خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به این کشور بیاورد. در ضمن، همسر وی نیز می تواند اجازه کار در این کشور را دریافت نماید.

  • آیا در صورت دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های هلند، دریافت ویزا قطعی است؟

بله

  • آیا امکان اخذ ویزای همراه در ویزای تحصیلی وجود دارد؟

بله

  • هزینه درخواست اقامت دائم هلند چقدر است؟

برای افراد بالای 18 سال، حدود 210,00 یورو است.

سخن پایانی

اخذ اقامت هلند مهم ترین هدف هر فردی است که قصد مهاجرت به هلند و زندگی دائمی در این کشور را دارد. متقاضیان می توانند از طریق تحصیل، کار و سرمایه گذاری در هلند، اقامت موقت این کشور را به دست آورند و پس از چند سال کار و زندگی مستمر در این کشور، درخواست اقامت دائم دهند. 10 سال پس از اخذ اقامت دائم نیز امکان دریافت شهروندی و پاسپورت هلند وجود دارد. ما در این مقاله، هر آنچه باید در خصوص دریافت اقامت هلند و بهترین روش های آن می دانستید را برایتان شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد. چنانچه قصد دارید به هلند مهاجرت کنید اما در خصوص انتخاب روشی که برایتان بسیار مناسب است مردد هستید، ابتدا شرایط خود را برای بررسی های تخصصی به کارشناسان باتجربه ما بسپارید و سپس با اطمینان به سال ها تجربه و عملکرد موفق ما، بهترین راهکارمهاجرتی را دریافت کنید. ما به شما اطمینان می دهیم که روش پیشنهاد شده به شما توسط تیم مجرب عالیان ویزا، بالاترین درصد موفقیت را به همراه خواهد داشت و شما را بدون دردسر به رویایتان در هلند خواهد رساند. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با شماره های موسسه تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند. در ضمن، ما یک فرم ارزیابی رایگان در وبسایت برای شما قرار داده ایم که پس از تکمیل آن توسط شما، تیم عالیان ویزا آن را بررسی نموده و سریعا با شما تماس خواهند گرفت. توصیه می کنیم تا با استفاده از این فرصت طلایی، آینده خود را تضمین کنید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *