جدیدترین شرایط اخذ ویزای کار در کشور فنلاند

کشور فنلاند که چهار سال متوالی به عنوان شادترین کشور جهان انتخاب شده است، به دلیل کیفیت بالای زندگی، به گزینه ای بسیار محبوب برای مهاجرت در اروپا تبدیل شده و تقاضا برای کار در این کشور روبه افزایش است. قطعا کار در کشور فنلاند، که هشتمین کشور ثروتمند جهان است، میتواند فرصتی بینظیر برای رسیدن به رویای زندگی ایده آل، به خصوص برای ایرانیان باشد. دولت فنلاند جهت اعطای ویزای کار و اقامت فنلاند از این طریق، برای شهروندان کشورهای ثالث قوانینی در نظر گرفته است که ممکن است با توجه به آپدیت های جدید، هرسال در حال تغییر باشد. در نتیجه ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا به بررسی جدیدترین شرایط اخذ ویزای کار در کشور فنلاند در سال 2022 بپردازیم. اگر شما نیز قصد بهره مندی از فرصت اشتغال در فنلاند را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور فنلاند گردآوری شده است.

ویزای کار در کشور فنلاند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • انواع ویزای کار در کشور فنلاند
  • شرایط اخذ اجازه اقامت و ویزای کار در کشور فنلاند
  • شرایط مالی لازم جهت اخذ مجوز اقامت و ویزای کار در کشور فنلاند
  • شرایط کار در کشور فنلاند بدون اخذ اجازه اقامت فنلاند
  • شرایط اخذ اجازه اقامت و ویزای کار در کشور فنلاند پس از فارغ التحصیلی
  1. ویزای job seeker فنلاند
  2. کارت آبی اتحادیه اروپا
  3. ویزای کارآفرینی فنلاند
  4. ویزای استارت آپ فنلاند
  5. ویزای نیروی مختصص فنلاند
  6. ویزای کارگران فصلی
  7. ویزای مبلغین مذهبی
  8. ویزای Au pair

جهت کسب اطلاعات تکمیلی و جزئیات انواع ویزای کار فنلاند میتوانید با کارشناسان و متخصصان گروه عالیان ویزا در تماس بوده و مشاوره دریافت نمایید.

ویزای کار در کشور فنلاند

شرایط اخذ اجازه اقامت و ویزای کار در کشور فنلاند

پیش از هر اقدامی، آگاهی از شرایط اخذ ویزای کار در کشور فنلاند میتواند به موفقیت شما برای مهاجرت به این کشور کمک کننده باشد. اگر شما به فنلاند می آیید تا توسط یک کارفرمای فنلاندی یا کارفرمای دیگری که در فنلاند کار می کند و پیشنهاد شغلی شما را پذیرفته است استخدام شوید، لازم است یک قرارداد کار با کارفرمای خود امضا کرده و سپس با در دست داشتن قرارداد کاری و یا مدارک تایید پیشنهاد شغلی، جهت اخذ اجازه اقامت فنلاند، اقدام کنید. اجازه اقامت فنلاند برای یک فرد شاغل، با تست بازار کار مرتبط است، به این معنی که کارفرما باید ثابت کند که برای این موقعیت شغلی، نیروی کار در داخل فنلاند یا در اتحادیه اروپا وجود نداشته است. در واقع، میزان درآمد شما، موقت یا دائم بودن کار شما و همچنین نبود نیروی کار فنلاندی برای این موقعیت شغلی، توسط اداره اشتغال و توسعه اقتصاد فنلاند (TE)، بررسی شده و در صورت تایید، درخواست شما به اداره مهاجرت فنلاند ارسال شده و تصمیم گیری نهایی انجام میشود. شما پیش از اخذ اجازه اقامت، امکان شروع فعالیت کاری در فنلاند را نخواهید داشت. این در حالیست که افراد با تخصص بالا که از طریق جذب نیروی متخصص قصد اشتغال در فنلاند را دارند، میتوانند قبل از دریافت اجازه اقامت، تنها با داشتن ویزای معتبر، شروع به کار کنند (حداکثر تا 3 ماه). دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا نیز تحت شرایط خاصی قادر خواهند بود پیش از اخذ اجازه اقامت فنلاند، مشغول به کارشوند. آنان میبایست تضمین کنند که حداقل 1 سال در این کشور کار خواهند کرد. از سایر شرایط مهم جهت اخذ ویزای کار در فنلاند، شرط تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در این کشور است که در قسمت بعد به شرح آن میپردازیم. جهت بررسی جزئیات شروط لازم جهت اخذ ویزای کار در کشور فنلاند و اجازه اقامت این کشور برای مشاغل مختلف، میتوانید به وبسایت رسمی اداره مهاجرت فنلاند که لینک آن موجود میباشد مراجعه کرده و یا با کارشناسان گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

https://migri.fi/en/working-in-finland/application

شرایط مالی لازم جهت اخذ مجوز اقامت و ویزای کار در کشور فنلاند

اگر شما قصد دارید برای دریافت اجازه اقامت و ویزای کار فنلاند اقدام کنید، باید اثبات کنید که میتوانید در تمام مدت اعتبار مجوز اقامت خود در فنلاند، با حقوق و درآمد خود در این کشور، زندگی خود را تامین کنید. حداقل درآمد مورد نیاز برای اخذ اجازه اقامت فنلاند ممکن است متغییر باشد، زیرا اداره مهاجرت فنلاند هر سال آن را بررسی و به روز رسانی می کند. متخصصان و دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا ملزم به داشتن درآمدی بالاتر از سایرین هستند. برای مشاغل بدون حقوق نیز (au pair، کار داوطلبانه، تعطیلات کاری)، شرط درآمد به گونه ای دیگر وجود دارد. در سال 2022، حداقل درآمد افراد برای اخذ اجازه اقامت فنلاند از طریق کار، باید حدود 1.283 یورو در ماه برای مشاغل پاره وقت باشد. اگر برای مجوز اقامت فنلاند با شغلی تمام وقت درخواست داده اید، باید درآمد شما با حداقل حقوقی که در قرارداد کاری شما ذکر شده است مطابقت داشته باشد. جهت اخذ ویزای کار در کشور فنلاند ، حداقل درآمد دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا در سال 2022، باید معادل 5.069 یورو در ماه و برای نیروی متخصص نیز، باید حداقل 3000 یورو در ماه باشد. جهت اطلاع از شرایط درآمد برای سایر مشاغل مانند مشاغل بدون حقوق، میتوانید به وبسایت رسمی اداره مهاجرت فنلاند که لینک آن موجود میباشد مراجعه کرده و یا با کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

https://migri.fi/en/working-in-finland/income-requirement

شرایط کار در کشور فنلاند بدون اخذ اجازه اقامت فنلاند

اگر میتوانید هر یک از وظایف ذکر شده در زیر را انجام دهید، شما قادر خواهید بود بدون اجازه اقامت در فنلاند کار کنید. با این حال، اقامت شما در فنلاند باید قانونی باشد. اقامت در فنلاند بدون داشتن اجازه اقامت این کشور، در شرایط زیر قانونی است:

  • اگر شما یک ویزای معتبر دارید (بدین معنی که شما از کشوری آمده اید که شهروندان آن برای ورود به فنلاند نیاز به اخذ ویزا دارند)
  • اگر شما دارای مجوز اقامت شنگن هستید که توسط کشور دیگری اعطا شده است و به شما امکان می دهد برای مدت کوتاهی در فنلاند اقامت داشته باشید.
  • اگر شما شهروند یک کشور بدون ویزا هستید، ممکن است در طول مدت اقامت خود در فنلاند بتوانید بدون ویزا در این کشور کار کنید.
  • اگر شما برای کار در فنلاند دعوت شده اید یا قرارداد کار در فنلاند را امضا کرده اید و حداکثر 90 روز در این کشور کار خواهید کرد.
ویزای کار در کشور فنلاند

برای اطلاع از سایر شرایط کار در فنلاند بدون اجازه اقامت این کشور، میتوانید به وبسایت رسمی اداره مهاجرت فنلاند که لینک آن موجود میباشد مراجعه کرده و یا با کارشناسان گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

https://migri.fi/en/work-without-residence-permit

شرایط اخذ اجازه اقامت و ویزای کار در کشور فنلاند پس از فارغ التحصیلی

اگر تحصیلات خود را در فنلاند به اتمام رسانده باشید و دارای مجوز اقامت جهت تحصیل در این کشور هستید، میتوانید با اخذ ویزای Job seeker، در فنلاند بمانید و به دنبال کار باشید. پس از دریافت پیشنهاد شغلی، جهت اقامت و مجوز کار فنلاند درخواست دهید. اگر اجازه اقامت شما برای تحصیل یا تحقیقات علمی هنوز معتبر است و در آن مدت شغلی پیدا کرده اید، می توانید برای اجازه اقامت تمدید شده بر اساس کار درخواست دهید. در هر صورت، هدف اصلی شما از اقامت در فنلاند باید کار باشد. حتی اگر چندین سال پیش، دوره تحصیلی خود را در فنلاند به پایان رسانده اید و از آن زمان فنلاند را ترک کرده اید، همچنان می توانید برای کار در این کشور به عنوان فردی که تحصیلات خود را در فنلاند به پایان رسانده است، برای دریافت اجازه اقامت درخواست دهید. هیچ محدودیت زمانی برای ارائه درخواست اجازه اقامت بر اساس کار، پس از دریافت مدرک وجود ندارد. در ضمن، شما نمی توانید قبل از دریافت اجازه اقامت شروع به کار کنید. هنگامی که به شما اجازه اقامت برای کار اعطا شد، می توانید بدون توجه به رشته تحصیلی خود، بدون محدودیت کار کنید. از سایر شروط مهم جهت اخذ اجازه اقامت فنلاند برای کار در این کشور پس از فارغ التحصیلی آن است که باید درآمد شما برای تامین هزینه های زندگی در طول اقامت شما در فنلاند، کافی باشد. هنگامی که برای تمدید اجازه اقامت خود درخواست میدهید، خدمات مهاجرت فنلاند بررسی می کند که در طول مدت اعتبار مجوز اقامت قبلی، چقدر حقوق به شما پرداخت شده است. برای اطلاع از سایر شرایط کار در فنلاند پس از فارغ التحصیلی، میتوانید به وبسایت رسمی اداره مهاجرت فنلاند که لینک آن موجود میباشد مراجعه کرده و یا با کارشناسان گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

https://migri.fi/en/degree-completed-in-finland

سؤالات متداول
  • آیا پس از اخذ ویزای کار در کشور فنلاند ، امکان تغییر کارفرما و یا شغل وجود دارد؟

در برخی شرایط بله و در برخی شرایط خیر. جواب این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال اگر شما صرفا ویزای کار فنلاند را برای کار با کارفرمای خاصی دریافت کرده اید، امکان تغییر کارفرما و شروع به کار مجدد با همان ویزا وجود ندارد و در صورت تغییر کارفرما، باید مجددا ویزای جدیدی برای شغلی جدید و کارفرمای دیگری دریافت کنید. اما در شرایطی که شما ویزای کار فنلاند را برای اشتغال در یک حیطه ای که میتوانید کار را مطابق با میل خود تغییر دهید دریافت کرده اید، میتوانید شغل خود را در همان حیطه  کاری تغییر دهید. پیشنهاد میشود به وبسایت اداره مهاجرت فنلاند، قسمت تغییر شغل، که لینک آن موجود میباشد مراجعه نموده و جواب سوالات خود را شخصا مطالعه کنید و یا با کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

https://migri.fi/en/changing-jobs

  • آیا با اخذ ویزای کار در کشور فنلاند ، امکان دریافت اقامت دائم و شهروندی فنلاند نیز وجود دارد؟

بله. شما میتوانید پس از 5 سال کار مستمر در فنلاند، برای اقامت دائم این کشور درخواست دهید. همچنین پس از 5سال زندگی مستمر در فنلاند با اجازه اقامت دائم، میتوانید برای اخذ شهروندی اقدام کنید.

  • آیا مجوز کار در فنلاند قابل تمدید است؟

بله. بسته به نوع مجوز خود میتوانید مجوزهای موقت را هر سال و مجوزهای دائم را هر 4 سال یک بار تمدید نمایید. شما باید حداقل سه ماه قبل از انقضای مجوز خود برای تمدید درخواست دهید.

سخن پایانی

نرخ پایین بیکاری در فنلاند، حاکی از وجود فرصت های شغلی فراوان در این کشور میباشد. متقاضیان کار در اروپا میتوانند فنلاند را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای اشتغال و یا کارآفرینی انتخاب کرده و با رعایت شروط، نسبت به اخذ ویزا و اجازه اقامت فنلاند اقدام کنند. قوانین کار در کشور فنلاند برای شهروندان کشورهای ثالث، هرساله توسط دولت فنلاند آپدیت و به روز رسانی میشود. ما در این مقاله به بررسی جدیدترین شرایط اخذ ویزای کار در کشور فنلاند در سال 2022 پرداختیم و مهم ترین آن را ذکر کردیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز برای کار در فنلاند و مهاجرت به این کشور، کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور فنلاند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *