نکات مهم در اخذ ویزای سرمایه گذاری سوئد

رشد و ثبات اقتصادی سوئد، در کنار سیستم بانکی و تجاری سالم، باعث شده است تا علاقه مندان سرمایه گذاری در سوئد بیش از پیش ترغیب شده و این کشور را مقصد فعالیت های تجاری خود قراردهند. زیرساخت های عالی سوئد و تورم پایین، این کشور را به لحاظ رقابت در اقتصاد، از سال 2019 به هشتمین کشور در جهان تبدیل کرده است. سرمایه گذاری در سوئد یکی از مطمئن ترین روشها جهت اخذ اقامت این کشور است. اما آیا با هر روش سرمایه گذاری میتوان اقامت سوئد را کسب کرد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به این پرسش پاسخ داده و به بررسی نکات مهم در اخذ ویزای سرمایه گذاری سوئد بپردازیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئد گردآوری شده است.

ویزای سرمایه گذاری سوئد

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مزایای سرمایه گذاری در سوئد
  • روشهای اخذ ویزای سرمایه گذاری سوئد
  • شرایط لازم جهت سرمایه گذاری در سوئد

اقتصاد باثبات سوئد، در کنار سایر عواملی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، متقاضیان بسیاری را در جهان به اخذ ویزای سرمایه گذاری سوئد مشتاق کرده است.

1. سیستم بانکی سالم، ثبات سیاسی، و اقتصاد با عملکرد خوب، سوئد را به مکانی قوی برای اداره یک تجارت تبدیل کرده است. سوئد دارای زیرساخت های عالی از طریق سرمایه گذاری های عمومی گسترده است.

2. سوئد به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا، دسترسی آسان به بازار 28 کشور و 500 میلیون مصرف کننده را فراهم می کند. تعداد زیادی از شرکت های چند ملیتی حاضر در سوئد نه تنها یک بازار داخلی مهم ایجاد کرده اند، بلکه راه را برای زیرساخت های در سطح جهانی هموار ساخته اند.

ویزای سرمایه گذاری سوئد

3. ویژگی کلیدی اقتصاد سوئد، باز بودن و رویکرد لیبرال آن نسبت به تجارت است. سوئد دارای یک محیط تجاری بین المللی است که مدرن، باز و دوستدار تجارت است. متخصصان ماهر، رویه‌های تجاری دقیق، و پذیرش مشارکت‌های بین‌المللی، آن را به کشوری مناسب برای فعالیت های تجاری تبدیل کرده است.

4. هزینه های نیروی کار سوئد همچنان رقابتی است زیرا سوئد دارای یکی از تحصیلکرده ترین نیروهای کار و در عین حال پربازده ترین و سخت کوش ترین نیروی کار جهان است. توانمندسازی پرسنل و تقویت مهارت آنان، نتایج چشمگیری را از نظر کیفیت و بهره‌وری نشان می‌دهد. استفاده زیاد از رایانه ها و سیستم های فناوری اطلاعات، که باعث شده است سوئد در رتبه سوم در شاخص آمادگی شبکه ای اقتصادهای جهان قرار گیرد، بهره وری را در کل صنعت بهبود بخشیده است.

5. بر اساس گزارش فایننشال تایمز، استکهلم با 6.3 میلیارد دلار شرکت به ازای هر میلیون نفر، در مقایسه با سیلیکون ولی با 6.9، دومین قطب فناوری پرکار در جهان است. Spotify، King، Truecaller، Klarna و Mojang تنها برخی از استارت آپ های سوئدی هستند که در دهه گذشته مورد توجه بین المللی قرار گرفته اند. اگر به آن برندهای معروفی مانند IKEA، Volvo، H&M و Ericsson را نیز اضافه کنید، مشخص میشود که چرا فوربس، سوئد را در بین پنج کشور برتر جهت تجارت قرار داده است.

روشهای اخذ ویزای سرمایه گذاری سوئد

قبل از آنکه به شرح روشهای اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور سوئد بپردازیم، لازم به ذکر است که برخلاف بسیاری دیگر از کشورهای جهان، کشور سوئد از طریق خرید ملک، خرید سهام و اوراق قرضه، و همچنین از طریق خودحمایتی یا تمکن مالی، ویزا، اقامت و شهروندی اعطا نخواهد کرد. البته امکان خرید ملک و یا سهام در سوئد وجود دارد، اما صرفا جنبه سودآوری داشته و منجر به اخذ اقامت نخواهد شد. پس توصیه میشود اگر تمایل به سرمایه گذاری از طریق روشهای ذکر شده را دارید، کشورهایی مانند فرانسه و اتریش را انتخاب نموده و یا حتما قبل از هرگونه اقدام، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت نمایید. سرمایه گذاری در سوئد و اخذ اقامت این کشور، تنها از طریق روشهای زیر امکانپذیر است:

  1. ثبت شرکت

متقاضیان ثبت شرکت در سوئد قادر خواهند بود از این طریق اقامت سوئد را نیز دریافت نمایند. از شروط اصلی ثبت شرکت در کشور سوئد، ارائه یک طرح تجاری سودآور برای اقتصاد این کشور و همچنین داشتن سابقه کار مرتبط با آن است. شرکت های قابل ثبت در سوئد عبارتند از شرکتهای سهامی عام و شرکتهای سهامی خاص. تسلط با زبان انگلیسی و یا زبان سوئدی نیز برای ثبت شرکت در سوئد لازم است. جهت اطلاع از سرمایه لازم و سایر شرایط مهم، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

  1. کارآفرینی

استارت آپ در سوئد، روشی مناسب جهت اخذ اقامت این کشور است. متقاضیان میبایست حداقل 2 سال تجربه کاری مرتبط، تحصیلات دانشگاهی مرتبط و همچنین سرمایه ای به ارزش 600000 کرون جهت راه اندازی کسب و کار خود را داشته باشند. جهت اطلاع از سایر شرایط مهم، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

شرایط لازم جهت سرمایه گذاری در سوئد

برخی از مهمترین شرایط جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری سوئد عبارتند از:

  • تامین حداقل سرمایه لازم جهت تاسیس شرکت و یا کارآفرینی
  • داشتن حداقل 2 سال تجربه تخصصی در زمینه سرمایه گذاری مورد علاقه خود و همچنین تجربه امور مدیریتی و یا کارآفرینی
  • داشتن مهارت در زبان انگلیسی و یا سوئدی (ممکن است ضروری نباشد اما برای متقاضیان یک امتیاز بزرگ محسوب میشود)
  • ارائه یک بیزنس پلن و طرح تجاری که ثابت شود به نفع اقتصاد سوئد است
  • داشتن تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه های زندگی متقاضی اصلی و خانواده وی (حداقل برای 2 سال اول)
  • داشتن حداقل 50 درصد از سهم شرکت و تجارت مورد نظر
ویزای سرمایه گذاری سوئد

آنچه گفته شد تنها بخشی از شرایط لازم جهت سرمایه گذاری در سوئد و اخذ ویزای این کشور است. جهت اطلاع از سایر شرایط، مراجعه به وبسایت اداره مهاجرت سوئد و همچنین اخذ مشاوره از متخصصان گروه عالیان ویزا توصیه میشود.

سؤالات متداول
  • آیا با اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور سوئد، میتوان اعضای خانواده را نیز به این کشور برد؟

بله. اعضای خانواده شما، شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال، می توانند برای مدت مشابه شما، اجازه اقامت دریافت کند. اگر اجازه اقامت بیش از شش ماه به شما داده شود، اعضای خانواده شما (که بالای 16 سال سن دارند) می توانند مجوز کار دریافت کنند. شما باید بتوانید نشان دهید که قادر به تامین معاش اعضای خانواده خود هستید.

  • آیا با اخذ ویزای سرمایه گذاری سوئد میتوان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

بله. معمولا پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در سوئد، میتوان جهت دریافت اقامت دائم این کشور درخواست داد.

  • معایب و مشکلات سرمایه گذاری در سوئد چیست؟

سرمایه گذاری در کشور سوئد میتواند معایب اندکی نیز داشته باشد که متقاضیان اخذ ویزای سرمایه گذاری سوئد باید به آن توجه نمایند. برای مثال، نرخ پرداخت مالیات در سوئد، نسبت به سایر کشورها، اندکی بالاتر است. لزوم آشنایی به زبان سوئدی و همچنین ارائه یک طرح تجاری خاص و قوی که مورد تایید قرارگیرد نیز از مشکلات سرمایه گذاری در این کشور است. البته مشکلات ذکر شده، در برابر مزایای فراوان سرمایه گذاری در سوئد، ناچیز است.

سخن پایانی

متقاضیان سرمایه گذاری در سوئد میتوانند از طریق ثبت شرکت و یا کارآفرینی، اقدام به اخذ اقامت سوئد نمایند. در واقع، دریافت اقامت و شهروندی سوئد تنها از این دو طریق ممکن خواهد بود و دولت سوئد قوانینی جهت اعطای اقامت از طریق خریدملک، خرید سهام و خودحمایتی ندارد. ما در این مقاله به بررسی نکات مهم در اخذ ویزای سرمایه گذاری سوئد پرداختیم و شرایط آن را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما به فراهم شدن شرایط سرمایه گذاری شما مخاطب عزیز در کشور سوئد کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئد را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *