جدیدترین شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا 2024

ایتالیا، یکی از بهترین کشورها برای شروع تحصیلات باکیفیت و مقرون به صرفه، به شمار می رود.  برنامه های آموزشی رایگان در ایتالیا به گونه ای طراحی شده اند که بدون تحمیل بار مالی زیاد به دانشجویان، فرصتی را برای تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور فراهم می کنند. برخی از بورسیه های ارائه شده در دانشگاه های این کشور ممکن است تنها هزینه ‌های تحصیل را پوشش دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است شامل پوشش هزینه هایی مانند مسکن، کتاب و حمل و نقل دانشجویان نیز شوند. مقدار و نوع حمایت مالی ارائه شده به منابع مالی، سطح علمی برنامه و نیازهای مالی دانشجو بستگی دارد. برای بررسی شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا و آشنایی با انواع بورسیه های این کشور، همراه ما در ادامه مقاله باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور ایتالیا گردآوری شده است.

تحصیل رایگان در ایتالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • دریافت بورسیه برای تحصیل رایگان در ایتالیا
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های ایتالیا به صورت رایگان
  • چالش های تحصیل رایگان در کشور ایتالیا چیست؟

دریافت بورسیه برای تحصیل رایگان در ایتالیا

بورسیه ‌های تحصیلی، کمک‌ های مالی هستند که دانشجویان با استفاده از آن‌ها می ‌توانند بدون نگرانی در مورد عواقب مالی و هزینه های تحصیل و زندگی، در دانشگاه ایتالیایی موردعلاقه خود تحصیل کنند. بورسیه ها عموماً به صورت آنلاین در وب سایت ها یا پورتال های برخی از دانشگاه ها قابل بررسی هستند. برخی از این کمک های مالی ممکن است هزینه های شهریه، مسکن و حمل و نقل دانشجویان را به طور کامل پوشش دهند و امکان تحصیل رایگان در کشور ایتالیا را برای دانشجویان بین المللی فراهم کند.

به طور کلی، بورسیه ها معمولاً از طریق دانشگاه و در قالب کمک هزینه به دانشجویان ارائه می شوند. اما برخی از نهادها نیز مانند بانک های خصوصی یا سایر سازمان های دولتی، بورسیه های متنوعی را برای دانشجویان در نظر می گیرند.  

تحصیل رایگان در ایتالیا

در ایتالیا، دانشگاه هایی مانند دانشگاه پادوآ، بیش از یک نوع کمک هزینه تحصیلی را به دانشجویان ارائه می دهند که جزئیات آن‌ها را می توانید در وب سایت رسمی دانشگاه پادوآ بررسی نمایید. بیشترین تعداد بورسیه های تحصیلی این دانشگاه، برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است؛ با این حال، کمک هزینه هایی به دانشجویان پناهنده نیز ارائه می شود.

دانشگاه میلان نیز بورسیه های متعددی را ارائه می دهد که اغلب آن‌ها مختص دانشجویان بین المللی هستند. بر اساس اطلاعات درج شده در سایت این دانشگاه، دانشجویان بین المللی در صورت داشتن سوابق تحصیلی برجسته و گذراندن دوره لیسانس در دانشگاه کشور خود، امکان دریافت برخی از بورسیه ها را خواهند داشت.

دولت ایتالیا نیز همه ساله بورسیه های متنوعی را برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی ارائه می دهد که جزئیات مربوط به آن در وب سایت دانشگاه های دولتی این کشور قابل بررسی خواهد بود. یکی از شناخته شده ترین کمک هزینه های ملی و بین المللی ایتالیا، کمک هزینه تحصیلی “Invest Your Talent” است. برای بهره‌مندی از این بورسیه می توانید درخواست خود را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنید. در صورت موفقیت آمیز بودن پروسه درخواست، با استفاده از این کمک هزینه تحصیلی امکان تحصیل رایگان در ایتالیا را خواهید داشت.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های ایتالیا به صورت رایگان

طبق آمار به دست آمده، معمولاً تعداد متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد نسبت به سایر مقاطع بیشتر هستند. همین امر سبب شده تا بخش زیادی از بورسیه های دانشگاه های ایتالیا متعلق به دانشجویان این مقطع باشد. متقاضیانی که قصد تحصیل رایگان در ایتالیا را دارند با دریافت مدرک کارشناسی خود در کشور مبدأ، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه در مقاطع بالاتر را خواهند داشت. شناخته شده ترین بورسیه های مقطع ارشد ایتالیا توسط دانشگاه های پلی تکنیک میلان، دانشگاه بوکونی و دانشگاه پادووا ارائه می شوند. در ادامه به معرفی بورسیه های کارشناسی ارشد این سه دانشگاه ایتالیا می پردازیم :

بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی دانشگاه پلی تکنیک میلان

مبلغ بورسیه : معافیت از شهریه، 10000 یورو (11300 دلار) کمک هزینه سالانه

دانشگاه پلی تکنیک میلان (Polimi) که بهترین دانشگاه مهندسی در ایتالیا محسوب می شود، بهترین بورسیه های تحصیلی را به دانشجویان کارشناسی ارشد (MSc) ارائه می دهد. با دریافت این کمک هزینه ها، دانشجویان می توانند بدون صرف شهریه، بهترین و با کیفیت ترین آموزش ها را دریافت کنند. بورسیه تحصیلی Politecnico de Milano بر اساس شایستگی و نتایج و نمرات دانشجویان ارائه می شود. سه نوع دسته برای این بورسیه در نظر گرفته شده است که همه آن‌ها معافیت کامل از شهریه ارائه می دهند. بورسیه سطح پلاتینیوم 10000 یورو در سال، بورسیه طلایی 5000 یورو و بورسیه نقره فقط هزینه تحصیل را پوشش می دهد. برای درخواست این بورسیه، دانشجویان فقط باید هزینه اداری 200 یورویی را بپردازند.

بورسیه شایستگی دانشگاه بوکونی

مبلغ بورسیه : شهریه کامل، معافیت از هزینه، اقامت رایگان

دانشگاه بوکانی بورسیه های متنوعی را به دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد. بورسیه شایستگی Bocconi در هر دو سال تحصیلی مقطع ارشد، 14000 یورو از شهریه دانشجو را پوشش می دهد، با این حال، دانشجویان تنها در صورتی می توانند برای سال دوم خود نیز از بورسیه بهره‌مند شوند که در یک سال، 50 امتیاز یا بیشتر دریافت کرده باشند. علاوه بر این، با دریافت بورسیه شایستگی Bocconi دانشجویان تسهیلات خوابگاهی در محوطه دانشگاه را نیز دریافت می کنند. برای واجد شرایط بودن نیازی به درخواست نیست و دانش آموزان به طور خودکار انتخاب می شوند.

بورسیه بین المللی دانشگاه پادووا

مبلغ بورسیه : معافیت از هزینه تحصیل، 8000 یورو (9020 دلار) بورسیه سالانه

برنامه بورسیه بین المللی پادوآ به مدت 2 سال برای دانشجویان کارشناسی ارشد در دسترس است. دانشجویان بین المللی که در دوره های انگلیسی تحصیل می کنند واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند. ارزش این بورس تحصیلی 8000 یورو به همراه معافیت کامل از هزینه است و دریافت آن به هیچ درخواستی نیاز ندارد.

تحصیل رایگان در ایتالیا
چالش های تحصیل رایگان در کشور ایتالیا چیست؟

تحصیل رایگان در ایتالیا ، می تواند برای خیلی از دانشجویان فرصتی تکرار نشدنی به شمار بیاید. با این حال، برای آن که بتوانید واجد شرایط تحصیل رایگان ایتالیا شوید مستلزم عبور از چالش های متعددی هستید. یکی از چالش های مهمی که برای تحصیل رایگان در کشور ایتالیا پیش روی خود دارید، رقابت دانشجویان است. علاوه بر این که سیستم آموزشی ایتالیا از کیفیت بالایی در اروپا برخوردار است، دانشگاه های برتر بسیاری در این کشور واقع شده اند که رقابت برای ورود به آن‌ها در بین دانشجویان داخلی و خارجی بالا است.

چالش دیگر می تواند مربوط به آموزش به زبان شود. اگرچه بسیاری  از دانشگاه های ایتالیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند. اما، نمی توان اهمیت یادگیری زبان ایتالیایی حین زندگی در این کشور را انکار کرد. با تسلط بر زبان ایتالیایی می توانید دانش، مهارت ها و بینش های فرهنگی ارزشمندی را همراه با تحصیلات خود به دست آورید. ارتباط با افراد، مؤسسات یا جوامع دیگر می‌تواند برای آینده تحصیلی و شغلی شما نیز بسیار مفید باشد. ایجاد ارتباطات بخشی از زندگی روزمره است که شامل استفاده از مهارت‌ های بین فردی و می شود و زمانی که بخواهید در یک کشور زندگی دانشجویی خود را شروع کنید، نیاز به برقراری ارتباط با مردم جامعه خواهید داشت.

پوشش هزینه های زندگی و تفاوت های فرهنگی، دو چالش دیگری هستند که برای زندگی در ایتالیا باید در نظر بگیرید. همان‌طور که اشاره شد، اغلب بورسیه های ایتالیا امکان تحصیل رایگان در ایتالیا را برای شما فراهم می کنند، اما در برخی موارد، هزینه های زندگی به عهده خود دانشجو خواهد بود.

به طور کلی، با تحقیق و آمادگی مناسب می توانید بر این چالش ها غلبه کنید و از تجربه تحصیلی خود در ایتالیا نهایت استفاده را ببرید.

سؤالات متداول
  • آیا امکان تحصیل رایگان در ایتالیا وجود دارد؟

بله، دانشجویان بین المللی، واجد شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا هستند. دانشجویان بر اساس سوابق تحصیلی، درآمد خانواده، پتانسیل و دامنه عملکرد استثنایی تحصیلی ارزیابی می شوند تا در نهایت بتوانند بورسیه تحصیلی کامل دریافت کنند.

  • پذیرش از کدام دانشگاه های ایتالیا رایگان است؟
  1. دانشگاه مسینا
  2. دانشگاه ساپینزا
  3. دانشگاه برگامو
  4. دانشگاه پارما
  5. دانشگاه پالرمو
  6. دانشگاه پیزا
  7. دانشگاه ماسراتا
  8. دانشگاه فلورانس
  • ارزان ترین شهر ایتالیا برای دانشجویان بین المللی کدام است؟

تورین، پالرمو و ناپل ارزان ترین شهرهای ایتالیا برای زندگی هستند. هزینه زندگی در میلان کمی بالاتر از هزینه های زندگی در رم است. هزینه زندگی در فلورانس فقط کمی کمتر از هزینه زندگی در رم است. هزینه زندگی در تورین 19 درصد کمتر از فلورانس است.

  • حداقل موجودی بانکی برای ویزای دانشجویی ایتالیا چقدر است؟

دانشجویان متقاضی برنامه کارشناسی ارشد باید موجودی بانکی ۱۰ الی ۱۲ هزار یورو را در حساب بانکی خود نشان دهند.

  • دانشجویان بین المللی چقدر می توانند در ایتالیا کار کنند؟

دانشجویان بین المللی برای کار در ایتالیا نباید از سقف ساعات مقرر طبق قانون، یعنی 1040 ساعت در سال تجاوز کند. به عنوان مثال، او می تواند به مدت 12 ماه به صورت پاره وقت (20 ساعت در هفته) کار کند.

سخن پایانی

اگر شما هم قصد تحصیل در کشورهای اروپایی را دارید، اما بودجه کافی برای زندگی در کشورهای گران قیمت را ندارید، تحصیل رایگان در ایتالیا می تواند یک انتخاب عالی برای شما به شمار بیاید. همانطور که اشاره شد، رقابت برای شرکت در دوره های رایگان دانشگاه های ایتالیا بالا است. برای آنکه بتوانید شانس پذیرش خود را بالا ببرید، توصیه می شود از مشاورین حوزه مهاجرت تحصیلی ایتالیا راهنمایی بگیرید. در این خصوص، عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید. در پایان امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *