نکاتی که پیش از کار در نروژ باید بدانید

نروژ دارای سیستم اقتصادی پایدار است و نرخ بیکاری آن حدودا 3.3٪ می باشد. این کشور از نظر منابع طبیعی مانند نفت و گاز، ماهی، جنگل ها و مواد معدنی غنی است. متقاضیان کار در کشور نروژ می توانند در صورت داشتن مهارت بالا و همچنین مورد تقاضا بودن مهارت آنها، شانس اخذ پیشنهاد شغلی در نروژ را داشته باشند. مشاغل مربوط به ساخت و ساز، مهندسی، پرستاری و خدمات درمان، کامپیوتر و غیره، اکثرا در لیست مشاغل مورد نیاز نروژ وجود دارند. اما داشتن چه شرایطی برای کار در مشاغل مورد نیاز نروژ لازم است؟ آیا نروژ کشور مناسبی برای مهاجرت کاری می باشد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکات مهم کار در نروژ بپردازیم. 

پس اگر شما نیز رویای کار و زندگی در نروژ را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور نروژ گردآوری شده است.

کار در نروژ

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا کار در نروژ؟
  • شرایط کار در کشور نروژ

چرا کار در نروژ؟

اگر کار در کشور نروژ را انتخاب کرده اید و شغلی پیدا نموده اید، خبر خوب برای شما این است که کار در نروژ مزایای بسیار زیادی دارد. نروژ استاندارد و کیفیت زندگی بالایی داشته و البته یکی از گران ترین کشورهای جهان محسوب می شود. با این حال، یکی از شادترین کشورهای جهان با میانگین درآمد قابل توجهی بالاتر از سایر نقاط جهان به حساب می آید. در واقع، بالا بودن درآمد، گرانی نروژ را جبران خواهد کرد. در این قسمت، برخی از مزایای کار در این کشور را فهرست می کنیم.

کار در نروژ
  1. بالا بودن درآمد و دستمزد

متوسط حقوق سالانه در نروژ حدود 636,688 کرون ( 69.151 دلار آمریکا) است. دستمزد بسته به سطح مهارت، تجربه، سن و همچنین صنعت شما متفاوت خواهد بود. با وجود اینکه در قانون نروژ، حداقل دستمزد تعیین نشده است، اما در بخش‌های خاصی مانند ساختمان، دریانوردی، کشاورزی و مهمان ‌نوازی مبلغی به عنوان حداقل دستمزد در نظر گرفته شده است. کسانیکه مشغول به کار در این کشور می باشند، باید بر اساس درآمد خود، مالیات بپردازند. نرخ مالیات بر درآمد در نروژ به شرح زیر است:

  • درآمد 0 تا 180.800 کرون: 0%
  • درآمد 180.800 تا 254.500 کرون: 1.9%
  • درآمد 254.500 تا 639.750 کرون: 4.2%
  • درآمد 639.750 تا 999.550 کرون: 13.2%
  • درآمد 999.550 و بالاتر: 16.2%
  1. بهره مندی از مزایای تامین اجتماعی

هنگامی که در نروژ کار می کنید و مالیات می پردازید، به طور خودکار بخشی از طرح بیمه ملی محسوب می شوید که با استفاده از وجوه کمک های تامین اجتماعی اجرا می شود. هنگام ورود به نروژ، شما یک شماره تامین اجتماعی نروژی یا D number (شماره موقت) دریافت خواهید کرد و نوع آن به مدت زمانی که قصد اقامت در نروژ را دارید بستگی خواهد داشت. شماره تامین اجتماعی، یک شماره شناسایی شخصی و ۱۱ رقمی است. این شماره برای اثبات هویت شما به مقامات دولتی و سایر احزاب رسمی در نروژ استفاده می شود. برای دسترسی به خدمات اجتماعی در کشور نروژ، مانند افتتاح حساب بانکی، باید شماره امنیت اجتماعی یا شماره D داشته باشید. 

شماره تامین اجتماعی به شخصی که طولانی مدت در نروژ می ماند (یعنی بیش از شش ماه در نروژ زندگی می کند) اختصاص داده می شود. وقتی قصد دارید شش ماه یا کمتر در نروژ زندگی کنید، یک شماره D به شما اختصاص داده می شود. با کار در این کشور و اخذ مزایای تامین اجتماعی، شما به طیف وسیعی از مزایا در این کشور دسترسی خواهید داشت که عبارتند از:

  • خدمات بارداری، تولد و فرزندخواندگی
  • خدمات مراقبتی
  • خدمات بهداشتی و درمانی
  • خدمات بیماری
  • خدمات آسیب و بیماری شغلی
  • خدمات معلولیت
  • کمک هزینه ارزیابی کار
  • حقوق بازنشستگی
  • کمک مالی و کمک هزینه تکمیلی
  • حقوق بیکاری
کار در نروژ
  1. متعادل بودن ساعات کاری و مرخصی ها

ساعت کاری در نروژ 9 ساعت در روز است. طبق قانون تعطیلات در نروژ، کارمندان واجد شرایط دریافت حقوق برای 25 روز کاری می باشند، اما اکثر کارمندان، حقوق کار پنج هفته ای دریافت می کنند. به جای مرخصی با حقوق، کارمندان حقوق تعطیلات دریافت می کنند. این حقوق در طی سال، و قبل از زمان تعطیلات ذخیره می شود. مادران باردار و شاغل نیز قبل از زایمان به مدت سه هفته حق مرخصی دارند و بعد از زایمان نیز به مدت شش هفته می توانند در مرخصی باشند. پدران شاغل نیز پس از زایمان همسر، دو هفته حق مرخصی خواهند داشت. با کار در این کشور تعادل بین کار و زندگی برقرار می شود و کارفرمایان نیز با کارمندان خود بسیار منعطف برخورد می کنند.

شرایط کار در کشور نروژ

متقاضیان کار در نروژ میبایست پس از دریافت یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در نروژ، نسبت به دریافت ویزا و مجوز اقامت نروژ اقدام نمایند. یکی از محبوب ترین روشهای کار در این کشور، از طریق درخواست کارگران ماهر و نیروی متخصص یا همان skilled workers می باشد. از مهمترین شروط استخدام در نروژ به عنوان نیروی ماهر و متخصص، داشتن تحصیلات آکادمیک، گذراندن دوره آموزشی حرفه ای به مدت حداقل 3 سال، عدم سوپیشینه، سلامت جسمانی، داشتن حداقل 6 سال سابقه کار مرتبط، اثبات تمکن مالی لازم و همچنین دریافت بیمه درمانی در نروژ می باشد.

 افرادی که موفق به اخذ پیشنهاد شغلی و یا یافتن شغل مناسب خود در نروژ نشده باشند، قادر خواهند بود در صورت برآورده کردن شرایط، با اخذ ویزای جستجوی کار نروژ یا همان ویزای jobseeker، ویزای نروژ را برای مدت 1 سال دریافت نموده و پس از ورود به نروژ به دنبال یافتن کار باشند. البته این روش بیشتر مناسب فارغ التحصیلان دانشگاه های نروژ می باشد که قصد کار در کشور نروژ و اخذ اقامت این کشور را دارند. آنان می توانند پس از فارغ التحصیلی، ویزای جستجوی کار را برای مدت 1 سال دریافت نموده و پس از اخذ پیشنهاد شغلی در این مدت، ویزای فعلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند و اقامت نروژ را کسب کنند.

 از شروط اصلی دریافت ویزای جستجوی کار، اثبات تمکن مالی در حدود 23.224 کرون نروژ در ماه (278.693 کرون در سال) است که میبایست در حساب شخص وجود داشته باشد. آنچه به صورت مختصر گفته شد، تنها برخی از روشها و شروط کار در این کشور است. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، به وبسایت رسمی اداره مهاجرت نروژ مراجعه کرده و یا جهت بررسی شرایط خود و انتخاب بهترین راهکار مهاجرتی برای شما، با کارشناسان مجرب ما در گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

سؤالات متداول
  • آیا برای کار در نروژ، یادگیری زبان نروژی لازم است؟

خیر. شما برای کار در بسیاری از مشاغل نروژ می توانید به زبان انگلیسی هم کار پیدا کنید. در واقع، بسیاری از شرکت های آمریکایی در نروژ شعبه داشته و بازار کار مناسبی را برای افراد انگلیسی زبان فراهم نموده اند.

  • کدام شهر نروژ برای کار بهتر است؟

این بستگی به شرایط شما و اولویتهای شما دارد. قطعا شهرهای بزرگتر، موقعیتهای شغلی بهتری ارائه داده اما گران تر هستند. شهر اسلو، یکی از بهترین شهرهای نروژ برای کار و زندگی است و البته هزینه های زندگی در آن بالاتر خواهد بود.

  • آیا با کار در نروژ می توانیم اعضای خانواده خود را نیز به این کشور ببریم؟

بله. معمولا نیروی skilled workers یا همان کارگران ماهر، می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به نروژ ببرند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

سخن پایانی

مهاجرت کاری به نروژ، یکی از محبوب ترین روشهای اخذ اقامت این کشور است. اگر به این فکر می کنید که چگونه به عنوان یک خارجی در نروژ کار پیدا کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که شرایط لازم جهت کار در کشور نروژ را دارید. شما بسته به کشور مقصد خود، نیاز به دریافت ویزا خواهید داشت و برای دریافت آن باید معیارهای خاصی را داشته باشید. همچنین برای اینکه به عنوان یک نیروی ماهر در این کشور مشغول به کار شوید، سطح خاصی از تحصیلات، و همچنین تجربه کاری مرتبط از شما خواسته می شود. ما در این مقاله به بررسی شرایط کار در نروژ پرداختیم و برخی از مزایای آن را شرح دادیم. 

امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور نروژ را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *