نکات مهم در اخذ ویزای توریستی لهستان

کشور لهستان به دلیل معماری تاریخی، مناظر زیبا و هزینه پایین زندگی، به عنوان یکی از محبوب ترین مکان ها برای زندگی، تحصیل و کار شناخت می شود. از ورشو تا کراکوف، این کشور امکانات رفاهی، بهداشتی و تفریحی با کیفیتی را برای ساکنین خود در نظر گرفته است و تضمین کننده یک زندگی متعادل و آرام برای شهروندان خود است. در صورتی که شما هم علاقه‌مند به لهستان هستید و می خواهید برای مدت کوتاهی به این کشور سفر کنید، می توانید با اخذ ویزای توریستی لهستان به راحتی اقدامات سفر خود را فراهم کرده و از این کشور فوق العاده بازدید نمایید.

لهستان عضوی از کشورهای حوزه شنگن است و ویزای توریستی کشور لهستان به عنوان ویزای شنگن نیز شناخته می شود. این بدان معنی است که شما با اخذ یک ویزای لهستان، امکان بازدید از سایر کشورهای عضو منطقه شنگن را نیز خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای توریستی کشور لهستان در ادامه این مقاله همراه ما باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور لهستان گردآوری شده است.

ویزای توریستی لهستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • بازدید از لهستان با ویزای توریستی لهستان
  • مراحل اخذ ویزای شنگن لهستان
  • چک لیست مدارک و اسناد مورد نیاز برای ویزای شنگن لهستان
  • مدت زمان پاسخگویی و هزینه ویزای شنگن لهستان

بازدید از لهستان با ویزای توریستی لهستان

شهروندان ساکن کشورهای خارج از منطقه شنگن، در صورتی که علاقه‌مند به بازدید از کشور لهستان باشند، به ویزای توریستی لهستان نیاز خواهند داشت. ویزای توریستی لهستان که از آن با نام ویزای شنگن نیز یاد می شود، یک ویزای کوتاه مدت است که می تواند برای مقاصد تجاری، گردشگری و یا برای بازدیدهای خانوادگی، دوره های تحصیلی کوتاه مدت و اهداف پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد. شهروندان بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا یا کانادا برای مقاصد توریستی یا تجاری برای اقامت کوتاه مدت، تا 90 روز در هر دوره 180 روزه در کل منطقه شنگن، نیازی به ویزای ورود به لهستان ندارند.

به صورت کلی در صورتی که تبعه کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و یا کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا، گرجستان، ژاپن، نیوزلند، کره جنوبی، تایلند و تونس باشید می توانید بدون نیاز به ویزا، وارد این کشور شوید و به مدت سه ماه در این کشور بمانید، در غیر این صورت برای ورود به کشور لهستان به ویزا نیاز خواهید داشت.

ویزای توریستی لهستان

مراحل اخذ ویزای شنگن لهستان

برای اخذ ویزای توریستی لهستان، ابتدا باید به سفارت لهستان در کشور خود و یا کشورهای همسایه بروید. در قدم اول، شما باید یک درخواست ارسال کنید، بنابراین به وب سایت سفارت یا کنسولگری لهستان مراجعه کنید و نیازمندی ها و اطلاعات لازم را از وب سایت دریافت کنید.

پس از آن با سفارت تماس بگیرید و یک قرار ملاقات تنظیم نمایید.  تکمیل فرم درخواست از طریق وب سایت e-konsulat. صورت می گیرد. یک حساب کاربری e-Konsult ایجاد کنید، فرم را پر کنید، آن را پرینت بگیرید و امضا کنید. فرم باید به کنسولگری یا مرکز پردازش ویزا لهستان ارسال شود. 

در نظر داشته باشید، زمانی که می خواهید درخواست ویزای خود را ارسال کنید، در فرم درخواست، گردشگری را به عنوان دلیل سفر خود انتخاب کنید. برای اتمام فرم درخواست، باید مدارک مورد نیاز را در اختیار داشته باشید. معمولاً مدارکی که برای اخذ ویزای لهستان مورد نیاز است، در وب سایت ذکر شده است.

زمانی که مدارک و اسناد لازم را آماده کردید، باید آن‌ها را به همراه فرم درخواست به صورت حضوری تحویل سفارت دهید. سپس هزینه درخواست ویزا را پرداخت کنید.

این امکان وجود دارد که نیاز به شرکت در یک مصاحبه ویزا داشته باشید. پس از انجام مصاحبه، باید منتظر تصمیم سفارت باشید. به صورت کلی، تصمیم نهایی معمولاً دو هفته پس از اتمام مراحل درخواست، اعلام می شود.

درخواست ها باید حداقل 15 روز قبل از تاریخ سفر ارسال شوند، اما در نظر داشته باشید که نباید زودتر از 6 ماه قبل از تاریخ سفر ارسال شوند. احتمالاً از متقاضیان خواسته می شود که اثر انگشت و داده های بیومتریک خود را ارسال کنند. کودکان زیر 12 سال از ارائه اثر انگشت معاف هستند و به احتمال زیاد از متقاضیانی که اثر انگشت خود را در 59 ماه گذشته ارسال کرده اند، درخواستی برای ارسال مجدد نخواهد شد.

چک لیست مدارک و اسناد مورد نیاز برای ویزای شنگن لهستان

برای دریافت ویزای توریستی لهستان ، باید مدارک و اسناد هویتی و مالی ارائه دهید تا واحد شرایط سفر به این کشور باشید. در نظر داشته باشید که در برخی موارد، سفارت این حق را دارد تا در مواقع خاص درخواست مدارک اضافی و یا ملاقات حضوری را از متقاضی داشته باشد. ارائه مدارک به صورت ناقص یا امتناع از حضور در مصاحبه ویژه ویزا ممکن است منجر به رد درخواست ویزا شما شود.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای شنگن لهستان عبارت‌اند از:

  • فرم درخواست ویزای لهستان : می توانید فرم را به صورت آنلاین از طریق سایت e-konsulat پر کنید و یا آن را به صورت حضوری از سفارت تحویل بگیرید. قبل از انجام هر یک از این روش ها، از اولویت های سفارت اطمینان حاصل کنید.
  • دو عکس در اندازه پاسپورت از خودتان : عکس های شما باید مطابق با دستور العمل های سفارت لهستان باشند.
  • گذرنامه : پاسپورت شما باید حداقل سه ماه پس از تاریخ بازگشت شما از لهستان، اعتبار داشته باشد و حداقل دو صفحه خالی برای برچسب ویزا داشته باشد.
  • گواهی بیمه سلامت مسافرتی : شما به یک بیمه شنگن نیاز دارید که حداقل 30000 یورو برای فوریت های پزشکی در کل منطقه شنگن، نه فقط لهستان را پوشش دهد.
  • نامه هدف و مدت سفر خود به لهستان و کارهایی که قصد دارید در آنجا انجام دهید را ذکر کنید.
  • مدرک اقامت : بسته به جایی که در طول سفر خود اقامت خواهید داشت، می توانید رزرو هتل یا Airbnb را ارسال کنید.
  • مدرکی مبنی بر وجود بودجه کافی برای اقامت در لهستان : در این مورد، معمولاً ارائه صورت حساب های بانکی سه ماه گذشته می تواند کافی باشد. اگر شخص دیگری بودجه سفر شما را تأمین کند، باید یک دعوت نامه یا ضمانت نامه برای شما بنویسد.
  • اثبات رزرو پرواز : شما باید تأییدیه پرواز رزرو شده خود را ارسال کنید. با این حال، لازم نیست بلیط را از قبل خریداری کنید و تأییدیه رزرو کافی خواهد بود.
  • رسید پرداخت هزینه ویزا : زمانی که هزینه ویزا را پرداخت کردید رسید پرداخت را برای ارائه در بین مدارک همراه خود داشته باشید.
  • در نهایت مدارک وضعیت مدنی و سوء پیشینه مورد نیاز سفارت را ارائه دهید.

مدت زمان پاسخگویی و هزینه ویزای شنگن لهستان

رسیدگی به درخواست ویزای شنگن لهستان حدود 10 تا 14 روز طول می کشد. سفارت یا کنسولگری لهستان پس از این بازه زمانی به شما پاسخ نهایی موفقیت یا عدم موفقیت درخواست را خواهد داد. در برخی موارد، زمان رسیدگی به درخواست ویزا ممکن است بیشتر طول بکشد و شما باید تا 45 روز منتظر پاسخ خود باشید.

به یاد داشته باشید، زمان رسیدگی به ویزای شنگن لهستان در طول فصل تابستان به دلیل تعداد بالای درخواست ها، ممکن است بیشتر طول بکشد. شما می توانید حداکثر شش ماه قبل از سفر برای ویزای خود اقدام کنید.

هزینه ویزای لهستان بسته به سن شما و نوع ویزا شما محاسبه می شود. می توانید هزینه ویزا را به صورت آنلاین در وب سایت E-Konsulat پرداخت کنید. این هزینه باید هنگام مراجعه و ارسال درخواست پرداخت شود.

همچنین، شما باید هزینه های مربوط به پردازش اداری درخواست را  نیز بپردازید. در صورت امتناع از ویزا هزینه ها بازپرداخت نمی شوند.

قیمت ویزای شنگن با توجه به سن فرد، به شرح زیر خواهد بود :

  • بزرگ‌سالان : 80 یورو
  • کودک از 12 تا 18 سال : 80 یورو
  • کودک از 6 تا کمتر از 12 سال : 40 یورو
  • کودکان کمتر از 6 سال : رایگان
ویزای توریستی لهستان
سؤالات متداول
  • آیا با داشتن ویزای لهستان می توان به کشورهای منطقه شنگن سفر کرد؟

بله، لهستان بخشی از منطقه شنگن است و شما با داشتن ویزای این کشور می توانید بدون نیاز به ویزا یا مجوز به کشورهای حوزه شنگن سفر کنید.

  • درخواست ویزای شنگن لهستان به چه صورت انجام می شود؟

برای درخواست ویزای شنگن، شما ابتدا باید به سفارت جمهوری لهستان در کشور خود بروید و فرم درخواست خود به همراه مدارک و اسناد مورد نیاز ارائه دهید. پس از ارسال کامل مدارک، باید به مدت 2 هفته منتظر باشید تا سفارت تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

  • آیا با داشتن ویزای کشور لهستان امکان اقامت در سایر کشورهای اتحادیه اروپا وجود دارد؟

بله، در صورتی که ویزای شنگن کشور لهستان را داشته باشید می توانید در طول مدت زمان اعتبار ویزای خود، در کشورهای عضو شنگن اقامت داشته باشید.

  • آیا دریافت ویزای لهستان برای ایرانی ها آسان است؟

بله، لهستان یکی از 10 کشور برتر برای دریافت ویزا است و دریافت ویزای شنگن لهستان نسبتاً آسان است.

  • ویزای ملی لهستان چیست؟

ویزای ملی لهستان که با عنوان ویزای D نیز شناخته می شود، به شما اجازه ورود به کشور لهستان و اقامت مداوم بیشتر از 90 روز را در طول مدت اعتبار ویزا می دهد. این ویزا معمولا به مدت یک سال اعتبار دارد و امکان تمدید آن نیز وجود دارد.

سخن پایانی

لهستان، کشوری با اقتصاد رشد یافته است که از نظر اجتماعی و فرهنگی غنی بوده و امکان رشد و پیشرفت بسیاری را برای مهاجران و شهروندان فراهم می آورد. زندگی در این کشور، کیفیت بالایی دارد و این در حالی است که هزینه های روزمره به نسبت سایر کشورهای اروپایی، پایین تر است. اخذ ویزای توریستی لهستان ، فرصتی است برای بازدید و تجربه زندگی این کشور بی نظیر که در این مقاله با آن آشنا شدیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و کاری لهستان را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *