جدیدترین شرایط کارآفرینی در کانادا 2024

کشور کانادا که یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است، مقصدی ایده آل برای مهاجران جهت سرمایه گذاری میباشد. کارآفرینان و سرمایه گذاران جهان میتوانند در صورت داشتن یک طرح تجاری خلاق و سودآور، از طریق اخذ ویزای استارت آپ، کسب و کار خود را در کانادا راه اندازی نمایند. دولت کانادا همواره کارآفرینان مهاجر را تشویق می کند تا شرکت های خود را در کانادا توسعه دهند. متقاضیان موفق، با سازمان‌های بخش خصوصی در کانادا ارتباط برقرار کرده و قادر خواهند بود بودجه، راهنمایی و تخصص را برای افتتاح و راه‌اندازی کسب و کار خود در کانادا دریافت کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی جدیدترین شرایط کارآفرینی در کانادا در سال 2022 بپردازیم. اگر شما نیز ایده ای خلاق و سودآور جهت راه اندازی کسب و کار خود در کانادا دارید، درادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور کانادا گردآوری شده است.

کارآفرینی در کانادا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • کارآفرینی در کشور کانادا چگونه ممکن است؟
  • شرایط کارآفرینی در کانادا
  • تمکن مالی لازم جهت کارآفرینی در کشور کانادا 2022
  • الزامات زبان جهت کارآفرینی در کانادا

کارافرینی در کشور کانادا از طریق دریافت ویزای استارت آپ کانادا، برای کارآفرینان مهاجر با مهارت ها و پتانسیل ایجاد کسب و کار در کانادا ممکن میباشد. از مهمترین شرایط کارآفرینی در کانادا آن است که متقاضیان یک ایده نوآور و جدید داشته باشند، برای کانادایی ها شغل ایجاد کنند و بتوانند در مقیاس جهانی رقابت نمایند. اکنون اگر ایده کسب و کار نوآورانه ای دارید، میبایست برای ایده خود از یکی از سازمان های تعیین شده پشتیبانی دریافت کنید. در صورت تایید ایده و طرح شما، ممکن است بتوانید به کانادا مهاجرت کنید. متقاضیان کارآفرینی در استان کبک میبایست به وبسایت رسمی اداره مهاجرت این استان مراجعه نمایند، زیرا که استان کبک، به صورت جداگانه مسئول برنامه مهاجرت تجاری خود است.

کارآفرینی در کانادا

شرایط کارآفرینی در کانادا

برای کارآفرینی در کشور کانادا، و یا به عبارتی، جهت اخذ ویزای استارت آپ، ایده کسب‌وکار یا سرمایه‌گذاری شما باید از حمایت یک یا چند سازمان تعیین‌شده، که در قسمت زیر فهرست شده است، برخوردار شود:

  • Venture capital funds
  • Angel investor groups
  • Business incubators

سازمان های بالا که تعیین شده توسط دولت کانادا هستند، گروه های تجاری میباشند که برای سرمایه گذاری یا حمایت از استارت آپ های احتمالی در کانادا تایید شده اند. این سازمان‌ها انتخاب می‌کنند که کدام پیشنهادهای تجاری را جهت کارآفرینی در کانادا بررسی نمایند. هر سازمانی فرآیند پذیرش خاص خود را داشته و معیارهایی دارد که برای ارزیابی از آنها استفاده می شود. اگر سازمانی تصمیم بگیرد ایده کسب و کار شما را بررسی کند، پتانسیل پیشنهاد و طرح شما و همچنین موفقیت یا عدم موفقیت آن را ارزیابی می کند. اگر هر کدام از سازمانهای فوق تصمیم بگیرند از ایده کسب و کار شما حمایت کنند، یک نامه پشتیبانی به شما ارائه خواهند داد. اگر ایده شما از سوی گروه venture capital funds  تایید شود، باید حداقل 200000 دلار سرمایه گذاری داشته باشید. اما اگر ایده کارافرینی شما از طرف گروه Angel investors تایید شده باشد، باید حداقل 75000 دلار سرمایه گذاری داشته باشید. شما نیازی به تضمین سرمایه گذاری مالی به گروه های  incubator ندارید و تنها کافیست در برنامه رشد کسب و کار کانادا پذیرفته شوید. لیست کاملی از  سازمان های تعیین شده و زیرمجموعه های آنها، در وبسایت رسمی اداره مهاجرت کانادا موجود میباشد.

تمکن مالی لازم جهت کارآفرینی در کشور کانادا 2022

دولت کانادا به متقاضیان کارآفرینی در کانادا، حمایت مالی اعطا نمیکند. هنگام درخواست، باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد پس از ورود به کانادا، پول لازم برای حمایت از خود و افراد تحت تکفل خود را دارید. شما نمی توانید این پول را از شخص دیگری قرض کنید. تمکن مالی لازم نیز به تعداد افراد خانواده شما بستگی دارد. دولت کانادا هر ساله این مبالغ را به روزرسانی میکند. در جدول زیر، تمکن مالی لازم در سال 2022 اورده شده است.

تعداد اعضای خانواده بودجه لازم (به دلار کانادا)
113.310
216.570
320.371
424.733
528.052
631.638
735.224
به ازای هر فرد اضافه دیگر، مبلغ 3.586 دلار کانادا اضاف میگردد

الزامات زبان جهت کارآفرینی در کانادا

توانایی برقراری ارتباط و کار به زبان های انگلیسی، فرانسوی یا هر دو زبان به موفقیت کسب و کار شما در کانادا کمک می کند. شما میبایست در یک آزمون زبان که مورد تایید دولت کانادا باشد شرکت کنید و نتایج را با درخواست خود ارسال نمایید، در غیر این صورت، درخواست شما بررسی نخواهد شد. شما باید حداقل سطح معیار زبان کانادایی (CLB) که نمره 5 است را در هر چهار مهارت، به زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید. این 4 مهارت اصلی عبارتند از مهارت صحبت كردن، خواندن، شنیدن و نوشتن. اگر حداقل مهارت های زبانی را نداشته باشید، درخواست شما رد خواهد شد. جهت اخذ ویزای استارت آپ، سازمانهای خاصی برای برگزاری آزمون زبان تعیین شده اند. آزمونهای تعیین شده جهت بررسی مهارت زبان انگلیسی، آزمون  CELPIP و آزمون آیلتس میباشند که به دو صورت general و academic قابل قبول است. آزمونهای تایید شده جهت بررسی مهارت زبان فرانسوی نیز آزمون TEF و TCF است.

کارآفرینی در کانادا
سؤالات متداول
  • چگونه می توان جهت کارآفرینی در کانادا ، از سازمانهای تعیین شده، پشتیبانی دریافت کرد؟

شما باید با سازمان تعیین شده تماس بگیرید تا از نحوه دریافت پشتیبانی آن مطلع شوید. شما باید سازمان را متقاعد کنید که یک ایده تجاری دارید که ارزش حمایت را دارد. فرآیند بررسی ایده شما برای هر سازمان متفاوت است. هر سازمانی الزامات خاص خود را دارد. اگر با یک سازمان تعیین شده به توافق برسید، نامه پشتیبانی برای شما ارسال می کند. هنگام ارسال درخواست خود به دولت کانادا، باید این نامه را همراه داشته باشید. این مدرکی است که باید نشان دهید که گروه venture capital funds ، گروه Angel investors یا گروه های Incubator، از ایده کسب و کار شما حمایت می کند. سازمانی که طرح شما را بپذیرد، گواهی تعهد را مستقیماً برای مقامات دولتی ارسال می کند و آنان از نامه پشتیبانی شما و گواهی تعهد سازمان، برای ارزیابی درخواست شما استفاده خواهند کرد.

  • با کارآفرینی در کانادا، چه مقدار پول جهت پوشش هزینه‌های زندگی در این کشور نیاز است؟

مقدار پولی که نیاز دارید بستگی به این دارد که چند نفر از اعضای خانواده با شما خواهند آمد. لیست دقیقی از تمکن مالی لازم، در این مقاله برای شما فراهم شده است. باید بدانید که در برخی موارد، سازمان تعیین شده ممکن است به شما پول اضافی برای کمک به تامین هزینه های زندگی شما بدهد. شما نمی توانید از پول سرمایه گذاری شده جهت راه اندازی کسب و کار خود، برای تامین هزینه های زندگی در کانادا استفاده کنید.

  • اگر ایده کارآفرینی ما در کانادا شکست بخورد، چه اتفاقی می افتد؟

اگر کسب و کار شما با شکست مواجه شود، بر وضعیت اقامت دائم شما تأثیری نمی گذارد. بر طبق آنچه در وبسایت اداره مهاجرت کانادا آمده است، آنها میدانند که هر کسب و کاری موفق نخواهد شد و این برنامه به گونه ای طراحی شده است که ریسک بین بخش دولتی و خصوصی تقسیم شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

  • اگر بخواهم جهت دریافت ویزای استارت آپ اقدام نماییم، باید پول خود را سرمایه گذاری کنم؟

خیر. شما نیازی به سرمایه گذاری پول خود ندارید. حداقل سرمایه‌گذاری مورد نیاز، از سوی گروه های venture capital funds یا گروه Angel investors انجام میشود. تنها کافیست طرح شما پذیرفته شود و واجد شرایط باشید.

  • آیا میتوان از بیش از یک سازمان تعیین شده، جهت کارآفرینی در کانادا ، حمایت سرمایه گذاری دریافت کرد؟

بله. این امر امکانپذیر است. اما اگر چندین حمایت دریافت کرده اید ، باید تمام سازمان های سرمایه گذاری درگیر، شناسایی شوند. در هر صورت، فقط یک گواهی تعهد به صورت الکترونیکی برای مقامات ارسال می شود و یک نامه پشتیبانی به شما ارائه می شود. اگر گروه های venture capital funds ، در کسب و کار شما سرمایه گذاری کنند، حداقل مبلغ سرمایه گذاری 200000 دلار است، حتی اگر گروه های Angel investors نیز در کسب و کار شما سرمایه گذاری نمایند. حال اگر یک گروه سرمایه گذاری Angel از طرح شما حمایت کند اما هیچ یک از گروه های venture capital funds در کسب و کار شما سرمایه گذاری نکرده باشند، حداقل مبلغ کل سرمایه گذاری 75000 دلار است.

سخن پایانی

سرمایه گذاران و کارآفرینان جهان که مشتاق به راه اندازی کسب و کار جدید در کانادا هستند، میتوانند با ارائه یک طرح تجاری خلاق و سودآور، ویزای استارت آپ کانادا را دریافت نمایند. طرح متقاضیان باید توسط یکی از سازمانهای تعیین شده از سوی دولت کانادا، به تایید برسد. در صورت تایید و دریافت نامه پذیرش، سرمایه لازم برای آنان تامین خواهد شد. داشتن تمکن مالی لازم و همچنین مهارت زبان انگلیسی و یا فرانسوی، از ملزومات اخذ ویزای استارت آپ کانادا است. ما در این مقاله به بررسی جدیدترین شرایط کارآفرینی در کانادا پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما به فراهم شدن شرایط شما مخاطب عزیز جهت مهاجرت به کانادا کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور کانادا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *