جدیدترین شرایط تحصیل رایگان در هلند 2024

برخلاف تصور رایج، با داشتن برخی شرایط، تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی میتواند رایگان باشد. دانشگاه های متعددی در این کشور وجود دارد که هزینه های تحصیلی ارزان تری را در مقایسه با سایر دانشگاه ها در اروپا از دانشجویان دریافت میکنند. حتی با انجام برخی تحقیقات، دانشجویان آینده نگر می توانند برای دریافت کمک هزینه های تحصیلی، یارانه و کمک های مالی جهت پرداخت هزینه تحصیل خود در هلند درخواست دهند. نه تنها صرف هزینه های کمتر برای تحصیل در هلند، به معنای پایین بودن کیفیت آموزش دانشگاه ها نمیباشد، بلکه دانشجویان بین المللی پول بیشتری برای کاوش در کشور و لذت بردن از مناظر و فعالیت های متعدد آن خواهند داشت. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی جدیدترین شرایط تحصیل رایگان در هلند در سال 2022 بپردازیم. اگر شما نیز قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور تاپ اروپایی را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور هلند گردآوری شده است.

تحصیل رایگان در هلند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چگونه در هلند رایگان تحصیل کنیم؟
  • محبوب ترین بورسیه های تحصیلی هلند
  • شرایط کار در حین تحصیل در هلند

چگونه در هلند رایگان تحصیل کنیم؟

ادامه تحصیل در خارج از کشور می تواند از نظر مالی هزینه بر باشد، به همین دلیل است که بسیاری از دانشگاه ها به دانشجویان بین المللی بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های مالی اعطا میکنند. دانشگاه های کشور هلند نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای جذب دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل مقرون به صرفه در این کشور هستند، به آنان بورسیه تحصیلی اعطا میکند. در واقع، اخذ بورسیه های تحصیلی هلند، یکی از بهترین راه ها برای تحصیل رایگان در هلند میباشد. دانشگاه لیدن و دانشگاه آمستردام هلند، از برترین دانشگاه های دولتی و تحقیقاتی این کشور هستند که در زمینه اعطای بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های مالی به دانشجویان بین المللی پیشرو میباشند. 

تحصیل رایگان در هلند

لازم به ذکر است که نه تنها تحصیل در هلند، مقرون به صرفه میباشد بلکه دانشجویان فرصت کار در حین تحصیل را نیز در این کشور خواهند داشت. پس اخذ بورسیه ها و کمک هزینه های مالی در کنار کار حین تحصیل، میتواند هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان بین المللی را در هلند به طور چشمگیری کاهش دهد. ما در ادامه به بررسی انواع این بورسیه های تحصیلی در هلند خواهیم پرداخت.

محبوب ترین بورسیه های تحصیلی هلند

1. بورسیه تحصیلی Erasmus

هدف از اعطای بورسیه Erasmus ، جذب دانشجویان بین المللی به کشور هلند با ارائه بورسیه تحصیلی و دوره های کارآموزی است. این بورسیه برای دوره های کوتاه مدت بوده و دوره ای که می توانید بگذرانید باید 3 تا 12 ماه طول بکشد. علاوه بر این، شما باید شرایط خاصی را که توسط دانشگاه ارائه دهنده این بورسیه تعیین میشود، برآورده کنید.

 

2. بورسیه تحصیلی Holland

این فرصت بورسیه فقط برای دانشجویانی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می آیند در دسترس است. هدف این بورسیه ترویج ادغام بیشتر فرهنگ ها در جهان است. این بورسیه به طور خاص توسط دولت هلند، و همچنین توسط وزارت آموزش، فرهنگ و علوم هلند تامین می شود. جهت دریافت ایسن بورسیه، متقاضیان باید برای یک برنامه تحصیلی تمام وقت در یکی از مؤسسات آموزش عالی هلند درخواست دهند. دارندگان این بورسیه تحصیلی، یکبار کمک هزینه 5000 یورویی را در سالهای اول تحصیل خود دریافت خواهند کرد. این می تواند کمک بزرگی برای دانشجویانی باشد که به دنبال تحصیل رایگان در هلند هستند.

 

3. بورسیه NN Future Matters

این کمک هزینه در دو قسط اعطا می شود و بسته به دوره شما، تنها بخشی از شهریه شما را پوشش می دهد. این برنامه بورسیه فقط به جمعیت خاصی داده می شود. متقاضیان دریافت این بورسیه باید واجد شرایط زیر باشند:

  • شما باید شهروند بلژیک، مجارستان، جمهوری چک، بلغارستان، یونان، ژاپن، اسلواکی، لهستان، رومانی، اسپانیا یا ترکیه باشید.
  • جهت دریافت این بورسیه برای دوره کارشناسی ارشد، باید یک دوره تمام وقت در یکی از دانشگاه های تحقیقاتی هلندی انتخاب کرده که در زمینه مدیریت ریسک، امور مالی، علم داده، اقتصاد یا کارآفرینی باشد.
  • شما باید تنها دانشجو در خانواده خود باشید، یعنی والدین یا سرپرستان شما مدرک لیسانس (یا معادل آن) نداشته باشند.
  • شما همچنین باید شرایط خاص موسسه انتخاب شده را برآورده کنید.
تحصیل رایگان در هلند

بورسیه تحصیلی NN Future Matters کمک هزینه ای معادل 5000 یورو و همچنین یک مدرس خصوصی برای دانش آموزی که بورسیه تحصیلی دریافت می کند ارائه می دهد.

 

4. بورسیه  Orange Tulip

این کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان با استعداد این فرصت را می دهد که در هلند به صورت رایگان تحصیل کنند. دانشجویان کشورهای مختلف واجد شرایط این فرصت بورسیه هستند. با این حال، مقدار بورسیه تحصیلی به دوره تحصیلی که دنبال خواهید کرد و همچنین کشور خود بستگی دارد. یک ویژگی منحصر به فرد جالب برای این بورسیه وجود دارد و آن این است که می توان این بورسیه را تغییر داد و با برخی از نیازهای دانش آموز تنظیم کرد.

سایر بورسیه های خاص که توسط دانشگاه های هلند ارائه شده و شرایط تحصیل رایگان در هلند را فراهم میکنند، به شرح زیر میباشند (برای بررسی دقیق تر، به وبسایت دانشگاه ارائه دهنده بورسیه مذکور مراجعه کنید یا با کارشناسان گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید) :

  • University of Maastricht High Potential Scholarships
  • TU Delft Excellence Scholarships
  • Eric Bleumink Scholarships at University of Groningen
  • Amsterdam Excellence Scholarship
  • Wageningen University And Research
  • The Global Study Awards
  • Radboud Scholarship Programme (Master’s)
  • Radboud Scholarship Programme
  • Fulbright-Radboud Scholarships

شرایط کار در حین تحصیل در هلند

چنانچه در اخذ بورسیه تحصیلی موفق نشدید، گزینه دیگری نیز برای تامین هزینه تحصیل خود در هلند دارید. گزینه دیگر برای شما این است که در حین تحصیل در هلند کار کنید. اگر دانشجوی خارج از اتحادیه اروپا، سوئیس یا ایالات متحده هستید، این کشور به شما اجازه می دهد 16 ساعت در هفته کار کنید. یک نکته مثبت این است که دانشجویان خارج اتحادیه اروپا می توانند در فصل تابستان، شغل تمام وقت داشته باشند، که به آنها کمک می کند برای ترم آینده پس انداز کنند. بورسیه هایی که در قسمت قبل به آن اشاره شد، ممکن است تمام هزینه های تحصیل در هلند را برای دانشجویان بین المللی پوشش ندهند و شرایط تحصیل رایگان در هلند را برای آنان فراهم نکنند، اما با این وجود می توانند کمک زیادی به بودجه تحصیل دانشجویان در هلند باشند.

سؤالات متداول
  • آیا تحصیل در هلند کاملا رایگان است؟

خیر. تحصیل در این کشور رایگان نمیباشد ولی دانشجویان میتوانند با دریافت بورسیه های تحصیلی، مبلغ بسیار کمی برای تحصیل در این کشور بپردازند. به عبارتی، تحصیل رایگان در هلند تنها از طریق دریافت بورسیه های تحصیلی ممکن خواهد بود.

  • آیا دانشجویانی که بورسیه تحصیلی دریافت کرده اند میتوانند در حین تحصیل کار کنند؟

بله. از آنجایی که ممکن است بورسیه های تحصیلی تمام هزینه ها را پوشش ندهند، دانشجویان میتوانند تا سقف 16 ساعت در هفته کار کنند و در تابستان نیز به طور تمام وقت به کار مشغول شوند.

  • آیا در هلند دانشگاه ارزان وجود دارد؟

بله. یکی از گزینه های کاهش هزینه تحصیل در هلند، انتخاب دانشگاه های ارزان است. این دانشگاه ها شهریه ای کمتر دریافت خواهند کرد. برای مثال، دانشگاه Leiden، شهریه دوره کارشناسی را از 542 یورو در سال و دانشگاه تحقیقاتی Wageningen نیز شهریه دوره کارشناسی را از 1.084 یورو در سال تعیین کرده است. شهریه دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه Radboud نیز از 2.209 یورو در سال شروع میشود. جهت اطلاع از جزئیات دانشگاه های ارزان هلند و انواع آن، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

  • آیا تحصیل رایگان در هلند از طریق دریافت بورسیه، محدودیت سنی دارد؟

خیر. به طور کلی دولت هلند محدودیت سنی خاصی برای تحصیل در این کشور تعیین نکرده است. اما از آنجایی که ممکن است دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه شرایط سنی تعیین کرده باشند، توصیه میشود به وبسایت دانشگاه انتخابی خود مراجعه نمایید و شزایط دریافت بورسیه را مطالعه کنید.

  • آیا تحصیل رایگان در هلند از طریق دریافت بورسیه در مقطع دکتری ممکن است؟

بله. دانشگاه Erasmus روتردام و دانشگاه آمستردام، برترین بوسیه های تحصیلی در مقطع دکتری را ارائه میدهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

سخن پایانی

کشور هلند که در سالهای 2021 و 2022، پرتقاضا ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی بوده است، شرایطی را برای تحصیل رایگان دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. دانشجویان قادر خواهند بود با دریافت بورسیه های دولتی که هزینه های تحصیل و حتی در برخی موارد با رعایت شرایط، هزینه های زندگی را نیز پوشش میدهند، به تحصیل رایگان در این کشور بپردازند. در ضمن، انتخاب دانشگاه های ارزان در هلند و همچنین امکان کار در حین تحصیل، از سایر گزینه ها جهت کاهش هزینه های تحصیل در این کشور میباشند. به طور کلی، صرف نظر ازرایگان بودن یا نبودن تحصیل در دانشگاه های هلند به واسطه ی کمک های دانشگاه ها به فارغ التحصیلان خود در ورود به بازار کار، آمار جالبی در سال2022 منتشر شده است که نشان می دهد اکثر فارغ التحصلان در دانشگاه های هلند به راحتی می توانند وارد بازار کار شوند . این به آن دلیل است که معیار های جدید بالا رفتن رنکینگ دانشگاه ها اعلام شده و یکی از موارد اصلی آن میزان ورود به بازار کار فارق التحصیلان این دانشگاه ها است. بنابراین، تمام دانشگاه ها در سطح کشور هلند مجدانه در تلاشند تا فارق التحصیلان خود را وارد بازار کار کنند در نتیجه در ترم آخر تحصیلی ،خود دانشگاه به فارغ التحصیلان خود مشاور کاریابی ارائه نموده و همچنین در راستای پیدا کردن کار و انجام مصاحبه و حتی نوشتن رزومه و غیره کمک شایانی به فارغ التحصیلان می نماید. از انجایی که تحصیل در کشور هلند به زبان انگلیسی بسیار مرسوم و رایج است ، کشور هلند یکی از پر طرفدارترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی می باشد.  ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رایگان در هلند پرداختیم و روش های تحصیل مقرون به صرفه در این کشور را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما باعث کمک به تصمیم گیری بهتر و فراهم شدن شرایط تحصیل شما مخاطب عزیز در این کشور گردد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور هلند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *