همه چیز در مورد اقامت خودحمایتی اسلواکی

اسلواکی، کشوری معروف به قلب اروپا با حدود 5.4 میلیون نفر جمعیت از غرب با جمهوری چک و اتریش، از شرق با اوکراین، از جنوب با مجارستان و از شمال با لهستان همسایه است. این کشور عضو اتحادیه اروپا، ناتو، سازمان ملل و بسیاری از نهادهای بین‌المللی است. هزینه مقرون‌به‌صرفه زندگی و تحصیل در کنار نیاز بالای اسلواکی به نیروی کار باعث افزایش توجه مهاجران به این کشور شده است. به‌طوری‌که حتی برخی از صاحبان سرمایه و افراد دارای تمکن مالی به دنبال اخذ اقامت دائم و شهروندی اسلواکی از طریق برنامه اقامت خودحمایتی اسلواکی هستند. هرچند امکان اخذ اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی وجود دارد اما این برنامه مهاجرتی با اقامت تمکن مالی که کشورهایی همچون اسپانیا، فرانسه، پرتغال، اتریش و یونان ارائه می‌دهند کاملاً متفاوت است. ما در این مقاله به بررسی نحوه اخذ اقامت اسلواکی از طریق خودحمایتی می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور اسلواکی، گردآوری‌شده است.

اقامت خودحمایتی اسلواکی

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مقایسه اقامت تمکن مالی اسلواکی با سایر کشورهای اروپایی
  • مهاجرت به اسلواکی از طریق تمکن مالی
  • مزایای اخذ اقامت اسلواکی از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت

مقایسه اقامت تمکن مالی اسلواکی با سایر کشورهای اروپایی

مهاجرت به اروپا پدیده‌ای است که در سال‌های اخیر به‌وضوح افزایش یافته است. از دانشجویان گرفته تا کارمندان حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران همه و همه به دنبال فرصتی برای مهاجرت به اروپا هستند. بااین‌حال روند مهاجرت زمان‌بر و در برخی موارد دشوار است؛ به همین جهت بسیاری از علاقه‌مندان به دنبال ساده‌ترین راه برای دریافت اقامت اتحادیه اروپا هستند. دراین‌بین بهترین و سریع‌ترین روش اخذ اقامت کشورهای اروپایی سرمایه‌گذاری‌های هنگفت یا اخذ اقامت خودحمایتی است. برخی از کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، پرتغال، اتریش، فرانسه، یونان و ایتالیا برنامه مهاجرتی تحت عنوان ویزای طلایی یا اقامت تمکن مالی ترتیب داده‌اند. در طی این برنامه سرمایه‌گذاران می‌توانند به‌محض سرمایه‌گذاری به مقدار مشخصی، اقامت دائم یا شهروندی این کشورها را دریافت کنند و از مزایایی مشابه شهروندان این کشورها مانند تحصیل رایگان، اجازه کار، اجازه خرید ملک و مراقبت‌های بهداشتی بهره‌مند شوند. 

هرچند جزئیات این برنامه در کشورهای ذکرشده نیز با یکدیگر متفاوت است. ازآنجاکه برخی کشورهای اروپایی اقامت تمکن مالی را ارائه می‌دهند این‌طور تصور شده است که اقامت خودحمایتی اسلواکی نیز ممکن است و افراد به‌محض سرمایه‌گذاری کارت اقامت دائم و شهروندی اسلواکی را دریافت می‌کنند، درحالی‌که اساساً برنامه مهاجرتی به نام اقامت خودحمایتی اسلواکی وجود ندارد. البته اسلواکی برای جذب سرمایه‌گذاران و صاحبان کسب‌وکارها، تسهیلاتی را در روند مهاجرتی درازای فعالیت‌های تجاری آن‌ها در این کشور ارائه می‌دهد. متقاضیان دارای تمکن مالی که خواستار اخذ اقامت دائم اسلواکی هستند باید از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت مجوز اقامت دریافت کنند.

اقامت خودحمایتی اسلواکی

مهاجرت به اسلواکی از طریق تمکن مالی

اسلواکی کشوری با اقتصاد توسعه‌یافته و عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو است. وجود نیروی کار ماهر، نرخ مالیات ثابت و موقعیت جغرافیایی مطلوب از مزایای اصلی اسلواکی برای سرمایه‌گذاران خارجی است. اسلواکی در حال تبدیل‌شدن به یکی از رهبران جهان در صنعت خودروسازی است. اسلواکی به سرمایه‌گذاران امکان دسترسی به کیفیت زندگی بالا و خدمات آموزشی و بهداشتی بی‌عیب و نقص را می‌دهد. درحالی‌که هیچ برنامه اخذ شهروندی و تابعیت اسلواکی به‌محض سرمایه‌گذاری وجود ندارد، دولت اسلواکی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی، به آن‌ها تسهیلاتی در روند اخذ تابعیت این کشور ارائه می‌دهد. به‌عنوان‌مثال افرادی که به سرمایه‌گذاری‌های عمده در اسلواکی روی می‌آورند از شرط اقامت 8 ساله در اسلواکی برای اخذ تابعیت معاف هستند. اقامت خودحمایتی اسلواکی از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت (کارآفرینی) یا خرید شرکت در اسلواکی امکان‌پذیر است.

  • سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به اخذ اقامت در اسلواکی باید حداقل 100 میلیون یورو دریکی از شرکت‌های اسلواکی سرمایه‌گذاری کنند و حداقل 300 شغل ایجاد کنند. درازای این سرمایه‌گذاری هنگفت سرمایه‌گذاران می‌توانند کارت اقامت اسلواکی را به مدت 1 تا 2 سال دریافت کنند که قابل تمدید است. پس از 5 سال اقامت در اسلواکی نیز واجد شرایط اقامت دائم این کشور خواهند بود و از شرط تسلط به زبان اسلواکی و 8 سال اقامت در اسلواکی برای اخذ شهروندی معاف خواهند شد.
  • علاقه‌مندان به اقامت خودحمایتی اسلواکی همچنین می‌توانند به‌جای سرمایه‌گذاری در یک شرکت موجود، شرکت خود را راه‌اندازی نمایند. در این شرایط باید یک طرح تجاری قوی ارائه کنند و حداقل درآمد خالص سالانه آن‌ها از شرکت خود 12500 یورو پس از کسر مالیات باشد تا امکان تمدید مجوز اقامت خود را داشته باشند.

مزایای اخذ اقامت اسلواکی از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت

تمامی اتباع اتحادیه اروپا و همچنین اتباع خارج از اتحادیه اروپا می‌توانند در اسلواکی سرمایه‌گذاری کنند یا شرکت خود را ثبت نمایند. هرچند اسلواکی به‌طور مستقیم ویزای خودحمایتی یا تمکن مالی صادر نمی‌کند اما هنوز هم مقصد تجاری بسیاری از سرمایه‌گذاران است. دولت در برنامه اقامت خودحمایتی اسلواکی در رقابت با برنامه تمکن مالی فرانسه، اتریش، یونان و اسپانیا مزایایی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است تا توجه آن‌ها را به خود جلب کند، برخی از این مزیت‌ها عبارت‌اند از:

  • امکان الحاق خانواده به متقاضی اصلی (در موارد سرمایه‌گذاری عمده از متقاضی برای الحاق اعضای خانواده‌اش هیچ مبلغ اضافی دریافت نمی‌شود.)
  • سرمایه‌گذاران و صاحبان شرکت‌ها می‌توانند شعبه‌های دیگر خود را در سراسر اتحادیه اروپا تاسیس کنند.
  • نرخ پایین مالیات
  • نرخ پایین فساد مالی و اقتصادی و درنتیجه امنیت کسب‌وکارها
  • ارائه وام مسکن 30 ساله با سود 1.29% در سال به سرمایه‌گذاران و مؤسسان شرکت‌ها
  • امکان تحصیل رایگان برای خانواده متقاضی
  • اجازه کار برای تمام اعضای خانواده متقاضی
اقامت خودحمایتی اسلواکی
سؤالات متداول
  • آیا اقامت خودحمایتی اسلواکی امکان‌پذیر است؟

خیر دولت اسلواکی برنامه‌ای تحت این عنوان ارائه نمی‌دهد.

  • حداقل میزان سرمایه‌گذاری در شرکت‌های اسلواکی برای اخذ اقامت چقدر است؟

متقاضی باید حداقل 100 میلیون یورو در یک شرکت تاسیس شده در اسلواکی سرمایه‌گذاری کند.

  • آیا امکان اخذ اقامت در اسلواکی از طریق خرید ملک وجود دارد؟

خیر، البته با سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها یا ثبت شرکت و کارآفرینی می‌توانید مقیم اسلواکی شوید.

  • کدام کشورهای اروپایی برنامه اقامت خودحمایتی ارائه می‌کنند؟

اسپانیا، پرتغال، اتریش و فرانسه.

  • پرطرفدارترین نوع شرکت در اسلواکی چیست؟

معمولاً انتخاب متقاضیان، ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اسلواکی است.

سخن پایانی

اسلواکی هیچ برنامه‌ای تحت عنوان برنامه اقامت خودحمایتی اسلواکی ندارد. بااین‌حال، به‌عنوان یکی از قدرت‌های اقتصادی اروپا و کشوری کم‌جمعیت برای توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خود، سعی در جذب سرمایه‌گذاران سراسر جهان دارد. برنامه سرمایه‌گذاری اسلواکی مستقیماً باعث اخذ تابعیت و اقامت دائم این کشور نمی‌شود اما مزیت‌هایی ازجمله امکان اخذ وام مسکن با سود سالانه حداکثر 2 درصد، کاهش سال‌های انتظار برای اخذ تابعیت و امکان الحاق خانواده بدون نیاز به پرداخت مبلغ اضافی در این برنامه وجود دارد. اگر قصد دارید صرفاً از طریق تمکن مالی و بدون نیاز به ورود سرمایه به اروپا مهاجرت کنید، کشورهای پرتغال، اسپانیا، اتریش، ایتالیا، یونان، اسپانیا و فرانسه را به شما توصیه می‌کنیم که اقامت از طریق تمکن مالی و خودحمایتی را ارائه می‌دهند. ویزای عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و باده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به اقامت خودحمایتی در کشورهایی همچون اسلواکی، فرانسه، اتریش و اسپانیا را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *