فرصت ویژه مهاجرت ورزشکاران به کانادا

ویزای ورزشکاران کانادا در اصل همان ویزای خوداشتغالی کانادا است که توسط سرویس مهاجرت کانادا و دولت فدرال به ورزشکاران و هنرمندانی که می خواهند از طریق مسیر مهاجرتی متفاوت برای مهاجرت و اقامت دائم کانادا برنامه ریزی و اقدام کنند. در این مقاله به تمامی مراحل مهاجرت ورزشکاران به کانادا از جمله نحوه اخذ ویزای ورزشی، شرایط ویزای ورزشکاری کانادا، مدارک مورد نیاز و نحوه اخذ تابعیت خواهیم پرداخت. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور کانادا گردآورى شده است.

مهاجرت ورزشکاران به کانادا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • معرفی ویزای ورزشکاری کانادا
  • ورزشکار کیست؟
  • نحوه مهاجرت ورزشکاران به کانادا
  • چه کسانی می توانند ویزای خود اشتغالی دریافت کنند؟
  • مزایای مهاجرت به کانادا به عنوان ورزشکار
  • مراحل مهاجرت به کانادا به عنوان ورزشکار

معرفی ویزای ورزشکاری کانادا

 افرادی که در حوزه ورزشی فعالیت می کنند، مانند ورزشکاران و مربیان، می توانند از طریق برنامه خوداشتغالی فدرال به کانادا مهاجرت کنند. صرف نظر از اینکه ورزشکار هستید یا نه تقاضا برای ورزشکاران در کانادا، آن را به یک حرفه واجد شرایط برای مهاجرت تبدیل کرده است. یک ورزشکار خارجی می تواند تحت برنامه خوداشتغالی فدرال به کانادا مهاجرت کند. ورزشکاران و متخصصان در حوزه های ورزشی، مانند مربیان و داوران، یا اگر در فعالیت های فرهنگی مختلف شرکت می کنید می توانید از برنامه خوداشتغالی برای آمدن به کانادا استفاده نمایید.مهاجرت ورزشکاران به کانادا و برنامه افراد خوداشتغال کانادا یک ابتکار منحصر به فرد است که به شما امکان می دهد در صورتی که یک فرد خوداشتغال در رشته های ورزشی یا هنری/فرهنگی هستید، برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

مهاجرت ورزشکاران به کانادا

این برنامه به منظور ارتقای توسعه اقتصادی و فرهنگی و اشتغال در کانادا با جذب افراد دارای مهارت های کارآفرینی ارزشمند طراحی شده است. همچنین هدف آن توسعه فرصت های تجاری جدید و بهبود دسترسی به بازارهای رو به رشد خارجی است. برنامه خوداشتغالی برای افرادی است که می توانند تأیید کنند که در یکی از رشته های فرهنگی یا ورزشی خوداشتغال بوده اند. آنها باید ثابت کنند که می توانند پس از ورود به کانادا به شغل آزاد خود با هزینه شخصی ادامه دهند. وضعیت مالی، تسلط به زبان، سابقه کار و … آن ها باید نشان دهد که ادعاهای آنها منطقی است. این برنامه برای دور زدن قوانین مهاجرت نیست. نه تنها متقاضیانی که مدارک جعلی ارائه می کنند یا شرایط لازم را ندارند رد می شوند، بلکه ممکن است به مدت پنج سال در کانادا غیرقابل پذیرش شوند.

ورزشکار کیست؟

طبق تعریف، ورزشکار کسی است که در یک یا چند ورزش که اغلب شامل قدرت بدنی، سرعت یا استقامت است، رقابت می کند. ورزشکاران ممکن است حرفه ای یا آماتور باشند. به همین ترتیب، بیشتر ورزشکاران حرفه ای دارای فیزیک بدنی بسیار خوبی هستند که با تمرینات بدنی گسترده و تمرینات سخت همراه با رژیم غذایی سخت به دست آمده است که آنها را برای انجام فعالیت حرفه ای در ورزش خود مناسب می کند.

ورزشکاران برخی یا تمامی مسئولیت ها و وظایف زیر را انجام می دهند:

  • آنها تحت هدایت و راهنمایی یک مربی تمرین می کنند تا واجد شرایط مسابقات شوند.
  • در جلسات تمرینی و آموزشی برنامه ریزی شده شرکت می کنند.
  • شرکت در مسابقات و رویدادهای ورزشی محلی، منطقه ای، استانی، ملی یا بین المللی.
  • ارزیابی عملکرد پس از یک رویداد برای شناسایی نقاط قوت و ضعف.
  • نماینده استان یا کشور در رویدادهای ورزشی به عنوان پرچمدار

ورزشکاران در رویدادهای ورزشی رقابتی به صورت آماتور یا حرفه ای شرکت می کنند. در نتیجه، آنها در ورزش های گروهی مانند شنا، هاکی، هندبال، بیسبال، فوتبال و چوگان و غیره و یا در ورزش های انفرادی مانند بوکس، کاراته، اسکی، اسکیت، یا دو و میدانی رقابت می کنند. یا در بازی هایی مانند اسکربل، اسنوکر، پوکر یا شطرنج. بنابراین، آنها در سازمان ها با تیم حرفه ای، دولتی استخدام می شوند یا ممکن است خوداشتغال شوند.

اولاً، به عنوان یک ورزشکار، باید بتوانید توانایی خاص خود را در یک ورزش یا نوع بازی خاص نشان دهید که خصیصه بین المللی داشته باشد. پس از آن، تحت نظر مربی تحت آموزش های گسترده قرار بگیرید. قبل از اینکه بتوانید در آن ورزش شرکت کنید یا در آن ورزشکار شوید، گواهینامه آن ممکن است با یک فدراسیون ورزشی خاص دریافت شود. در کانادا پیشینه تحصیلات ورزشی و تحصیلات کالج یا دانشگاه مورد توجه قرار می گیرد.

نحوه مهاجرت ورزشکاران به کانادا

اولین مرحله در فرآیند مهاجرت ورزشکاران به کانادا محاسبه امتیاز مهاجرت به کانادا با استفاده از سیستم رتبه بندی جامع کانادا است.

در مهاجرت ورزشکاران به کانادا امتیاز CRS به موارد زیر تعلق می گیرد:

  • سن: تا 10 امتیاز
  • تحصیلات: تا 25 امتیاز
  • توانایی زبان انگلیسی یا فرانسوی: تا 25 امتیاز
  • تطبیق پذیری: تا 6 امتیاز
  • تجربه کاری: تا 35 امتیاز
مهاجرت ورزشکاران به کانادا

اگر فردی پنج سال سابقه کار خوداشتغالی داشته باشد، حداقل 35 امتیاز لازم را دریافت می کند و نیازی به امتیاز از سایر گروه ها ندارد. در مورد تسلط به زبان انگلیسی و فرانسه، هرگونه ادعای فرد در مورد سطح مهارت خود باید با نتایج آزمون قابل قبولی مانند آیلتس جنرال یا CELPIP برای زبان انگلیسی و TEF برای زبان فرانسه همراه باشد.دقت داشته باشید اگر امتیاز نمره زبان را کسب نکنید و یا به عبارتی مدرک زبان نتوانید ارائه دهید حتی اگر سایر امتیازات را کامل کسب کنید، شانسی برای دریافت این نوع ویزا نخواهید داشت.

مهاجرت ورزشکاران به کانادا بدون داشتن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی هم ممکن است، مشروط بر اینکه در درخواست اکسپرس انتری خود نمره کل CRS معقولی داشته باشید و بتوانید آستانه 67 امتیاز مهاجرت برای ویزای کار ماهر فدرال کانادا را برآورده کنید. از نظر فنی حداقل امتیاز CRS برای ارسال نمایه Athlete Canada Express Entry لازم نیست. البته، تضمین یک پیشنهاد شغلی (مستند شده به روش صحیح برای مقاصد مهاجرتی مانند LMT) به شما یک افزایش فوری 200 امتیازی می دهد، بنابراین منطقی است که این فرآیند را در اسرع وقت شروع کنید.

در هنگام درخواست، مانند سایر برنامه های مهاجرت، باید معاینات پزشکی را انجام دهید. هر یک از اعضای نزدیک خانواده که قصد دارند شما را به کانادا همراهی کنند، باید همین کار را انجام دهند. همچنین باید نشان دهید که سرمایه کافی برای حمایت از خود و سایر بستگان خود را در بدو ورود به کانادا دارید. اما هیچ حداقل سطح سرمایه گذاری تحت این برنامه لازم نیست و سرمایه مورد نیاز به ماهیت کار شما بستگی دارد. برنامه فوق العاده خوداشتغالی کانادا درهای اقامت دائم را برای هنرمندان و ورزشکاران بدون تجربه کاری کانادایی باز می کند و به افراد خوداشتغال کمک می کند تا از برخی از چالش هایی که اغلب تحت سایر جریان های مهاجرت با آن مواجه هستند اجتناب کنند.

چه کسانی می توانند ویزای خود اشتغالی دریافت کنند؟

این شامل طیف گسترده ای از مشاغل است، از جمله:

روزنامه نگاران، کتابداران، ویراستاران، تهیه کنندگان، کارگردانان، نوازندگان، طراحان رقص، نقاشان، عکاسان، تکنسین های گرافیک، گویندگان، طراحان خلاق، بازیگران، اپراتورهای دوربین ، ورزشکاران، مربیان، داوران.

در حالی که اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) این موضع را اتخاذ می کند که فقط افرادی که تحت طبقه بندی مشاغل ملی (NOC) 51 و 52 قرار دارند واجد شرایط هستند، هیچ چیزی در قانون یا مقررات وجود ندارد که این برنامه ها را به شدت محدود به این گروه های فرعی کند. متقاضی برای اینکه به عنوان یک فرد خوداشتغال شناخته شود باید معیارهای زیر را داشته باشد:

  • داشتن تجربه مرتبط حداقل دو سال در پنج سال گذشته
  • نشان دادن قصد و توانایی خوداشتغالی در کانادا
  • قصد خود را برای مشارکت قابل توجه از طریق فعالیت های خوداشتغالی فرهنگی یا ورزشی نشان دهند.
  • داشتن خصیصه بین المللی

تجربه شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • دو دوره یک ساله خوداشتغالی در ورزش
  • دو دوره یک ساله شرکت در سطح جهانی در ورزش
  • ترکیبی از یک دوره یک ساله خوداشتغالی در ورزش و یک دوره یک ساله شرکت در سطح کلاس جهانی

اگر تجربه شما در هر یک از زمینه ها بیش از دوره دو ساله باشد، می توانید امتیاز بیشتری کسب کنید. بنابراین، قبل از درخواست مهاجرت تحت این برنامه، باید سابقه کار خوداشتغالی در هنر/فرهنگ یا ورزش داشته باشید. بطور مثال اگر شناگر با استعدادی باشید اما فقط چند ماه به عنوان یک مربی خوداشتغال تجربه داشته باشید، همین امر صدق می کند.

متقاضی باید نشان دهد که قصد دارد و می تواند به فعالیت های خوداشتغالی خود در کانادا ادامه دهد. افسران مهاجرت چندین فاکتور را بررسی می کنند تا ببینند آیا متقاضی این شرایط را دارد یا خیر. به عنوان مثال، آنها تجربه متقاضی، روابط آنها با جامعه ورزشی کانادا، مکاتبات آنها با همتایان کانادایی خود و اینکه آیا یک طرح تجاری برای کاری که قصد انجام آن در کانادا را دارند ارائه کرده اند را در نظر می گیرند. افسر همچنین ارزش ورزشکار و ثبات مالی آنها را در نظر می گیرد.

مزایای مهاجرت به کانادا به عنوان ورزشکار

برای شروع، هنگامی که به کانادا مهاجرت می کنید و در نتیجه اقامت دائم کانادا را دریافت می کنید، علاوه بر موارد زیر، از مزایای بسیار زیادی برخوردار می شوید:

  • فرصتی برای زندگی و کار در یکی از بهترین کشورهای جهان
  • آزادی ورود و خروج بدون محدودیت به کانادا
  • مراقبت های بهداشتی در سطح جهانی
  • دسترسی به مزایای اجتماعی
  • اخذ تابعیت کانادا پس از ۳ سال
  • همراه بردن فرزندان تا سن ۲۱ سال
  • اجازه کار فول تایم برای متقاضی اصلی و همسر وی
مهاجرت ورزشکاران به کانادا
مراحل مهاجرت به کانادا به عنوان ورزشکار

– الزامات سن، صلاحیت، تجربه کاری و سایر موارد ذکر شده در بالا می توانند شانس شما را برای دریافت امتیازات CRS لازم افزایش دهند.

– بنابراین، مراحل زیر برای آماده سازی خود برای مهاجرت به کانادا در هر یک از مسیرهای ذکر شده در بالا ضروری است. در مرحله اول، شما باید یک ارزیابی رایگان ویزای آنلاین انجام دهید تا واجد شرایط بودن خود برای برآورده کردن شرایط مهاجرت به کانادا و اینکه آیا معیارهای لازم برای اعطای امتیاز برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک ورزشکار را دارید یا خیر مورد ارزیابی قرار گیرد.

– پس از دریافت دعوت نامه برای درخواست (ITA) از سوی اداره مهاجرت کانادا، توجه داشته باشید که تنها 60 روز فرصت دارید تا درخواست خود را به طور رسمی ارسال کنید.

– پس از تأیید صلاحیت‌های خود از طریق آزمون استاندارد، از ارزیابی گواهی‌های معادل تحصیلی و ارزیابی‌های نیروی کار ماهر اطمینان حاصل کنید.

– در نهایت، اطمینان حاصل کنید که تمام صلاحیت ها و گواهی های شما توسط ECA مربوطه و مورد تایید اداره مهاجرت کانادا ارزیابی شده است.

سؤالات متداول
  • اسم برنامه مهاجرت ورزشکاران به کانادا چیست؟

برنامه مهاجرت ورزشکاری کانادا، Self employement  یا خود اشتغالی می باشد.

  • مهاجرت ورزشکاران به کانادا چقدر زمان می برد؟

پروسه بررسی ویزای ورزشکاری کانادا، با توجه به تعداد پرونده های موجود در اداره مهاجرت کانادا متفاوت می باشد. مدت زمان بررسی این پرونده معمولا بیشتر از دوسال طول می کشد.

  • در کشور کانادا کدام رشته ورزشی مورد توجه است؟

هاکی روی یخ معمولا در رتبه اول در ورزش های کشور کانادا قرار می گیرد و مورد توجه است اما محدودیتی در رشته های ورزشی بطور کلی وجود ندارد.

  • طبق قانون کانادا چه ورزشکاری خود اشتغال می باشد؟

بر طبق قانون، ورزشکاری خود اشتغال می باشد که اولا سوابق مرتبطی در کارنامه ورزشی خود داشته باشد. ثانیا، هدف و توانایی خود اشتغالی را در خود داشته باشد و دارای یک خصیصه بین المللی باشد.

  • آیا می توانم بدون پیشنهاد شغلی به عنوان یک ورزشکار به کانادا مهاجرت کنم؟

بله. در صورتی که تمام حداقل امتیاز کل CRS مورد نیاز را در حساب اکسپرس اینتری خود برای درخواست خود کسب کرده باشید.

سخن پایانی

در پایان، ورزشکاران در کانادا تقاضای زیادی برای اخذ اقامت دارند، بنابراین، شما این فرصت طلایی را دارید که با یا بدون پیشنهاد شغلی اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. به همین ترتیب، به عنوان یک ورزشکار با مهارت های مربوطه برای کانادا، واجد شرایط مهاجرت به کانادا شوید. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت ورزشکاران به کانادا را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *