بررسی بهترین دانشگاه های نروژ

نروژ جزو 10 منطقه امن در جهان برای تحصیل دانشجویان بین المللی بوده و آموزش با کیفیت و در عین حال رایگان در برترین دانشگاه های این کشور، نروژ را به یکی از برجسته ترین مقاصد تحصیلی در اروپا تبدیل کرده است. متقاضیان تحصیل در کشور نروژ، در مرحله اول میبایست به دنبال یافتن دانشگاهی مناسب جهت اخذ پذیرش تحصیلی باشند. اکثر دانشگاه های این کشور در رنکینگ QS رتبه بندی شده اند و سابقه علمی بالایی دارند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی بهترین دانشگاه های نروژ بپردازیم و به دانشجویان بین المللی در انتخاب دانشگاه مناسب خود در نروژ کمک کنیم. پس اگر شما نیز به تحصیل  در نروژ علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور نروژ گردآوری شده است.

بهترین دانشگاه های نروژ

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • بهترین دانشگاه های کشور نروژ برای دانشجویان بین المللی

بهترین دانشگاه های کشور نروژ برای دانشجویان بین المللی

  1. دانشگاه Oslo (UiO)

دانشگاه اسلو که در پایتخت نروژ قرار دارد، بهترین دانشگاه نروژ برای دانشجویان بین المللی است و در حال حاضر، دارای رنکینگ 101 در بین دانشگاه های جهان می باشد. از سال 1947 تا 1989 و پس از آن در سال 2020، این دانشگاه میزبان اعطای جایزه صلح نوبل بوده که به خودی خود یک دستاورد بزرگ محسوب می شود. این دانشگاه از هشت دانشکده شامل دانشکده های علوم تربیتی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، علوم انسانی، حقوق، ریاضیات، پزشکی و دندان‌پزشکی تشکیل شده است. در حال حاضر، دانشگاه اسلو  بیش از 800 دوره تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می کند. دوره های تحصیلی در این دانشگاه به طور کامل به زبان انگلیسی برگزار می شوند. علاوه بر این، این دانشگاه یک دانشگاه با بودجه عمومی است، بنابراین دانشجویان فقط یک هزینه ترم پرداخت نموده و شهریه ای بابت تحصیل پرداخت نمی نمایند. دانشگاهUiO  که یکی از بهترین دانشگاه های نروژ است، به دلیل خروجی تحقیقاتی بالایی که دارد، به مؤسساتی وابسته می باشد که با تحقیقات محیطی سروکار دارند، و از طرفی واحدهای تحقیقاتی آن بر روی علوم زیستی، انرژی، مسائل شمال اروپا و غیره متمرکز هستند.

بهترین دانشگاه های نروژ
  1. دانشگاه Bergen (UiB)

دومین دانشگاه موجود در لیست دانشگاه های برتر نروژ، دانشگاه برگن می باشد که هم اکنون دارای رنکینگ 207 در بین دانشگاه های جهان است. دانشگاه برگن به دلیل تمرکز بر تحقیقات دریایی، چالش های جهانی و انتقال آب و هوا و انرژی، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی و پراستنادترین موسسه در نروژ است. علاوه بر سرمایه گذاری بزرگ دانشگاه برگن در زمینه تحقیقات، هفت دانشکده برتر آن، تدریس پیشرفته در زمینه ریاضیات و علوم طبیعی، پزشکی، دندانپزشکی، هنرهای زیبا و غیره را ارائه می دهند.

  1. دانشگاه قطب شمال نروژ (UiT)

دانشگاه ترومسو- دانشگاه قطب شمال نروژ، شمالی‌ترین دانشگاه جهان است و به دلیل قرار گرفتن در قطب شمال، این موسسه نقش اساسی در علوم و تحقیقات محیطی دارد. تحقیقات آب و هوا، تحقیقات نور شفق، علم ماهیگیری و تحقیقات فرهنگ Saami از جمله فعالیت هایی است که توسط  این دانشگاه میزبانی می شود. علاوه بر این، دوره های تخصصی علوم بهداشتی، آموزش، حقوق، گردشگری و هنرهای زیبا نیز در این دانشگاه برگزار می شود. بسیاری از بهترین دانشگاه های نروژ ، از تخصص دانشگاه UiT در مطالعات زیست‌محیطی پشتیبانی می‌ کنند. لازم به ذکر است که دانشگاه ترومسو نروژ، در حال حاضر رنکینگ 454 را در بین دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده است.

  1. دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU)

دانشگاه علم و صنعت نروژ یکی از بهترین دانشگاه های نروژ برای دانشجویان بین‌المللی است و رشته‌های متنوعی در زمینه مهندسی، فناوری و علوم طبیعی در این دانشگاه تدریس می شوند. اگرچه دوره های تحصیلی و متنوع دیگری نیز در آموزش معلمان، علوم اجتماعی، پزشکی، روانشناسی، معماری و هنرهای زیبا در این دانشگاه ارائه می شود، اما اکثرا با ارائه دوره های مرتبط به STEM شناخته شده است. دانشگاه NTNU رتبه اول جهانی را در داشتن پیوند با شرکتها و صنایع دارد که پیشرفت این دانشگاه را موجب می شود. در حال حاضر، این دانشگاه رنکینگ 352 را در بین دانشگاه های جهان دارد.

  1. دانشگاه علوم زیستی نروژ (NMBU)

دانشگاه علوم زیستی نروژ یک دانشگاه دولتی نروژی است که در زمینه سلامت انسان و حیوانات، مدیریت منابع و برنامه های مرتبط با آن تخصص دارد. این دانشکده در سال 1859 به عنوان یک کالج کشاورزی آغاز به کار کرد و به هفت دانشکده گسترش یافت که عبارتند از دانشکده های علوم زیستی، علوم محیطی، جامعه شناسی، شیمی، اقتصاد، دامپزشکی، و علم و فناوری. وقتی صحبت از تحقیقات دامپزشکی به میان می ‌آید، دانشگاه NBMU یک مؤسسه پیشرو در این زمینه می باشد. سایر حوزه‌های تخصصی آن نیز شامل علوم غذایی، بیوتکنولوژی و توسعه تجارت است.

  1. دانشگاه جنوب شرقی نروژ (USN)

دانشگاه جنوب شرقی نروژ یکی از بهترین دانشگاه های نروژ برای دانشجویان بین المللی است. این دانشگاه که با ادغام سه کالج دانشگاهی تأسیس شده است، دوره های علمی متنوعی را ارائه می دهد و در بسیاری از مناطق نروژ گسترش یافته است. دانشگاه  USN دوره های تحصیلی متنوعی را در زمینه بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی، علوم رایانه، تاریخ، تجارت، ریاضیات، علوم طبیعی، مطالعات دریایی و هنر ارائه می‌دهد. این دانشگاه بر تحقیقات کاربردی تمرکز دارد و تیم های تحقیقاتی خود را با صنایع منطقه ای هماهنگ می کند. می توان گفته این دانشگاه به نوعی بر کارآفرینی تمرکز داشته و به نوآوری و توسعه پایدار جهان کمک می کند.

بهترین دانشگاه های نروژ
  1. دانشگاه Stavanger (UiS)

دانشگاه استاوانگر یک دانشگاه تحقیقاتی پیشرو در نروژ است که رتبه سوم را در انتشارات تحقیقاتی به ازای هر کارمند علمی دارد. دانشگاه استاوانگر شامل دانشکده های علوم اجتماعی، هنر و آموزش، و علم و فناوری می باشد. همچنین موزه باستان شناسی و بسیاری از مراکز تحقیقاتی ملی در محوطه دانشگاه قرار دارند. این دانشگاه که در زمره بهترین دانشگاه های نروژ قرار دارد، هر ساله پذیرای حدود 400 دانشجوی بین المللی است و در تلاش برای بهبود استراتژی های بین المللی جهت جذب دانشجویان می باشد. حتما به خاطر داشته باشید که این دانشگاه در پایتخت نفت و انرژی نروژ واقع شده است که تعامل پویا دانشجویان با صنایع و شرکت ها را تشویق می کند.

  1. دانشگاه Agder (UiA)

دانشگاه آگدر یک دانشگاه جوان در نروژ است اما دارای سابقه آکادمیک بیش از 190 سال است. این دانشگاه برتر در نروژ، در سال 1994 با ادغام شش کالج منطقه ای در مناطق  Holtو Aust-Agder تشکیل شده و شامل یک دانشکده پرستاری، یک هنرستان موسیقی و یک دانشکده فنی می باشد. از آن زمان، دانشگاه آگدر دوره های تحصیلی را در علوم اجتماعی، تجارت، بهداشت و علوم ورزشی، هنرهای زیبا، علوم انسانی، مهندسی و علوم ارائه می دهد.

  1. موسسه بازرگانی نروژ (BI)

مدرسه کسب و کار BI نروژ، یکی از بهترین موسسه های نروژ برای دانشجویان بین‌المللی و بزرگترین مدرسه بازرگانی نروژ و دومین مدرسه تجاری بزرگ در اروپا است. این موسسه همچنین توسط دانشکده‌های بازرگانی مهمی مانند AMBA و EQUIS به رسمیت شناخته شده و تامین کننده اصلی استعدادهای اداری و اقتصادی برای نیروی کار نروژ است.

  • مدرسه اقتصاد نروژ (NHH)

و در نهایت، آخرین گزینه در لیست بهترین دانشگاه های نروژ، مدرسه اقتصاد نروژ است که اولین مدرسه بازرگانی در نروژ می باشد و از سال 1936 در زمینه آموزش و تحقیق در اقتصاد و مدیریت بازرگانی پیشگام بوده است. این دانشگاه معتبرترین دانشگاه در بین دانشکده های بازرگانی است و در عین حال محبوب ترین انتخاب دانشجویان بین المللی می باشد. برای گسترش بیشتر شهرت خود در بسیاری از کشورها، NHH گسترش جهانی خود را در سال 1984 آغاز کرد و تا به امروز ادامه داشته است. برخی از مشارکت های آن نیز با دانشگاه های مطرحی همچون دانشگاه کلمبیا، دانشگاه کرنل، دانشگاه نیویورک و بسیاری از موسسات معتبر بوده است.

سؤالات متداول
  • آیا دانشجویان دانشگاه های نروژ می توانند برای افراد خانواده خود نیز ویزا دریافت کنند؟

بله. متقاضیان تحصیل در بهترین دانشگاه های نروژ می توانند برای اعضای خانواده خود، درخواست ویزای همراه دهند. اعضای خانواده آنها نیز اجازه کار در کشور نروژ را خواهند داشت. فرزندان نیز می توانند در نروژ به تحصیل بپردازند.

  • آیا امکان تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های نروژ وجود دارد؟

بله. دانشگاه های دولتی نروژ که همگی جزو دانشگاه های برتر این کشور هستند معمولا رایگان بوده و به جز هزینه ای اندک جهت عضویت در صندوقهای رفاه دانشجویی، شهریه ای دریافت نمی کنند. تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیز مستلزم پرداخت شهریه خواهد بود.

  • هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی نروژ چقدر است؟

البته که به دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد. اما به طور کلی، شهریه دانشگاه های خصوصی نروژ که برخی از آنها جزو بهترین دانشگاه های نروژ هستند، بین 10000 تا 14000 یورو در سال خواهد بود.

سخن پایانی

کشور نروژ با ارائه سیستم آموزش رایگان و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در برترین دانشگاه های این کشور که اکثرا دارای رنکینگ جهانی هستند، به مقصدی پرطرفدار برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. فرآیند انتخاب دانشگاه مناسب و منطبق با شرایط متقاضی در نروژ، جزو مهمترین مراحل تحصیل در نروژ است. ما در این مقاله به بررسی بهترین دانشگاه های نروژ پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور نروژ را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *