سریعترین راه اخذ اقامت برزیل

شهروندان خارجی که قصد زندگی و کار در کشور برزیل را دارند می توانند با توجه به شرایط و رزومه خود، به روش های مختلف اقدام به دریافت ویزا و اخذ اقامت برزیل نمایند. برای مهاجرت به برزیل ابتدا باید ویزای مناسب با شرایط خود را انتخاب کنید و مدارک و الزامات مورد نیاز آن را فراهم نمایید. مهم است که به الزامات توجه کنید و درک کنید که کدام نوع ویزا برای شرایط شما مناسب تر است. پس از آن می توانید اقدام به اخذ اقامت موقت یا بلند مدت برزیل نمایید. در صورتی که تمایل به اخذ ویزای موقت یا بلند مدت برزیل دارید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا مراحل اخذ هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور برزیل گردآوری شده است.

اخذ اقامت برزیل

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مراحل و الزامات اخذ اقامت برزیل
  • چگونگی اخذ اقامت بلند مدت برزیل
  • آیا امکان دریافت تابعیت کشور برزیل وجود دارد؟
  • الزامات اخذ تابعیت کشور برزیل
  • اخذ اقامت کشور برزیل از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت در کشور برزیل با ویزای بازنشستگی

مراحل و الزامات اخذ اقامت برزیل

در صورتی که قصد مهاجرت به کشور برزیل را دارید و می خواهید در این کشور زندگی و کار کنید، ابتدا باید اقدام به دریافت ویزای برزیل نمایید. ویزای شما باید قبل از ورود شما به کشور برزیل صادر شود و بنابراین، باید زمانی که در کشور مبدأ خود هستید برای ویزای برزیل درخواست دهید و تنها پس از اخذ ویزای خود امکان ورود به کشور برزیل را خواهید داشت. قوانین اخذ ویزای برزیل با توجه به کشور مبدأ شما می تواند متفاوت باشد. پس از دریافت ویزای خود این امکان را دارید تا مجوز اقامت دریافت کنید، همان‌طور که اشاره شد اقامت برزیل به دو دسته موقت و بلند مدت تقسیم بندی می شود.

شما می توانید خودتان و یا به کمک یک وکیل برای اخذ اقامت برزیل درخواست دهید، این اقدام باید 6 تا 12 ماه قبل از انقضای ویزای شما صورت بگیرد زیرا ممکن است زمان‌بر باشد. پس از آن که ویزای مورد نظر خود را دریافت کردید، باید برای اخذ مجوز اقامت درخواست دهید. مجوز اولیه اقامت موقت برزیل به مدت 2 سال صادر می شود و پس از اتمام آن امکان تمدید آن را نیز خواهید داشت.

اخذ اقامت برزیل

چگونگی اخذ اقامت بلند مدت برزیل

اقامت بلند مدت برزیل تنها به اتباع خارجی اعطا می شود که مدتی در کشور برزیل زندگی کرده باشند و ویزای برزیل آن‌ها اعتبار کافی داشته باشد. در اکثر موارد، ارسال درخواست ویزای بلند مدت برزیل تنها در کشور برزیل و نه در کشور مبدأ فرد امکان پذیر خواهد بود. با این حال، استثناهایی برای سرمایه گذاران وجود دارد. سرمایه گذاران می توانند با داشتن نوع خاصی از مجوز اقامت، در حالی که خارج از کشور برزیل زندگی می کنند، درخواست اقامت بلند مدت خود را ارسال کنند.

نکته مهمی که باید برای اخذ اقامت برزیل در نظر داشته باشید این است که برخی ویزاها برای مدت زمان کوتاهی صادر می شوند و از آنجا که پروسه درخواست اخذ مجوز اقامت ممکن است حدود 4 تا 8 ماه به طول بی انجامد، ویزاهای کوتاه مدت به شما اجازه نمی دهند بتوانید برای مجوز اقامت خود در برزیل منتظر بمانید. به عنوان مثال، ویزاهای توریستی تنها 30 الی 90 روز اعتبار دارند.

آیا امکان دریافت تابعیت کشور برزیل وجود دارد؟

پس از 4 سال زندگی با مجوز اقامت برزیل، این امکان را دارید تا برای تابعیت (شهروندی) برزیل درخواست دهید. اگر در طول اقامت خود با یک شهروند برزیلی ازدواج کرده باشید و یا فرزند برزیلی داشته باشید یا در صورتی که اهل یک کشور پرتغالی زبان هستید، این فرصت را دارید تا پس از 1 سال زندگی با مجوز اقامت برزیل، برای تابعیت این کشور درخواست دهید. با این حال، دریافت شهروندی برزیل نیاز به صبر و زمان دارد، زیرا یک فرآیند طولانی است و برای اخذ آن به مدارک اسناد مختلفی نیاز خواهید داشت.

برای درخواست تابعیت برزیل باید الزامات زیر را در نظر بگیرید :

  • توانایی برقراری ارتباط به زبان پرتغالی با توجه به شرایط اخذ تابعیت
  • نداشتن محکومیت کیفری

ذکر این نکته حائز اهمیت است که تابعیت و شهروندی اتباع خارجی به صورت خودکار به آن‌ها اعطا نمی شود و افراد باید برای دریافت تابعیت درخواست دهند و الزامات و پیش نیازها را فراهم نمایند.

الزامات اخذ تابعیت کشور برزیل

به طور کلی، برای آن که بتوانید شهروند برزیل شوید ابتدا باید مجوز اقامت بلند مدت خود را دریافت نمایید و پس از 4 سال زندگی در این کشور، اقدام به دریافت تابعیت برزیل نمایید. با این حال، با توجه به موقعیت شما این مدت زمان می تواند کوتاه تر و یا بلندتر باشد. 

مدت زمان مورد نیاز اقامت برای درخواست شهروندی برزیل به شرح زیر است:

  • 4 سال مجوز اقامت بلند مدت
  • اگر با یک برزیلی ازدواج کرده اید یا فرزندان برزیلی دارید (1 سال)
  • اگر کشور مبدأ شما پرتغالی زبان باشد (1 سال)
  • اگر خدماتی را به کشور ارائه کرده باشید یا بتوانید ارائه دهید (1 سال)
  • اگر در زمینه های حرفه ای، علمی یا هنری فعالیت برجسته ای داشته اید (1 سال)
  • اگر بدون وقفه و بدون محکومیت کیفری در برزیل زندگی کرده اید (15 سال)
  • 10 سال کار بدون وقفه در نمایندگی های دیپلماتیک یا دفتر کنسولی در کشور برزیل
  • اگر کودک یا نوجوانی هستید که قبل از 10 سالگی در برزیل اقامت کرده اید
اخذ اقامت کشور برزیل از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از راه هایی که می توانید از طریق آن اقدام به اخذ اقامت برزیل نمایید، دریافت ویزای سرمایه گذاری برزیل است. هدف از ارائه ویزای سرمایه گذاری برزیل این است که اتباع خارجی در کشور برزیل کسب و کاری را ایجاد کرده و برزیلی ها را در آن استخدام کنند. برای درخواست ویزای سرمایه گذاری برزیل باید یک مدل کسب و کار ایجاد کنید که حداقل بتوانید دو فرد برزیلی را در آن استخدام نمایید، سپس طرح کسب و کار خود را به پلیس فدرال ارسال نمایید. ویزای سرمایه گذاری برزیل به مدت سه سال اعتبار دارد و پس از آن ممکن است از طریق پلیس فدرال تمدید شود. اگرچه دریافت این ویزا به شما اقامت قانونی در کشور برزیل را می دهد، اما اخذ آن مسیر نسبتاً پیچیده‌ای دارد. در گام اول شما باید سرمایه مورد نیاز را به مقدار لازم داشته باشید. این رقم در اواخر سال 2015 از حدود 35000 دلار آمریکا به حدود 120000 دلار آمریکا افزایش یافت. دو روش برای اخذ ویزای سرمایه گذاری برزیل وجود دارد که شامل سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و یا کارآفرینی می شوند.

برای آن که بتوانید با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یا ایجاد یک کسب و کار، اقامت برزیل خود را دریافت کنید، باید مراحل زیر را دنبال نمایید :

  • ابتدا، در حالی که هنوز در خارج از کشور هستید، لازم است برای ویزا درخواست دهید. ویزای سرمایه گذاری برزیل به مدت 4 سال اعتبار دارد.
  • پس از ورود به برزیل باید اقدام به دریافت مجوز اقامت نمایید و زمانی که 6 تا 12 ماه به تاریخ انقضای مجوز اولیه شما مانده است، باید برای تمدید مجوز اقامت خود اقدام کنید. مجوز دوم شما 2 سال اعتبار خواهد داشت.
  • پس از دو سال، مجدداً می توانید 6 تا 12 ماه قبل از انقضای مجوز موقت، روند درخواست اقامت بلند مدت را شروع کنید که مدت آن حداکثر 4 سال خواهد بود.
  • در صورت تمایل، پس از 4 سال می توانید برای تابعیت درخواست دهید.
اخذ اقامت برزیل
اقامت در کشور برزیل با ویزای بازنشستگی

بازنشسته یا مستمری بگیرهای سایر کشورها که قصد زندگی در برزیل را دارند نیز می توانند با رعایت برخی پیش نیازها مجوز اقامت برزیل خود را دریافت نمایند. اگر بازنشسته یا مستمری بگیر خارجی هستید و درآمد خالص 2000 دلاری دارید، روند اخذ اقامت برزیل شما آسان خواهد بود. برزیل یک کشور ایده آل برای گذراندن زندگی پس از بازنشستگی است، این کشور آب و هوای مطلوبی دارد و مناظر طبیعی و سطح رفاه مناسب زندگی در آن می تواند از مهم‌ترین دلایل محبوبیت برزیل در بین اتباع خارجی به شمار بیاید. بازنشستگان برای زندگی در برزیل ابتدا باید برای درخواست ویزای بازنشستگی اقدام کند، اخذ این ویزا ممکن است حداکثر تا 2 سال طول بکشد.

برای واجد شرایط بودن شما یا همسرتان باید حداقل 60 سال سن داشته باشید و بتوانید ثابت کنید که حداقل 1700 دلار آمریکا حقوق بازنشستگی یا مستمری ماهانه دریافت می کنید. این مبلغ باید ماهانه به برزیل منتقل شود. برای درخواست ویزای بازنشستگی، بهتر است با کنسولگری برزیل در کشور خود تماس بگیرید. این ویزاها به مدت 9 سال صادر می شوند و امکان تمدید آن‌ها نیز وجود دارد.

سؤالات متداول
  • آیا امکان اخذ اقامت دائم برزیل وجود دارد؟

بله شما می توانید پس از اخذ ویزا، درخواست اقامت بلند مدت برزیل خود را ارسال نمایید. برای زندگی دائم در برزیل، نیاز به کارت ملی مهاجرت (CRNM) دارید باید پس از ورود به برزیل دریافت کنید.

  • مدت زمان اعتبار ویزای توریستی برزیل چقدر است؟

برای سفر به برزیل و گردشگری، تجاری، ترانزیت یا فعالیت های هنری و ورزشی در این کشور می توانید ویزای توریستی برزیل دریافت کنید که اعتبار آن 90 روز است.

  • سریع ترین راه برای گرفتن شهروندی برزیل چیست؟

پس از اقامت در برزیل به مدت کافی، شما این امکان را دارید تا برای اخذ شهروندی درخواست کنید. سریع ترین راه های اخذ شهروندی برزیل از طریق ازدواج با یک شهروند برزیلی یا سرمایه گذاری در این کشور است.

  • آیا برزیل کشور خوبی برای تدریس زبان انگلیسی است؟

معلمان زبان انگلیسی می توانند یک سبک زندگی راحت در برزیل داشته باشند. کار در مدارس برزیل معمولاً 20 تا 25 ساعت به صورت هفتگی زمان می برد و از درآمد خوبی نیز برخوردار است.

  • شرایط اخذ اقامت دائم در برزیل چیست؟

پس از 4 سال اقامت برزیل، متقاضیان می توانند برای شهروندی درخواست دهند. تابعیت برزیل در صورتی اعطا می شود که فرد به طور مداوم در کشور اقامت داشته باشد، مهارت های پرتغالی قابل قبولی داشته باشد و از فرهنگ و تاریخ آن کشور آگاهی داشته باشد.

سخن پایانی

برزیل یکی از کشورهای محبوب برای زندگی به شمار می آید، پاسپورت این کشور در حال حاضر رتبه 21 را در فهرست رتبه بندی پاسپورت های جهان به خود اختصاص داده است و امکان دسترسی بدون ویزا به 170 کشور را فراهم می کند. در این مقاله با سریعترین راه های اخذ اقامت برزیل آشنا شدیم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و کاری برزیل را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *