آشنایی با انواع ویزای پرتغال

کشور پرتغال در امتداد ساحل اقیانوس اطلس و در جنوب غربی اروپا واقع شده است، بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دارد، زبان رسمی آن پرتغالی است؛ همچنین این کشور عضو اتحادیه اروپا و ناتو است. اقتصاد پرتغال بیشتر وابسته به مشاغل خدماتی است و صنایعی مانند خودروسازی، نرم‌افزار و گردشگری هم در این کشور رونق زیادی دارند. اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور را دارید برای آشنایی با انواع ویزای پرتغال در ادامه مطلب با ما همراه باشید. توجه داشته باشید که كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور پرتغال، گردآورى شده است.

انواع ویزای پرتغال

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مهاجرت به پرتغال
  • انواع ویزای پرتغال
  • ویزای اقامت کوتاه مدت پرتغال
  • ویزای اقامت موقت پرتغال
  • ویزای اقامت طولانی مدت پرتغال
  • مدارک لازم برای دریافت ویزای پرتغال
  • هزینه ویزای پرتغال

مهاجرت به پرتغال

پرتغال با داشتن آب و هوای گرم، غذاهای لذیذ و ارائه خدمات باکیفیت، به مکانی محبوب برای مهاجران تبدیل شده است. در واقع بیش از 662 هزار نفر از جمعیت کشور پرتغال، افراد خارجی هستند و حدود 6.5 درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند. بیشتر مهاجران در شهرهای بزرگی مثل  لیسبون، فارو، ستوبال و پورتو زندگی می‌کنند. اتباع کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند می‌توانند برای کار، تحصیل، پیوستن به خانواده و… در صورت داشتن معیارهای خاصی به پرتغال مهاجرت کنند. کشور پرتغال خدمات اقامتی، رفاهی و آموزشی خوبی در اختیار مهاجران قرار می‌دهد؛ هرچند افرادی که با دریافت ویزای پرتغال به این کشور مهاجرت کرده‌اند، محدودیت‌هایی هم دارند؛ برای مثال افراد خارجی نمی‌توانند در انتخابات محلی رای بدهند.

انواع ویزای پرتغال

انواع ویزای پرتغال

ویزاهای پرتغال به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • ویزای اقامت کوتاه مدت که با عنوان ویزای شنگن هم شناخته می‌شود و اعتبار آن حداکثر تا 90 روز است.
  • ویزای اقامت موقت با اعتبار حداکثر 1 سال.
  • ویزای بلند مدت که با عنوان ویزای اقامتی هم شناخته می‌شود و اعتبار آن بیش از 1 سال است.

در ادامه با انواع ویزای پرتغال بیشتر آشنا خواهید شد.

ویزای اقامت کوتاه مدت پرتغال

ویزای اقامت کوتاه مدت پرتغال یا ویزای شنگن که حداکثر تا 90 روز اعتبار دارد، برای اهدافی مانند گردشگری دیدارهای خانوادگی، تجاری، کار موقت، ترانزیت فرودگاهی و… صادر می‌شود و یکی از دسته بندی های انواع ویزای پرتغال است. با دریافت ویزای شنگن اجازه سفر کردن به کشورهای منطقه شنگن را پیدا می‌کنید. ویزای شنگن به شما این امکان را می دهد که در طول مدت ویزا به سفر کنید. متقاضیان باید حداقل 15 روز و حداکثر 6 ماه قبل از سفر خود برای دریافت این ویزای پرتغال درخواست دهند. 

در ادامه می‌توانید با انواع ویزای شنگن پرتغال آشنا شوید:

  • ویزای کوتاه مدت برای مقاصد عمومی: این یک ویزای 90 روزه برای افرادی است که می‌خواهند برای گردش، ملاقات با خانواده و کار یا تجارت کوتاه مدت به پرتغال سفر کنند.
  • ویزای کار فصلی: این ویزا که فقط در فصل‌های خاصی ارائه می‌شود، مخصوص افرادی است که قصد دارند در بخش‌هایی مانند کشاورزی، جنگلداری، شکار یا ماهیگیری، صنایع غذایی، مشروبات الکلی یا تنباکو، خرده فروشی، ساخت و ساز و… در پرتغال فعالیت کنند.
  • ویزای ترانزیت فرودگاهی: با دریافت این ویزا فرد می‌تواند در صورت لزوم در بخش بین‌المللی فرودگاه و بدون ورود به منطقه شنگن، پرواز خود را جابجا کند. این ویزا برای همه مسافرانی که در یکی از فرودگاه‌های منطقه شنگن پرواز خود را تغییر می‌دهند ضروری است.
ویزای اقامت موقت پرتغال

افرادی که ویزای موقت پرتغال را دریافت می‌کنند، می‌توانند حداکثر به مدت 1 سال در پرتغال بمانند. با داشتن این نوع ویزای پرتغال، می‌توانید برای مدت کوتاهی این کشور را ترک کنید. همه اتباع کشورهای غیراتحادیه اروپا که بیش از 90 روز و کمتر از یک سال در پرتغال می‌‎مانند، به ویزای اقامت موقت نیاز پیدا خواهند کرد. برای دریافت این ویزا باید حداقل 30 روز قبل از تاریخ سفر درخواست خود را ارسال کنید. 

انواع ویزای اقامت موقت پرتغال را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

  • ویزای کار موقت: این ویزا برای هر شغلی در پرتغال با اعتبار 90 روز تا 1 سال صادر می‌شود. ویزای کار موقت مخصوص افرادی است که قصد دارند به کار فصلی طولانی مدت، خوداشتغالی، فریلنسری، کارهای علمی یا آکادمیک، فعالیت‌های ورزشی در سطح آماتور یا هر نوع کار دیگری بپردازند که به مهارت خاصی نیاز دارد.
  • ویزای تحصیلی: این ویزا مخصوص تمام دوره‌های تحصیلی است که حداکثر تا 1 سال طول می‌کشند و به تائیدیه‌ای از سوی دانشگاه یا موسسه آموزشی موردنظر نیاز دارد. افرادی که قصد دارند دوره‌های کارآموزی، آموزش حرفه‌ای و… را بگذرانند هم می‌توانند از این ویزا استفاده کنند.
  • ویزای درمانی: این ویزای پرتغال مخصوص افرادی است که می‌خواهند در پرتغال تحت درمان  قرار بگیرند یا قصد دارند یکی از اعضا خانواده خود را برای درمان در پرتغال همراهی کنند.
انواع ویزای پرتغال
ویزای اقامت طولانی مدت پرتغال

یکی از انواع ویزای پرتغال ویزای طولانی مدت این کشور است که مخصوص افرادی است که قصد دارند بیش از 1 سال در این کشور اقامت کنند. ویزای اقامت طولانی مدت پرتغال با اهداف مختلفی صادر می‎شود و دارنده آن باید برای دریافت مجوز اقامت پرتغال به اداره مهاجرت این کشور درخواست ارسال کند. 

انواع ویزای طولانی مدت پرتغال را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

  • ویزای کار: این نوع ویزا مخصوص افرادی است که قصد دارند به صورت بلندمدت یا دائمی در پرتغال مشغول به کار شوند و اعتبار آن بیش از 1 سال است. متقاضی برای دریافت این ویزا باید قرارداد کار یا ارائه خدمات خود را ارسال کند.
  • ویزای تحصیلی: این نوع ویزا برای تحصیل در دوره‌هایی اعطا می‌شود که بیش از 1 سال طول می‌کشند و برای تمام سطوح تحصیلی، از دبیرستان گرفته تا دکتری، ارائه می‌شود. برای دریافت این ویزا باید مدرکی مبنی بر پذیرش در دوره یا دانشگاه موردنظر خود ارائه دهید.
  • ویزای آموزش حرفه‌ای، کارآموزی یا کار داوطلبانه: این ویزای بلند مدت، مخصوص افرادی است که قصد دارند آموزش حرفه‌ای دریافت کنند یا کارآموزی بدون حقوق و کار داوطلبانه برای یک موسسه خیریه یا سازمان غیردولتی انجام دهند که انجام آن بیش از 12 ماه طول می‌کشد.
  • ویزای پیوستن به خانواده: اعضا خاواده افراد مقیم پرتغال که از کشورهای غیراتحادیه اروپا هستند، برای دریافت اقامت پرتغال باید درخواست ویزای پیوستن به خانواده بدهند.
  • ویزای بازنشستگی (D7، تمکن مالی یا خودحمایتی): این ویزا مخصوص افرادی است که می‌توانند بدون کار کردن یا استفاده از خدمات رفاهی پرتغال، در این کشور زندگی کرده و هزینه‌های زندگی خود را برای مدتی طولانی تامین کنند.
  • طرح ویزای طلایی: این طرح برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در پرتغال طراحی شده است. بر اساس این طرح، سرمایه‌گذاران خارجی با خرید ملک، خرید سهام هتل و پروژه‌های بزرگ عمرانی یا سرمایه‌گذاری تا یک سقف مشخص در پرتغال (حداقل سرمایه موردنیاز در طرح ویزای طلایی پرتغال در حال حاضر 280 هزار یورو است) می‌توانند اجازه اقامت در پرتغال را دریافت کرده و سپس برای دریافت شهروندی کامل پرتغال درخواست دهند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای پرتغال

مدارکی که برای دریافت انواع ویزای پرتغال نیاز دارید، ممکن است با توجه به نوع ویزایی که برای آن درخواست می‌دهید متفاوت باشند؛ اما یک سری مدارک کلی وجود دارند که در زیر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید:

  • فرم پر شده درخواست ویزا
  • دو عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبری که حداقل 6 ماه اعتبار و دو صفحه خالی داشته باشد
  • کپی ویزاهای قبلی
  • بیمه درمانی مسافرتی پرتغال
هزینه ویزای پرتغال

هزینه دریافت ویزای پرتغال، با توجه به نوع ویزایی که برای آن درخواست می‌دهید متفاوت خواهد بود. 

در جدول زیر می‌توانید هزینه دریافت ویزاهای مختلف را مشاهده کنید.

نوع ویزاهزینه دریافت ویزا به یورو
ویزای کوتاه مدت یا شنگن80
ویزای اقامت موقت75
ویزای اقامت طولانی  مدت90
سؤالات متداول
  • چند نوع ویزای پرتغال وجود دارد؟

ویزاهای پرتغال به سه دسته ویزاهای کوتاه مدت یا شنگن، ویزاهای موقت و ویزاهای طولانی مدت تقسیم می‌شوند.

  • هزینه دریافت ویزاهای پرتغال چقدر است؟

هزینه دریافت ویزای کشور پرتغال با توجه به نوع ویزایی که انتخاب می‌کنید، بین 75 تا 90 یورو است.

  • بهترین ویزای پرتغال برای اقامت دائمی چیست؟

بهترین روشی که برای اقامت دائمی در پرتغال وجود دارد، استفاده از طرح ویزای طلایی از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور است. بعد از دریافت ویزای طلایی، می‌توانید برای دریافت شهروندی این کشور درخواست دهید.

  • آیا برای دریافت ویزای تحصیلی پرتغال به مدرک زبان نیاز داریم؟

بله، برای دریافت ویزای تحصیلی پرتغال و تحصیل در دانشگاه‌های معتبر این کشور باید به زبان انگلیسی یا پرتغالی تسلط داشته باشید.

سخن پایانی

افرادی که قصد سفر، مهاجرت و دریافت اقامت کشور پرتغال را دارند، می‌توانند با بررسی انواع ویزای پرتغال که در این مطلب در مورد آن‌ها توضیح دادیم، ویزای مناسب خود را انتخاب کنند. هزینه و مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای شما با توجه به نوع ویزایی که برای آن درخواست می‌دهید متفاوت است؛ همچنین امکان دریافت شهروندی پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد.

عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصيلى به پرتغال را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *