مهمترین نکات در اخذ ویزای سرمایه گذاری فنلاند

فنلاند شادترین کشور دنیا، کشوری در شمال اروپا است که با نروژ، سوئد و روسیه مرز مشترک دارد. هلسینکی، پایتخت کشور و پرجمعیت ترین شهر، در جنوب این کشور واقع شده است. زبان رسمی مردم این کشور فنلاندی و سوئدی است. این کشور از نظر آموزش، اقتصاد، آزادی های مدنی و کیفیت کلی زندگی از بقیه دنیا برتر است. فنلاند در سال های 2018 و 2019 و ۲۰۲۲ به عنوان شادترین کشور جهان انتخاب شد. ویزای سرمایه گذاری فنلاند در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور فنلاند گردآورى شده است.

ویزای سرمایه گذاری فنلاند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • سرمایه گذاری در فنلاند از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری در فنلاند از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری در فنلاند از طریق کارآفرینی
  • مراحل اخذ ویزای سرمایه گذاری فنلاند

سرمایه گذاری در فنلاند از طریق خرید ملک

فنلاند کشوری در شمال اروپا در منطقه اسکاندیناوی است و افراد زیادی به دنبال ویزای سرمایه گذاری فنلاند در سال ۲۰۲۲ هستند. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکی از سریع ترین و آسان ترین راه ها برای مهاجرت است و این مزایا باعث شده است که افراد زیادی برای ویزای سرمایه گذاری اقدام کنند. خرید ملک یکی از سودآورترین روش ها برای اخذ ویزای سرمایه گذاری فنلاند است. خارجی ها می توانند بدون محدودیت در فنلاند املاک و مستغلات خریداری کنند. شایان ذکر است که دولت فنلاند به شدت درگیر بخش املاک و مستغلات است. 

ویزای سرمایه گذاری فنلاند

بیش از نیمی از حدود 800000 واحد مسکونی اجاره ای فنلاند با یارانه های دولتی از مرکز فنلاند برای توسعه مالی و مسکن (ARA) ساخته شده است، که اکثریت آنها متعلق به شهرداری ها هستند و با سود محدود از طریق شرکت های شهرداری، مقامات محلی واگذار می شوند.این نوع دارایی ها پس از یک دوره محدودیت از 10 تا 45 سال آزاد می شوند و بازار آزاد را برای سرمایه گذاران محدود می کند. آپارتمان های کوچک در مرکز هلسینکی بهترین بازگشت سرمایه را در املاک مسکونی و تجاری فنلاند فراهم می کنند. علاوه بر این، مناطق بازسازی شده مانند Kallio، واقع در چند کیلومتری شمال مرکز شهر، فرصت های سرمایه گذاری امیدوار کننده ای را فراهم می کند.

هلسینکی به عنوان کلان شهر فنلاند شناخته می شود که یک چهارم جمعیت این کشور و تقریبا 30 درصد از کل مشاغل را تشکیل می دهد. این کشور بیش از یک سوم تولید ناخالص داخلی فنلاند را تولید می کند و نسبت اشتغال در بخش خصوصی بسیار بیشتر از بقیه کشور است. هلسینکی بیش از هر شهر دیگری تحت تأثیر اقتصاد جهانی قرار دارد. از نظر سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، هسته اصلی هلسینکی بدون شک جذاب ترین مکان برای اکثر سرمایه گذاران است، صرف نظر از بودجه آنها، اما بسیار گران تر از بقیه فنلاند است. اگر شما علاقه مند به خرید خانه به عنوان استراتژی سرمایه گذاری در فنلاند در خارج از هلسینکی هستید، مشاورین املاک محلی املاک و مستغلات، آمار املاک و مستغلات منطقه شما را در طی سالیان متمادی به دست خواهند آورد.

سرمایه گذاری در فنلاند از طریق ثبت شرکت

اگرچه راه اندازی یک کسب و کار در فنلاند ساده است، اما بسیاری از شرکت ها و افراد خارجی برای انجام آن نیاز به کمک خارجی دارند. یک موسسه خارجی از نظر تئوری می تواند یک شرکت تشکیل دهد، اما در بیشتر شرایط، کمک یک خارجی مقرون به صرفه ترین گزینه است. در فنلاند، راه اندازی یک کسب و کار نیازمند مدارک زیادی است که توسط بانک و اداره ثبت فنلاند (PRH) انجام می شود. رایج ترین و ارجح ترین شکل یک شرکت برای یک شرکت با مسئولیت محدود خارجی است که به اختصار “Oy” خوانده می شود. Oy همیشه یک شناسه تجاری “Y-tunus” دارد که برای راه اندازی یک تجارت در فنلاند مورد نیاز است.

زمان‌برترین جنبه راه‌اندازی یک تجارت، باز کردن حساب بانکی است. اگرچه قوانین و رویه های بانکی متفاوت است، اما اسناد متعددی باید قبل از افتتاح حساب به بانک ارائه شود. قبل از ثبت شرکت، ابتدا باید یک حساب بانکی برای آن باز کنید. به طور معمول پس از باز کردن یک حساب بانکی، مبلغ ۲۵۰۰ یورو به حساب شرکت منتقل می شود. این مبلغ برای یک شرکت خصوصی با مسئولیت محدود است. باید توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود خود به حداقل 80000 یورو نیاز دارید. پس از دریافت این وجه نقد و مدارک ثبتی از شرکت تازه تاسیس می تواند در اداره ثبت به ثبت برسد و به شما جواز کسب اعطا خواهد شد. مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در فنلاند به شرح زیر است:

  • ارائه طرح تجاری یا بیزینس پلن
  • سرمایه‌ای حداقل معادل ۲۵۰۰ یورو
  • افتتاح حساب بانکی برای انتقال پول
  • ارائه فرم‌های تکمیل شده برای ثبت شرکت
  • ارائه مدارک حساب بانکی

ثبت شرکت سهامی عام: برای ثبت این نوع شرکت به حداقل 80000 یورو سرمایه نیاز دارید، اما هیئت مدیره اولیه باید حداقل چهار عضو داشته باشد. شرکت های دولتی نرخ مالیات حدود 26 درصد را پرداخت می کنند. قابلیت فروش و انتقال سهام یکی از مزیت های این نوع شرکت ها نسبت به سایر شرکت ها می باشد. ثبت شعبه نمایندگی یک شرکت خارجی: شما به عنوان یک سرمایه‌ گذار خارجی می‌توانید شعب نمایندگی یک شرکت خارجی را در فنلاند ثبت کرده و شروع به فعالیت کنید اما این به معنای اعطای اقامت نیست.

سرمایه گذاری در فنلاند از طریق کارآفرینی

اگر قصد ورود به فنلاند برای راه اندازی کسب و کار را به عنوان روشی برای سرمایه گذاری در فنلاند دارید، ابتدا باید قبل از درخواست مجوز سرمایه گذاری، اجازه اقامت دریافت کنید. در بیشتر موارد، کارآفرینان باید شرکت خود را در اداره ثبت اختراع فنلاند ثبت کنند. قبل از درخواست اقامت، کارآفرینان تازه کار باید بر اساس استراتژی کسب و کار خود یک اظهارنامه مثبت از فنلاند دریافت کنند. پس از 5 سال اقامت دائم در فنلاند، می توانید برای شهروندی درخواست دهید. معمولا پس از ۳ سال اقامت دائم فنلاند را دریافت خواهید کرد.

امکان درخواست مهاجرت به فنلاند از طریق کارآفرینی از طریق آژانس های سرمایه گذاری مهاجرت به فنلاند وجود دارد. برای انجام این کار، باید نشان دهید که فعالیت شما تأثیر خوب و خلاقانه ای بر اقتصاد فنلاند خواهد داشت. فنلاند در سال های اخیر در چندین رشته از جمله محیط زیست، انرژی های پاک، علوم مهندسی و غیره موفقیت های چشمگیری کسب کرده است، به طوری که می تواند به توسعه خود ادامه دهد، این امکان را برای اتباع خارجی فراهم کرده است تا ایده های جدید خود را در بازار به نمایش بگذارند. در زیر مواردی که از شما خواسته می شود آورده شده است.

  • شما باید یک کارآفرین شوید
  • کسب و کار شما باید سودآور باشد
  • کسب و کار شما باید دارای ثبت تجاری باشد
  • باید پاسپورت معتبر داشته باشید
  • مطمئن شوید که ممنوعیت ورود برای شما صادر نشده است
  • شما نباید خطری برای نظم عمومی، سلامت یا امنیت باشید
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری داشته باشید
ویزای سرمایه گذاری فنلاند

مراحل اخذ ویزای سرمایه گذاری فنلاند

برای درخواست ویزای سرمایه گذاری فنلاند ، مراحل خاصی را باید دنبال کنید. این مراحل عبارتند از:

  1. شما باید مطمئن شوید که شرایط ویزای سرمایه گذاری فنلاند را برآورده کرده اید.
  2. پس از آن، شما باید تمام اسناد مورد نیاز را جمع آوری کنید. مطمئن شوید که اسناد به زبان انگلیسی، فنلاندی یا سوئدی هستند. اگر اینطور نیست، باید ترجمه کنید.
  3. پس از آن، درخواست خود را به صورت آنلاین یا روی کاغذ پر کنید. معمولاً به افراد توصیه می‌کنیم درخواست خود را به صورت آنلاین پر کنند زیرا سریع‌تر پردازش می‌شوند و شما به راحتی می‌توانید آن را پیگیری کنید.
  4. در مرحله بعد، هزینه پردازش مورد نیاز برای درخواست را بپردازید. می توانید به صورت آنلاین یا از طریق سفارت یا خدمات مهاجرت پرداخت کنید.
  5. در نهایت، برای تکمیل مراحل، یک وقت سفارت در خارج از کشور رزرو می کنید.

اگر برای اولین بار ویزای سرمایه گذاری فنلاند درخواست می کنید، متوسط زمان پردازش مجوز اقامت از طریق درخواست آنلاین حدود 5 تا 9 ماه یا از طریق درخواست کاغذی 11 تا 15 ماه طول می کشد.

سؤالات متداول
  • بهترین راه دریافت ویزای سرمایه گذاری فنلاند کدام است؟

از بهترین روش های سرمایه گذاری در فنلاند، ارائه طرح تجاری برای ثبت شرکت است.

  • آیا با خرید ملک در فنلاند می توان اقامت گرفت؟

خیر. خرید ملک در فنلاند اقامت این کشور را به همراه نخواهد داشت.

  • چه روش هایی برای دریافت ویزای سرمایه گذاری فنلاند وجود دارد؟

از جمله روش های سرمایه گذاری در فنلاند می توان به ثبت شرکت و کارآفرینی اشاره کرد.

  • هزینه اولیه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در فنلاند چقدر است؟

شما می توانید با حداقل 100 هزار یورو برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند اقدام کنید.

  • پروسه اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری چقدر زمان می برد؟

حدود ۶ الی ۸ ماه

  • پس از چند سال اقامت دائم فنلاند را می توان اخذ نمود؟

پس از ۳ سال

سخن پایانی

روش های ویزای سرمایه گذاری فنلاند در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. فنلاند به عنوان یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی با اقتصاد قوی و سطح پایین فساد و همچنین سیستم آموزشی در سطح جهانی شناخته می شود. انتخاب گزینه صحیح سرمایه گذاری در فنلاند برای مهاجرت و راه اندازی یک تجارت پرسود بسیار مهم است. درک اصول سرمایه گذاری در هر کشوری برای سرمایه گذاری در آن کشور بسیار مهم است. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به فنلاند را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *