مهمترین نکات در اخذ ویزای دانشجویی هلند

در حال حاضر، حدود 90.000 دانشجوی بین المللی در هلند مشغول به تحصیل می باشند و این رقم هر ساله در حال افزایش است. هلند بعد از کشور سوئد، دومین سطح استفاده گسترده از مهارت انگلیسی در قاره اروپا را دارد. پس قطعا دانشجویان علاقه مند به تحصیل در هلند، با محدودیت و مانع زبان مواجه نخواهند شد. از آنجاییکه دانشجویان خارج اتحادیه اروپا میبایست به جهت تحصیل در هلند و بهره مندی از مزایای متعدد در این کشور ویزا دریافت نمایند، کسب اطلاع از شرایط و مراحل اخذ ویزای دانشجویی، می تواند شانس متقاضیان را جهت تحصیل در هلند افزایش دهد. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی مهمترین نکات در اخذ ویزای دانشجویی هلند بپردازیم. اگر شما نیز قصد تحصیل در قلب اروپا و کشور زیبای هلند را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور هلند گردآوری شده است. 

ویزای دانشجویی هلند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور هلند
  • شرایط دریافت ویزا و اقامت دانشجویی کشور هلند
  • تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی
  • الزامات زبان جهت اخذ ویزای دانشجویی هلند
  • شرایط دریافت ویزای همراه برای دانشجویان
  • هزینه تحصیل در کشور هلند

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور هلند

دریافت پذیرش از یک دانشگاه معتبر در هلند، از الزامات تحصیل در این کشور و دریافت مجوز اقامت آن است. ارائه نمرات و معدل مقاطع تحصیلی قبلی، ارائه مدرک زبان، پرداخت هزینه درخواست، و ارائه انگیزه نامه، از مهمترین شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در هلند است. معمولا جزئیات شرایط، مانند حداقل معدل مورد نیاز، آزمون ها و نمره زبان مورد قبول، مهلت ارسال درخواست و همچنین شهریه هر ترم، در وبسایت دانشگاه انتخابی شما موجود است. پس توصیه می شود قبل از هر گونه اقدام، حتما وبسایت دانشگاه مورد نظر را بررسی نمایید. برای بالا بردن شانس پذیرش، می توانید همزمان برای چند دانشگاه مختلف درخواست خود را ارسال کنید. از آنجاییکه ممکن است فرآیند اخذ ویزای دانشجویی هلند طولانی شود، توصیه ما به متقاضیان آن است که بلافاصله پس از دریافت تاییدیه و نامه پذیرش از دانشگاه، درخواست ویزا را ارسال نمایند.

ویزای دانشجویی هلند

شرایط دریافت ویزا و اقامت دانشجویی کشور هلند

مهمترین و اصلی ترین شرط در دریافت ویزای دانشجویی هلند و همچنین مجوز اقامت تحصیلی این کشور، اخذ پذیرش از یک دانشگاه معتبر در هلند و دریافت نامه پذیرش است. متقاضیان میبایست برای تحصیل در یک دوره تمام وقت و روزانه، پذیرش دریافت کنند. اثبات تمکن مالی، ارائه مدرک زبان، دریافت بیمه درمانی در هلند و انجام تست سلامت، از سایر شروط مهم جهت اخذ ویزا و مجوز اقامت تحصیلی در کشور هلند می باشد. در ضمن، دانشجویان میبایست هر ساله پیشرفت کافی در تحصیل داشته باشند. این بدان معناست که دانشجویان باید حداقل 50 درصد از واحدها را برای هر سال تحصیلی کسب کنند. دانشگاه محل تحصیل دانشجویان، پیشرفت تحصیلی آنان را ارزیابی کرده و چنانچه امتیاز کافی کسب نموده باشند، مجوز تمدید اقامت به انان خواهد داد. معمولا دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک زبان نشده باشند، می توانند پس از دریافت اقامت تحصیلی هلند، 12 ماه اول را به عنوان دوره آمادگی (preparatory course) در این کشور سپری کرده و مشغول به افزایش مهارت زبان باشند. همچنین، کسانی که پس از اتمام دوره کارشناسی در هلند، قصد آمادگی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را داشته باشند، قادر خواهند بود از این فرصت 12 ماهه استفاده کنند.

تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی

متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی هلند و مجوز اقامت این کشور میبایست ثابت نمایند که بودجه کافی جهت تامین هزینه های خود در هلند را خواهند داشت. این میزان بودجه و تمکن مالی که هرساله در تاریخ 1 ژانویه تغییر می کند، در هلند با نام study norm شناخته می شود و شامل شهریه دانشگاه نخواهد بود. در سال 2022، تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کشور هلند، برابر با 932.87 یورو در ماه می باشد. دانشجویان میبایست هر سال و در ایبتدای سال تحصیلی، مدارک اثبات تمکن مالی خود را ارائه داده و ثابت کنند که برای 12 ماه آینده، بودجه کافی خواهند داشت. متقاضیان می توانند با ارائه صورتحساب های بانکی و یا ارائه مدارک مالی اسپانسر، تمکن مالی خود را اثبات کنند. در ضمن، دانشجویانی که بورسیه تحصیلی فول فاند دریافت کرده باشند، نیازی به اثبات تمکن مالی نخواهند داشت و تنها ارائه مدارک دریافت بورسیه کافی خواهد بود.

الزامات زبان جهت اخذ ویزای دانشجویی هلند

کشور هلند پس از کشور سوئد، بالاترین میزان تسلط به زبان انگلیسی در اروپا را داشته به گونه ای که آن را آمریکای اروپا می نامند. بیش از 80 درصد جمعیت این کشور، به زبان انگلیسی سلیس صحبت می کنند در نتیجه دانشجویان بین المللی با مانع زبان مواجه نخواهند شد و نیازی به یادگیری زبانی غیر از زبان انگلیسی نخواهند داشت. متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی هلند میبایست به جهت بالا بردن شانس ویزا، مدرک زبان ارائه نمایند. نمره زبان مورد قبول، با توجه به دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته متقاضی، متفاوت است اما در حالت کلی، حداقل نمره 6.5 در آزمون آیلتس مورد نیاز است. آزمون های مورد قبول دانشگاه های هلند عبارتند از: آیلتس آکادمیک، تافل iBT، آزمون PTE آکادمیک و یا آزمون Cambridge. متقاضیانی که موفق به اخذ مدرک زبان نشوند، می توانند با پرداخت هزینه، در دوره های زبان برگزار شده در کالج ها و دانشگاه های هلند شرکت نموده و سپس وارد دانشگاه شوند.

شرایط دریافت ویزای همراه برای دانشجویان

دارندگان ویزای دانشجویی هلند که مجوز اقامت موقت (MVV) دریافت کرده اند، می توانند با اثبات تمکن مالی خود، تامین محل اقامت و برآورده کردن شرایط تعیین شده، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزای همراه دریافت نمایند. درخواست اخذ ویزای همراه می تواند به صورت همزمان با درخواست اخذ ویزای دانشجویی برای متقاضی اصلی، ارسال شود. در سال 2022، هزینه دریافت ویزای همراه برای همسر، 207.00 یورو و برای فرزندان زیر 18 سال، 69.00 یورو می باشد. مدت زمان پردازش درخواست نیز 90 روز یا بیشتر خواهد بود. در ضمن، اعضای خانواده اجازه کار و تحصیل در هلند را نیز خواهند داشت. دارندگان اقامت موقت هلند که بخواهند برای اعضای خانواده خود ویزای همراه دریافت نمایند، باید 1.756.20 یورو در ماه درآمد داشته باشند.

ویزای دانشجویی هلند
هزینه تحصیل در کشور هلند

تحصیل در هلند رایگان نمی باشد و دانشجویان میبایست شهریه پرداخت نمایند. میزان شهریه با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه انتخابی، متفاوت خواهد بود. اما متقاضیان تحصیل در کشور هلند می توانند با انتخاب دانشگاه های مقرون به صرفه و در عین حال با کیفیت، شهریه ای در حدود 8000 تا 12000 یورو را پیش بینی کنند. دانشگاه های بسیار گران و یا بسیار ارزان در این کشور معمولا فاقد اعتبار بوده و گزینه مناسبی نمی باشند. کمک هزینه های مالی بسیاری از سوی دولت هلند برای دانشجویان در نظر گرفته می شود و می تواند در کاهش هزینه های تحصیل کمک کننده باشد. در ضمن، دانشجویان برتر که شایستگی علمی خود را از طریق ارائه نمرات و معدل بالا، نمره زبان عالی، مقالات چاپ شده و رزومه ای قوی اثبات نمایند، قادر خواهند بود با دریافت بورسیه تحصیلی فول فاند، به صورت رایگان در هلند تحصیل نمایند. برخی از بورسیه ها نیز جزئی بوده و تنها بخشی از هزینه های دانشجویان را در هلند پوشش می دهند. بورسیه تحصیلی Erasmus، بورسیه Holland، بورسیه  NN Future Matters، و بورسیه تحصیلی Orange Tulip، برخی از برترین بورسیه های ارائه شده در کشور هلند می باشند. توصیه می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

سؤالات متداول
  • آیا دارندگان ویزای دانشجویی هلند، اجازه کار در این کشور را خواهند داشت؟

به صورت محدود، بله. دانشجویان مجاز می باشند تا سقف ۲۰ ساعت در هفته به کار پاره وقت مشغول شوند.

  • آیا با اخذ ویزای دانشجویی هلند می توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

تحت شرایطی بله. چنانچه پس از فارغ التحصیلی یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و سپس اخذ اقامت این کشور وجود دارد.

  • آیا امکان تحصیل در هلند بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

خیر ارائه مدرک زبان برای تحصیل در هلند ضروری است.

  • آیا امکان ریجکت شدن درخواست ویزای دانشجویی هلند وجود دارد؟

بله. هرگونه نقص در مدارک و یا عدم توانایی در اثبات بازگشت به کشور خود پس از فارغ التحصیلی، می تواند منجر به ریجکتی ویزای دانشجویی شود. البته دلایل بسیار متعددی برای ریجکتی وجود دارد.

سخن پایانی

کشور هلند که به داشتن آزادی های اجتماعی، کیفیت زندگی عالی و رفاه بالا معروف است، هر ساله پذیرای دانشجویان بین المللی از بیش از 160 کشور جهان می باشد. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در هلند می توانند با اثبات شایستگی و برتری علمی خود، از یک دانشگاه معتبر در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس با برآورده کردن شروط تعیین شده، ویزا و اقامت تحصیلی هلند را اخذ نمایند. در ضمن، دارندگان ویزای دانشجویی کشور هلند قادر خواهند بود برای اعضای خانواده خود نیز ویزای همراه دریافت کنند. ما در این مقاله به بررسی مهمترین نکات در اخذ ویزای دانشجویی هلند پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور هلند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *