فرصت استثنایی تحصیل پزشکی در فنلاند

فنلاند بیش از اینکه یک کشور زیبا باشد، مکانی ایده آل برای دانشجویان بین المللی است. این کشور با فراهم کردن شرایط تحصیل مقرون به صرفه، همچنان متقاضیان را از سراسر جهان به خود جذب می کند. یکی از محبوب ترین دوره های ارائه شده در فنلاند، دوره پزشکی میباشد که تنها در 5 دانشگاه فنلاند ارائه میشود و رقابت برای تحصیل در این دانشگاه ها بسیار زیاد است. اما دانشجویان بین المللی همچنان فرصت خوبی برای قبولی در رشته پزشکی در فنلاند خواهند داشت. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی فرصت استثنایی برای تحصیل پزشکی در فنلاند بپردازیم و شرایط آن را بیان کنیم. اگر شما نیز به فکر تحصیل پزشکی در فنلاند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور فنلاند گردآوری شده است.

تحصیل پزشکی در فنلاند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مزایای تحصیل پزشکی در فنلاند
  • شرایط تحصیل پزشکی در فنلاند
  • برترین دانشکده های پزشکی در فنلاند

مزایای زیادی وجود دارد که باعث می شود دانشجویان بین المللی تحصیل پزشکی در فنلاند را نسبت به سایر کشورها ترجیح داده و از فرصت استثنایی تحصیل پزشکی در این کشور استفاده کنند. ما در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • شهریه و هزینه های زندگی مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی در مقایسه با سایر کشورهای اروپا و آمریکا
  • استانداردهای بالای زندگی
  • تدریس با کیفیت بسیار بالا
  • ارائه گواهینامه های معتبر بین المللی، در نتیجه شما می توانید در هر کجای دنیا کار کنید و بدون زحمت به طبابت بپردازید
  • ارائه تکنیک های آموزشی مدرن با امکانات برجسته و ابزارهای مجهز
  • فنلاند کشوری بسیار امن به ویژه برای دانشجویان بین المللی است
تحصیل پزشکی در فنلاند

شرایط تحصیل پزشکی در فنلاند

برای آنکه بتوانید از فرصت استثنایی تحصیل پزشکی در فنلاند بهره ببرید، لازم است برخی شرایط را داشته باشید:

  • متقاضیان باید دیپلم دبیرستان داشته و همچنین باید در مجموع 50 درصد از نمرات فیزیک، شیمی و زیست شناسی را کسب کرده باشند.
  • برای پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه های پزشکی فنلاند، باید بین 17 تا 25 سال سن داشته باشید.
  • متقاضیان پیش از ورود به دانشکده های پزشکی فنلاند باید یک دوره پری مدیکال را گذرانده و در آزمون ورودی شرکت کنند.

برترین دانشکده‌های پزشکی در فنلاند

1. دانشکده پزشکی دانشگاه هلسینکی (Helsinki university)

دانشگاه هلسینکی، قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه فنلاند است و بهترین دانشکده پزشکی در کشور فنلاند، در این دانشگاه واقع شده است. فارغ التحصیلان این دانشکده، میتوانند در مشاغل پزشکی، دندانپزشکی، روانشناسی و گفتار درمانی کار کنند. تحصیل در این دانشکده نیز به زبان سوئدی و یا فنلاندی امکان پذیر است. متقاضیان میتوانند جهت کسب اطلاعات در خصوص شرایط تحصیل در این دانشگاه، به وبسایت رسمی دانشکده پزشکی هلسینکی، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد مراجعه کرده و یا با کارشناسان گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایند.

https://www.helsinki.fi/en/faculty-medicine

2. دانشکده پزشکی و فناوری بهداشت دانشگاه تامپر(University of Tampere) 

دانشکده پزشکی و فناوری بهداشت دانشگاه تامپر (MET) که به ارائه آموزش با کیفیت بالا شهرت دارد، به لحاظ اعتبار، پس از دانشگاه هلسینکی فنلاند در رتبه دوم قرار میگیرد. در این دانشکده، یک مرکز آموزش و شبیه سازی مهارت ها تعبیه شده است که دانشجویان را قادر می سازد تا مهارت های بالینی را از طریق شبیه سازی و به طور ایمن، در طول تحصیل خود تمرین کنند. دروس پزشکی در این دانشکده به زبان فنلاندی تدریس میشود، بنابراین برای تحصیل در اینجا باید بتوانید به طور سلیس، فنلاندی صحبت کنید. متقاضیان میتوانند جهت کسب اطلاعات در خصوص شرایط تحصیل در این دانشگاه، به وبسایت رسمی دانشکده پزشکی تامپر، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد مراجعه کرده و یا با کارشناسان گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایند.

https://www.tuni.fi/en/about-us

3. دانشکده پزشکی دانشگاه تورکو (University of Turku)

دانشکده پزشکی دانشگاه تورکو، در سال 1943 برای رفع نیازهای کشور در طول جنگ جهانی دوم ساخته شده است. در این دانشکده، فقط 4 مدرک کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شود، و برای دریافت سایر مدارک، باید بتوانید به زبان فنلاندی تحصیل کنید. این دانشکده دارای چهار بخش پزشکی بالینی، زیست پزشکی، دندانپزشکی و علوم پرستاری بوده و انجمن هایی مانند مواد غذایی کاربردی دارد. آزمایشگاه های تحقیقاتی بسیاری نیز در این دانشکده وجود دارد. متقاضیان میتوانند جهت کسب اطلاعات در خصوص شرایط تحصیل در این دانشگاه، به وبسایت رسمی دانشکده پزشکی تورکو، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد مراجعه کرده و یا با کارشناسان گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایند.

https://www.utu.fi/en/university

تحصیل پزشکی در فنلاند

4. دانشکده پزشکی دانشگاه اولو (University of Oulu)

دانشگاه اولو یکی از بزرگترین دانشگاه های فنلاند است که دانشکده پزشکی آن، در کنار بیمارستان دانشگاه Oulu واقع شده و در مجموع حدود 13000 دانشجو دارد. این دانشکده پزشکی در فنلاند، دارای دوره های تحصیلی بسیار متنوعی در همه رشته های مرتبط با علوم بهداشتی است. علاوه بر مقطع دکتری، دوره های پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد نیز در این دانشکده ارائه میشود. تحصیل در این دانشکده عموما به زبان فنلاندی میسر است. متقاضیان میتوانند جهت کسب اطلاعات در خصوص شرایط تحصیل در این دانشگاه، به وبسایت رسمی دانشکده پزشکی اولو، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد مراجعه کرده و یا با کارشناسان گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایند.

https://www.oulu.fi/en/university

5. دانشکده پزشکی دانشگاه فنلاند شرقی(University of Eastern Finland)

این دانشگاه در سال 2010، با ادغام دانشگاه های Joensuu و Kuopio تاسیس شده است. در نتیجه، این دانشگاه در دو پردیس Joensuu و Kuopio به فعالیت خود ادامه میدهد. رشته های پزشکی و دندانپزشکی در این دانشکده نیز به زبان فنلاندی تدریس میشود. متقاضیان میتوانند جهت کسب اطلاعات در خصوص شرایط تحصیل در این دانشگاه، به وبسایت رسمی دانشکده پزشکی دانشگاه فنلاند شرقی، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد مراجعه کرده و یا با کارشناسان گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایند.

https://www.uef.fi/en/unit

سؤالات متداول
  • تحصیل پزشکی در فنلاند چند سال طول میکشد؟

مانند بسیاری از کشورهای دیگر، طول دوره پزشکی در کشور فنلاند، 6 سال است.

  • هزینه تحصیل پزشکی چقدر است؟

هزینه های تحصیل پزشکی در کشور فنلاند بسته به دانشگاه متفاوت خواهد بود. اما به طور میانگین، در حدود 13000 یورو در سال خواهد بود. البته، هنگام تحصیل در فنلاند، باید هزینه زندگی را نیز در نظر بگیرید.

  • آیا برای تحصیل پزشکی در این کشور، شرکت در آزمون ورودی اجباری است؟

بله. متقاضیان میبایست ابتدا در یک دوره پری مدیکال (پیش پزشکی) شرکت کرده و سپس در آزمون ورودی، قبول شوند.

  • آیا قبولی در رشته پزشکی در فنلاند دشوار است؟

تقریبا بله. ورود به دانشکده های پزشکی فنلاند به خودی خود یک چالش است. از آنجایی که آنها امتحانات ورودی را به طور همزمان برگزار می کنند، برای هر سال تحصیلی فقط می توانید برای یک دانشگاه درخواست دهید. در حالی که پذیرش در رشته پزشکی فنلاند، مانند سایر کشورها دشوار است، اما نرخ ترک تحصیل نسبتاً پایین میباشد. طبق یک گزارش، به طور متوسط 93 تا 95 درصد از دانشجویان هر ساله فارغ التحصیل می شوند که منجر به نرخ فرسایش تنها 7 تا 5 درصد می شود (میانگین جهانی 11٪ است). اگر قصد تحصیل پزشکی در این کشور را دارید، نگران نباشید. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا آماده ارائه هرگونه مشاوره و کمک به متقاضیان تحصیل پزشکی در فنلاند میباشند.

سخن پایانی

فنلاند علاوه بر داشتن شرایطی ایده آل برای زندگی، از استانداردهای بالایی برای تحصیل نیز برخوردار است. تحصیل در رشته پزشکی در فنلاند، محبوبیت بالایی به خصوص در بین دانشجویان بین المللی دارد. این کشور به توسعه متخصصان و پزشکان قوی و آماده در دانشکده های پزشکی خود اهمیت زیادی می دهد و تحصیل در این رشته را با شهریه ای مقرون به صرفه و حتی به زبان انگلیسی، ممکن میسازد. پنج دانشکده پزشکی معروف در کشور فنلاند وجود دارد که شرایط رقابتی را برای جذب دانشجویان ایجاد کرده اند. ما در این مقاله به معرفی دانشکده های پزشکی فنلاند و بررسی شرایط تحصیل پزشکی در فنلاند پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما به فراهم شدن شرایط تحصیل شما در فنلاند کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور فنلاند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *