language en
گروه بین المللی عالیان

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2024

هرگاه صحبت از مهاجرت کاری برای ایرانیان به میان آید، بی شک کشور کانادا به عنوان یکی از بهترین مقصدها معرفی می شود. در واقع وجود فرصت های شغلی باورنکردنی در کانادا و همچنین ارائه طرح های مهاجرتی ویژه به متقاضیان کار در این کشور باعث شده است تا کانادا برای جویندگان کار، سرزمین فرصت های طلایی باشد. کمبود نیروی کار ماهر و متخصص در اکثر صنایع و بخش های مختلف در کانادا، این کشور را به یک آهنربا برای جذب افراد با استعداد و ماهر تبدیل کرده است. دولت کانادا هر ساله لیست دقیقی از مشاغل مورد نیاز در این کشور را منتشر می کند. شما می توانید با مراجعه به این لیست، از موردنیاز بودن حرفه خود در کانادا اطمینان حاصل نموده و در صورت داشتن سایر شرایط، برای اخذ ویزای کاری کانادا اقدام نمایید. ما در مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی برخی از مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2024 بپردازیم. کسب آگاهی در این خصوص و تمرکز بر مشاغل و صنایع مورد نیاز در کانادا می تواند شانس شما را برای یافتن شغل دلخواه و شکوفایی در حیطه تخصصی خود در این کشور را افزایش دهد. گروه مهاجرتی عالیان ویزا، مطالب آورده شده در این مقاله را از وب سایت های رسمی کشور کانادا و همچنین منابع معتبر در این کشور برای شما مخاطب گرامی گردآوری کرده است.

مشاغل مورد نیاز کانادا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2024
  • پرستار ثبت نام شده (RN) در کانادا
  • توسعه دهنده وب در کانادا
  • مهندس برق در کانادا
  • راننده کامیون در کانادا
  • جوشکاری در کانادا
  • دامپزشکی در کانادا
  • برق کاران صنعتی در کانادا
  • داروسازان در کانادا
  • حسابداران در کانادا

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2024

کمبود نیروی کار در کانادا، سالهاست که عاملی برای جذب مهاجران فراوان در این کشور به شمار می رود. به همین دلیل، سیستم مهاجرتی در کانادا، بر جذب نیروی کار ماهر متمرکز شده است. برخی از مهم ترین دلایلی که مهاجران را جهت کار به کشور کانادا می کشاند عبارت اند از: کیفیت بالای زندگی در کانادا، سیستم آموزشی بینظیر، خدمات اجتماعی و رفاهی عالی، امکان کار و تحصیل به زبان انگلیسی و همچنین نرخ بیکاری پایین. بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده در سال 2024، نرخ بیکاری در کانادا حدود 5.5% می باشد که این موضوع موید اقتصاد قدرتمند و شانس بالای کاریابی مهاجرین در این کشور است. علاوه بر موارد گفته شده، مهاجرت کردن از طریق روش کاری، جز کم هزینه ترین گزینه ‌ها برای اخذ اقامت و در نهایت دریافت تابعیت کشور کانادا می باشد.

مشاغل مورد نیاز کانادا

بر اساس جدیدترین گزارش های منتشر شده در کانادا، برخی از برترین مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2024، به شرح زیر می باشند. ما در ادامه مطلب، به بررسی برخی از پرطرفدارترین این مشاغل در کانادا خواهیم پرداخت. 

  • توسعه دهنده وب
  • مدیریت منابع انسانی
  • مهندس برق
  • دامپزشک
  • افسران منابع انسانی و استخدام
  • مشاور مالی
  • داروساز
  • جوشکار
  • کارگر عمومی
  • مهندس هوافضا
  • معاونان اداری
  • تاجر
  • راننده
  • مسئول پذیرش
  • مدیر پروژه
  • مدیر توسعه کسب و کار
  • حسابدار
  • پرستار ثبت نام شده (RN)
  • استاد و مدرس دانشگاه
  • مهندس نرم افزار
  • برق صنعتی
  • مکانیک تجهیزات سنگین
  • مشاور فروش

پرستار ثبت نام شده (RN) در کانادا

مشاغل حوزه پزشکی، بهداشت و سلامت، همواره در صدر مشاغل مورد نیاز در کانادا قرار دارند. از آنجایی که بخش مراقبت های بهداشتی در کانادا با چالش های پس از همه گیری کووید-19 و همچنین افزایش جمعیت سالخورده دست و پنجه نرم می کند، پرستاران ثبت نام شده در بسیاری از استان های این کشور تقاضای بالایی دارند. با توجه به برنامه های مهاجرتی اکسپرس انتری و نامزدهای استانی (PNP) در کانادا و تمرکز بر جذب پرستاران ثبت نام شده در این طرح ها، افراد شاغل در این حرفه فرصت های عالی برای یافتن کار در کانادا خواهند داشت. پرستاران ثبت نام شده در کانادا می توانند تا 70975 دلار در سال درآمد داشته باشند.

لازم به ذکر است که علاوه بر پرستار ثبت نام شده، پرستاران عملی دارای مجوز که در کانادا با نام LPN شناخته می شوند نیز در این کشور بسیار مورد تقاضا هستند. متوسط درآمد پرستاران LPN در کانادا، 55,564 دلار در سال است.

توسعه دهنده وب در کانادا

در عصر دیجیتال امروزی، توسعه دهندگان وب، نقش مهمی در صنعت فناوری کانادا برای ایجاد و نگهداری وب سایت ها و برنامه ها ایفا می کنند. در واقع برای این افراد در سازمان های مختلف از مشاغل کوچک و متوسط گرفته تا شرکت‌های بزرگ و دولتی امکان کار کردن وجود دارد. همانطور که می دانید، توسعه ‌دهندگان وب، در برنامه نویسی یا توسعه برنامه ها به صورت تخصصی فعالیت می کنند و می توانند از طریق طرح های Global Talent Stream و همچنین طرح های استانی Nominee Program (PNP) در کانادا، به این کشور مهاجرت نموده و موفق به دریافت مجوز کار شوند. میانگین حقوق افرادی که در این حوزه تخصص دارند 96305 دلار کانادا می باشد و مشاغل مرتبط به آن شامل طراحی وب، مدیریت وب سایت و متخصص بهینه سازی موتورهای جستجو است. داشتن حداقل مدرک کارشناسی، داشتن مدرک زبان و همچنین تسلط بر زبان های برنامه ریزی مانند HTML، CSS و JavaScript، از مهم ترین شروط اخذ جاب آفر کانادا در این حرفه است.

مشاغل مورد نیاز کانادا

مهندس برق در کانادا

مهندسی برق، طراحی، تجزیه تحلیل و همچنین آزمایش سیستم های الکتریکی، نقش بسیار حیاتی و مهمی در صنایع مختلف کانادا دارند و به یکی از مشاغل مورد نیاز کانادا تبدیل شده اند. از تولید برق گرفته تا مخابرات، تخصص مهندسان برق، عملکرد ایمن و کارآمد قطعات و سیستم های الکتریکی را تضمین می کند. اهمیت این امر و کمبود مهندس ماهر در صنعت کشور کانادا باعث شده است تا مهندسی برق، به یکی از مشاغل مورد نیاز در کانادا تبدیل گردد. میانگین حقوق سالانه مهندسین برق در کشور کانادا می تواند تا 91,832 دلار در سال باشد. استان های آلبرتا، نیوفاندلند، لابرادور و ساسکاچوان در کانادا، بیشترین تقاضا را برای جذب مهندسین برق دارند.

راننده کامیون در کانادا

رانندگان کامیون برای انجام نقل و انتقالات تجاری در سراسر کشور کانادا، با نرخ خالی تقریباً 8 درصد در صنعت حمل و نقل و حمل بار، جزو مشاغل مورد نیاز کانادا هستند. به طور کلی دسته های مختلفی از رانندگان در کانادا وجود دارد که شامل رانندگان کامیون, رانندگان لیفتراک و رانندگان مسافت طولانی می باشد. اگر شما مهارت خوبی در رانندگی با وسایل نقلیه تجاری دارید شانس زیادی برای یافتن شغل در کانادا خواهید داشت. در واقع بازار کار برای رانندگان بسیار گسترده است و از آنجایی که مردم قصد جابجایی کالاها و محصولات خود را دارند، نیاز به پر کردن این موقعیت شغلی وجود دارد. گواهینامه مورد نیاز برای رانندگی در کانادا، گواهینامه رانندگی وسیله نقلیه تجاری یا گواهینامه اپراتور لیفتراک است. متوسط حقوق سالانه رانندگان در کانادا، 46828 دلار در سال می باشد. در ضمن، استان های بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد و نوا اسکوشیا در کانادا، بیشترین تقاضا را برای جذب رانندگان دارند.

جوشکاری در کانادا

با پیش بینی افزایش 23000 موقعیت شغلی برای جوشکاران در کانادا تا سال 2028، جوشکاری یکی از مشاغل مورد نیاز کانادا است. جوشکاران ماهر در استان های مختلف کانادا، به ویژه بریتیش کلمبیا و جزیره پرنس ادوارد مورد تقاضا بوده و این استان ها با کمبود نیروی ماهر مواجه هستند. از مهم‌ ترین مزایای کار به عنوان جوشکار در کانادا آن است که لزوما نیازی به ارائه مدرک دانشگاهی یا کالج نخواهد بود، اما دستمزد بسیار خوبی دریافت خواهید کرد. متوسط حقوق جوشکاران در کانادا، بین 18.00 دلار تا 41.10 دلار در ساعت می باشد. توجه داشته باشید که جوشکاری مهارتی است که نیاز به آموزش حرفه ای یا گذراندن دوره کارآموزی دارد.

دامپزشکی در کانادا

شاید به نظر نرسد اما دامپزشکی، یکی از مشاغل مورد نیاز کانادا است. علاقه مردم کانادا به حیوانات خانگی و عدم وجود دامپزشکان بسیار در این کشور، تقاضا برای جذب دامپزشکان را افزایش داده است. دامپزشکان در کانادا باید دارای مدرک تحصیلی از یک دانشکده دامپزشکی معتبر باشند. به علاوه، از آنجاییکه دامپزشکی یک شغل تحت نظارت استانی در کانادا است، دامپزشکان باید نسبت به اخذ مجوز از نهاد نظارتی در استان مربوطه خود اقدام کنند. میانگین حقوق دامپزشکان در کشور کانادا، 95804 دلار کانادا می باشد. استان های ساسکاچوان، ادمونتون و کلگری در کانادا، بیشترین نیاز به جذب دامپزشکان ماهر را دارند.

برق کاران صنعتی در کانادا

برق کاران صنعتی در نگهداری و عیب یابی سیستم های الکتریکی در تنظیمات صنعتی، نقش مهمی را ایفا می کنند. دارندگان تحصیلات و تجربه کاری مرتبط با برق کاری صنعتی در کانادا می توانند علاوه بر یافتن شغل، درآمد بالایی در این کشور نیز به دست آورند. میانگین حقوق سالانه برق کاران در کانادا، 68000 دلار است و استان های آلبرتا، نیوفاندلند، لابرادور و ساسکاچوان، بیشترین تقاضا را برای جذب برق کاران ماهر دارند.

داروسازی در کانادا

داروسازان نقش مهمی در توزیع داروها و ارائه مشاوره های بهداشتی ارزشمند دارند. با وجود چالش های بهداشتی مداوم در کانادا، داروسازی به یکی از مشاغل مورد نیاز کانادا تبدیل شده است. یک داروساز می تواند با کار در بیمارستان یا داروخانه، مسیر شغلی خود را ایجاد کند و یا داروخانه خود را در این کشور راه اندازی نماید. علاوه بر آن، داروسازان تحت نظارت استانی هستند و شرط لازم این است که مدرک داروسازی داشته باشند. در واقع برای اشتغال به عنوان یک داروساز در کانادا، لازم است مدرک داروسازی خود را دریافت نموده، در آزمون هیئت آزمایش داروسازی کانادا (PEBC) شرکت کنید و در نهاد نظارتی در استان یا قلمرو مورد نظر خود ثبت نام نمایید. گفته می شود که داروسازان در کانادا، با درآمد 89,314 دلاری در سال، جزو مشاغل پردرآمد کانادا به شمار می روند. استان های بریتیش کلمبیا، کبک و نیوبرانزویک، بیشترین تقاضا را برای جذب پرستاران در کانادا دارند.

حسابداران در کانادا

با ادامه رشد کسب و کارها در کشور کانادا، نیاز به حسابداران ماهر اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. به عبارتی دیگر، حسابداران به ثبات مالی و موفقیت شرکت ها در صنایع مختلف این کشور کمک می کنند. فرصت های شغلی برای حسابداران در کانادا، در استان های آلبرتا، بریتیش کلمبیا و کبک، بسیار زیاد است. به علاوه، متوسط حقوق حسابداران در کانادا، 56,257 دلار در سال گزارش شده است.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا
سوالات متداول
  • شرایط مهاجرت کاری به کانادا چیست؟

اخذ جاب آفر از کارفرما در کانادا، داشتن تحصیلات و سابقه کاری مرتبط، ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی، برخی از مهم ترین شرایط مهاجرت کاری به کانادا هستند.

  • بهترین راه برای مهاجرت کاری به کانادا کدام است؟

برنامه اکسپرس انتری یا همان برنامه ورود سریع و نامزدهای استانی کانادا، محبوب ترین روش برای مهاجرت کاری به کانادا هستند.

  • بهترین شغل در کانادا چیست؟

مشاغل مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و IT، همواره جزو بهترین و پردرآمدترین مشاغل در کانادا بوده اند.

  • آیا پزشکی، جزو مشاغل مورد نیاز کانادا است؟

بله. پس از همه گیری کوید19 و شیوع بیماری جدید در پی آن، نیاز به مشاغل حوزه پزشکی در کانادا به شدت بالا رفته است.

  • آیا بعد از تحصیل در کانادا امکان اخذ اقامت دائم این کشور وجود دارد؟

بله

  • نرخ بیکاری در کانادا چقدر است؟

کشور کانادا دارای نرخ بیکاری بسیار پایین و در حدود 5.5%  است.

سخن پایانی

به جرات می توان بیان کرد که کشور کانادا، یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری ایرانیان است. دلیل آن نیز این است که علاوه بر وجود روش های متنوع جهت مهاجرت کاری به کانادا ، این کشور مزایای بسیاری به مهاجران اعطا کرده و شرایط زندگی بسیار ایده آل و مطلوبی برای آنها فراهم می کند. به علاوه، میزان درآمد نیروی کار در کانادا بالا است و به مهاجران این امکان را می دهد که در رفاه در این کشور زندگی کنند. طرح اسکیلد ورکر یا همان اکسپرس انتری استانی و فدرالی، برخی از بهترین روش های مهاجرت نیروی کار به کانادا هستند. دولت کانادا هر ساله لیست دقیقی از مشاغل مورد نیاز خود منتشر می کند و به علاقه مندان این امکان را می دهد که با جستجوی حرفه و تخصص خود در این لیست و اطمینان از مورد تقاضا بودن آن در کانادا، برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام کنند. ما در این مقاله به بررسی و معرفی مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2024 پرداختیم. 

امیدواریم اطلاعات ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. شما می توانید با اخذ مشاوره تخصصی از کارشناسان و وکلای مجرب گروه مهاجرتی عالیان ویزا، ابتدا از وضعیت تقاضا در مهارت و حیطه تخصصی خود در کانادا مطلع شوید و در صورتی که تشخیص داده شود شرایط لازم را جهت مهاجرت کاری به کانادا دارید، کلیه اقدامات لازم برای شما صورت گیرد. گروه مهاجرتی عالیان ویزا با داشتن سال ها تجربه و پرونده موفق در زمینه مهاجرت به کانادا، شانس شما را برای ورود به کشور کانادا و ساختن یک زندگی ایده آل افزایش می دهد. شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و دریافت پاسخ برای سوالات خود، با شماره های موسسه تماس حاصل نموده و یا از طریق واتس اپ با ما در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. مطالبتون فوق العاده منسجم،مفید و به روز هستش و مثل بقیه سایت ها سر در گم‌ نمیکنه
    با آرزوی موفقیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *