بررسی روش های کارآفرینی در اتریش

ثبت کسب و کارهای جدید در کشور اتریش در حال رونق بوده و هر ساله شرکت های جدیدی ثبت ملی می شوند. محبوبیت این کشور برای کارآفرینی و تجارت چنان زیاد است که اتریش تنها در سال 2018، حدود 41087 کسب و کار جدید را تایید و ثبت کرده است. اگر قصد راه اندازی کسب و کار خود را در اتریش دارید، ابتدا باید تحقیقات زیادی از بازار تجارت این کشور انجام دهید تا مطمئن شوید که برنامه های شما در این کشور قابل اجرا هستند. اقتصاد قوی اتریش صنایع مختلفی را در خود جای داده است، بنابراین باید سعی کنید جایگاهی نوآورانه برای برند خود پیدا کنید. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی روش های کارآفرینی در اتریش بپردازیم. اگر شما نیز قصد راه اندازی کسب و کار خود را در کشور اتریش دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور اتریش گردآوری شده است.

کارآفرینی در اتریش

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چه کسانی می توانند اقدام به کارآفرینی در کشور اتریش کنند؟
  • روش های کارآفرینی در کشور اتریش
  • نحوه اخذ ویزای کارآفرینی اتریش
  • قوانین ثبت کسب و کار در اتریش

چه کسانی می توانند اقدام به کارآفرینی در کشور اتریش کنند؟

روش های کارآفرینی در اتریش متنوع می باشد بطوریکه شهروندان اتحادیه اروپا، سوئیس یا منطقه اقتصادی اروپا، می توانند بدون هیچ الزامی، اقدام به راه اندازی کسب و کار خود در اتریش کنند. با این حال، شهروندان خارج اتحادیه اروپا، ابتدا باید اجازه اقامت اتریش را دریافت کرده و پس از آنکه کسب و کار خود را در اداره ثبت تجارت این کشور، تایید و ثبت نمودند، مجوز کار دریافت کنند. ارائه اطلاعات شخصی، تایید محل کسب و کار و همچنین مشخص کردن نوع کسب و کار در اتریش، در این مرحله الزامی میباشد. علاوه بر این، متقاضیان باید حداقل 18 سال سن داشته و هیچ گونه سابقه کیفری نداشته باشند.

کارآفرینی در اتریش

روش های کارآفرینی در کشور اتریش

  • تاسیس شرکت با مسئولیت محدود (GmbH)

رایج ترین نوع شرکت در اتریش، GmbH میباشد که یک شخصیت قانونی مستقل است. بزرگترین مزیت این نوع شرکت ها این است که مالکان از نظر قانونی مسئولیتی جز سرمایه اولیه ندارند. با این حال، شرایط زیادی برای راه اندازی این نوع شرکت وجود دارد. به عنوان مثال، این شرکت حداقل سرمایه 35000 یورو نیاز دارد  که البته پرداخت نصف مبلغ سرمایه برای راه اندازی شرکت نیز کافیست. تعیین نام شرکت، اخذ مجوزهای فعالیت در صورت نیاز، تنظیم اساسنامه و اظهارنامه ثبت نیز از جمله مدارک لازم جهت ثبت این نوع شرکت می باشد. این شرکت را با حضور یک نفر نیز می توان تاسیس کرد.

  • تاسیس شرکت سهامی عام (AG)                                        

این نوع شرکت در اتریش،  Aktiengesellschaftنامیده می شود. نکته اصلی تفاوت این شرکت با سایر شرکت های اتریش آن است که یک AG به سرمایه اولیه بیشتری نیاز دارد و بنابراین برای شرکت های بزرگ مناسب تر است. سرمایه اولیه تقریبا حدود 70.000 یورو تعیین شده است. سهام این شرکت ها نیز در بورس سهام داد وستد می شود.

  • تاسیس شرکت اروپایی (SE)

تاسیس این شرکت‌ها، پیشنهادی منحصربه ‌فرد برای کارآفرینی در اتریش میباشد. زیرا تنها شرکت‌ها یا افرادی که قبلاً در اتریش کسب‌وکار دارند، می‌توانند آن را راه‌اندازی کنند.

  • کارآفرینی از طریق شراکت

دو نوع شراکت در اروپا وجود دارد، بنابراین اگر در اتریش کسب و کار راه اندازی می کنید باید از تفاوت آن آگاه باشید. نوع اول، یک مشارکت عمومی (OG) میباشد که به تشریفات زیادی نیاز نداشته و فقط باید کسب و کار خود را ثبت کنید. علاوه بر این، شما حتی نیازی به سرمایه اولیه ندارید. با این حال، همه شرکا مسئولیت نامحدودی خواهند داشت. نوع دوم، یک مشارکت محدود (KG) میباشد که مسئولیت محدودی را به یکی از شرکا ارائه می دهد در حالی که شریک دیگر مسئولیت نامحدودی را به عنوان مدیر شرکت می پذیرد.

  • تاسیس شرکت های انفرادی

اگر خودتان در اتریش کسب و کار راه اندازی می کنید و یا یک فریلنسر هستید، احتمالاً این نوع شرکتی است که ثبت خواهید کرد. این بدان دلیل است که شرکت های انفرادی، کوچکترین نوع کسب و کاری هستند که می توانند در اتریش فعالیت کنند و از آنجایی که فقط یک مالک دارند، گزینه ای مناسب برای کارآفرینی در اتریش میباشد. مالک این نوع شرکت ها باید مسئولیت نامحدودی را بپذیرد و علاوه بر این، شرکت باید از طریق اداره بیمه اجتماعی اتریش، برای تجارت، بیمه شود.

  • تاسیس شعبه یک شرکت خارجی در اتریش

یکی از روش های کارآفرینی در اتریش تاسیس یک شعبه جهت توسعه یک شرکت خارجی می باشد. راه اندازی کسب و کار از این طریق به دو روش ممکن است: راه اندازی شعبه و یا راه اندازی یک شرکت تابعه. در روش اول، موسس این شعبه یک شخص حقوقی مستقل نبوده و شرکت مادر از نظر قانونی مسئول هر کاری است که شعبه در اتریش انجام می دهد. به همین دلیل، یک شعبه باید همنام شرکت مادر باشد. اما در روش دوم، یک شرکت تابعه به عنوان یک شخص حقوقی مجزا از شرکت اصلی خارجی خود فعالیت می کند. به این ترتیب، شرکت مادر مسئولیتی در قبال بدهی ها و تعهدات شرکت تابعه خود در اتریش ندارد. گفته می شود، شرکت مادر، کنترل عملیاتی کاملی نیز بر شرکت تابعه ندارد. به طور کلی، یک شرکت تابعه یک شرکت با مسئولیت محدود (GmbH) است. بنابراین، می‌تواند فرآیند ثبت کسب و کار عادی در اتریش را طی کند. البته، تمام قوانین مالیاتی و حسابداری اتریش باید رعایت شود.

نحوه اخذ ویزای کارآفرینی اتریش

قبل از شروع کسب و کار خود در اتریش، باید از داشتن مجوز اقامت یا ویزا اطمینان حاصل کنید. روش های کارآفرینی در اتریش گوناگون هستند اما برای اخذ ویزای کارآفرینی می بایست یک طرح تجاری و یا همان بیزینس پلن قوی که مورد تایید مقامات قانونی و از جمله اتاق بازرگانی اتریش باشد، تهیه نمایید. بطور کلی تنها دارندگان کارت قرمز-سفید- قرمز ، می توانند کسب و کار خود را در کشور اتریش ثبت کنند. برای دریافت این کارت، باید طرح تجاری شما برای اتریش سودآور باشد و سرمایه ای به ارزش حداقل 100.000 یورو وارد این کشور کنید. علاوه بر این، کسب و کار شما باید در اتریش موجب اشتغال زایی شود و تضمین کند که اشتغال زایی برای شهروندان اتریش در پی خواهد داشت و شامل انتقال یا معرفی فناوری های جدید به این کشور باشد. با دریافت کارت قرمز-سفید- قرمز، میتوان به اقامت دائم اتریش رسید. به لحاظ امتیاز نیز، کارآفرینان باید حداقل 50 امتیاز در بررسی تحصیلات، زبان و سایر مهارت ها به دست آورند. متقاضیان میتوانند با مراجعه به وبسایت رسمی اداره مهاجرت اتریش، که لینک آن موجود میباشد، شخصا جزئیات شرایط و نحوه اخذ این نوع ویزا را مطالعه نمایند.

https://www.migration.gv.at

قوانین ثبت کسب و کار در اتریش

جهت کارآفرینی در اتریش و راه اندازی کسب و کار خود، اولین کاری که باید انجام دهید دریافت مجوز تجارت است. شما می توانید این کار را در یک اداره محلی با ارائه مشخصات شخصی، نام و محل کسب و کار و نوع کسب و کار خود انجام دهید و هزینه ای معادل 47.30 یورو بپردازید. شما همچنین باید کسب و کار خود را در اداره ثبت تجاری اتریش ثبت کنید. علاوه بر این، تمام اسناد باید به زبان آلمانی ترجمه شوند و یک دفتر اسناد رسمی باید نسخه های رسمی را تأیید کند. به این ترتیب، فقط زمانی می توانید تجارت را شروع کنید که همه ثبت نام ها انجام و تایید شده باشد. 

شما همچنین میبایست برای دریافت خدمات تامین اجتماعی (Sozialversicherung der Selbständigen) در اتریش ثبت نام کنید. ثانیاً باید تجارت خود را در اداره مالیات ثبت کرده و شماره شناسایی مالیاتی بگیرید. لازم است بدانید که هنگام راه اندازی کسب و کار در اتریش، شما باید یک حساب بانکی تجاری باز کنید. جهت کارآفرینی در اتریش باید بدانید که تمام مشاغل اتریشی باید مالیات بر ارزش افزوده (VAT) بپردازند. به این ترتیب، شرکت ها باید آماده باشند 20 درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند. با این حال، شراکت ها و تاجران انحصاری که کمتر از 30000 یورو در سال درآمد دارند، مجبور به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیستند. در عوض، در اتریش باید مالیات بر درآمد بپردازید که می تواند بین 23 تا 50 درصد متغیر باشد. در ضمن، داشتن بیمه نیز برای کسب و کار خود در اتریش میتواند مفید باشد.

کارآفرینی در اتریش
سؤالات متداول
  • آیا با استفاده از روش های کارآفرینی در اتریش میتوان اقامت این کشور را دریافت کرد؟

بله. شما میتوانید با ارائه یک طرح تجاری و اثبات اینکه طرح شما برای دولت اتریش سودآور بوده و منجر به اشتغال زایی میشود، اقامت این کشور را دریافت نمایید. طرح شما توسط سرویس AMS بررسی خواهد شد و در صورت تایید، درخواست شما به اداره مهاجرت ارسال میشود.

  • آیا کشور اتریش از طریق کارآفرینی در این کشور، شهروندی اعطا میکند؟

بله. کسانی که از طریق کارآفرینی در این کشور، اقامت دائم این کشور را اخذ میکنند میتوانند پس از حدود 6 سال  زندگی مستمر در اتریش، به شرطی که حداقل سابقه ۳ سال کار داشته باشند و هینطور مدرک ب۲ زبان آلمانی، شهروندی این کشور را دریافت کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

  • آیا برای کسانی که اقدام به کارآفرینی در کشور اتریش میکنند، ریسک مصادره اموال وجود دارد؟

خیر. بر اساس آمار، ریسک مصادره اموال در کشور اتریش بین سال های 2014 تا 2019، تنها 1 درصد بوده است که پایین ترین میزان میباشد.

  • متوسط درآمد افراد شاغل در اتریش چقدر است؟

متوسط درآمد ماهانه خالص افراد شاغل در اتریش، حدودا ۲۰۰۰ یورو در ماه تعیین شده است.

سخن پایانی

اتریش بین سال‌های 2007 تا 2014، شاهد افزایش قابل توجهی در فعالیت‌های کارآفرینی در این کشور بوده است. اقتصاد قوی اتریش همراه با پایین بودن نرخ بیکاری (5%)، باعث شده است تا سرمایه گذاران و کارآفرینان بسیاری به این کشور جذب شوند. وجود فرصت های شغلی بسیار و همچنین استقبال دولت اتریش از کسب و کارهای جدید و سرمایه گذاری ها برای رونق اقتصاد خود، باعث شده است تا متقاضیان مهاجرت به اروپا، اتریش را به عنوان مقصدی برای شروع فعالیت های تجاری خود انتخاب کرده و به دنبال اخذ اقامت و شهروندی آن باشند. ما در این مقاله به بررسی روش های کارآفرینی در اتریش پرداختیم و قوانین آن را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور اتریش را به شما عزیزان ارائه می نماید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *