آیا تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان امکانپذیر است؟

اسپانیا کشوری غنی از لحاظ فرهنگ، سنت و آداب و رسوم و همچنین دانشگاه های بسیار مطرح در سطح جهانی است. اسپانیا برنامه های آموزشی در موضوعات مختلف ارائه می دهد. هزاران دانشجو از سراسر جهان هر ساله به اسپانیا سفر می کنند تا در یکی از 76 دانشگاه معتبر آن تحصیل کنند. شرکت در آزمون های آیلتس و تافل و گرفتن نمره بالا دغدغه بسیاری از دانشجویان ایرانی و مانعی بزرگ برای آن ها برای تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود. یکی از بهترین راه حل ها برای رفع مانع فوق، تحصیل در اسپانیا بدون داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل می باشد. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور اسپانیا گردآورى شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان با ما همراه باشید.

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان
  • شرایط تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان
  • دانشگاه های اسپانیا بدون مدرک زبان
  • مدارک اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان

به طور کلی داشتن مدرک زبان در پرونده فرد چه اسپانیایی چه انگلیسی شانس ویزا را افزایش می دهد. با این حال، برخی از دانشگاه ها نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند. معمولاً آموزش زبان در دوره های این کالج ها گنجانده می شود. به عنوان مثال، اکثر کالج ها اسپانیایی و انگلیسی را به دانشجویان آموزش می دهند. دانستن زبان اسپانیایی شانس ورود به دانشگاه دولتی را افزایش می دهد اما ضروی نیست و فقط در حد مصاحبه سفارت داشتن دانش زبان انگلیسی یا اسپانیای کمک فراوانی به وی می کند. یکی دیگر از عوامل مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که حتی اگر مدرک زبان ندارید، می توانید برای تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا اقدام کنید.

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

همانطور که قبلا گفته شد، دانشجویان می توانند به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی در اسپانیا تحصیل کنند. افراد ترجیح می دهند به زبان انگلیسی مطالعه کنند زیرا با آن آشنایی دارند و یادگیری یک زبان جدید مانند اسپانیایی می تواند دشوار و زمان بر باشد. در برخی از دانشگاه های این کشور، زبان انگلیسی یک گزینه برای دانشجویان است. اسپانیا یکی از شناخته شده ترین کشورهای اتحادیه اروپا است که دارای طیف گسترده ای از مراکز دانشگاهی است. متقاضیانی که مدرک زبان ندارند هم می توانند در اسپانیا تحصیل کنند.

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک کاملا مقرون به صرفه است. بدون مدرک آیلتس می توانید با شرکت در کلاس های زبان در این کشور ویزای دانشجویی دریافت کنید. در حال حاضر برای دریافت ویزای دانشجویی اسپانیا نیازی به مدرک زبان نیست. برای شرکت در کلاس های زبان انگلیسی باید دانش اولیه زبان انگلیسی را داشته باشید. متقاضیان دارای مدرک زبان برای ورود به موسسات و اخذ ویزای دانشجویی روند آسان تری خواهند داشت. علاوه بر این، در حالی که اکثر دوره ها به زبان اسپانیایی تدریس می شوند، تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان هم ممکن است.

شرایط تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

برای تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید. در اینجا تعدادی از محبوب ترین گزینه ها برای ادامه تحصیل در اسپانیا بدون آیلتس آورده شده است.

  1. انگلیسی یا اسپانیایی زبان مادری شماست

در سراسر جهان، 450 میلیون نفر وجود دارد که به زبان مادری خود یعنی اسپانیایی صحبت می کنند. اگر زبان مادری شما اسپانیایی یا انگلیسی است، می توانید بدون نیاز به مدرک زبان تافل یا آیلتس در اسپانیا تحصیل کنید.

  1. مهارت خود در زبان اسپانیایی را نشان دهید.

اگر اسپانیایی صحبت می کنید، می توانید در آزمون بین المللی DELE شرکت کنید تا در دانشگاه های اسپانیا پذیرش بگیرید. برای مقطع لیسانس به گواهینامه DELE B2 و برای برنامه تحصیلات تکمیلی به گواهی DELE C1 نیاز دارید.

  1. دوره مقدماتی زبان اسپانیایی را بگذرانید

شما می توانید در یک دوره مقدماتی زبان اسپانیایی ثبت نام کنید تا مهارت خود را به سطح مورد نیاز موسسه ای که می خواهید برای آن درخواست دهید افزایش دهید. دانشگاه نبریجا در اسپانیا یکی از دانشگاه هایی است که چنین دوره های آمادگی را ارائه می دهد. بدون شک، این یکی از بهترین راه های تحصیل در اسپانیا بدون آیلتس است.

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

4. داشتن دیپلم از یک مدرسه اسپانیایی زبان

اگر دیپلم تحصیلات متوسطه از یک مدرسه تخصصی زبان اسپانیایی دارید، برای پذیرش در دوره کارشناسی در اسپانیا نیازی به ارائه مدرک دیگری مبنی بر مهارت زبان ندارید. چنین آموزشگاه های زبان تخصصی در سرتاسر جهان وجود دارد، بنابراین این گزینه کاملا امکان پذیر است.

  1. ارائه گواهینامه جایگزین بین المللی

اگر می‌خواهید در یک برنامه کارشناسی که به زبان انگلیسی در دانشگاهی در اسپانیا تدریس می‌شود، پذیرش بگیرید، می‌توانید جایگزین دیگری برای آیلتس برای اثبات مهارت انگلیسی خود تهیه کنید.

اگرچه بسیاری از کالج ها برای تعیین میزان مهارت انگلیسی شما نیاز به نمره آیلتس یا تافل دارند، اما شما می توانید بدون مدرک زبان در اسپانیا تحصیل کنید. برخی از آنها در صورت ارائه مدرکی از دوره قبلی به زبان انگلیسی شما را می پذیرند. اگر برای مثال در موسسات آموزشی انگلیسی زبان تحصیل کرده اید، این می تواند نشان دهنده توانایی زبان شما باشد. با این وجود، تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا امکان پذیر است.

می توانید از کالج یا دانشگاه خود گواهی درخواست کنید. این گواهی تایید می کند که شما در این موسسه تحصیل کرده اید و به زبان انگلیسی مسلط هستید. این مدرک ممکن است توسط برخی از دانشگاه ها به جای آزمون های اضافی پذیرفته شود. شما باید تأیید کنید که این گواهی را در سربرگ رسمی موسسه خود دریافت کرده اید و توسط یکی از مقامات موسسه شما امضا شده است.

حضور در کالج اسپانیایی ممکن است یک دوره مقدماتی در این زبان برای شما فراهم کند. بسیاری از موسسات در سراسر جهان چنین دوره هایی را ارائه می دهند. چنین دوره هایی ممکن است توسط مراکز مختلف آموزش زبان در کشور مورد نظر شما ارائه شود. اگر در کالج های اسپانیایی شرکت می کنید می توانید بدون شرکت در آزمون تافل یا آیلتس در اسپانیا تحصیل کنید. علاوه بر این، در دانشگاه اسپانیا که در آن ثبت نام کرده اید، می توانید دوره زبان مقدماتی را بگذرانید.

دانشگاه های اسپانیا بدون مدرک زبان

دانشگاه های ذکر شده در زیر طبق اطلاعات وب سایت رسمی خود، به طور خاص به نمرات آیلتس به عنوان مدرک زبان انگلیسی، نیاز ندارند.

  1. دانشگاه آنتونیو دو نبیریا

این دانشگاه کوچک در سویا، اندلس، به دلیل داشتن مرکز تخصصی آموزش زبان اسپانیایی، یکی از جذاب ترین مدارس برای دانشجویان بین المللی بوده است. 

برخی از محبوب ترین برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند عبارت‌اند از:

  • برنامه یکپارچه علوم ارتباطات
  • برنامه یکپارچه هنر و ادبیات
  • برنامه یکپارچه مدرسه پلی تکنیک
تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

سطح مورد نیاز زبان انگلیسی فقط B2 است و هیچ شرط خاصی در مورد آیلتس وجود ندارد.

  1. دانشگاه پابلو دو اولاوید

دانشگاه Pablo de Olavide عمدتاً به دلیل طیف گسترده ای از برنامه های خود به زبان اسپانیایی محبوب است. برخی از این ها شامل برنامه های تحصیلات تکمیلی مانند برنامه مطالعات اسپانیایی و برنامه زبان و فرهنگ اسپانیایی است. همچنین انواع مختلفی از دوره های آمادگی به زبان اسپانیایی به همراه گواهینامه های بین المللی TEFL و TESOL وجود دارد.

  1. دانشگاه والنسیا

طبق آخرین آمار، دانشگاه والنسیا، دانشگاه اسپانیایی است که بیشترین پذیرش بین المللی را دارد. اکثر دانشجویان بین المللی تحت برنامه Erasmus به دانشگاه می آیند. مهمتر از همه، هیچ شرایط خاصی برای مدرک زبان برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد. با این حال، توصیه می شود که دانش اولیه زبان اسپانیایی را داشته باشید.

  1. دانشگاه سالامانکا

این سومین دانشگاه قدیمی اروپا است که در یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا، سالامانکا واقع شده است. محبوب ترین برنامه های کارشناسی برای دانشجویان بین المللی در رشته بهداشت و پزشکی و زبان و فرهنگ اسپانیایی است. هیچ اطلاعاتی در مورد شرایط خاص صلاحیت زبان برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد.

مدارک اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان

اخذ پذیرش و اخذ ویزا دو فرآیند مستقل اما به همان اندازه مهم هستند. اکنون در بسیاری از کشورها امکان درخواست پذیرش بدون مدرک زبان وجود دارد. اما سوال اصلی این است که آیا اخذ ویزا به همین سادگی است؟ خیر، تمامی کشورهای حوزه شنگن برای ویزا شرایط خاصی دارند. اکثر کشورها قبل از ورود به دانشگاه اصلی برنامه های آموزش زبان دارند، اما اکثر سفارت های اروپایی در زمینه صدور ویزا برای دانشجویان ایرانی بسیار سخت گیر هستند.

برای اخذ ویزای تحصیلی کشور متمدن اسپانیا اگر مدرک پیش دانشگاهی ندارید لازم است در آزمون‌ های ورودی دانشگاه‌ های این کشور شرکت کنید و از حداقل یک دانشگاه نامه پذیرش دریافت کنید. آماده سازی مجموعه‌ ای از اسناد و مدارک که در لیست زیر به اختصار شرح خواهیم داد برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا از الزامات اولیه است:

  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • ترجمه رسمی شناسنامه و مدارک شناسایی
  • ارائه گذرنامه معتبر همراه با چند دوره کپی
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به بیماری HIV
  • نامه تمکن مالی از بانک
  • ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی با ریز نمرات و ترجمه به اسپانیایی
تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

اکثر دوره های کارشناسی در اسپانیا به زبان اسپانیایی تدریس می شود. این دوره ها از متقاضیان می خواهند که دیپلم بگیرند، دوره کالج را در اسپانیا بگذرانند و سپس در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند. بسیاری از کالج ها نیز آموزش زبان اسپانیایی را ارائه می دهند. دانش آموزان برای شرکت در آزمون Selectividad یا EvAU در طول دوره کالج، که معمولاً حدود 9 ماه طول می کشد، آماده می شوند. تحصیل در مقطع کارشناسی در اسپانیا به طور معمول چهار سال طول می کشد و هزینه های دانشگاه بین 2000 تا 4000 یورو در هر سال است.

برای پذیرش در دوره کالج و دریافت ویزای دانشجویی اسپانیا، نیازی به مدرک زبان انگلیسی و یا اسپانیایی ندارید. البته باید قبل از شروع کالج، یادگیری اسپانیایی را شروع کنند تا درک بهتری از زبان داشته باشند.

در اسپانیا، دوره های تحصیلات تکمیلی به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی (و برخی دوره ها به هر دو زبان) در دسترس است. در اسپانیا، دوره کارشناسی ارشد معمولاً دو سال طول می کشد و هزینه های دانشگاه بین 6000 تا 4000 یورو در سال است.

بدون ارائه مدرک زبان، ادامه تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا امکان پذیر است. در اسپانیا دوره های دکترا معمولا به زبان انگلیسی تدریس می شود. همچنین بسیاری از برنامه های دکترا مبتنی بر تحقیق هستند و نیازی به دوره ندارند. دوره دکتری تمام وقت در این کشور سه سال طول می کشد و قدم اول برای اخذ پذیرش در این مقطع یافتن استاد راهنما یا همان سوپروایزر می باشد.

سؤالات متداول
  • چه کسانی می توانند بدون مدرک زبان در اسپانیا تحصیل کنند؟

افرادی که بتوانند مهارت خود را در زبان اسپانیایی نشان دهند یا به زبان انگلیسی بتوانند در سفارت اسپانیا به سوالات افسر ویزا پاسخ دهند.

  • کدام یک از دانشگاه های اسپانیا بدون مدرک زبان پذیرش دارند؟

دانشگاه آنتونیو دو نبیریا، دانشگاه پابلو دو اولاوید، دانشگاه والنسیا، دانشگاه سالامانکا.

بله

  • اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا چقدر زمان می برد؟

حدود ۶ ماه

  • مدت و هزینه دوره های زبان آموزی اسپانیا چه قدر می باشد؟

دوره های زبان به صورت دوره های فشرده و نیمه فشرده و دوره های بعد از ظهر می باشد و برای یک دوره ۱ ساله حدودا ۵۰۰۰ الی ۶۰۰۰ یورو هزینه دارد.

سخن پایانی

با خواندن این مقاله دیگر می دانید که تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است. مطمئن شوید دانشگاه مد نظر شما آیا پذیرش بدون آیلتس برای دانشجویان بین المللی را می پذیرد یا خیر تا تحصیلات عالی خود را در یکی از بهترین مکان های جهان دنبال کنید. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصيلى به اسپانیا را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *