هزینه تحصیل در استرالیا برای دانشجویان بین المللی

استرالیا که به‌عنوان سرزمین سواحل شناخته می‌شود، خانه برخی از دانشگاه‌های مشهور جهان مانند دانشگاه سیدنی و دانشگاه نیو ساوت ولز است. جدا از برتری علمی و کیفیت آموزشی بالا، استرالیا محیطی چند فرهنگی دارد و به گرمی از دانشجویان سراسر جهان استقبال می‌کند. علاوه بر این، در رتبه‌بندی QS 2021، بیش از دوسوم دانشگاه‌های این کشور در صدر قرارگرفته‌اند. استرالیا با استاندارد زندگی بالا و آموزش در سطح جهانی، به‌تدریج به‌عنوان یک مقصد تحصیلی رقیب کشورهایی مانند ایالات‌متحده و بریتانیا شده است. بااین‌حال هنگام انتخاب مقصد تحصیلی، باید هزینه تحصیل در استرالیا را نیز در نظر بگیرید. تحصیل در استرالیا گران است و حدود 20 هزار دلار در سال بدون احتساب هزینه ویزای دانشجویی برای دانشجویان بین‌المللی هزینه دارد. البته هزینه‌های زندگی و تحصیل شما با توجه به عواملی مانند سبک زندگی و موقعیت مکانی، رشته و دانشگاه محل تحصیل شما متفاوت خواهد بود. ما در این مقاله به بررسی هزینه‌های تحصیل در استرالیا می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور استرالیا، گردآوری‌شده است.

هزینه تحصیل در استرالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شهریه دانشگاه در استرالیا
  • معرفی 10 دانشگاه برتر و مقرون‌به‌صرفه استرالیا
  • هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا
  • بورسیه تحصیلی در استرالیا

استرالیا با بیش از 40 دانشگاه که 3 تا از آن‌ها خصوصی و بقیه دولتی هستند، بیش از 20000 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد را به دانشجویان ارائه می‌دهد. درحالی‌که هزینه‌های این برنامه‌ها به‌طورکلی بالاست، دولت با ارائه چندین بورسیه تحصیلی در استرالیا برای دانشجویانی که قصد تحصیل در استرالیا را دارند، سنگ تمام گذاشته است. هزینه تحصیل در استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی ممکن است کمی بالا باشد، اما می‌توان از این بورسیه‌ها برای کاهش بار مالی استفاده کرد.

هزینه تحصیل در استرالیا

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی استرالیا

بودجه تمام 38 دانشگاه دولتی توسط دولت ملی استرالیا تأمین می‌شود. کیفیت دانشگاه‌های استرالیا را می‌توان از این واقعیت قضاوت کرد که از هر 100 دانشگاه برتر دنیا 7 دانشگاه در استرالیا واقع‌شده‌اند. اگر قصد برآورد هزینه تحصیل در استرالیا را دارید باید بدانید که اخذ مدرک لیسانس می‌تواند بین 10000 تا 30000 دلار استرالیا، مدرک تحصیلات تکمیلی بین 22000 تا 37000 دلار استرالیا در سال هزینه خواهد داشت. همچنین دانشجویان دکتری باید انتظار داشته باشند که برای یک سال تحصیلی خود بین 14000 تا 37000 دلار استرالیا شهریه بپردازند.

همان‌طور که در همه جای دنیا صدق می‌کند، هزینه دانشگاه‌های خصوصی بیشتر از دانشگاه‌های دولتی است. فقط یک دانشگاه غیرانتفاعی خصوصی در استرالیا به نام دانشگاه باند وجود دارد که هزینه یک سال تحصیل در آن حدود 12000 دلار استرالیا است. همچنین هزینه تحصیل در استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی کمی بیشتر از مبالغ ذکرشده خواهد بود. جدول زیر متوسط میزان شهریه را در برنامه‌ها و رشته‌های آموزشی مختلف در استرالیا نشان می‌دهد:

برنامه آموزشی متوسط ​​هزینه‌های شهریه به دلار استرالیا
 آموزش متوسطه 7800 تا 30000 دلار در سال
 دوره‌های زبان انگلیسی حدود 300 دلار در هفته
دندانپزشکی 14000 تا 37000 دلار در سال
پرستاری 20000 تا 35000 دلار در سال
مهندسی 24000 تا 38000 دلار در سال
بازرگانی 29000 تا 49000 دلار در سال

معرفی 10 دانشگاه برتر و مقرون‌به‌صرفه استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا

در تصویر بالا نام 10 تا از بهترین و برترین دانشگاه‌های استرالیا در سطح جهانی آمده است. بااین‌حال، تحصیل در این دانشگاه‌ها بدون دریافت بورسیه ممکن است بسیار پرهزینه باشد. به‌عنوان‌مثال، متوسط ​​شهریه دانشگاه ملبورن 35000 دلار استرالیا در سال، دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه سیدنی  37000 دلار و دانشگاه کوئینزلند 32000 دلار در سال خواهد بود. به همین جهت ما برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل کم‌هزینه در استرالیا هستند، فهرستی از دانشگاه‌های مقرون‌به‌صرفه استرالیا را تهیه‌کرده‌ایم.

 نام دانشگاه متوسط شهریه سالانه به دلار استرالیا
 دانشگاه نیوانگلند18000
 دانشگاه ولونگونگ16000
 دانشگاه ویکتوریا22000

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا

زندگی در استرالیا گران است و میانگین هزینه‌های ماهانه معمولاً به شهر محل سکونت شما بستگی دارد و گران‌ترین شهر این کشور سیدنی است. دانشجویان باید به‌طور متوسط جدا از هزینه تحصیل در استرالیا ، بودجه‌ای بین 2000 تا 2500 دلار استرالیا برای پوشش هزینه‌های ماهانه خود در نظر بگیرند. در ادامه مقاله به تفکیک جزئیات هزینه‌های زندگی روزمره دانشجویی در استرالیا را بررسی می‌کنیم:

1.     هزینه اقامت در استرالیا برای دانشجویان

اجاره یا خرید آپارتمان در شهرهای بزرگ و دانشجویی استرالیا هزینه هنگفتی دارد اما شما می‌توانید در خوابگاه‌های دانشجویی بمانید یا به‌صورت گروهی با دوستانتان در یک خانه زندگی کنید. برای اقامت در یک خانه باید بین 500 تا 1000 دلار در ماه، ماندن در خوابگاه‌های دانشجویی بین 300 تا 900 دلار در ماه و برای اجاره یک آپارتمان باید حدود 2000 دلار در ماه هزینه کنید.

2.     هزینه غذا در استرالیا

دانشجویانی که بودجه کمی دارند معمولاً می‌توانند از سوپرمارکت‌های ارزان‌قیمت مانند Aldi و Woolworths با قیمت 100 تا 200 دلار استرالیا مواد غذایی هفتگی خود را تهیه کنند. غذا خوردن در کافه‌ها و رستوران‌های کوچک هم می‌تواند بین 20 تا 80 دلار استرالیا در هر وعده برای شما هزینه داشته باشد.

3.     هزینه حمل‌ونقل در استرالیا

هنگام محاسبه هزینه تحصیل در استرالیا باید هزینه حمل‌ونقل را هم در نظر بگیرید. اکثر دانشگاه‌های استرالیا برای دانشجویانی که دور از دانشگاه زندگی می‌کنند یا می‌خواهند تا دیروقت در دانشگاه بمانند، تسهیلات حمل‌ونقل فراهم می‌کنند. بااین‌حال برای حمل‌ونقل عمومی باید بین 30 تا 70 دلار در ماه هزینه کنید. اگر علاقه‌مند به صرفه‌جویی هستید و می‌خواهید تناسب‌اندامتان را هم حفظ کنید می‌توانید با قیمت 40 دلار در ماه دوچرخه کرایه کنید.

4.     هزینه‌های اضافی و پس‌انداز

شما باید برای کتاب‌های درسی خود حدود 500 تا 1000 دلار استرالیا در سال هزینه پرداخت کنید. البته بسیاری از مغازه‌ها در داخل و اطراف دانشگاه معمولاً کتاب‌ها را با قیمت‌های ارزان و همچنین نسخه‌های دست‌دوم می‌فروشند تا دانشجویان بتوانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

سایر هزینه‌های هفتگی در استرالیا که باید محاسبه کنید، عبارت‌اند از:

  • گاز، برق – 10 تا 20 دلار
  • تلفن و اینترنت – 15 تا 30 دلار
  • سرگرمی – 80 تا 150 دلار

5.     بیمه درمانی

دولت استرالیا به دانشجویان بین‌المللی بیمه درمانی مشترکی به نام پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور ارائه می‌دهد. تمامی دانشجویان بین‌المللی ملزم به داشتن بیمه درمانی برای تمام مدت تحصیل خود در استرالیا هستند. دانشجویان بین‌المللی بسته به طرح OSHC خود به خدمات ضروری مانند ویزیت پزشک، درمان خاص بیمارستانی، پوشش آمبولانس و داروهای محدود دسترسی دارند. (بر اساس طرح خدمات بیشتری ارائه می‌شود). ارائه‌دهندگان مختلفی برای OSHC مانند Allianz Care، Australian Health Management و BUPA Australia وجود دارد. بیمه درمانی فقط 25 تا 30 دلار استرالیا در ماه هزینه دارد.

بورسیه تحصیلی در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا هرچند از تحصیل در آمریکا و کانادا ارزان‌تر است اما هنوز هم بالاست. بااین‌حال، دولت متعهد است که با ارائه طرح‌های بورسیه تحصیلی بیش از 200,000,000 دلار استرالیا روی دانشجویان بین‌المللی خلاق سرمایه‌گذاری کند. سیستم آموزشی استرالیا به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که با ارائه چندین وام تحصیلی و بورسیه تحصیلی مانند جوایز استرالیا توسط وزارت امور خارجه و تجارت یا زنان APEC به داوطلبان شایسته تحصیل در این کشور، کمک مالی می‌کند. برخی از بورسیه‌های اصلی ارائه شده توسط دانشگاه‌های استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی در زیر ذکرشده است:

  • بورسیه جایزه استرالیا
  • بورسیه برنامه آموزشی تحقیقاتی استرالیا
  • بورسیه‌های سفارت استرالیا
  • بورسیه بین‌المللی معاونت
هزینه تحصیل در استرالیا
سؤالات متداول
  • آیا تحصیل در استرالیا گران است؟

هزینه تحصیل در استرالیا به مواردی مانند شهریه، شهر و سبک زندگی شخصی بستگی دارد. زندگی در استرالیا حدود 35 تا 50 هزار دلار استرالیا خواهد بود که البته بخشی از این هزینه‌ها از طریق کار دانشجویی جبران خواهد شد.

  • هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا چقدر است؟

هزینه کلی زندگی در استرالیا برای یک ماه چیزی بین 1400 تا 2500 دلار استرالیا است. این فقط یک تخمین است، ممکن است برای دانشجویان بین‌المللی هزینه بیشتری داشته باشد.

  • ارزان‌ترین دوره در استرالیا چیست؟

ارزان‌ترین دوره‌های تحصیلی در استرالیا دوره‌های دیپلم و دوره‌های کوتاه‌مدت هستند که در طیف وسیعی از رشته‌ها ارائه می‌شوند.

  • چگونه می‌توانم در استرالیا به‌صورت رایگان تحصیل کنم؟

بورسیه بهترین راه برای کاهش هزینه‌های تحصیل در استرالیا است.

  • شهریه دانشگاه‌های دولتی استرالیا در مقاطع مختلف دانشگاهی چقدر است؟

بسته به رشته و دانشگاه خود باید برای لیسانس بین 10000 تا 30000 دلار استرالیا، برای تحصیلات تکمیلی بین 22000 تا 37000 دلار استرالیا و برای دکتری بین 14000 تا 37000 دلار استرالیا در سال شهریه بپردازید.

سخن پایانی

با ادامه تحصیل در استرالیا، نه‌تنها می‌توانید از فرصت‌های آموزشی بی‌نظیری بهره‌مند شوید، بلکه زندگی در شهرهای محبوبی مانند ملبورن و سیدنی نیز فرصت‌های شبکه‌ای فراوانی را در حوزه تحصیلی انتخابی شما فراهم می‌کند. استرالیا یکی از 3 مقصد برتر جهان برای تحصیل در خارج از کشور است و طیف وسیعی از برنامه‌های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد را در بیش از صد رشته ارائه می‌دهد. برای دانشجویان بین‌المللی که به مقاصد تحصیلی در خارج از کشور نگاه می‌کنند، استرالیا مطمئناً مناسب است، زیرا اکثر دوره‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. بااین‌حال شما باید قبل از خروج از کشور خود، هزینه تحصیل در استرالیا را تخمین بزنید که در این مقاله به آن پرداخته شد. توجه داشته باشید که این مبالغ بدون احتساب هزینه ویزای تحصیلی استرالیا است. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهم‌ترین نکات مهاجرت به استرالیا را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس‌اَپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *