مراحل اخذ اقامت فرانسه با خرید ملک

ممکن است برای شما هم این سوال پیش آید که آیا فرانسه برنامه ویزای طلایی و فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری و اقامت با خرید ملک ارائه می‌دهد یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم که مهاجرین می توانند در فرانسه ملک خریداری کنند اما این امر تضمینی برای اخذ کارت اقامت یا ویزای شنگن نیست و صرفاً شما را صاحب ملک در فرانسه می کند. در این مقاله به نحوه اخذ اقامت فرانسه با خرید ملک می پردازیم. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور فرانسه گردآورى شده است.

اقامت فرانسه با خرید ملک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط اخذ اقامت فرانسه با خرید ملک
  • مزایای خرید ملک در فرانسه
  • مراحل دریافت اقامت فرانسه با خرید ملک
  • هزینه خرید ملک در فرانسه

شرایط اخذ اقامت فرانسه با خرید ملک

خرید ملک به عنوان راهی برای اخذ اقامت فرانسه نیست بلکه یکی از روش های سرمایه گذاری در فرانسه است. شهروندان خارجی مجاز به خرید ملک در فرانسه هستند. البته خرید این خانه به این معنی نیست که شما می توانید به طور دائم در فرانسه زندگی کنید. اگر می خواهید در فرانسه خانه بخرید، ابتدا باید از طریق اقامت خود حمایتی یا همان تمکن مالی فرانسه استفاده کنید. زمانی که با استفاده از این روش در فرانسه اقامت گرفتید، می توانید در فرانسه ملک بخرید. اگر تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که از طریق خرید ملک در فرانسه ویزا بگیرید در اشتباه هستید و بهترین جایگزین برای شما این است که از روش تمکن مالی اقدام کنید.

اقامت فرانسه با خرید ملک

مزایای خرید ملک در فرانسه

فرانسه کشوری زیبا و توریستی است که یکی از اعضای قدیمی اتحادیه اروپا است. اگرچه اخذ ملک به متقاضیان اجازه اقامت مستقیم در فرانسه را نمی دهد، آنها می توانند از راه های دیگری اقامت بگیرند. اقامت فرانسه با خرید ملک ، به عنوان کشوری توسعه یافته و صنعتی، مزایای بی شماری را برای متقاضیان فراهم می کند که یکی از آن ها را می توان یکی از برترین مزیت های خرید ملک در فرانسه ضمن استفاده از ویزای شنگن دانست. در زیر به برخی از مزایای خرید ملک در فرانسه اشاره می شود.

  • امکان دریافت ویزای توریستی با سهولت بیشتر
  • امکان ارائه سند ملکی در فرانسه برای اخذ ویزای تمکن مالی فرانسه
  • اجازه ثبت شرکت در فرانسه
  • عدم نیاز به حضور در فرانسه
  • امکان اجاره ملک
  • عدم نیاز به سابقه سفر به فرانسه

مراحل دریافت اقامت فرانسه با خرید ملک

برخلاف برخی از کشورهای اروپایی دیگر مانند اسپانیا و پرتغال، فرانسه ویزای طلایی برای خرید ملک ارائه نمی‌دهد، بنابراین شرایط خرید خانه در فرانسه ، به این معنی نیست که شما به‌طور خودکار واجد شرایط دریافت اقامت این کشور هستید. شما می‌توانید بدون داشتن شهروندی در فرانسه ملک بخرید، اما برای زندگی در این کشور باید ویزا بگیرید و سپس مراحل درخواست اقامت دائم را طی کنید. شما ممکن است پس از 5 سال زندگی در فرانسه، واجد شرایط دریافت شهروندی فرانسه باشید. البته در برخی شرایط مانند ازدواج با یک فرانسوی یا درصورتی‌که یکی از اعضای خانواده شما تابعیت فرانسه را داشته باشند، مدت‌زمان دریافت اقامت دائم فرانسه، اندکی کمتر خواهد بود.

متوسط قیمت املاک در فرانسه

در فرانسه، مانند بسیاری از کشورها، قانون خاصی برای خرید خانه وجود دارد. البته، خریداران ملک هنگام خرید خانه به طور خودکار در فرانسه اقامت نمی گیرند، اما اگر می خواهید خانه ای در فرانسه بخرید، اولین قدم این است که نشان دهید هیچ مانع قانونی برای انجام این کار وجود ندارد. این موضوعی بسیار ضروری است که بسیاری از افراد به آن توجه ندارند، بنابراین توصیه می شود از خدمات مشاوره ای عالیان ویزا برای اخذ اقامت فرانسه با خرید ملک استفاده کنید.

خرید ملک در فرانسه و همچنین فرآیند اقامت فرانسه با خرید ملک یک فرآیند حقوقی پیچیده است. سالانه افراد زیادی به دنبال خرید خانه در فرانسه هستند. از آنجایی که این مهاجران با قوانین فرانسه آشنا نیستند، افراد سودجوی متعددی می توانند از آنها سوء استفاده کنند. در نتیجه، معمولاً کار با یک وکیل با تجربه که در زمینه خرید و فروش املاک در فرانسه و همچنین مراحل مهاجرت مهارت دارد، توصیه می شود. در نتیجه برای اطمینان از صحت مدارک و همچنین پرداخت های دولتی برای ملک مورد نظر، ضروری است که از وکیلی با تجربه در قوانین ذکر شده استفاده کنید تا به مشکلی برنخورید.

به طور کلی، پروسه دریافت اقامت فرانسه از طریق خرید ملک برای شهروندان خارجی شامل موارد زیر می شود:

در مرحله اول فرد پس از خرید ملک در فرانسه (یا اجاره خانه به مدت یکسال)  از طریق روش تمکن مالی فرانسه اقامت یک ساله در قالب ویزای نوع D اخذ می کند. مهم ترین هدف این است که بتوانید هزینه های زندگی در فرانسه را بدون نیاز به کار تامین کنید. این موضوع را می توان با داشتن توانایی مالی و نشان دادن تمکن کافی انجام داد.

اقامت فرانسه با خرید ملک

متقاضی پس از دریافت ویزای نوع D مجوز اقامت خود را تمدید می کند و ویزای نوع D را به کارت اقامت یک ساله تغییر می دهد. این کارت اقامت هر سال قابل تمدید است. پس از 5 سال اقامت در فرانسه، داوطلب واجد شرایط درخواست اقامت دائم است و در صورت تمایل، نیز می توانید ملک خود را در فرانسه بفروشید. متقاضیان می توانند یک شرکت در فرانسه تاسیس کنند و پس از ۶ سال پرداخت مالیات بر درآمد و کار در فرانسه، می توانند برای پاسپورت و شهروندی اقدام کنند. پروسه ذکر شده نوعی روش مهاجرت از طریق ویزای خود حمایتی یا همان تمکن مالی فرانسه است و به صورت مستقیم از طریق خرید ملک در فرانسه اقامت تعلق نمی گیرد.

صاحبان املاک به طور خودکار حق اقامت دائم در فرانسه را ندارند. اما با داشتن ملک می توانید اقامت توریستی یا تمکن مالی فرانسه را دریافت کنید که قابل تمدید است. یک فرد خارجی می تواند با خرید ملک واجد شرایط و اخذ کارت اقامت، کسب و کار خود را در فرانسه ثبت کند و پس از پرداخت مالیات و کسب درآمد در فرانسه می تواند برای تابعیت فرانسه و پاسپورت اقدام کند.

هزینه خرید ملک در فرانسه

خرید خانه در فرانسه با برخی هزینه ها همراه است. قبل از اینکه به این هزینه های جانبی نگاه کنیم، بیایید نگاهی به هزینه املاک در فرانسه بیندازیم. اگر می خواهید ملکی در فرانسه بخرید و در آنجا زندگی کنید، بدانید که قیمت ملک با توجه به موقعیت جغرافیایی و شهر، امکانات ارائه شده در ملک، سال ساخت ملک و اندازه ملک متفاوت است و کاملا به شما بستگی دارد. در واقع، تقاضای خرید ملک در فرانسه در سال های اخیر کاهش یافته است. بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از بانک های این کشور، تقاضا برای وام برای خرید ملک در فرانسه بیش از 42 درصد کاهش یافته است. هزینه خرید ملک در فرانسه به صورت زیر است:

  • هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر پاریس: 10375 یورو
  • هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از شهر پاریس: 7349 یورو

پس از بررسی هزینه اولیه خرید ملک در فرانسه، هزینه های جانبی خرید ممکن است ارزیابی شود. هزینه بیمه خانه، هزینه تمبر و مسائل حقوقی و اداری آن، کمیسیون مشاوران املاک، حق الوکاله و مالیات آن همگی می توانند در تصمیم گیری تاثیرگذار باشند.

آپارتمان ها در پاریس به ویژه در بین سرمایه گذاران خارجی املاک و مستغلات محبوب هستند. قیمت آپارتمان در پاریس یکی از گران ترین آپارتمان ها در اروپا است. مناطق 6 و 7 با قیمت متوسط هر متر مربع تقریباً 10600 یورو پرهزینه ترین آپارتمان ها را دارند. از سوی دیگر، قیمت ویلا حتی گرانتر است و هر متر مربع آن 11200 یورو قیمت دارد. به دلیل موقعیت مکانی پاریس، بسیاری از افراد می خواهند با خرید ملک در فرانسه اقامت کنند و درک قیمت آپارتمان یا ویلا می تواند بسیار مفید باشد.

سؤالات متداول
  • هزینه های جانبی خرید ملک در فرانسه کدام اند؟

هزینه کمیسیون مشاور املاک، دفاتر اسناد رسمی، وکلا، مالیات، بیمه و سایر هزینه های جزئی

  • آیا در خرید ملک در فرانسه محدودیتی وجود دارد؟

خیر، شما حتی می توانید با ویزای توریستی وارد فرانسه شوید و به هر میزانی که می خواهید ملک خریداری نمایید.

  • آیا برای خریدن ملک در فرانسه محدودیت سنی وجود دارد؟

متقاضی خرید ملک در فرانسه می بایست حداقل 18 سال سن داشته باشد.

  • آیا از طریق خرید ملک در فرانسه می توان اقامت این کشور را اخذ نمود؟

خیر، خرید ملک منجر به کسب اقامت دائم فرانسه برای شما نمی شود اما کار شما را برای اخذ ویزای توریستی و یا اقامت تمکن مالی آسان تر می کند.

  • آیا امکان انجام کار با خرید ملک در فرانسه وجود دارد؟

خیر

سخن پایانی

فرانسه الزامات سرمایه گذاری بین المللی را رعایت می کند. همچنین دارای شاخص های قضایی و اقتصادی مطلوبی است که معمولا برای سرمایه گذاران خارجی جذاب است. در نتیجه، ممکن است یک مقصد مهاجرت و سرمایه گذاری مناسب باشد. از آنجایی که با خرید ملک نمی توان اقامت فرانسه را دریافت کرد و برای دریافت اقامت فرانسه با خرید ملک باید از یک روش واسطه اقدام کرد، توصیه می شود ابتدا از طریق روش خود حمایتی یا تمکن مالی در فرانسه اقدام کنید و اقامت دریافت کرده و سپس برای خرید ملک در این کشور اقدام کنید. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به فرانسه را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *